3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:46

Haha castilja, ik heb natuurlijk geen idee wat jij allemaal standaard koopt. Maar ik vandaag weer heerlijk avocado's gehaald, en gerookte kip en zalm voor door mn salades :P

Peercider kende ik nog niet, klink wel lekker!

Ik heb gisteravond een paar wijntjes teveel op en te laat naar bed, ben gaaaaaar.
Vandaag is mn lijstje:
O: 100 gr griekse yoghurt met lijnzaad
L: salade met gebakken kipfilet (over van gisteren :') )
T: bloemkool-broccolisoep (had t koud :+ )
A: boerenkoolstamppot met rookworst en piccalilly, als toetje een appel
T: als ik trek krijg een blokje kaas

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:23

Oeeh kijk Ikea is al een stukkie dichterbij! Alcohol vrij maakt mij niet zo heel veel uit. Ciders zijn sowieso praktisch alcohol vrij haha.

Lekker zo'n weekplanning Maanlicht! Mijn planningen zijn, als student nu, super saai :') eet 3 avonden achter elkaat hetzelfde

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:45

Haha dan krijg ik ruzie thuis.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:58

Haha ja moet zeggen dat ik het zelf ook liever anders heb, maar iets met geld en skere student zijn enzo :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:02

__Sannne schreef:
Oeeh kijk Ikea is al een stukkie dichterbij! Alcohol vrij maakt mij niet zo heel veel uit. Ciders zijn sowieso praktisch alcohol vrij haha.

Die ik uit Zweden meeneem zijn 7%, vind ik zat :D

Pfff... planning in de war hier. Na de rugby vanavond met een hele groep die was blijven hangen Libanees gaan eten. Zo lekker <3 Ik eet me daar altijd ongans aan mezze met Libanees platbrood, eet vervolgens een half hoofdgerecht en baklava na :') De andere helft hoofdgerecht gaat mee naar huis voor de lunch de volgende dag. Nom!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:00

Nieuwe maand, nieuwe doelen! :D

Ik wil met mijn verjaardag (21e) onder de 85 zitten. Is nog 2,5 kilo geloof ik!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:35

Ik reageer later op iedereen, beetje druk nu.
Ik begon gisteren fanatiek weer om mijn lijstje bij te houden in MFP, maar helaas niet tot het einde volgehouden. Tot hier ben ik gekomen:
O: een boterham met pindakaas en een plak meergranen afbakbrood met nutella. (379)
L: twee boterhammen met filet americain en fruitspread aardbeien, een plak meergranen afbakbrood met nutella en een beker halfvolle melk. (527)
T: twee glazen cola. (168)
T: chips, nootjes, Japanse mix etc. Toen ben ik gestopt met bijhouden :')
Ik kan dus duidelijk mezelf nog niet inhouden als er een bak chips voor mijn neus staat.
Ik wilde ook nog gaan wandelen, maar doordat ik met vrienden ging afspreken geen tijd voor gehad. Dus ipv dat ik me gisteravond woog, ga ik me vandaag maar wegen. Ik vrees dat ik deze maand niet zo veel ben afgevallen :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:21

*Kijkt om hoekje*
Ik meld me ook weer... moet echt weer aan de slag... vakantie net achter de rug dus mooi moment om te starten weer!! Heb het echt beetje op zijn beloop gelaten... ook al tijdje niet meer op weegschaal gestaan. Ik ga weer aan de slag en denk dat ik pas over paar weken weer op weegschaal ga staan. Wil mezelf niet demotiveren met er nu op te gaan staan :)

Lijstje voor vandaag:
O: skyr met ontbijtgranen en glas jus (jus moet op vind het zonde weg te gooien)
T: paprika, komkommer, wortel
L: 3vk boterhammen met nog geen idee wat
T: fruit nog geen idee wat
A: broodje hamburger :+ Ik eet bij date... dus niet zo heel gezond maar opzich past het wel prima als ik verder niet teveel er naast eet :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:25

Ik meld me hier ook weer eens! Lees wel altijd mee, maar post weinig. Het gaat hier vaak zo hard.

Gisteren heb ik de bloemkoolsoep gemaakt van Emma, super makkelijk en viel erg in de smaak!

Probeer wat op te letten. Maar sinds aantal weken fanatiek aan daten, wat toch niet altijd ten goede komt van het netjes eten :') gelukkig is hij ook wel redelijk ban gezonde eten en begint hij binnenkort weer fanatiek met kickboksen en dus ook letten op zijn voeding.

Lijstje voor vandaag:
O: 225 gram vanille skyr + 30 gram Cruesli chocolade + 3 gram whey crispy
T: appel
L: 4 plakken meergranenbrood met 40 gram salami
A: zelfgemaakt broodje hamburger (zelfgemaakte burger op kaiserbroodje en plak cheddar) en spitskoolsalade
T: gekookt ei

Ik had beter Yonker haar lijstje kunnen kopiëren zie ik, minder werk :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:32

linoleum schreef:
Ik meld me hier ook weer eens! Lees wel altijd mee, maar post weinig. Het gaat hier vaak zo hard.

