De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:49

Ik heb niet meer gehamsterd dan altijd, sommige dingen koop ik in grote hoeveelheden als het bijna op is, bijvoorbeeld koffie bij de groothandel (die bonen hebben ze niet in de supermarkt), toevallig vorige week gehaald, komt goed uit want met thuiswerken gaat er meer doorheen.
Eten, ik heb altijd een grote voorraad in huis, omdat ik niet graag misgrijp want de winkel is een stuk rijden hiervandaan. Alles wat lang houdbaar is, 1 in gebruik, 1 in reserve. En verder heb ik altijd voor een week of 2 extra eten in huis in de vorm van vlees, diepvriesgroente, aardappel-iets uit de diepvries en potjes groentes. Heb alleen gekeken of alles nog houdbaar was vorige week, en hoefde niet echt iets bij te halen.

Anoniem

Magrathea schreef:
Even een belangrijke opmerking! Doordat veel mensen zich afmelden maar het wel hard nodig is, was er gisteren ook in het nieuws dat het heel belangrijk is dat mensen bloed doneren. Ben je dus donor, niet vergeten even langs te gaan. Ik ben plasmadonor, al best lang niet geweest, maar ga toch maar even bellen.

Ik heb de oproep voor maandag liggen voor bloed. Maar ik vraag me af in welke mate ik er goed aan doe, mijn dorp staat in de top 10 van coronabesmettingen.

Arabesk

Pipodipo schreef:
karuna schreef:
Ben nu in spanning over de berichten. Juist vanwege de laksheid van anderen -O-

Wat bedoel je precies met de laksheid van anderen?

Alle stoere Nederlanders die vinden dat je wel kunt doorwerken met een 'griepje' en dat het teveel geld kost om alles stil te leggen, liever een stel oudjes dood die toch al teveel geld kostten. De Nederlandse nuchterheid is mooi, maar ik denk dat we díe nu éven aan de kant moeten zetten.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:50

Er is nu crisisberaad, dus verwacht zometeen eigenlijk wel nieuws.

Chubby

Tegelijk: als je er van uit gaat dat 60 a 80% van de mensen het virus gaat krijgen, waarvan een aanzienlijk deel met vervelende klachten, dan gaat die pcm/ibu ook wel gebruikt worden he. Dus zo gek is het niet dat mensen dat in huis willen hebben

Anoniem

karuna schreef:
Denk niet dat ze die voor een "hoofdpijntje" meenemen maar voor geval hoge koorts kan het wel helpen. Dus ja ik snap het wel.

Nou ik snap dat dus niet. Als je na 17 dagen zo ongeveer dood bent, heb je echt geen jaarvoorraad aan paracetamol nodig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-20 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Ik maak me geen illusies meer over het verantwoordelijkheidsgevoel van anderen. We hadden in een kantoor (niet waar ik zit) gisteren iemand in de bomvolle wachtzaal die in normaal in thuisquarantaine moest. Ze kon documenten niet printen, dus was ze toch maar naar kantoor gegaan...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:51

Chubby schreef:
Tegelijk: als je er van uit gaat dat 60 a 80% van de mensen het virus gaat krijgen, waarvan een aanzienlijk deel met vervelende klachten, dan gaat die pcm/ibu ook wel gebruikt worden he. Dus zo gek is het niet dat mensen dat in huis willen hebben

Dan heb je nog steeds geen 10 pakjes nodig. Het is niet dat er in een pakje maar 1 paracetamol zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:51

Tieneke schreef:
Ik maak me geen illusies meer over het verantwoordelijkheidsgevoel van anderen. We hadden in een kantoor (niet waar ik zit) gisteren iemand in de bomvolle wachtzaal die in normaal in thuisquarantaine moest. Ze kon documenten niet printen, dus was ze toch maar naar kantoor gegaan...

Pff sommige mensen geef je het toch ook de kost he.... Wat een dweil.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:52

Magrathea schreef:
Even een belangrijke opmerking! Doordat veel mensen zich afmelden maar het wel hard nodig is, was er gisteren ook in het nieuws dat het heel belangrijk is dat mensen bloed doneren. Ben je dus donor, niet vergeten even langs te gaan. Ik ben plasmadonor, al best lang niet geweest, maar ga toch maar even bellen.

