Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:32

Lisewiesje geen enkele heeft de dooi overleefd? :/

Wat balen zeg! :(:)

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:12

Eline91 schreef:
Lisewiesje geen enkele heeft de dooi overleefd? :/

Wat balen zeg! :(:)

Nee allemaal uit elkaar gevallen ofzoiets ;( 25 november evaluatie en plan maken wat we de volgende ronde gaan doen. Echter kunnen we dan pas mei/juni starten gezien feestdagen en een verbouwing.

Rondes Duitaland

Eerste Ronde Ovaleap, cetrotide en decapeptyl als laatste spuit.

Resultaat : 16 eicellen, 13 bevrucht, 10 goed bevrucht. 6 meteen in de vriezer. 4 door laten groeien waarvan er 1 over was en teruggeplaatst en dat is onze zoon.

Afgelopen juni voor cryo tp, van de 6 maar 1 over en dit werd een biochemische zwangerschap.

Evaluatie gehad: besproken om Rekovelle te doen inplaats van Ovaleap omdat ik van Ovaleap best ziek was.

Resultaat: 15 eicellen, 9 goed bevrucht. 4 door laten groeien 1 over gebleven en verse tp werd negatieve test. 5 meteen in de vriezer en bij ontdooien dus uit elkaar gevallen.

Dus neig ernaar om toch maar weer de Ovaleap te gebruiken. Gezien we daar toch 1 goede zwangerschap van hadden en 1 biochemische.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:10

Hebben ze nog iets gezegd over de kwaliteit van de eicellen?

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:13

Boompje1985 schreef:
Hebben ze nog iets gezegd over de kwaliteit van de eicellen?

Door PCOS is mijn eicel kwaliteit niet al te best. Gingen voor Rekovelle in de hoop voor Kwaliteit te gaan inplaats van Kwantiteit. Maar dat heeft dus niet uitgepakt zoals gehoopt.

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:35

Lisewiesje wat balen zeg...lijkt eerst zo mooi zoveel bevrucht en dan halen ze het gewoon niet..sterkte :(:)

Damber2, fijn goede echo gehad..goede zwangerschap gewenst en veel geluk!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:11

tjee Lisewiesje wat een super pech, hopelijk nu even leukere dingen met verbouwen en dan deze zomer alle duimen aan t draaien!

Hier inmiddels nog steeds aan het stoeien, heb inmiddels wel een paar vriendinnen ingelicht omdat ik op eens heel hard begon te huilen toen het over babies ging :| ik híeld het gewoon niet meer. Lucht nu wel op, maar ben stiekem wel bang dat ik nu soms vragen ga krijgen met 'en ? nog niks?' en dat vind ik echt verschrikkelijk...
Anyhow, in het ziekenhuis de ene uitzondering na de andere. Wel een eisprong volgens de hormonen maar geen ei gezien (?), daarna een cyclus waarbij achteraf gezien het ei op dag 4 was gesprongen (!?!) en nu dus weer aan de pillen. Inmiddels vanwege de heftige bloedingen ook lage ijzerwaardes dus he-le-maal gaar en slap.
Maar we houden de moed erin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:59

Ah dikke knuffel!! :knuffel: Ik duim voor je mee.. hopelijk brengt 2022 ons heel erg veel mooie lieve baby's! <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:48

SillyB schreef:
tjee Lisewiesje wat een super pech, hopelijk nu even leukere dingen met verbouwen en dan deze zomer alle duimen aan t draaien!

Hier inmiddels nog steeds aan het stoeien, heb inmiddels wel een paar vriendinnen ingelicht omdat ik op eens heel hard begon te huilen toen het over babies ging :| ik híeld het gewoon niet meer. Lucht nu wel op, maar ben stiekem wel bang dat ik nu soms vragen ga krijgen met 'en ? nog niks?' en dat vind ik echt verschrikkelijk...
Anyhow, in het ziekenhuis de ene uitzondering na de andere. Wel een eisprong volgens de hormonen maar geen ei gezien (?), daarna een cyclus waarbij achteraf gezien het ei op dag 4 was gesprongen (!?!) en nu dus weer aan de pillen. Inmiddels vanwege de heftige bloedingen ook lage ijzerwaardes dus he-le-maal gaar en slap.
Maar we houden de moed erin...

Wat vervelend zeg.. Knuffel! Heb je je vriendinnen gezegd dat je liever niet hebt dat ze het vragen en indien er nieuws is dat jij er dan zelf mee komt?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:31

Jeetje lisewiesje wat een verdrietige gebeurtenis. En SillyB moeilijk is dat dan hè. Het lucht op dat wel maar liever soms hou je het voor jezelf. In mijn omgeving weten ook wel mensen het omdat ze dingen doorkregen. Maar vind het af en toe wel moeilijk.

Ik ben inmiddels begonnen met spuiten en merk dat het wel wat met me doet. Emotioneel. En overweldigend.

