Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lidewijke schreef:Ik heb het Gynefix 200 koperspiraal. Wat zou je willen weten?
Ik ben er erg tevreden over, heb dit in juli laten plaatsen. Tijdens mijn menstruatie heb ik 3 heel hevige dagen (nog iets meer dan wat vroeger mijn zwaarste dag was), dan enkele mindere dagen. Maar dit alles eigenlijk zonder pijn, dus ik heb er geen problemen mee.
Lidewijke schreef:Ik heb het Gynefix 200 koperspiraal. Wat zou je willen weten?
Ik ben er erg tevreden over, heb dit in juli laten plaatsen. Tijdens mijn menstruatie heb ik 3 heel hevige dagen (nog iets meer dan wat vroeger mijn zwaarste dag was), dan enkele mindere dagen. Maar dit alles eigenlijk zonder pijn, dus ik heb er geen problemen mee.
Angeliquee18 schreef:Heeft er iemand ervaring met de koper spiraal?
Over 2enhalve week is het 6 weken na mijn bevalling, en wil toch even na gaan denken over anticonceptie.
Maar ik wil liever niks met hormonen...
suikermeisje schreef:Ik slik nu al 6 jaar de pil. 5 jaar microgynon 20 en nu sinds januari de 30mg variant. Sindsdien aangekomen terwijl ik gezonder ben gaan leven.
Ik ben overgestapt omdat ik de pil niet meer door kon slikken.
Maar ik merk nu in mijn stopweek dat mijn bloedglucosespiegel veel beter is. Veel betere waardes waardoor ik dus steeds teveel insuline gebruik en dus weer te laag zit. Maar nu ben ik eigenlijk die pil wel zat. Want dit verschil is niet best is niet op in te spelen en tijdens het sporten ben ik maandag nog net niet knock out gegaan.
Weten jullie ook als ik van de 30 terug ga naar de 20 of ik nog wel beschermd ben?
Aria_zz schreef:@xApple, ik heb ervaring met de pleister, was er erg tevreden over, maar merkte dat ik wel last had van hartkloppingen. Dit is een van de grotere problemen bij zowel de pleister als de nuva ring, zr zijn zwaarder voor het hart. Verder geen problemen mee gehad!
Ik zelf heb ik nu een gynefix 200 koper spiraal, dat is de kleinste op de markt (is een recht staafje). De gynaecoloog zei zelf dat iets anders niet zou passen want ik heb ook een erg kleine baarmoeder. Misschien interessant om eens op te zoeken?
Mars schreef:Fijn dat t meeviel Reneee, lekker een warme kruik op je buik en een beetje lief zijn voor jezelf
Mijn spiraal zit nu 4 jaar en 1 maand. Ik wil hem na de feestdagen laten vervangen voor een nieuwe, de afgelopen 5 jaar ben ik er ontzettend tevreden mee geweest.