Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:11

Ik heb al jullie coronaklachten maar ik blijf maar negatief testen. Evenals mijn leerlingen. Er gaat ook iets anders rond dat die keelpijn, koorts en brandende longen kan veroorzaken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:17

Volgens mij is die griep wat nu rondgaat inderdaad ook een pittige. Ik hoorde ook al iemand die geen corona had maar wel griep en ook een branderig gevoel in de longen heeft. Nu is dit wel iemand die al een aandoening aan de longen heeft, maar die lag ook behoorlijk lang plat door de griep.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:19

De griep is zeker een hele pittige, die heb ik vlak voor corona gehad, daar ben ik goed ziek van geweest. incl een week flinke koorts.

Toen ik koortsvrij was toch even bij mijn vriend geweest, die heeft mij dat weekend corona gegeven als relatiegeschenk :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:26

Ik was zondag moe en hangerig, gisteren echt ziek ziek en vandaag vooral verkouden en keelpijn. Gok dat ik het ergste gehad heb. Top die booster, geloof echt dat die geholpen heeft!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:09

Ik ben sinds gisterenavond weer thuis, met onwijze corona hoofdpijn en longen die echt nog niet oke zijn.
Maar ik was niet ziek genoeg meer voor de corona afdeling en ze hadden het er over dat overal mensen overgeplaatst worden door ruimte tekort en vele zieken van corona.

Overigens voor de mensen met astma en corona.
in dit ziekenhuis zeiden ze dat ze eigenlijk nooit een longaanval door astma zien bij corona.
waarschijnlijk waren mijn longen al aan het rommelen voor mijn corona besmetting.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:10

Fijn dat je thuis bent, dat ziekt toch makkelijker uit. Goed rust nemen hoor.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:14

Vandaag voor het eerst weer gaan werken, maar echt nog wel naweeën van Corona. Ik kon me niet concentreren, ben ontzettend moe en mijn neus en keel reageren geïrriteerd. Ben deze middag naar huis gegaan om in ieder geval de vermoeidheid van het naar huis rijden na werk te kunnen beperken, maar krijg echt niks uit handen. Mijn zicht is ook blurry van de vermoeidheid.

Vanavond vroeg naar bed en hopen op morgen verbetering :\

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:07

Ik heb drie hele lichte positieve zelftesten maar een negatieve GGD test. Wat is wijsheid? :?

Afbeelding
(Sorry voor de stoffige vensterbank _O- )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:08

Ik had zo’n licht streepje en ben flink ziek.
Hoe voel je je?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:13

Heb je de zelftesten toevallig op een koude plek in het huis liggen?

Ik heb dat namelijk vaker gehoord bij mensen heel veel positieve zelftesten en dan bij de GGD negatief...

Ik had ook 2x een positieve zelftest maar achteraf gezien is het op mijn kamer veel kouder dan beneden in de woonkamer wat wel invloed kan hebben op de uitslag van de zelftest.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:14

Ik voel me prima. Deed alleen een zelftest omdat mijn moeder, waarmee ik de hele zondag in de auto heb gezeten en naast heb gezeten, vandaag positief testte. Anders had ik nooit getest :7

Ondertussen wel een volle neus en wat slijm in m'n keel maar ik let er nu ook zo op natuurlijk :=

Ik heb mijn zelftesten gewoon in mijn kamer liggen die +-19C is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:15

Tja. Volle neus en slijm. Ik ben bang dat je echt besmet bent.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:17

rien10 schreef:

Verkoudheid bestaat ook nog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:18

Niet iets zuurs gegeten of gedronken? Daar schijnen ze ook op te kunnen reageren had ik gelezen.

Anders over 2 dagen nog eens testen bij GGD en tot die tijd maar thuis blijven?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:19

Kaus schreef:
Ik voel me prima. Deed alleen een zelftest omdat mijn moeder, waarmee ik de hele zondag in de auto heb gezeten en naast heb gezeten, vandaag positief testte. Anders had ik nooit getest :7

Ondertussen wel een volle neus en wat slijm in m'n keel maar ik let er nu ook zo op natuurlijk :=

Ik heb mijn zelftesten gewoon in mijn kamer liggen die +-19C is.

Dan kan het zijn dat je bij de ggd nog iets te vroeg getest hebt. Ik testte op de zelftest negatief omdat het toen bij mij in de keel zat en nog niet echt in de neus. Het duurt ook tussen de 2 en 5 dagen voordat je echt klachten krijgt.

De eerste dagen toen ik het blijkbaar al had heb ik er ook amper wat van gemerkt. Pas op dag 5 eigenlijk dat het veel erger werd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:20

Nee bewust niet gegeten en gedronken voor de eerste test. Daarna wel dus twee uur gewacht. En zonet nog eentje gedaan en daar zat ook ruim een uur tussen. Heb geen cola in huis (las dat die testen daarop reageren).

Kan niet zo makkelijk thuisblijven helaas -O- Donderdag ook nog eens een sollicitatie maar daar overleg ik wel even over. Ben in elk geval op m'n werk niet welkom tot een nieuwe GGD test. Heb veel klantcontact.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:24

Na hoeveel dagen is het hoogtepunt? Weet iemand dat ongeveer?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:28

xxxmh schreef:
rien10 schreef:

Ja, dat is waar.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:11

xxxmh schreef:
rien10 schreef:

Griep ook.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:14

Mijn moeder is 4 maart officieel positief getest , maar ze had daardoor ook al een paar dagen klachten. Ze is over het algemeen weer opgeknapt , maar helaas lijkt het nu wat richting Long-covid te gaan. Ze klaagt nog steeds over pijn op de borst en benauwdheid. Het ging de afgelopen dagen weer goed , maar vandaag weer een stuk slechter.

Mijn moeder werkt ook al weer veel te veel , ik waarschuw haar al een tijdje maar ze wil niet echt naar mij luisteren. Ze wou wel de huisarts even gaan bellen maar zolang ze het advies nog rustiger doen niet aanneemt heeft naar een huisarts gaan ook denk ik niet zoveel zin.

Mijn moeder spotte altijd wel een beetje met corona , dus aan de ene kant denk ik ook van tja nu je langer met klachten zit weet je wel dat het niet even een simpele verkoudheid is waar je geen last van zou hebben.

Het is gewoon vervelend als iemand niet luistert.... Ik ben door wat extra rustig te pakken veel sneller hersteld dan mijn ouders.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:31

Ook mijn zelftest had een heel licht streepje. PCR test was wel positief.

Ik ben er ook echt goed ziek van, heb corona vrijwel direct achter de griep aan gekregen.

Het valt me echt tegen hoe ziek ik ben ondanks vaccinaties +booster. Ik wil niet weten hoe het dan geweest was zonder vaccinaties. :(

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 01:12

Afgelope vrijdag had ik een positieve zelftest. Meteen ggd en inderdaad ook positief.
Op goede verkoudheid en hoedten na weinig last. Wel enorm vermoeid, kon amper een stukje lopen in huis voor t toilet.
Nu merk ik wel dat mn longen soms nog beetje last geven. Soort benauwd gevoel.

Ook helaas mn vriend gister positief getest. Maar die heeft echt nergens last van.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 06:10

Mn dochter gister ook positief getest, wij tot nu toe nergens last van. Hoe zit het met 3g trouwens. Stel je test positief, kun je met 2vac+booster na 10dgj gewoon overal erin? Of moet je dan weer een negatieve test aantonen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:19

Cemlys schreef:
Mn dochter gister ook positief getest, wij tot nu toe nergens last van. Hoe zit het met 3g trouwens. Stel je test positief, kun je met 2vac+booster na 10dgj gewoon overal erin? Of moet je dan weer een negatieve test aantonen?

In Nederland wordt dat niet meer gebruikt testen voor toegang is er volledig af.

In het buitenland kan het wel anders zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:21

Mij lukt het fysiek niet om bij een GGD locatie te komen dus ik kan mij daardoor niet laten testen. Dus ik vertrouw op een zelftest + klachten.

Vannacht bijna niet geslapen van de keelpijn. Verder voel ik me goed maar die keelpijn en de vermoeidheid door het al nachtenlang niet slapen breken nu wel echt op. Heb zeg maar zoveel keelpijn dat ik absoluut niet vrijwillig ga praten.