Voor de zwangeren. Gefeliciteerd!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:57

Ik kom even meelezen als dat mag :o. We hebben nu het eerste consult/intake-gesprek bij het UMC gepland staan om het traject in te zetten (ivm erfelijke aandoening, vruchtbaarheid is nog niet onderzocht). Voornamelijk om informatie te verzamelen, weet nog niet of we het daarna meteen gaan inzetten. Is afhankelijk van wat de artsen gaan adviseren qua tijd enzo denk ik.

@Lisewiesje & SillyB: :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:26

Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, wellicht enkel antwoord in pb? Maar waar moet je op letten met het afsluiten van de zorgverzekering mochten wij wel een traject in moeten gaan ? (Wat ik wel denk na bijna 2 jaar nog niets..)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:33

pimaude schreef:
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, wellicht enkel antwoord in pb? Maar waar moet je op letten met het afsluiten van de zorgverzekering mochten wij wel een traject in moeten gaan ? (Wat ik wel denk na bijna 2 jaar nog niets..)

Zonder als ‘nieuweling’ te betweterig over te willen komen, ik heb toevallig net gisteren met mijn verzekering gebeld hierover. In principe valt het onder basisverzekering. Misschien wel handig om te kijken hoeveel pogingen (dwz, eicel afnames) er mogen? Bij mij zijn het er 3 die worden ‘gereset’ bij minimaal 10wk zwangerschap. Ook zat er een restrictie qua leeftijd op (dacht 43). En de plaats waar je het gaat doen moest een geregistreerde locatie zijn dacht ik. Ze gaven aan dat er -bij mij iig- niks in de aanvullende verzekeringen zat wat handig was voor het traject zelf. Alleen voor de bevalling & kraamzorg kon het een afweging zijn om een aanvullende verzekering te nemen.

Bij een erfelijke aandoening kan het zijn dat je verzekering er lastig over doet, maar mijn huisarts gaf aan dat zij zich dan wel hard kon maken daarvoor.

Maar misschien dat anderen nog wel meer goede inzichten hebben :D

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:19

In NL had ik anderzorg en behalve dat ik eigen risico geheel kwijt was niks geen bijkomstige kosten.

Ik zou vooral goed opletten mocht je in het buitenland gaan, waar de buitenlandse kliniek een contract mee heeft. Dat scheelt een hoop geregel, gebel en onverwachte kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:47

Lastig dat we nog zo weinig weten, behalve dat het niet mag lukken op eigen kracht. :o Maar al fijne tips, bedankt !!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:22

@IMANDRA: Voor IVF heb je altijd een doorverwijzing nodig, maar ivm erfelijke aandoening denk ik bij jou dan aan PGD. Enige wat je wel kan doen, als je dat wilt tenminste, is overstappen naar de UMC zorgverzekering wat dat was voor zover ik weet de enige waarbij je een vierde IVF-poging mee kunt verzekeren in een aanvullend pakket. Dat waren een vierde en vijfde maar helaas is men daarmee gestopt.

Wij hebben 3x PGD gedaan, helaas zonder resultaat en staan dus met lege handen. Maar mocht iemand vragen hebben over het hoe en wat bij zo'n traject, PB staat open. Let in ieder geval goed op dat ze de juiste invriesmethode doen (de duurdere) als je restembryo's hebt, bij ons heeft men dat niet gedaan en zo zijn we VIJF embryo's kwijtgeraakt in ronde 2.

Voor behandeling over de grens wordt het gangbare tarief vergoed en daarbij is het weer handig om even op te letten welk bedrag er dan vergoed wordt door je zorgverzekeraar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:27

Yes heb inderdaad doorverwijzing van de huisarts naar zowel het ziekenhuis waar ik het gynaecologische gebeuren laat doen en de PGD Maastricht die het genetisch onderzoek gaat uitvoeren.

Ik ga je even pb'en :j

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:16

Lisewiesje schreef:
In NL had ik anderzorg en behalve dat ik eigen risico geheel kwijt was niks geen bijkomstige kosten.

Ik zou vooral goed opletten mocht je in het buitenland gaan, waar de buitenlandse kliniek een contract mee heeft. Dat scheelt een hoop geregel, gebel en onverwachte kosten

Oké het geregel moest ik zelf doen.
Declareren ook… en voorschieten.

Maar zou het zeker overnieuw doen.
Menzis had ook geen contract met DL.

Eerste keer declareren even een Wtf moment. Maar daarna is het gewoon goed te doen.

Kreeg hetzelfde vergoed als ik in NL was gebleven. Dit werd vooraf goed gecommuniceerd door menzis en ik kreeg ook een lijst met vergoedingen. Ook DL was vooraf transparant in de kosten. Dit mag dan geen verrassing meer zijn.

Omdat ik meer onderzoek heb gehad dan die lijst moest ik idd wel eea betalen. Dit had ik ingecalculeerd. Je moet soms ook meer geduld hebben met je declaratie als er een vakantie is geweest of een landelijke storm. Dan hebben ze het zo druk dat ze echt lang bezig zijn.

