[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:23

Ik heb de groene smoothies gemaakt voor beginner gedaan. De blender gevuld met bladspinazie daarna evenveel water erij gegooid dat mixen en later een banan en 3/4 zomerfruit bij gegooid( diepvries van de ah) maar eigelijk kan je er alles bij gooien als het maar groene bladgroente bevat.
Maar als je interesse hebt dankan je beter even googlen dan vind je er ook veel theorie over en danzie je hoe gezond het wel niet is!!

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:48

Ik las dat hier zowel over pizza's als over wraps gesproken werd, ik eet een combi daarvan redelijk vaak als lunch. Ik pak dan een kleine volkoren wrap die ik besmeer met tomatensaus, en dan kan alles champignonnetjes, ui paprika, alles wat je lekker vind op een pizza. beetje geraspte 20/30+ kaas en wat oregano of italiaanse kruiden. Even tien minuten in de oven hoewel dat natuurlijk afhankelijk is de ingredienten die je er op doet. lekker!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:11

Die groene smoothies trekken me niet zo... :o Maar ik ben dan ook geen fruit eter en al zeker geen smoothie drinker.

Heb de tips over de koolhydraten even in mijn dagboekje gezet. Eigenlijk weet ik eht wel maar is fijn om een naslagwerkje te hebben in mijn dagboekje.

Ik heb vandaag op:

O: 200 ml ontbijtdrink
10: 1 glas chocomel (bij mijn ouders langs geweest :D )
L: 2 bruine bth met kipfilet (broodbeleg hoor, geen hele :+ ) en komkommer. Als plakspul doe ik dan een beetje cocktailsaus of magere fritessaus.
15: glas sap met Herman vriendschapskoek

en straks eten we Bami, een magere variant: oosterse groenten roerbakken (veel tauge en champignons oa), Mie koken (niet te grote portie dus p.p.). Een deel van de groenten in koekenpan doen. Ei met beetje halfvolle melk en wat water opkloppen en bij de groenten in de koeknpan gieten. Daar bak je dus een groentenomelet van (fou yong hai). De ret van de groenten met wat gewelde bamikruiden aanmaken en de afgegoten mie erbij doen, roerbakken. Ik pannetje (of kommetje en dan later in magnetron) beetje ketchup, beetje chilisaus (die voor over de vietnamese loempiaatjes heen) en een beetje water mengen en verwarmen (is veel magerder dan die dikke vette satesaus ;) ). De kinderen vinden deze saus wat te pittig dus voor hun verwarm ik een beetje ketchup met water aangelengd. Heb er nu al trek in.

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:23

Jeetje Zilfstar, hou jij het uit op zo weinig eten? Als ik zie wat ik eet en wat jullie eten... :=

Even een voorbeeldje van vandaag:
O: Havermout gemaakt met Sojamelk Light en een eetlepel lijnzaad
T: Appel en 2 crackers (31 kcal p.s.), één met kaas en één met fricandeau
L: 2 meergranen boterhammen op elkaar met slagersham, ijsbergsla en Eru balans smeerkaas (15+).
T: Om 2 uur een grote hand cherrytomaatjes en 1/3 komkommer. Om 4 u 2 crackers, één met runderrookvlees en één met fricandeau + een appel
A: Bloemkoolschotel
T: Portie kwark na het sporten

Ik kom meestal op ongeveer 1500 kcal uit.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:47

Ik denk dat ik te weinig eet.. Ik blijf maar steken op 60,5 kilo.
Wil zo graag de 5 weer zien!!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:47

Doe idd wel is fruit shake maken
Maar laasten dagen ff niet echt

Vandaag wel weer wat gegeten iniedergeval
Zo ook ff me zinnen verzetten in De sportschool

Vandaag cursus binnen gehad pffff na geloof dat ik toch eerst iets voor af moet doen
Heb sowieso leer probleem dus vrij lastig al en thuis studie

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:48

Hmmm vind het wel meevallen wat ik eet. In elk geval is mijn broodbeleg gezonder (ipv becel en dik hagelslag). Normaal heb ik wel een 10 uurtje met fruit oid maar dat kon nu even niet. En of ik vanavond nog iets eet weet ik nog niet. Vaak vallen we dan terug op het slechte snaaiwerk...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:55

Avond!

Bedankt voor de tips die mensen mij hebben gegeven.
Heb het wel allemaal bijgelezen, maar het gaat hier heel hard! Moest zeven pagina terug lezen. Haha.
Ik ben begonnen om een eetschema per dag te maken, zodat ik het kan aanpassen bij drukke dagen enz.
vandaag en gisteren ging dit goed. Zojuist, toen ik mijn trein op twee minuten na miste, geen fastfood gekocht, maar vanille vla bakje. Overwinning voor mij. :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:57

Ik denk ook dat je echt te weinig eet, het schijnt dat je lichaam ook in een spaarstand kan staan, dat gaat vanaf onder de 1200 kcal per dag dacht ik.
http://www.voedings-advies.nl/node/340

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:59

Ik eet elke dag niet meer dan 1200 kcal. In het begin viel ik daar netjes mee af.
Maar sta nu een paar weke stil dus ik denk dat ik maar wat meer moet gaan eten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:59

Miss Annemijn: is dat voor mij bedoeld? Want ik denk als ik zo zie wat ik vandaag bijv eet dat ik echt niet aan te weinig zit hoor. (glas chocomel, mie, eieren, stuk koek...)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:00

Ik moet straks weer wegen, heb op de een of andere manier het idee dat er niet veel af is gezien de omvang van mijn buik maar we zullen zien!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:03

Nee ook in het algemeen :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:32

Roosch schreef:
Ik moet straks weer wegen, heb op de een of andere manier het idee dat er niet veel af is gezien de omvang van mijn buik maar we zullen zien!

