Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:43

Wat een verschil mirreJ!
Ik val vooral af in vetjes bij mijn nek

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:50

Ach Purny, verdwenen netvetjes geeft toch ook een mooi foto resultaat (bij mij scheelt t een onderkin :D )

Nou ik heb gister gewogen, maar daar werd ik niet blij van: ik woog nog iets meer… :( Maar ik heb gelukkig niet van frustratie de handdoek in de ring gegooid en heb me vrij keurig gedragen qua eten en stukje gewandeld, op stal flink wat stappen gezet en een rustig buitenritje gemaakt. Doel deze week is de buikspieroefeningen weer oppakken, want tja, als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg…. :+ Ik zal dus toch aanpassingen moet doen en alle beetjes helpen. Hoe gaat het bij jullie?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:00

Ik hoop snel weer posts van jullie te lezen!
Geen idee wat er ‘mis’ gaat, Maar vanmorgen nog weer iets zwaarder dan gister, ik snap er niks van… :oo
Ik hoop morgen iig te zien dat het stabiliseert en dan met een paar dagen weer gaat dalen. Is iig een goede stok achter de deur om zo min mogelijk te snoepen tijdens het weekend. Ik heb vandaag gewandeld en in totaal 11.000 stappen gezet en net nog even drie kwartier dressuurtraining gedaan. Voor mijn gevoel ben ik iig een kilo aan vocht verloren, het was flink warm…. Morgen dressuurles en denk stukje op de fiets; had een tikje lamme benen na de wandeling vanmiddag..l :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:11

Oh irritant Pallatin -O- hoop dat het eer de goede kant op gaat, de aanhouder wint :)

Hier eigenlijk wel een goede week na het Bourgondische weekend, gezond gegeten, veel gesport. Ik probeer dat mooi even zo vol te houden tot aan mijn vakantie.

Verder bezig met allerlei hele leuke maar ook spannende dingen, uitkijken dat ik door de spanning niet ga snoepen. Hopelijk in de loop van volgende week wat meer definitief.
Voor 1 ding waarschijnlijk morgen al: dan wordt wat hopelijk mijn nieuwe camper wordt gekeurd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:19

Ik had dat ook in het begin. Ik durfde niet eens aan mijn moeder te vertellen hoeveel ik woog want ik kwam aan.
Vandaag de eerste meting gehad en ik ben 1,5 kilo kwijt! Ik weeg nu onder de 100 kilo.
De coach was super tevreden met de stappen die ik heb gemaakt.

13 september staat de operatie gepland

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 00:01

Pallin wat balen zeg! Ik herken het ook wel hoor, maar houd vol! Het komt echt goed!

Purny wat knap zeg!

Gaucho wat leuk een camper!

Hier morgen op de weegschaal, maar ik verwacht gelijk of aangekomen. Maandelijks feestje op bezoek en dan lijkt het niet zo heel goed te willen plus ik heb 2 ochtenden roomyoghurt op ipv skyr.. Ik moest het gewoon eventjes hebben in deze periode haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 06:25

Sinds maandag 1.8 kilo eraf :D zal vooral vocht zijn, maar toch :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:00

Wat goed Gaucho!!

Hier toch even balen. 0,2 erbij en ik weet dat het met maandelijke perioe te maken kan hebben, maar is dat echt zo? Hoe ervaren jullie dat?

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:14

Dustinlover schreef:
Wat goed Gaucho!!

Hier toch even balen. 0,2 erbij en ik weet dat het met maandelijke perioe te maken kan hebben, maar is dat echt zo? Hoe ervaren jullie dat?

Tijdens je maandelijkse periode verandert je hormoonhuishouding, daardoor zou het kunnen voorkomen dat je wat extra vocht vasthoudt. Dus het is zeker mogelijk dat je dan volgens de weegschaal aankomt. Dat hoeft dus echt geen vet te zijn. 200 gram is helemaal niet heel veel. Dat is 1 glas water. In een heel lichaam 1 glas water extra vasthouden, is in verhouding niet veel. En er is best kans als je nu verder gaat zoals je afgelopen week deed, dat het er gewoon volgende week weer af is.

