Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:17

Komt geen avondklok. Kijk maar op NOS.nl :j

Wat mij tegen de borst stuit, er gaat vanuit de overheid kant best wat fout. Wij moeten nu langer in lockdown. Zonder echt perspectief. Vaccinaties lijken nu al fout te lopen. En wij moeten maar braaf zitten blijven. De rek is er wel een keer uit. Ook bij mensen die wel braaf de regels volgden. Idd een tikkende tijdbom. Zo voelt het voor mij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:23

wat stel je voor dan Susan? Die vaccinaties staan los van de huidige cijfers natuurlijk, daarop hebben de vaccinaties nog geen invloed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:24

Politie heeft aangegeven dat avondklok niet te hanteren is. Dus acht de kans op avondklok heel klein.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:26

secricible schreef:
wat stel je voor dan Susan? Die vaccinaties staan los van de huidige cijfers natuurlijk, daarop hebben de vaccinaties nog geen invloed.

Biedt perspectief in plaats van alleen maar te verlengen. En wijs niet alleen naar het volk als in: zij doen het niet goed. Want er zijn ook veel mensen die het wel goed doen. En die krijgen nu ook het gevoel, waar doe ik het eigenlijk voor?

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:28

Maar wat voor een perspectief dan? Zij kunnen toch ook niet in de toekomst kijken?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:29

SusanH schreef:
secricible schreef:

Biedt perspectief in plaats van alleen maar te verlengen. En wijs niet alleen naar het volk als in: zij doen het niet goed. Want er zijn ook veel mensen die het wel goed doen. En die krijgen nu ook het gevoel, waar doe ik het eigenlijk voor?

We kunnen allemaal wel vinden dat de rek eruit is maar zolang de druk op de zorg nog zo hoog is zijn er volgens mij weinig andere opties, hoe frustrerend ook.

Het benadrukken van de urgentie van de hele situatie ervaar ik overigens niet als 'naar het volk wijzen'.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 12-01-21 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:30

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:33

Ik ervaar het zelf ook niet zo. Ik hoop dat iedereen zijn steentje bijdraagt en overal worden fouten gemaakt. In het kabinet en bij het de mensen zelf. Maar we kunnen niet anders dan doorzetten. Ik geloof echt wel dat we er wel weer uitkomen, maar verwacht zeker ook nog wel tegenslagen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:34

Jessix schreef:
Maar wat voor een perspectief dan? Zij kunnen toch ook niet in de toekomst kijken?

Nee. Maar er was wel een routekaart die al gelijk de eerste week in de kliko.is gegaan. Terwijl dat een mooie richtlijn had kunnen zijn. Je kan toch zeggen met welke aantallen er wel weer wat versoepeld kan worden? Of zeggen wat straks als eerste weer open zou kunnen?

Ik ben heus niet de enige die dit zo ervaart, maar die indruk krijg ik wel hier.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:36

SusanH schreef:
Jessix schreef:

Nee. Maar er was wel een routekaart die al gelijk de eerste week in de kliko.is gegaan. Terwijl dat een mooie richtlijn had kunnen zijn. Je kan toch zeggen met welke aantallen er wel weer wat versoepeld kan worden? Of zeggen wat straks als eerste weer open zou kunnen?

Ik ben heus niet de enige die dit zo ervaart, maar die indruk krijg ik wel hier.

Ik ben het met je eens. Ook wordt er naar mijn idee soms met 2 maten gemeten maar ook naar dat soort kwesties wordt niet gekeken

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:43

Nee hoor Susan, ik begrijp je volledig en voel het ook zo! Ik mis perspectief en het gevoel van ''met z'n allen de schouders eronder'' is bij mij weg. Want er komen juist alleen maar steeds zwaardere maatregelen en verlenging op verlenging. Ik voel frustratie dat er niet gigantische straffen komen of die feesten. Frustratie dat demonstreren niet verboden kan worden (en bijv. alleen online mag), frustratie dat geloofshuizen kunnen doen wat ze willen en de besmettingen in Christelijke gemeentes erg hoog zijn. Ik houd het niet meer vol zo en voel me echt richting een depressie zakken. Ik voel me vaak slecht en vannacht tot 4:00 wakker gelegen.

Ik lees het idd gelukkig op NOS dat de avondklok er niet lijkt te komen. Ik hoop dat dat klopt wat de NOS zegt.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 12-01-21 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:44

Die routekaart die gemaakt was, was volgens een aantal partijen niet goed. Dat is het rotterige van dit democratische land.. iedereen mag ergens iets van vinden en er een plasje over doen..
De ouderen eerst! -> NEEEE de zorgmedewerkers eerst!
De SEH mensen eerst! -> NEEEE de ouderen.. etc etc...

En het is niet perse zo dat er door de overheid naar de burgers gewezen wordt... De burgers wijzen naar de burgers.. Ik lees dit hier op bokt ook "door de mensen die maar thuisfeestjes blijven vieren moeten wij langer in lockdown" terwijl dat niet helemaal perse herleidbaar is....