Gisteren heb ik de bloemkoolsoep gemaakt van Emma, super makkelijk en viel erg in de smaak!

Probeer wat op te letten. Maar sinds aantal weken fanatiek aan daten, wat toch niet altijd ten goede komt van het netjes eten :') gelukkig is hij ook wel redelijk ban gezonde eten en begint hij binnenkort weer fanatiek met kickboksen en dus ook letten op zijn voeding.

Lijstje voor vandaag:
O: 225 gram vanille skyr + 30 gram Cruesli chocolade + 3 gram whey crispy
L: 4 plakken meergranenbrood met 40 gram salami
A: zelfgemaakt broodje hamburger (zelfgemaakte burger op kaiserbroodje en plak cheddar) en spitskoolsalade
T: gekookt ei

Ik had beter Yonker haar lijstje kunnen kopiëren zie ik, minder werk :')

_O- net als dat daten verhaal dat, dat niet goed is voor de lijn :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:45

Welkom terug allemaal! Ohh Libanees.. Zo ontzettend lekker!

Ik ben best trots op mezelf, gister 3 M&M's karamel gegeten in plaats van een halve zak. En ik miste het ook niet. Ik merk dat ik door het afbouwen van mijn medicatie eindelijk minder honger heb, geeft zoveel rust. Eerder had ik echt de hele dag honger.

O: 100 ml smoothie berry protein
L: 3 volkoren boterhammen met huttenkase en runderrookvlees
T: stevige speltcracker met gekookt ei
A: witlof met ham en kaas uit de oven en een beetje aardappelpuree

B: klein uurtje paardrijden

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:51

Maanlicht, fijn dat het afbouwen van je medicatie verder ook nog positieve gevolgen heeft! En je lunch klinkt erg lekker

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:54

Fijn maanlicht!! De hele dag door honger is zo irritant, ook al herken ik dat wel beetje := maar bij mij is t chronisch _O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:59

linoleum schreef:
Maanlicht, fijn dat het afbouwen van je medicatie verder ook nog positieve gevolgen heeft! En je lunch klinkt erg lekker

Ja, tot nu toe gaat het heel goed! Af en toe wat duizelig, koud en licht koortsig, maar dat trekt gelukkig snel weg. Ik zie alleen wel op tegen de volgende verlaging, dat wordt wel heftig denk ik.

Zo maar eens even gaan bedenken wat we gaan eten deze week.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:02

Dan stel je die verlaging toch even uit. :P

Ik weet nog niet wat ik vandaag ga eten, ik gok witlof en aardappelen ook! <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:04

MarlindeRooz schreef:
Dan stel je die verlaging toch even uit. :P

Ik weet nog niet wat ik vandaag ga eten, ik gok witlof en aardappelen ook! <3

Ja, ik heb sowieso nog 1,5 week, dus dat scheelt :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:11

Oehh witlof, dat moet ik ook weer eens eten :9

Fijn maanlicht! Constant honger is echt niet fijn. Ik had dat ook heel erg, maar is nu met mn nieuwe eetwijze echt stukken minder gelukkig. Al mag t nog wat minder, ik eet nog steeds wel wat te veel.

Vandaag wordt t zoiets:
O: griekse yoghurt met kaneel crunchies (recept van oahns kitchen)
L: omelet van 2 eieren met een plakje ontbijtspek en champignons
A: courgetti met kip, spinazie en boursin, bakje kwark met appel

Tussendoortjes heb ik nog niet gepland, die neem ik alleen als ik erg veel trek heb tussendoor. Dan neem ik een paar walnoten denk ik.

En er staat voor vanavond sporten op de planning, kijken of het nu weer eens wat beter gaat, voel me redelijk fit vooralsnog.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:23

Lekkere lijstjes guys! Hier at ik inderdaad ook slechter toen ik net met mijn vriend aan het daten was haha. :')

Wat goed dat je het bij drie M&M's hebt kunnen laten Maanlicht!

Hier gisteren een prima lijstje gehad, maar s'avonds toch nog een hele zak tortilla chips naar binnen gewerkt... Baal er zo van als ik zulke dingen doe. Vandaag beter hopelijk;
O: Vifit yoghurtdrink + panini kip en pesto
L: twee volkoren bolletjes kaas + cappuccino
A: pasta met room, champignons, spinazie en spekjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:09

Daten was bij mij ook funest voor mn gewicht :o :')

Sanne, je avondeten klinkt heerlijk! Die zak chips klinkt herkenbaar, daar heb/had ik ook vaak last van.

Vandaag aan het proberen mn ontbijt uit te stellen, eigenlijk heb ik 's ochtends niet heel veel trek, maar heb mezelf geleerd om te ontbijten (je weet wel, uit de tijd dat nog werd gezegd dat dat zo belangrijk was :+ ). Merk dat mn maag nu wel een beetje begint te rommelen, dus neem zo rond 10 uur, als ik pauze heb, wat Griekse yoghurt.