Probeer je niet te veel te focussen op 200 gram in een korte periode, maar kijk naar het hele plaatje

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:11

Vandaag maar eens getest hoe het ervoor staat met mijn 5km tijd hardlopen. Scherp dus gewoon even flink mijn PR aan :wow:

Ruim een minuut sneller dan de vorige. Liep nu 24:28. Echt bizar hoeveel sneller ik ben geworden :oo ik had serieus nooit gedacht dat ik dit ooit kon bereiken *\%/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 06:57

Zo hard ga ik nog niet :')

Wel echt lekker aan het sporten, nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou gaan vinden. Gisteren en eergisteren lekker hardgelopen, zo bodypump, vanmiddag mijn camper ophalen *\o/*

Nog 1 week tot mijn vakantie :D en komende week nog wat spannende dingen, waar ik van het weekend nog even goed over na moet denken. En zorgen dat ik ondertussen niet ga snoepen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:51

Gefeliciteerd Gaucho met de aanschaf van de camper, wat ontzettend leuk! Waar gaat de eerste reis naar toe?
@ Musli, wat knap zeg! En supertof dat je zo’n doel hebt bereikt wat onhaalbaar voor je leek, echt knap! Ga je nu ook weer een nieuw doel stellen?
Hier is gelukkig de daling weer in gezet, maar wel een weekend met veel verleiding, dus hopelijk kan ik het een beetje vasthouden tot na het weekend. Ik had vrijdag wel dressuurles maar ik heb niet meer op de fiets gezeten want we gingen ‘s middags taarten proeven voor de trouwerij. Ik heb het bij een paar hapjes gelaten want die taarten met biscuit en roomvulling zijn toch niet mijn ding, ik ben meer van de appeltaart en cheesecake enzo….
Vandaag buitenrit en het huis gepoetst en ga zo de deur weer uit voor een avondje gezelligheid met hapjes…dus schade maar beperken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 06:46

Pallatin schade weten te beperken?

De camper heeft zijn eerste trip gemaakt, maar met een ander doel:
Afbeelding vakantie was al geboekt voor ik de camper kocht dus die blijft thuis. In september wel wat weekendjes gepland.

Hier was het weekend druk maar leuk, flink spierpijn van krachttraining en wat flinke hardlooptrainingen, enorme ijscoupe gegeten := Maar toch ook het weekend nog afgevallen, totaal deze week - 2.8 kilo, geloof dat ik nog nooit zo veel ben afgevallen in een week. Goed voorbereid voor vakantie zullen we maar zeggen. Na het ijs etc nu weer gewoon back to normal met Havermout pannekoekjes met skyr.

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:28

Waar moet ik beginnen..

Vorige week enting gehad en best wat bijwerkingen. Toen dacht ik holladiejee.. week niet wezen sporten en toen ik me beter voelde het er maar van genomen. Zo niet handig.

Wel een sportband gekocht om mijn hartslag te kunnen monitoren. Ik wil in de vetverbrandingstand blijven, ook met thuis sporten. Dus as we speak probeer ik die even uit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:50

Wel van het weekend heel Ameland per fiets gedaan. En goed gehydrateerd.
Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:25

Jij kan jezelf als geen ander herpakken Roosch, dus dat lukt nu ook. :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:36

Ik durf me bijna niet (al)weer te melden hier, maar hi! Drie weken vakantie gehad, thuisgebleven, maar veel mensen gezien en daarmee ook vooral veel op het terras gezeten. Ik moest zelfs groente weggooien omdat het lag te schimmelen in mijn koelkast omdat ik al dagen niet thuis had gegeten. :oo Ik heb me uitstekend vermaakt en ook wel gezonde keuzes gemaakt tijdens de etentjes, maar het is wel echt tijd om er een flinke rem op te zetten. Zowel qua eten als qua geld uitgeven. :=

Als stok achter de deur kom ik hier daarom ook weer actief meedoen.