Bij de eerste afwijzing was de motivatie altijd duidelijk. Die heb ik opnieuw ingediend en toen alles vergoed gekregen. Telefonisch ook goed te bereiken en zelfs aantal keren een medewerker gesproken die echt oprecht begaan was. En zelfs na haar werktijden toch terug belde.

Dus ja. Wel veel zelf betaald. Maar juist die zorg die Nederland niet bood (antistoffen schildklier), heeft mij een zwangerschap opgeleverd.

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:23

pimaude schreef:

Ik zou ook goed bedenken naar welk ziekenhuis je wilt en of ze met desbetreffende verzekering een contract hebben. Contracten voor 2022 waren alleen begin november nog niet overal getekend

UMC lijkt mij tot nu toe wel wat..omdat die zowel in Gent als Düsseldorf contract mee hebben en indd die 4e poging vergoeding

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:34

Ik zit ook bij UMC, vanwege de 4e poging die werd vergoed en vanwege het feit dat ze een contract hadden met de toen nieuwe kliniek in Heinsberg.

Vind het heel fijn niet elke rekening op de deurmat te krijgen, maar wel alles terug te kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:59

_IJsvogel schreef:
pimaude schreef:

Ik zou ook goed bedenken naar welk ziekenhuis je wilt en of ze met desbetreffende verzekering een contract hebben. Contracten voor 2022 waren alleen begin november nog niet overal getekend

UMC lijkt mij tot nu toe wel wat..omdat die zowel in Gent als Düsseldorf contract mee hebben en indd die 4e poging vergoeding

Er is maar 1 fertiliteitscentrum in mijn woonplaats en die wordt gelukkig door iedere zorgverzekeraar meegenomen wat ik tot nu toe heb opgezocht! Ik bel nog even met mijn verzekering om idd wat na te vragen. Bedankt tot zo ver !! :-)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 07:40

Anton90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:38

Choiix schreef:
@IMANDRA: Voor IVF heb je altijd een doorverwijzing nodig, maar ivm erfelijke aandoening denk ik bij jou dan aan PGD. Enige wat je wel kan doen, als je dat wilt tenminste, is overstappen naar de UMC zorgverzekering wat dat was voor zover ik weet de enige waarbij je een vierde IVF-poging mee kunt verzekeren in een aanvullend pakket. Dat waren een vierde en vijfde maar helaas is men daarmee gestopt.

Wij hebben 3x PGD gedaan, helaas zonder resultaat en staan dus met lege handen. Maar mocht iemand vragen hebben over het hoe en wat bij zo'n traject, PB staat open. Let in ieder geval goed op dat ze de juiste invriesmethode doen (de duurdere) als je restembryo's hebt, bij ons heeft men dat niet gedaan en zo zijn we VIJF embryo's kwijtgeraakt in ronde 2.

Voor behandeling over de grens wordt het gangbare tarief vergoed en daarbij is het weer handig om even op te letten welk bedrag er dan vergoed wordt door je zorgverzekeraar.

Helaas zitten wij inmiddels aan het begin van ons eerste ivf traject. Ik vind het enorm spannend.
Ik heb mij goed ingelezen (dacht ik) maar over verschillende invriesmethodes heb ik nog niks gelezen.
Kan iemand dat toelichten? Waar moet ik op letten?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:16

Gewoon vragen aan je arts. Weet niet in welk ziekenhuis je loopt maar in Utrecht zou het standaard moeten zijn dat bij PGD die goede methode gebruikt wordt maar die eikels van het lab aldaar hebben dat bij ons dus niet gedaan, met een hoog verlies tot gevolg. Een van die vijf embryo’s had gewoon nu een kind kunnen zijn maar wij staan met lege handen.

Echt, de artsen in Utrecht zijn super lief, maar dat lab heeft meerdere zaken verkloot bij ons. Ik zou dus ook echt niemand aanraden om nu naar Utrecht te gaan.

Anton90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:40

Oké dankje. Ik heb mijn intake gesprek in Groningen inmiddels gehad. Wat een fijn gesprek was dat, een uur lang (incl korte echo) en daardoor alle tijd om vragen te stellen.
Ik hoop dat het goede gevoel zo blijft.
De planning is ook al binnen, wachttijd valt mij mee.

Ik heb alleen het eigen risico van mijn zorgverzekering omlaag gezet maar aanvullende pakketten heb ik niet.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:42

lieve meiden succes met jullie tocht. Hier misschien een hoopvol berichtje:
p het moment dat ik er mee wilde stoppen (we hadden het een jaar behandeltijd gegeven, omdat we al best 'laat' waren met de beslissing om voor een derde te gaan) heb ik deze allerlaatste ronde alsnog een postieve test in handen. Ben er best een beetje van ontdaan, en vind het nog super spannend of het allemaal goed verloopt. Maar er is een belangrijke stap genomen :)
er zit straks 5 en 8 jaar tussen als alles goed mag gaan, best spannend ook maar we gaan er toch gewoon van genieten <3
Dikke knuffel en zet hem om dames :*