Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:24

Helemaal geen sorry hoor SV, prachtige foto's weer!

Gisteren 5 km op de loopband gelopen in 29 min. Het ging moeizaam, maar toch gelukt. Het was zo warm in de sportschool en ik had een lange broek aan, stom.. Ik kan binnen gewoon niet lopen in een lange broek.

Morgen weer lekker buiten, km of 7 denk ik

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:45

Djilna schreef:
Ik ben dit hele weekend al volgeboekt. Zaterdag voedingsles geven en zondag 2 awards voor mijn paard en mezelf in ontvangst nemen.
Maar het weekend erop of het eerste weekend van maart wil ik eigenlijk ergens een +/- 15km lopen..
En anders ga ik hier gewoon de Veluwezoomtrail van 15km pakken denk ik.

Leuk, twee jaar geleden liep ik de 15km, ik heb me nu ingeschreven voor de 25km.
Zou wel de UTK van de Veluwezoomtrail willen doen, maar het is vaak zó heet in dat weekend en dan loop ik niet zo goed.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:54

Mama3 is dat een beetje te doen op de loopband? Ik denk erover een abo op de sportschool te nemen. Zit sinds een maand letterlijk bij mij beneden voor de deur. Dacht in de winter 2x pw voor hardlopen en kracht/cardio en in de zomer 1x pw en de rest buiten.

Ik ben zó een ontzettende koukleum dat ik denk ik nu liever op een band loop dan in het donker op straat :+

Supervixen ik bedoel in dit geval de standaard uitzette route vanaf P de lappendeken. Is er 1 van 7,5 en 15km. En in de zomer loop ik lekkerder dan nu :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:04

Oh die, die heb ik al een aantal keren gelopen, lekkere pittige route :D
Ik wil hem anders wel een keer samen lopen hoor, gezellig.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:06

Ik had wel die van 15km van MST over de Posbank al een paar x gelopen, maar die nieuwe van Dorethea nog niet.
En lijkt me gezellig, maar dan moet je het niet erg vinden om heel erg LSD te lopen, want ik ga nog niet zo snel O:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:23

Tempo maakt mij helemaal niks uit hoor! Weet niet wanneer je die ongeveer wilt lopen, anders stuur maar een pb hier of op insta.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:12

Djillna, Ik loop 1x per week op de loopband en 2x per week lekker buiten. Ook doe ik nog 3x per week aan krachttraining. Het loopt heel anders dan buiten, maar toen ik net begon heb ik er veel aan gehad. Qua intervallen en tempowisselingen..

Als de sportschool zo dichtbij zit zou je een proefles/dag pas kunnen vragen en het gewoon proberen.

Ik vind de afwisseling heel fijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:18

Ik vond lopen op de band echt oersaai en vooral ook bloedheet. Niet te doen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:26

Pff ik vind de loopband ook vreselijk. Een km duurt letterlijk zo enorm lang!
Ik ga iig liever lekker naar buiten. Ook in het donker ;)
Maar is geheel persoonlijk. Een kennis van mij vind de loopband heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:47

Ik vind de loopband ook echt vreselijk.

Hier is het momenteel 3 keer per week paardrijden en 2 keer hardlopen.

Zojuist nog een 4km gelopen. Ik kwam niet echt opgang helaas. Had direct in het begin al moeite om mijn ritme te vinden. Achja die dagen hebben we ook ertussen zitten.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:05

Ik loop ook niet graag op de loopband. Had zelf een loopband staan (van m'n mama), maar heb die aan een vriendin (met kleine kinderen) gegeven. Ik ga zelfs veel liever in de donker in de regen en wind buiten, dan op de loopband binnen.

Inderdaad Lauraaa, zo'n dagen zitten er bij iedereen wel tussen denk ik!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:25

Lopen op de loopband: :r

Vandaag weer heerlijk in het bos buitengespeeld :D Het is echt elke keer weer genieten en ik 'durf' nu ook meer van de gemarkeerde banen af en de kleinere trails te ontdekken en dan kom je toch op zulke ontiegelijk mooie plekjes terecht! Vandaag 15km gelopen en voelde me zo ontzettend goed! Vraagt zeker om meer :)

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:55

Heel erg tof! Was het koud? Je ziet er zo warm gekleed uit.