Met de R onder de ..weetikveel, 0.5 kon er versoepeld worden toch? Dat getal is toch bekend?
Wat straks weer open kan? Ga het maar zeggen.. want álle andere sectoren gaan gillen... :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:44

Die routekaart die gemaakt was, was volgens een aantal partijen niet goed. Dat is het rotterige van dit democratische land.. iedereen mag ergens iets van vinden en er een plasje over doen..
De ouderen eerst! -> NEEEE de zorgmedewerkers eerst!
De SEH mensen eerst! -> NEEEE de ouderen.. etc etc...

En het is niet perse zo dat er door de overheid naar de burgers gewezen wordt... De burgers wijzen naar de burgers.. Ik lees dit hier op bokt ook "door de mensen die maar thuisfeestjes blijven vieren moeten wij langer in lockdown" terwijl dat niet helemaal perse herleidbaar is....

Met de R onder de ..weetikveel, 0.5 kon er versoepeld worden toch? Dat getal is toch bekend?
Wat straks weer open kan? Ga het maar zeggen.. want álle andere sectoren gaan gillen... :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:47

was het maar alleen gillen, dat is een beetje het probleem. Horeca zegt nu "wij gaan open als de winkels open mogen". Dan kun je als regering nog 2 dingen doen. Fors gaan handhaven zodra ze dat doen, of de winkels langer dicht houden. Tja, is dat dan de schuld van de regering?

Laurie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

He jakkes -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:50

wat is de status nu in Duitsland qua lockdown? Zijn die tegelijk met NL in lockdown gegaan? m.a.w. is dit ook een reeel scenario voor NL?

Gevoel wat ik had dat we nog door een heel diep dal heen moeten voor de vaccins er zijn, lijkt toch wel uit te komen zo -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:50

SusanH schreef:
Jessix schreef:

Ik post enkel namens mezelf. En ook al ervaar jij het als enige zo, dat maakt toch niet uit? Jouw beleving is voor jou het belangrijkste lijkt mij.

Ik heb zelf genoeg aan het beeld wat ik kan vormen van de situatie nu. De druk op de zorg is nog niet genoeg verminderd en er staat ons nog een leuke mutatie van het virus te wachten. Lijkt me goed om nog even pas op de plaats te maken. We zijn gelukkig aan het enten. Dat is voor mij wel weer wat licht aan het eind van de tunnel.. En wat er als eerste open gaat? Ik vermoed de scholen.

Maar goed, zo is mijn gevoel erover en hoe ik er in sta. Dat zegt uiteraard niets over iemand anders, vandaar mijn vraag "wat voor een perspectief?"

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:53

Marcella schreef:
Politie heeft aangegeven dat avondklok niet te hanteren is. Dus acht de kans op avondklok heel klein.

:x :x

Hier (Andalucía) zijn de cijfers bij lange na niet zo verontrustend en gaat de avondklok in om 22.00 uur.

Vingers gekruisd dat het bij jullie SNÉL de goede kant op gaat.

Hier is de bovenste helft van het land onder de sneeuw. De overheid heeft het leger en alles wat ze meer in konden zetten uitgerukt om de wegen vrij te maken/houden opdat de vaccinaties geen vertragingen ondervinden.
Eigenaars van 4x4 hebben groepen gevormd om gecoördineerd ziekenzorg en voedselvoorziening in stand te houden aan ouderen en andere kwestbare groepen.
´Kijk Marie, zie je wel, dáárom moeten we een 4x4 hebben.´ ;) ;)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-01-21 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:54

SusanH schreef:
Jessix schreef:

Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens, ik ervaar dat ook zo. Ben er dan ook niet meer zo mee bezig eigenlijk, doe gewoon mijn ding.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:54

secricible schreef:
was het maar alleen gillen, dat is een beetje het probleem. Horeca zegt nu "wij gaan open als de winkels open mogen". Dan kun je als regering nog 2 dingen doen. Fors gaan handhaven zodra ze dat doen, of de winkels langer dicht houden. Tja, is dat dan de schuld van de regering?

Ik denk ook echt dat het gewoon heel lastig is. Iedereen wil wel wat. En als je dan beloftes gaat doen die je vervolgens niet na kan komen, dan worden mensen daar natuurlijk weer boos over.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:55

Dan gaat dat hier ook wel gebeuren....tm april

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:56

secricible schreef:

Maar geef ze eens ongelijk? Vooral de restaurants dan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:57

Popstra schreef:
Dan gaat dat hier ook wel gebeuren....tm april

Daar reken ik wel op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:57

Het gaat niet om gelijk of ongelijk, dat staat er los van. Maar het betekent dat je dus een tussenstap mist, namelijk "alleen de winkels open" wordt het nu "winkels en horeca open" (of heel hard handhaven, maar ik denk dat dat echt problemen op gaat leveren) en dan heb je dus al een lagere besmettingsgraad nodig voor je een volgende stap kan nemen. En dat is dus minder perspectief vooruit.