Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:27

Niobe schreef:
Ilsey schreef:
Dat we in 2018 inderdaad allemaal happy kindvrij mogen blijven hihi, beste wensen!

Hier weet de familie dat inmiddels al lang. Maar toch moet je het steeds weer uitleggen dat je écht wel zeker bent, en als er dan gevraagd wordt of een vasectomie omkeerbaar is moet je toch steeds antwoorden met 'dat is dan toch alleszins niet de bedoeling...' hallo!

En hier is het dubbel opboksen tijdens de feestdagen, geen vlees eten én geen kinderen willen. Oh boy :') blij dat we er weer van af zijn voor een jaar.

Vragen ze dat echt? :oo Alsof je zoiets doet omdat je even niets te doen hebt ...

Mijn man kreeg die vraag ook wel eens. Toen hij zei dat wij geen kinderen wilde toen kwam het antwoord; "jamaar wanneer je uit elkaar gaat wil je ze misschien wel."
En toen stond ik wel even met een opgetrokken wenkbrauw... _O- En mijn man die stond even met z'n mond vol tanden (dat komt ook niet veel voor.)
Niet "als" jullie uit elkaar gaan maar "wanneer" _O- _O-
Ik heb uiteindelijk gezegd "weet ik ook ineens waar ik aan toe ben met jou." en ben maar elders gaan staan. _O- _O-

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:30

Wut :')

Alles lijkt ineens geoorloofd als het om kinderen gaat... niet alleen reeds geboren kinderen maar ook potentiële kinderen dus :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:32

Wat erg Ayasha!! Zo schaamteloos..

Magrathea schreef:

Alles lijkt ineens geoorloofd als het om kinderen gaat... niet alleen reeds geboren kinderen maar ook potentiële kinderen dus :')

Dat inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:32

Schoonmoeder vraagt er niet naar, integendeel. Die geeft zelfs aan het prima te vinden als er nog niet direct of zelfs geen kleinkinderen komen. "Jullie leven, jullie keuze en ik hoef niet meer tussen de pampers te zitten". Ze gaf ook al eerder te kennen dat er niet verwacht moet worden dat ze steeds maar gaat oppassen. Vind het super dat ze er zo eerlijk over is zelfs.

Schoonvader daarentegen is nogal een geval apart met fiks eigenwijs karakter :roll: Ik weet wel dat er nog opmerkingen gaan volgen, maar het verwijtende moet ie me niet flikken. Dus dan gooi ik het met alle plezier op zijn bord dat wij best genieten van ons luxeleventje.
Want eerlijk is eerlijk, dat steekt hem even goed dat wij het prima voor elkaar hebben :Y)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:34

Ach bij mij in de omgeving worden ook de potentiële kids gezien als goden lijkt het wel.
Ik krijg zeker rondom kerst/oud en nieuw vaak de vraag of ik geen kinderen zou willen als voornemen voor het nieuwe jaar... Dan antwoord ik altijd met dat juist géén kinderen mijn voornemen is... zucht sinds mijn zusje moeder is geworden lijkt het wel alsof iedereen ineens verwacht dat ik ook kinderen krijg..

Ik wens iedereen ook nog een fijn, gezellig, kindloos nieuwjaar!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:35

Niobe schreef:
Wat erg Ayasha!! Zo schaamteloos..

Magrathea schreef:

Dat inderdaad!

We zien mijn schoonmoeder sinds niet meer zoveel.... _O-
Het erge was ook nog dat we toen daar waren omdat zij een kans wilde om terug een band op te bouwen met mijn man... _O- Mijn man had daar eigenlijk geen interesse in en ik heb toen gezegd "je moet niks maar wat verlies je door te gaan? Je kan je nog steeds om draaien en weer vertrekken als het niet bevalt en dan kan je het echt afsluiten."

Ik zou me beledigd gevoeld hebben als het van iemand gekomen was met hersenen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:57

c_alsemgeest schreef:
welke? :wow:
Kan ze meestal wel vinden met dekking voor mannen bij sterilisatie, maar meestal niet vrouwen... dus ben erg benieuwd

Promovendum royaal dekt als goed is 100%. Maar ik heb wel met mn dronken kop het de 31e nog ff snel zitten uitzoeken. Dus misschien valt het tegen haha. Maar dan zit ik iig op andere punten goed daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:46

Wow Ayasha, da's ook wel een vriendelijk gesprek geweest dan...

Als het over kinderen gaat lijkt het plots doodnormaal dat de halve wereld jouw leven mag gaan uitstippelen over wat je wel en niet moet doen. Je bent een rariteit als je geen kinderen wil. Over alles moet je eerst rationeel nadenken en "bij twijfel niet doen" maar kinderen uitpoepen? "bij twijfel, wel doen joh" want "je krijgt er zoveel voor terug" en "ach, komt vanzelf wel allemaal goed en op zijn pootjes".

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:49

Kinderen van jezelf is heel anders! :?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:50

Dat is inderdaad wel het rare.
Wij krijgen ze vaak te horen dat je er maar eens aan moet begonnen, draai je het om om eens te zeggen, moet je niet doen is de wereld te klein.
En het voorbeeld hebben we vandaag al gehad. Waarom is dat toch zo?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:52

Hormonen. Bij bevalling en periode daarna schijnt ineens het vermogen rationeel te denken verdampt te zijn daardoor?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:52

Sanet schreef:
Kinderen van jezelf is heel anders! :?