Pff wat een storm komt er aan zondag. Ik ken een aantal mensen die de 2rivers marathon gaat lopen, maar ik heb zo'n gevoel dat ze die gaan aflasten. En Schoorl is geloof ik ook zondag. Vraag me af of dat doorgaat.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:34

Ja het heeft aardig wat gevroren de afgelopen paar dagen. Het was nu rond het vriespunt met een zonnetje erbij, erg lekker dus! Ik heb een long sleeve met een dun jasje aan. Als ik op zoek ga naar nieuwe trails kan ik niet altijd hardlopen dus dan kleed ik me liever warmer aan. Ik heb in totaal bijna een uur stilgestaan (kaart lezen/omgeving bekijken/foto's maken :+) / langzaam gelopen vandaag volgens strava :))

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:20

Mooi Piekosjj!
Ik ga vaker wandelroutes hardlopen ;) maar is dan ook soms zoeken.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:21

Ben ik ook benieuwd naar Supervixen. De voorspellingen zien er niet goed uit.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:55

sv waarom denk je dat ze die gaan aflasten (de two rivers). ze hebben enkel gemeld dat het een stormachtige dag gaat worden en dat ze adviseren je bij een pacergroep aan te sluiten. Maar over aflasting is voorals nog helemaal niet gesproken.
Kijk ik had liever een droge dag van een graad of 10 gehad met een zonnetje. maar een marathon lopen in de storm vind ik een uitdaging die ik toch ook maar graag aanga. En dan neem ik de bakken voorspelde regen voor lief. Gewoon lekker bikken en oerhallands weer langs het water.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:08

Ga je die ook meelopen Greetje? Lijkt me wel heftig, met rukwinden tot 110km/u, maar inderdaad ook wel een echte uitdaging! Ik veronderstel dat ze niet zo snel gaan aflasten, ze zullen daar wel vaker slecht weer hebben (gehad), gezien de periode.

Ik las dat ze net omwille van de wind, dit weekend het NK tegenwind fietsen organiseren, wel grappig!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/06 ... /%7Cteaser

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:26

Greetje63 schreef:
sv waarom denk je dat ze die gaan aflasten (de two rivers). ze hebben enkel gemeld dat het een stormachtige dag gaat worden en dat ze adviseren je bij een pacergroep aan te sluiten. Maar over aflasting is voorals nog helemaal niet gesproken.
Kijk ik had liever een droge dag van een graad of 10 gehad met een zonnetje. maar een marathon lopen in de storm vind ik een uitdaging die ik toch ook maar graag aanga. En dan neem ik de bakken voorspelde regen voor lief. Gewoon lekker bikken en oerhallands weer langs het water.

Gewoon voor de veiligheid van mensen. Worden al snel dingen afgelast tegenwoordig. Daarom.
Ook als ze tenten gebruiken bij het startterrein bijvoorbeeld,dan kunnen ze misschien de veiligheid niet garanderen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:28

Yeeeeeeaah.. groen licht vd fysio. Mag langzaamaan weer gaan opbouwen. Stukjes hardlopen en wandelen, wel met brace!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:31

Wat fijn Jnien!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:39

Jnien wat fijn! Nu vooral dus oppassen dat je niet te snel gaat. Zal wel heel lastig zijn denk ik!
Succes!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:49

Djilna schreef:
Jnien wat fijn! Nu vooral dus oppassen dat je niet te snel gaat. Zal wel heel lastig zijn denk ik!
Succes!

Klopt!
Maar ben net geweest. 12x 1 min hardlopen en 2 min wandelen. Kwam precies op 5 km uit!
Daarna via omweg naar huis gewandeld (nog ns 8 km).. HEERLIJK!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:58

Wat goed Jnien! Veel succes met weer opbouwen, en vooral veel plezier!

Is het bij jullie ook zo'n prachtig weer? Ik ben nog eens op de rivierdijk gaan lopen vandaag. Was heerlijk en prachtig. Dat is zo'n gravelondergrond, dus ook wel goed om op te lopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:59

Wat fijn Jnien! En nu inderdaad niet te enthousiast worden, dat is meestal het moeilijkste gedeelte.

Ik loop hier ook wel graag wandelroutes. Vandaag mij standaardrondje gelopen als herstelloopje, lekkere 6km op vogeltjeskijktempo, ging wel lekker. En inderdaad ook zo'n heerlijk weer, lekker in het zonnetje, koud maar zeker niet te koud!