En, is er wat af? :Y)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:04

Ik heb vandaag gegeten:
O: 2 Waldcornboterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met runderrookvlees. 0.5 l karnemelk
T: 1/3 komkommer
L: 3 Waldkornboterhammen, 1 met 30+ kaas, 1 met runderrookvlees en 1 met kipfilet. 1 warme chocomel
T: Sinaasappel
T:2 volkoren chocobiscuits
D: Sla, met kipfilet en rostirondjes uit de oven en pitabroodjes. Chilisaus.
T: Appel

Tussendoor 2 liter water gedronken en ongeveer 8 kop thee (pickwick spijsvertering)

Beetje jammer van de chilisaus en de koekjes.. hopelijk morgen een betere dag..

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:07

Ik ben in anderhalve week bijna 1,5 kilo kwijt!

Die gezonde pizza is een aanrader! Hij was erg lekker! Ga ik dus vaker maken! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:20

Hey ik heb het even vluchtig doorgelezen.
Ben nu 88 kilo en 183 cm val nu goed af niet te snel maar denk dat ik na een tijdje niet meer afval
Eet rond de 1100 calorieën per dag, maar ik eet gewoon als ik trek heb maar dan wel iets gezonds.
Maar het is blijkbaar als of te weinig :(

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:04

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:16

Ik was weer weinig kwijt helaas, maar al met al toch tevreden ondanks dat ik op een plateau zit met afvallen. Resultaat nu: -14,3 kg. Nog 3 kg en dan heb ik een gezond gewicht!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:19

Hij is leuk winner

Na dan ben je bijna bij je doel

Ik morgen ochtend wegen hoop ondanks alles op de 70 dan zit ik op me doel gewicht
Daarna wil ik nog wel minimaal 5 kilo kwijt

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:31

Roosch schreef:
Ik was weer weinig kwijt helaas, maar al met al toch tevreden ondanks dat ik op een plateau zit met afvallen. Resultaat nu: -14,3 kg. Nog 3 kg en dan heb ik een gezond gewicht!

wauw respect!! Ze zeggen trouwens altijd he in begin gaat het hard,de laatste 2 a 3 kilo is het aller moeilijkste! succes

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:34

Ik vroeg me af.. iemand hier toevallig ook ervaring met die maaltijd shakes?
Het lijkt mij zo slecht.. ik wil dolgraag afvallen en ik blijf al maanden steken dus het klinkt heel verleidelijk .
Vriendin drinkt het nu 3 weken.. maar ze eet er alleen appel bij. -O-
iK hou dat nog geen dag vol :')
Maar lijkt me ook niet gezond toch geen vlees,groente enz?
Of zit dat daar allemaal in die vitamines die je nodig heb?

Ik dacht eerst neem ik zo'n shake overdag,als ochtend ontbijt en smidags fruit,en gewoon avond eten.. maar ik weet niet of dat dan wel helpt?
en ik net zo goed boterham kan nemen..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:35

Nou, nog 3 kilo en dan zit ik op een gezond gewicht, dan ben ik al heel blij maar dan ben ik er nog niet. :D
Dan mag er nog een kilootje of 7 vanaf.
In het begin ging het inderdaad hard waardoor ik nu wel eens -O- op de weegschaal sta, maar al met al erg tevreden.

Ik shake trouwens ook. :j

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:52

Ik zou geen shakes doen, het beste is om normaal te leren eten want dat moet je tenslotte de rest van je leven gaan doen als je op gewicht wilt blijven (niet persoonlijk tegen mensen die shakes drinken!)

Ik heb vandaag wel een oké dag gehad, heb alleen vanavond chips gehad van het broederfiguur want ik heb z'n huiswerk gemaakt. Ik eet echt teveel chips in een week, veel meer dan vorig jaar... Alleen heb met mezelf afgesproken dat als het me dan toch niet lukt om af te kicken ( :') ) ik vanaf nu alleen maar oven cooked eet van Lays. Want die zijn per 100 gram 405 kcal, terwijl ''de gewone'' zo'n 550 oid per 100 gram zijn. Ik begin wel te merken dat 't lege calorieen zijn, dat ik er dus totaal geen energie oid uit haalt, maar toch blijf ik het eten helaas.

Slaap lekker allemaal :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 03:39

Ik shake ook :) Cambridge Weightplan.