Ik heb dinsdag nog een zakje gegeven :)

Edit: en het was druk! Heb een uur moeten wachten.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 12-03-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

xmarritw schreef:
Ik vind het wel een eng idee dat ze scholen misschien gaan sluiten. Ik zit momenteel in 5V en we hebben het nu al zo verschrikkelijk druk op school. Hoe moet het wel niet gaan as we opeens een maand minder les hebben.
Zouden ze dat dan van de zomervakantie afhalen. Ik denk ook wel dat het voor de examenklassen erg moeilijk gaat zijn. Examens zijn namelijk al over 2 maanden...
Is er ook bekend wanneer er bekend gaat worden of de scholen sluiten?

Daar zullen ze echt wel iets op bedenken. Zomervakantie zal echt niet ingekort worden. Ik denk dat je in het ergste geval les hebt via skype oid of gewoon thuis opdrachten krijgt.

Om 13:00 is crisisoverleg begonnen, dit duurt max. anderhalf uur. Zometeen om 14:00 is er via Nos een extra uitzending. Geen idee wat daarin gezien gaat worden maar ik ga hem wel even aanzetten.

cursebreaker

In Spanje loopt het dodenaantal ook flink op zag ik.

"Aantal doden Spanje sterk toegenomen
Het dodental als gevolg van het coronavirus in Spanje is flink gestegen: er zijn nu 84 mensen overleden. Gisteren waren het er nog 47, meldt het Spaanse ministerie van Volksgezondheid. Het aantal Spanjaarden dat is besmet met het virus staat op bijna 3000. Eerder vandaag werd al bekend dat de Spaanse voetbalcompetitie stil wordt gelegd vanwege de uitbraak."

Bron, onderaan deze pagina:

https://nos.nl/liveblog/2326799-crisiso ... uiten.html

---

Wij hebben laatst 2 pakjes PCM gekocht, maar we kopen er altijd 2 als we bijna door de voorraad heen zijn. En daar kom je echt wel even mee vooruit als je niet het maximale zou slikken. Voor zoonlief een pakje zetpillen nog. Als je het maximale slikt en bent met meer dan 1 persoon die het nodig heeft, kan het wel alsnog snel gaan ja. Maar 20 doosjes is dan idd echt heel erg overdreven.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 14:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Whale schreef:
Chubby schreef:

Dan heb je nog steeds geen 10 pakjes nodig. Het is niet dat er in een pakje maar 1 paracetamol zit.

Nouja, toen ik griep had drie weken terug gingen er 8pcm per dag doorheen. 20 per pakje.. een week lang. Dan heb je wel genoeg nodig :=

karuna
Drukke kabouter

Antwoord gegeven op de vraag waarom ik me druk maar over de laksigheid van anderen _-:(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:53

Chubby schreef:

Maar niet 20 doosjes mee nemen (of nee geven als winkel) waardoor een ander mis grijpt.
Vind dat winkels hierin ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:53

Mijn school heeft gisteren nog te kennen gegeven dat ze hier in Tilburg graag de scholen wel openhouden zodat de kinderen van mensen die in de zorg/politie/leger enz werken iig opvang hebben.

Dus ze hebben plannen om die kinderen iig op te vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:54

Iris82 schreef:
Mijn school heeft gisteren nog te kennen gegeven dat ze hier in Tilburg graag de scholen wel openhouden zodat de kinderen van mensen die in de zorg/politie/leger enz werken iig opvang hebben.

Dus ze hebben plannen om die kinderen iig op te vangen.

Volgens mij was dit al een uitgedragen: scholen gaan met name nu om opvang niet om les.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:54

LadyMadonna schreef:
Chubby schreef:

Maar niet 20 doosjes mee nemen (of nee geven als winkel) waardoor een ander mis grijpt.