O (laat): 100 gr Griekse yoghurt met kaneel crunchies
L: salade met komkommer, tomaat, avocado en feta
T: minikomkommer, snoeptomaatjes en een paar walnoten.
A: Biefstuk met groenten (weet niet wat mn moeder gehaald heeft) en paar aardappeltjes
T: 2 rookkaascrackers

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:39

Ik zwaai even om het hoekje. Ik lees nog braaf mee, maar wij zijn op huwelijksreis (anderhalve week weg, mog anderhalf te gaan) in Italië. Heb echt alles los gelaten en eet lekker waar ik zin in heb hier :D Mijn man (gek om te zeggen nog haha) ook, dus lekker gezellig veel eten hier!
We komen terug als skippyballen denk ik :+ maar ik wil op onze huwelijksreis niet constant alles invullen op MFP of heerlijke pizza’s en wijnen inruilen voor Spa rood en sla 8)7 thuis gaan we weer lekke aan de slag! En dan klets ik ook weer gezellig mee.

:wave:

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:48

Geniet van je huwelijksreis Frummels! Tijdens zo'n speciale reis zou ik ook echt niet alles in gaan zitten voeren in MFP. :))

Lekker lijstje Laura, vult die salade genoeg? Vind het zo jammer dat ik allergisch ben voor avocado, vind het erg lekker namelijk en veelzijdig!

Gisteren netjes aan mijn lijstje gehouden, en gelijk een halve kilo minder op de weegschaal. (Nou is dat natuurlijk grotendeels vocht) maar merk ook dat ik me minder opgeblazen voel dan bijvoorbeeld gisterochtend. (Omdat ik de avond ervoor dus een hele zak chips heb weg gewerkt) - Hoop dat ik nu echt even op de goede weg kan blijven. Het ging zo goed tot mijn vriend weg ging haha. Heb nog 8 weken tot hij terug is, wil dan toch zeker wel 4-5 kilo kwijt zijn. Dus streng!

Vandaag:
O: Vifit drink yoghurt aardbei + volkoren bolletje kaas
L: 500 gram optimel kwark aardbei
T: nog niet zeker, maar denk dat ik even een goed gevuld soepje haal. Mijn lunch zal erg vroeg zijn maar wil niet te vroeg avondeten want dan krijg ik s'avonds laat nog weer zo'n trek.
A: (alweer :')) pasta met room, spekjes, champignons en spinazie

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:53

Oohhh heerlijk Frummels, gewoon ultiem genieten! Dat mag hoor, op (huwelijks)reis. Veel plezier nog verder!

Sanne, ja gek genoeg vult die salade prima. Heb wel vrij veel feta, en avocado vult ook best goed door de vetten. Als ik echt nog trek heb neem ik weleens een kopje bouillon bijv, maar heb dat pas 1x gedaan eigenlijk.

Poeh, zo'n hele bak optimel kwark zou ik het dan weer niet op redden (als ik m al op zou krijgen, raak dat zo snel zat). Dan zit ik eerst bomvol, om vervolgens na een uur weer honger te hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:55

Date hier houdt gelukkig wel rekening met mij qua geen lekkere dingen aanbieden enzo, dus vind ik wel fijn :o

Ow wat heerlijk frummels!! Gefeliciteerd met jullie huwelijk en lekker genieten samen!

Lekker lijstje Sanne! Zou denk ook voor soepje gaan als ik jou was :) vooral omdat je lunch nogal karig is.

Lijstje voor vandaag

O: skyr met ontbijtgranen, glas jus
T: paprika komkommer tomaat
L: 3vk boterhammen, kaas, kipfilet en appelstroop
T: 2 manderijnen
A: eet bij moeders Mexicaanse wraps geloof ik
T: nog reep na het sporten

Gisteren me redelijk aan het lijstje gehouden behalve de lunch nog wat cracker erbij. Heb wel 2 broodjes hamburger op, maar verder deze week even streng!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:00

Deze kwark is echt heerlijk! Het is een halve kwark/yoghurt iets wat echt een heerlijke aardbeiensmaak heeft, en zo'n hele bak van 500 gram is maar iets van 250 kcal. Ik neem het meestal als ontbijt. Ga zeker nog wat halen daarna hoor! Ik moet om 1u op school zijn (voor een kwartiertje), dus mijn ontbijt en lunch is daarvoor. Op de terugweg haal ik bij de Spar even zo'n goed gevulde maaltijd soep. Het is ook echt soep weer! <3

Nu wil ik ook mexicaanse wraps haha, misschien dat ik die morgen weer maak.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:03

Ik ken m, maar ik vind m niet zo lekker, beetje chemisch. Maar sowieso red ik het niet zo lang op optimel producten, volle producten werken voor mij stukken beter om verzadigd te zijn.

Oehhh mexicaans <3