Nou ben ik best bereid te geloven dat kinderen van jezelf een heel ander gevoel geven dan kinderen van een ander. Het is toch een stukje van jezelf en ergens denk ik dat dat best heel bijzonder kan zijn, maar dat weegt ECHT niet op tegen alle redenen om het niet te willen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:53

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:01

Die is wel goed relaxed :j

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:04

@Niobe, Ja, die vraag krijgen we standaard als we dat vertellen {:)-:(

@Ayasha, Ja precies! Hier wordt dat ook wel eens gezegd. Alsof een man zelf niet kan beslissen of ie kinderen wil, en dat van de vrouw afhangt? Als wij uit elkaar zouden gaan, gaat mijn vent bij een ander niet plots wel kinderen willen :\

Het is gewoon heel gevaarlijk dat mensen daar zo los in zijn om zomaar vragen te stellen e.d.

Voor ons is het gewoon frustrerend, en dat valt nog mee. Maar wat met mensen die al superlang aan het proberen willen, heel graag kinderen willen en het lukt moeilijk op de natuurlijke manier. Dan zijn zo'n opmerkingen, vragen en veronderstellingen van 'het wordt tijd voor kleinkinderen' of 'wie is de volgende' enz gewoon kwetsend... Mensen mogen zich daar gerust een beetje bewuster van worden.

Dus niet alleen voor de bewust kindvrije mensen, ook voor degenen met kinderwens die trouble hebben is het wel welkom dat het niet zo'n taboe meer is dat mensen daar licht over gaan. Zet die mensen dus gerust eens op hun plek, sla ze maar eens uit hun lood. Zoals wij doen met 'wij kunnen geen kinderen krijgen' om pas daarna toe te geven dat het express zo is 8)7

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:06

bruintje123 schreef:
Dat is inderdaad wel het rare.
Wij krijgen ze vaak te horen dat je er maar eens aan moet begonnen, draai je het om om eens te zeggen, moet je niet doen is de wereld te klein.
En het voorbeeld hebben we vandaag al gehad. Waarom is dat toch zo?

Dat is ook nog een idee. Zeggen "ik zeg toch ook gewoon proficiat als iemand blij is zwanger te zijn, ipv te vragen 'oei, waarom zou je dat willen?' Dan mogen mensen ook wel eens stoppen met 'oei, waarom zou je dat niet willen' of 'je weet niet wat je mist' of 'je bedenkt je vast nog wel' te antwoorden als ik zeg blij te zijn dat ik er géén zal hebben!"

Die probeer ik alvast te onthouden :j die is wat minder shockerend dan "wij kunnen er geen krijgen" :')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:18

Iedere keer als ik mijn neefje vast heb (2 maand oud) roept de familie meteen: Kijk nou dat staat je hartstikke leuk zo'n kind! Waarop ik steevast antwoord: Ja, zo'n NEEFJE staat me heel leuk inderdaad! Dan weten ze niet meer wat ze moeten zeggen. :=

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:29

En die teller gaat rap!
Dit soort dingen vind ik altijd erg benauwend. En ben ik blij dat er steeds meer mensen bewust kinderloos door het leven gaan.
Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:50

sanso schreef:
En die teller gaat rap!
Dit soort dingen vind ik altijd erg benauwend. En ben ik blij dat er steeds meer mensen bewust kinderloos door het leven gaan.
[ [url=m/kHLdDG.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is echt op het enge af. Krijg er helemaal de kriebels van.
Dat de mensheid niet inziet dat de wereld he-le-maal naar de klote gaat, en allemaal vrolijk doorfokken, "want je krijgt er zoveel voor terug". Ja, over 50 jaar staat het water ons aan de lippen, verdrinken al je geweldig kinderen of gaan ze allemaal dood aan kanker, of luchtvervuiling, of oorlog, of wat dan ook.
En dan ben je egoïstisch als je er geen wil.
Echt sorry hoor, maar WHAT THE F@*%& 8)7

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:05

Nederland is afgelopen jaar met 100.000 mensen toegenomen. Daarvan was slechts ongeveer 1/5 door geboortes, de rest door immigranten...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:26

Nou, niks mis mee toch? Onze economische groei is gebaseerd op een groeiende bevolking, dus dat we meer mensen krijgen staat vast. Dan liever mensen die al bestaan, en meteen een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij dan mensen die nog gemaakt moeten worden en de maatschappij de eerste +/- 16 jaar alleen maar geld kosten.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:37

Helemaal mee eens Laurora!

Ik ben verzekerd bij Unive en kreeg mijn sterilisatie ook helemaal vergoed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:43

Maar als alle immigranten blijven én hun traditionele grote gezinnen voortzetten (tegenover de gemiddelde 2-3 van Nederlanders) dan heb je uiteindelijk alsnog een flinke stijging van de bevolking...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:50

@berdien
Dat ligt wel een beetje aan het soort migrant. De vluchtelingen uit het midden oosten en afrika hebben idd vaak grote gezinnen, wat ergens ook logisch is, want daar is het nog steeds tot op zekere hoogte zo dat niet alle kindjes blijven leven, en kinderen écht een sociale zekerheid met zich meebrengen, maar het gaat hier veelal om hoogopgeleide alleenstaande zuid amerikanen en aziaten. Daar heb ik een stuk meer hoop voor wbt kinderen krijgen dan de gemiddelde Henk en Ingrid hier in nederland met hun IQ van een pinda.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:54

Varekaj schreef:
Wow Ayasha, da's ook wel een vriendelijk gesprek geweest dan...

Als het over kinderen gaat lijkt het plots doodnormaal dat de halve wereld jouw leven mag gaan uitstippelen over wat je wel en niet moet doen. Je bent een rariteit als je geen kinderen wil. Over alles moet je eerst rationeel nadenken en "bij twijfel niet doen" maar kinderen uitpoepen? "bij twijfel, wel doen joh" want "je krijgt er zoveel voor terug" en "ach, komt vanzelf wel allemaal goed en op zijn pootjes".

:D mijn schoonmoeder is een geval apart. :') Mijn man nam het haar meer kwalijk dan ik. _O-