Gelukkig zijn er al wel winkels die de regel hebben dat iemand maar een max. aantal pakjes mag kopen. (En dan maar hopen dat iemand niet in een groepje buiten gaat staan en 1 voor 1 naar binnen gaat).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:55

Dat was inderdaad in de pers conferentie ook aangehaald; dat ze willen kijken dat er dan wel alsnog opvang is voor mensen die Echt moeten gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:56

Whale schreef:
LadyMadonna schreef:

Gelukkig zijn er al wel winkels die de regel hebben dat iemand maar een max. aantal pakjes mag kopen. (En dan maar hopen dat iemand niet in een groepje buiten gaat staan en 1 voor 1 naar binnen gaat).

Toch van de zotte dat dit nodig is. Mensen zijn echt hartstikke gek.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:57

Magrathea schreef:

Ik heb voor over 1,5 week in ieder geval weer een afspraak staan :)

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:57

LadyMadonna schreef:

Gelukkig zijn er al wel winkels die de regel hebben dat iemand maar een max. aantal pakjes mag kopen. (En dan maar hopen dat iemand niet in een groepje buiten gaat staan en 1 voor 1 naar binnen gaat).[/quote]

Toch van de zotte dat dit nodig is. Mensen zijn echt hartstikke gek.[/quote]

Bij ons in de winkel is er geen max wat mensen mee mogen, maar er zijn maar weinig mensen die veel meenemen. Gisteren was er maar een iemand met iets van 6 pakjes de rest netjes 1 of 2.
xmarritw schreef:
Ik vind het wel een eng idee dat ze scholen misschien gaan sluiten. Ik zit momenteel in 5V en we hebben het nu al zo verschrikkelijk druk op school. Hoe moet het wel niet gaan as we opeens een maand minder les hebben.
Zouden ze dat dan van de zomervakantie afhalen. Ik denk ook wel dat het voor de examenklassen erg moeilijk gaat zijn. Examens zijn namelijk al over 2 maanden...
Is er ook bekend wanneer er bekend gaat worden of de scholen sluiten?

Daar zullen ze echt wel iets op bedenken. Zomervakantie zal echt niet ingekort worden. Ik denk dat je in het ergste geval les hebt via skype oid of gewoon thuis opdrachten krijgt.

Om 13:00 is crisisoverleg begonnen, dit duurt max. anderhalf uur. Zometeen om 14:00 is er via Nos een extra uitzending. Geen idee wat daarin gezien gaat worden maar ik ga hem wel even aanzetten.[/quote]

Ik hoop dat ze er een goede oplossing voor kunnen vinden. Ik moet helaas om 3 uur werken dus krijg het waarschijnlijk niet mee of de scholen dicht gaan
Laatst bijgewerkt door xmarritw op 12-03-20 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:58

Marathon Rotterdam afgelast? (Hoor het met een half oor op de radio)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:58

LadyMadonna schreef:
Marathon Rotterdam afgelast? (Hoor het met een half oor op de radio)

Wordt uitgesteld, net als die van Utrecht :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:59

bigone schreef:
germie schreef:
Google en andere bedrijven betalen salaris door:
https://www.ad.nl/ad-werkt/google-gunt- ... ~a7ea0dc4/

Thuiszitten ga ik dood aan. Kan ik niet. Maar zoals ik al zei, heb geen hobby's waarbij ik contact met anderen heb. Dus tandje terug prima, maar raak me niet in mijn hobby's, want daarmee doe ik niemand kwaad. Mijn paard staat in een buitenstal bij mensen op het erf, ik hoef niemand tegen te komen. Dus ook geen probleem.

Niet weg kunnen op vakantie is natuurlijk nooit eigen schuld. Je weet nooit wat er gebeurt immers. En je moet wel blijven plannen. Ik heb ook diverse tripjes in het vooruitzicht. Als ik die moet cancellen en geen geld terugkrijg, dan word ik echt gallig. En ja, dat is dan echt geen eigen schuld. Ik ben nu al aan het plannen voor 2021. Dus het is niet dat je iets kunt voorzien.

Mijn advies, boek nu een vakantie voor morgen en kom pas terug wanneer Corona weg is . Dat gezeur en zelfmedelijden schiet je niets mee op dus voordat alles op slot gaat:Wegwezen.

Als ik vrij kon krijgen ging ik inderdaad weg. ;) Maar zal het moeten doen met wat reeds gepland is.
Laatst bijgewerkt door germie op 12-03-20 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt