paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:48

Nu heb ik dus echt een lastig moment. Ik ben moe (veroorzaakt door hypermobiliteit) en daardoor kwa humeur ook niet echt gezellig. Heb echt zin om een zak chips uit de kast te trekken en leeg te vreten..
Maar daar schiet ik niks mee op.. dus ik probeer het niet te doen.. maar vind het wel moeilijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:56

Probeer iets anders te zoeken om je zinnen te verzetten. Een hobby bijvoorbeeld die je met je handen moet doen zoals puzzelen, kleuren, haken. Ben je druk bezig en je kan er niet bij eten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:03

Dat is zeker een goede tip! Dankjewel :)
Ik heb nog een Diamond Painting liggen.. daar kan ik sowieso mee verder :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:05

Dat is ook een goede.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:13

Bijna 3 uur aan de Diamond Painting gewerkt én de chips ligt nog in de kast :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:49

+:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:56

Topper!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:22

Ik kom ook na lange tijd weer meelezen, ik wil een paar kilo kwijt. Ik heb een andere baan waardoor ik nu veel meer zit en minder ver hoef te fietsen. Ook is er meer verleiding met lekkere dingen op het werk, zeker in deze tijd. Ik krijg de knop maar moeilijk om om minder te snoepen en gezondere keuzes te maken, dus hoop hier een beetje steun te krijgen en te geven. Stok achter de deur is ookzeker paardlief, wil niet dat hij onnodig veel gewicht hoeft te torsen. Ik ben een paar dagen geleden eerst maar gestopt met het drinken van calorieën en minder te snoepen als eerste stap en gewoon te eten. Ik drink nu dus weer gewoon alleen water en thee en mag 1 glaasje light frisdrank van mezelf. Ik ben een echter snaaierd, dus twee koekjes i.p.v. een half pak is al een enorme verbetering... :o
Iedereen succes morgen met de oud en nieuw verleidingen, ga de oliebollen inname beperken

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:52

Hoi Pallatin :wave:
Goed dat je het in kleine stapjes doet!
Verleidingen vind ik ook moeilijk hoor!

Ik heb vanaf tweede kerstdag tot gistermiddag goed mijn best gedaan. Gisteravond heb ik heerlijk genoten van lekkere dingen! :D.
Vanaf vandaag gelijk weer netjes. Ik heb vanmorgen mijn BMR opnieuw uitgerekend. De link waar ik dat heb gedaan gaf dan ook een kcal advies en een verwachting hoeveel dagen je er dan over doet om je streefgewicht te bereiken. Dan kom ik ergens in maart 2020 uit. Vind ik niet erg! Ik wil graag ruim 18kg kwijt. Dus liever langzaam en blijvend dan snel en dat het er net zo snel weer aanzit.
De link gaf aan dat ik ruim 1900kcal per dag moet eten. Dus ik houd 1900kcal aan.

SusanH: ik las ergens dat jij iedere keer jou BMR opnieuw uitrekende. Dit je dit ieder weegmoment?
Dat zou voor mij betekenen dat ik het iedere week zou ‘moeten’ aanpassen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:59

Mijn app houdt dat voor me bij ik ben zelf niet zo'n rekenwonder. Eens in de zoveel tijd vraagt de app of ik mijn plan aan wil passen.

De beste wensen allemaal en dat degenen die dat willen maar een hoop kilo's kwijt mogen raken in 2019!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:08

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:24

De beste wensen allemaal!

Beterschap _Aine!

Ik ben vandaag begonnen met het FODMAP dieet vanwege m'n darmklachten. Stond gelijk al voor een uitdaging bij de nieuwjaarsreceptie bij m'n schoonouders. Tafels vol met soesjes, koeken, chocolaatjes, later snacks uit de frietpan, toostjes met brie en tonijnsalade, etc etc. Mag ook geen frisdrank e.d. meer, dus sterk geweest en een kop koffie en een kop thee gehad.
Weer thuis een banaan en een kiwi gegeten.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:14

Ik vond het vandaag nodig om m'n kerstboom weg te doen en m'n huis helemaal op te ruimen en stof te zuigen. Alleen ergens op de trap voelde ik een plop tussen m'n ribben en toen een steek gevolgd door een aanhoudende pijn. En ik was net gestopt met de morfine... Naja nu dus toch maar weer een pil geslikt.

Gewicht zit wonder boven wonder rond de 73,5. Als dit zo blijft verwacht ik als ik weer mag sporten naar de 72 kunnen zakken.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:09

Mag ik mij melden? Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ga nog wel het een en ander lezen!

Ik ben Cindy, bijna 25 jaar en ik heb een eetstoornis. Binge eating disorder.
Ik ben inmiddels ruim 1,5 jaar in behandeling daarvoor en mentaal gaat het zoveel beter. Echter blijft het eten nog steeds een ding. Beetje bij beetje gaat het al beter. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Ik ben al maandenlang stabiel in gewicht, goddank. Maar ik zou zo graag weer willen paardrijden!

Ik mag van mezelf pas weer op een paard met 100 kg en pas vast rijden als ik onder de 90 kg zit. Ik zit nu op +/- 121 kg.
Het is een doel waar ik graag naartoe zou willen werken, maar soms lijkt het nog zo onmogelijk!

Het lijkt vooral ook soms alsof ik alleen hier in ben. Ik heb onwijs goede steun van familie etc. Maar ze zullen het nooit helemaal begrijpen dan iemand met dezelfde haat liefde relatie met eten zoals ik.
Dus dat is wellicht waar jullie in the picture komen, haha.

Ik ben al vreselijk lang aan het uitstellen om te gaan sporten, man wat heb ik daar een hekel aan. Maar volgende week donderdag heb ik dan eindelijk mijn eerste keer ingepland met vriendlief, met de bedoeling om het wekelijks te herhalen. Voor beide voor de fitheid, soepelere gewrichten, minder pijntjes etc. En tja, als er wat af zou gaan, zou het helemaal mooi meegenomen zijn.

Mijn ideale gewicht zou rond de 65 kilo zijn. Maar ik wil eerst terug naar 80 en dan zie ik wel weer. Ik hoef niet mega dun en strak te zijn. Ik wil vooral gezond zijn en daarbij blij zijn met mijn lichaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:20

Ojee Absolem niet slim :(:)

Cindeeh welkom! Een groot doel om naar toe te werken is mooi, maar vergeet niet om de kleine successen ook te vieren tussendoor. Ik heb qua motivatie echt heel veel gehad aan dit topic hopelijk gaat het voor jou ook zo werken!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:24

Ah Absolem :(:).

Welkom Cindeeh! Wat Susan zegt, en wat bij mij ook werkt, kleinere doelen zijn beter te behalen :). Ik hou van dingen wegstrepen, dus zeg maar een klein doel (i.p.v. 15 kilo doe je 5x 3, kilo) werkt het voor mij een stuk fijner, want dan kan ik dingen wegstrepen :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:30

Het motiveert ook veel meer :j als je bijv tijdelijk niet afvalt kun je iig wel zeggen dat je gesport hebt en netjes op je voeding hebt gelet. Dan ga je niet zo focussen op het feit dat je even niet afgevallen bent. Lukte mij ook niet altijd hoor. Ik heb soms ook flink de balen gehad als ik op een plateau zat. Maar je dan richten op de dingen die tot dan toe wel gelukt zijn helpt je om weer door te gaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:49

Zeker!

Ben stiekem wel blij dat alle feestdagen voorbij zijn. Weer het normale leven haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:52

Haha nou :') was zo slim om oudjaarsavond lekkerbek in huis te halen voor het avondeten. En nog 2 oliebollen op die dag. Hele systeem van de wap door al dat vet. Ben er nog steeds niet lekker van. Vanavond maar weer een lichte maaltijd nemen.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:59

Ik ben gelukkig op gewicht gebleven tijdens de feestdagen!
Nog 10 kilo te gaan en dan ben ik tevreden! Dus vanaf vandaag weer gezond eten en bewegen!

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:30

Beterschap absolem, gaat het alweer beter?

Jammer dat je he niet goed voelt ondanks je vrolijke paardje, hopen dat je dit jaar op de rit krijgt aine

Knap dat je voor je zelf hebt volgehouden Renée, was mij niet gelukt als ik dat zo hoor :+

Wat houd binge eten precies in? Knap dat je voor je zelf die eisen hebt gesteld, hopen dat die doelen werken en dat je die dit jaar kunt verwezenlijken!

Ik ben tijdens de feestdagen 3 kilo!! Aangekomen, voel me nu zo stom! Zit op de 77 kg, maar mijn maten zijn hetzelfde, behalve mijn bovenbenen die zijn 1cm meer, terwijl ik daar nou echt vanaf wil _-:(

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 11:32

Es_ther schreef:
Zeker!

Ben stiekem wel blij dat alle feestdagen voorbij zijn. Weer het normale leven haha

Nou.. zeg dat.

Ik ben nog steeds ziek. Veel thee drinken en ik ben weer punten aan het tellen. Eerste dag gelijk 1.2 kilo vocht kwijt.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:37

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:24

Ben wel blij met net dat beetje ondersteuning van dit topic hoor, geeft de burger weer moed, en ik hoop dat ik snel mn oude ritme weer terug heb!

1,5 kilo is nog te overzien! Maar nooit leuk als het stijgt natuurlijk. Ik zit ook nog rammetjevol, dat scheelt gelukkig veel dus zal snel weer zakken hoop ik

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:59

Welkom Cindeeh! Wat een mooi doel heb je je gesteld: dat je weer wil gaan paardrijden. Is er qua beweging/sport iets wat je wel leuk vindt? Wandelen of fietsen misschien? Ik doe qua sport niks meer wat ik niet leuk vindt, dat houd ik toch niet vol :') Misschien kan je al iets van grondwerk met een paard/pony gaan doen?
EW en absolem: veel beterschap!

Ik had gister een beetje een off dat qua eten, niet veel gegeten maar wat ik at was niet echt gezond (lees: bakje chips als lunch). Vandaag weer aan het werk en kan wel merken dat de feestdagen over zijn: geen koek snoep en andere verleidingen meer vlakbij Mn bureau....dat is wel prettig...

@ Karin; als je routines weer oppakt ben je ze vast zo weer kwijt, maar snap dat je er van baalt....ik heb de weegschaal nog even gemeden...