Leuke jurk Roos!

Gaucho, ik heb het al eerder gezegd, maar ik heb echt enorme bewondering voor hoe je het doet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:14

Volgens mij hebben wij het verkeerd begrepen. WIJ moeten afslanken. Niet de portemonnee.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:38

Mijn portemonnee laten afslanken kost me geen enkele moeite. :') Jammer dat het niet andersom is he.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:17

Hebben jullie ook veel last van verleidingen in je omgeving?

Ik werk zelf in de zorg, en wij krijgen zo ontzettend veel chocola etc van patiënten. Daarnaast heb ik ook collega's die ontzettende zoetekauw zijn (met een taille met dezelfde omvang als mijn pols zeg maar, heel oneerlijk), dus ook die nemen geregeld wat mee. Daar is niet altijd een reden voor nodig.

Ik probeer wel voor mezelf de regel 8 of hoger te hebben, dus alleen als ik het zo lekker vind dat het een 8 of hoger is, dan vind ik het de calorieën waard. Maar ik heb het er niet altijd even makkelijk mee..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:55

Heel herkenbaar. Ik werk op het hoofdkantoor van een groothandel, dus altijd overal proefmonsters van, en bakjes vol met snoep en koekjes bij de koffie automaat...

Ik heb verschillende strategieën, werken afhankelijk van het moment beter of slechter. Sowieso wat je zelf zei, bedenken of je er echt zin in hebt. Zo ja:
1. Halve portie - meestal is er iemand solidair en wil ook graag maar de helft ;)
2. Incalculeren en andere maaltijden / beweging er op aanpassen.
3. Delen met je collega's dat je aan je gezondheid werkt en dat 1x vragen of je wat wilt genoeg is; liever niet aandringen / overhalen om wat te nemen.
4. Helemaal niets en heel streng voor jezelf (dit werkt echt het slechtst voor mij, soms ff nodig, maar meestal ga ik dan juist alsnog meer snoepen.)
5. Alleen op 'maaltijd momenten' wat snoepen, en dan nadat je wat gezonds hebt gegeten. Dit voorkomt dat je blijft snoepen.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:11

Ja dat steeds blijven aanbieden is hier ook echt een probleem! En dan zo'n 'ah eentje kun je wel hebben toch?'.

En het helpt ook niet dat mijn collega's dan zo 3 koekjes achter elkaar naar binnen schuiven en dan haast nog afvallen ipv aankomen en ik hoef alleen in dezelfde ruimte te zijn als de koekjes en ik kom spontaan een halve kilo aan..

Bedankt voor de tips! Vooral de tip van de maaltijd momenten. Het is makkelijker om nee te zeggen net na de lunch dan een half uur er voor

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:12

Oh mijn kerel kan dat ook zo goed. "Klein stukje dan?"
Herkenbaar Rose_Sonny. Stikjaloers op mensen die alles kunnen vreten wat ze willen want ik ben volledig het tegenovergestelde. :7

Ik heb wel een goede dag gehad. Drie kwartier Foxy en daarnet nog een uurtje in de sportschool. Toch blij ermee, heb een uurtje gesport, sauna gepakt en daarna nog even onder de zonnebank. Nu wel moe. :+

Deze week wil ik vooral veel bewegen. Morgenavond gaan we zwemmen, donderdagochtend wil ik gaan sporten en vrijdag in de ochtend denk ik zumba.

Ik had trouwens nieuwe personal trainers in de sportschool. :))

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:20

Gezellig zo Roosch :D

Hier anderhalf uur hardlooptraining, helemaal kapot maar wel voldaan op de bank nu.

Verder na de aankoop van mijn camper vandaag mijn handtekening onder een andere grote stap gezet, spannend maar gaaf. Als iedereen in mijn directe omgeving het weet zal ik het hier ook laten weten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:29

Super! Ben hartstikke benieuwd!