Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Even een belangrijke opmerking! Doordat veel mensen zich afmelden maar het wel hard nodig is, was er gisteren ook in het nieuws dat het heel belangrijk is dat mensen bloed doneren. Ben je dus donor, niet vergeten even langs te gaan. Ik ben plasmadonor, al best lang niet geweest, maar ga toch maar even bellen.
Pipodipo schreef:karuna schreef:Ben nu in spanning over de berichten. Juist vanwege de laksheid van anderen
Wat bedoel je precies met de laksheid van anderen?
karuna schreef:Denk niet dat ze die voor een "hoofdpijntje" meenemen maar voor geval hoge koorts kan het wel helpen. Dus ja ik snap het wel.
Chubby schreef:Tegelijk: als je er van uit gaat dat 60 a 80% van de mensen het virus gaat krijgen, waarvan een aanzienlijk deel met vervelende klachten, dan gaat die pcm/ibu ook wel gebruikt worden he. Dus zo gek is het niet dat mensen dat in huis willen hebben
Tieneke schreef:Ik maak me geen illusies meer over het verantwoordelijkheidsgevoel van anderen. We hadden in een kantoor (niet waar ik zit) gisteren iemand in de bomvolle wachtzaal die in normaal in thuisquarantaine moest. Ze kon documenten niet printen, dus was ze toch maar naar kantoor gegaan...
Magrathea schreef:Even een belangrijke opmerking! Doordat veel mensen zich afmelden maar het wel hard nodig is, was er gisteren ook in het nieuws dat het heel belangrijk is dat mensen bloed doneren. Ben je dus donor, niet vergeten even langs te gaan. Ik ben plasmadonor, al best lang niet geweest, maar ga toch maar even bellen.
xmarritw schreef:Ik vind het wel een eng idee dat ze scholen misschien gaan sluiten. Ik zit momenteel in 5V en we hebben het nu al zo verschrikkelijk druk op school. Hoe moet het wel niet gaan as we opeens een maand minder les hebben.
Zouden ze dat dan van de zomervakantie afhalen. Ik denk ook wel dat het voor de examenklassen erg moeilijk gaat zijn. Examens zijn namelijk al over 2 maanden...
Is er ook bekend wanneer er bekend gaat worden of de scholen sluiten?
Whale schreef:Chubby schreef:Tegelijk: als je er van uit gaat dat 60 a 80% van de mensen het virus gaat krijgen, waarvan een aanzienlijk deel met vervelende klachten, dan gaat die pcm/ibu ook wel gebruikt worden he. Dus zo gek is het niet dat mensen dat in huis willen hebben
Dan heb je nog steeds geen 10 pakjes nodig. Het is niet dat er in een pakje maar 1 paracetamol zit.
Chubby schreef:Tegelijk: als je er van uit gaat dat 60 a 80% van de mensen het virus gaat krijgen, waarvan een aanzienlijk deel met vervelende klachten, dan gaat die pcm/ibu ook wel gebruikt worden he. Dus zo gek is het niet dat mensen dat in huis willen hebben
Iris82 schreef:Mijn school heeft gisteren nog te kennen gegeven dat ze hier in Tilburg graag de scholen wel openhouden zodat de kinderen van mensen die in de zorg/politie/leger enz werken iig opvang hebben.
Dus ze hebben plannen om die kinderen iig op te vangen.
LadyMadonna schreef:Chubby schreef:Tegelijk: als je er van uit gaat dat 60 a 80% van de mensen het virus gaat krijgen, waarvan een aanzienlijk deel met vervelende klachten, dan gaat die pcm/ibu ook wel gebruikt worden he. Dus zo gek is het niet dat mensen dat in huis willen hebben
Maar niet 20 doosjes mee nemen (of nee geven als winkel) waardoor een ander mis grijpt.
Vind dat winkels hierin ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen
Whale schreef:LadyMadonna schreef:
Maar niet 20 doosjes mee nemen (of nee geven als winkel) waardoor een ander mis grijpt.
Gelukkig zijn er al wel winkels die de regel hebben dat iemand maar een max. aantal pakjes mag kopen. (En dan maar hopen dat iemand niet in een groepje buiten gaat staan en 1 voor 1 naar binnen gaat).
LadyMadonna schreef:Maar niet 20 doosjes mee nemen (of nee geven als winkel) waardoor een ander mis grijpt.
xmarritw schreef:Ik vind het wel een eng idee dat ze scholen misschien gaan sluiten. Ik zit momenteel in 5V en we hebben het nu al zo verschrikkelijk druk op school. Hoe moet het wel niet gaan as we opeens een maand minder les hebben.
Zouden ze dat dan van de zomervakantie afhalen. Ik denk ook wel dat het voor de examenklassen erg moeilijk gaat zijn. Examens zijn namelijk al over 2 maanden...
Is er ook bekend wanneer er bekend gaat worden of de scholen sluiten?
bigone schreef:germie schreef:Google en andere bedrijven betalen salaris door:
https://www.ad.nl/ad-werkt/google-gunt- ... ~a7ea0dc4/
Thuiszitten ga ik dood aan. Kan ik niet. Maar zoals ik al zei, heb geen hobby's waarbij ik contact met anderen heb. Dus tandje terug prima, maar raak me niet in mijn hobby's, want daarmee doe ik niemand kwaad. Mijn paard staat in een buitenstal bij mensen op het erf, ik hoef niemand tegen te komen. Dus ook geen probleem.
Niet weg kunnen op vakantie is natuurlijk nooit eigen schuld. Je weet nooit wat er gebeurt immers. En je moet wel blijven plannen. Ik heb ook diverse tripjes in het vooruitzicht. Als ik die moet cancellen en geen geld terugkrijg, dan word ik echt gallig. En ja, dat is dan echt geen eigen schuld. Ik ben nu al aan het plannen voor 2021. Dus het is niet dat je iets kunt voorzien.
Mijn advies, boek nu een vakantie voor morgen en kom pas terug wanneer Corona weg is . Dat gezeur en zelfmedelijden schiet je niets mee op dus voordat alles op slot gaat:Wegwezen.