Wat balen zeg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eline91 schreef:Lisewiesje geen enkele heeft de dooi overleefd? :/
Wat balen zeg!
SillyB schreef:tjee Lisewiesje wat een super pech, hopelijk nu even leukere dingen met verbouwen en dan deze zomer alle duimen aan t draaien!
Hier inmiddels nog steeds aan het stoeien, heb inmiddels wel een paar vriendinnen ingelicht omdat ik op eens heel hard begon te huilen toen het over babies ging :| ik híeld het gewoon niet meer. Lucht nu wel op, maar ben stiekem wel bang dat ik nu soms vragen ga krijgen met 'en ? nog niks?' en dat vind ik echt verschrikkelijk...
Anyhow, in het ziekenhuis de ene uitzondering na de andere. Wel een eisprong volgens de hormonen maar geen ei gezien (?), daarna een cyclus waarbij achteraf gezien het ei op dag 4 was gesprongen (!?!) en nu dus weer aan de pillen. Inmiddels vanwege de heftige bloedingen ook lage ijzerwaardes dus he-le-maal gaar en slap.
Maar we houden de moed erin...
pimaude schreef:Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, wellicht enkel antwoord in pb? Maar waar moet je op letten met het afsluiten van de zorgverzekering mochten wij wel een traject in moeten gaan ? (Wat ik wel denk na bijna 2 jaar nog niets..)
Lisewiesje schreef:In NL had ik anderzorg en behalve dat ik eigen risico geheel kwijt was niks geen bijkomstige kosten.
Ik zou vooral goed opletten mocht je in het buitenland gaan, waar de buitenlandse kliniek een contract mee heeft. Dat scheelt een hoop geregel, gebel en onverwachte kosten
pimaude schreef:Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, wellicht enkel antwoord in pb? Maar waar moet je op letten met het afsluiten van de zorgverzekering mochten wij wel een traject in moeten gaan ? (Wat ik wel denk na bijna 2 jaar nog niets..)
_IJsvogel schreef:pimaude schreef:Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, wellicht enkel antwoord in pb? Maar waar moet je op letten met het afsluiten van de zorgverzekering mochten wij wel een traject in moeten gaan ? (Wat ik wel denk na bijna 2 jaar nog niets..)
Ik zou ook goed bedenken naar welk ziekenhuis je wilt en of ze met desbetreffende verzekering een contract hebben. Contracten voor 2022 waren alleen begin november nog niet overal getekend
UMC lijkt mij tot nu toe wel wat..omdat die zowel in Gent als Düsseldorf contract mee hebben en indd die 4e poging vergoeding
Choiix schreef:@IMANDRA: Voor IVF heb je altijd een doorverwijzing nodig, maar ivm erfelijke aandoening denk ik bij jou dan aan PGD. Enige wat je wel kan doen, als je dat wilt tenminste, is overstappen naar de UMC zorgverzekering wat dat was voor zover ik weet de enige waarbij je een vierde IVF-poging mee kunt verzekeren in een aanvullend pakket. Dat waren een vierde en vijfde maar helaas is men daarmee gestopt.
Wij hebben 3x PGD gedaan, helaas zonder resultaat en staan dus met lege handen. Maar mocht iemand vragen hebben over het hoe en wat bij zo'n traject, PB staat open. Let in ieder geval goed op dat ze de juiste invriesmethode doen (de duurdere) als je restembryo's hebt, bij ons heeft men dat niet gedaan en zo zijn we VIJF embryo's kwijtgeraakt in ronde 2.
Voor behandeling over de grens wordt het gangbare tarief vergoed en daarbij is het weer handig om even op te letten welk bedrag er dan vergoed wordt door je zorgverzekeraar.