Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Gister op 1vandaag ging het ook over mensen onder de 18 met chronische aandoeningen. Deze zijn vergeten en zitten ook al heel lang geïsoleerd
lenaa_tje schreef:purny schreef:Gister op 1vandaag ging het ook over mensen onder de 18 met chronische aandoeningen. Deze zijn vergeten en zitten ook al heel lang geïsoleerd
Vergeten vind ik een raar woord. Het vaccin wordt gewoon niet eerst getest op kinderen.
En ook dan is het zo dat leeftijd toch een belangrijke factor is of iemand op de ic komt.
Bij te weinig vaccins onder jongere mensen moet je dan eigenlijk gaan kijken naar welke medische indicaties maar ik snap ook wel dat, dat niet kan en dat meer vaccins dan gewoon belangrijker is
rien10 schreef:Pandora2 schreef:Rien veel beterschap ! Ik had gemist dat jullie ook in de ellende zitten![]()
Ik zag gister beelden uit Madrid. Jeetje.... artsen en verpleegkundigen geraken niet meer naar of van de hospitalen en het vaccintransport wordt ook sterk bemoeilijkt.
Krijgen ze dit er nog bovenop
Thanks Pandora. Alle vier negatief!!
lenaa_tje schreef:Nee, het is niet gek dat je dat denkt. Bij die uitzending van gisteravond bij Nieuwsuur zat Bart-Jan Kullberg, voorzitter van de Gezondheidsraad aan tafel. En hij gaf aan dat ze meermaals bij het kabinet hebben aangegeven met de groep 60+ te beginnen. Omdat juist deze groep het grootste risico heeft op ziekenhuis, IC en overlijden. En omdat aangetoond is dat juist het Pfizer en Moderna vaccin het heel goed doen bij ouderen.Ik vind het gek dat 60 plussers (met of zonder medische indicatie) pas zo laat worden ingeënt. Dat zijn de mensen die toch veelal op de ic terecht komen en dat zal dan toch de druk op de zorg verminderen lijkt mij? Maar misschien is dat te simpel gedacht
SusanH schreef:Las iets over de schoonmaak en cliënten contact. Bij ons komt de huishouding echt niet in de buurt van cliënten hoor. Ik zie cliënt contact als helpen met ADL, dus wassen, aankleden, tanden poetsen, medicatie toedienen, samen aan tafel eten. Wat de verpleging en begeleiding dag in dag uit doet. De huishouding en de technische dienst komen echt niet meerdere keren per dag in die 1,5 meter. Kantoorpersoneel al helemaal niet.
secricible schreef:SusanH schreef:Las iets over de schoonmaak en cliënten contact. Bij ons komt de huishouding echt niet in de buurt van cliënten hoor. Ik zie cliënt contact als helpen met ADL, dus wassen, aankleden, tanden poetsen, medicatie toedienen, samen aan tafel eten. Wat de verpleging en begeleiding dag in dag uit doet. De huishouding en de technische dienst komen echt niet meerdere keren per dag in die 1,5 meter. Kantoorpersoneel al helemaal niet.
Maar dit is precies het probleemEr is geen hele duidelijke definitie van wat "direct cliëntcontact" is. Je kan daar ook onder verstaan iedereen die direct in contact komt met de cliënten en dan valt schoonmaak en technische dienst daar dus wel onder. Het was handiger geweest om duidelijker te formuleren "alleen medewerkers die met regelmaat fysiek contact hebben met bewoners" bijvoorbeeld. Dat had heel veel ruis weggehaald.
secricible schreef:SusanH schreef:Las iets over de schoonmaak en cliënten contact. Bij ons komt de huishouding echt niet in de buurt van cliënten hoor. Ik zie cliënt contact als helpen met ADL, dus wassen, aankleden, tanden poetsen, medicatie toedienen, samen aan tafel eten. Wat de verpleging en begeleiding dag in dag uit doet. De huishouding en de technische dienst komen echt niet meerdere keren per dag in die 1,5 meter. Kantoorpersoneel al helemaal niet.
Maar dit is precies het probleemEr is geen hele duidelijke definitie van wat "direct cliëntcontact" is. Je kan daar ook onder verstaan iedereen die direct in contact komt met de cliënten en dan valt schoonmaak en technische dienst daar dus wel onder. Het was handiger geweest om duidelijker te formuleren "alleen medewerkers die met regelmaat fysiek contact hebben met bewoners" bijvoorbeeld. Dat had heel veel ruis weggehaald.
SusanH schreef:Las iets over de schoonmaak en cliënten contact. Bij ons komt de huishouding echt niet in de buurt van cliënten hoor. Ik zie cliënt contact als helpen met ADL, dus wassen, aankleden, tanden poetsen, medicatie toedienen, samen aan tafel eten. Wat de verpleging en begeleiding dag in dag uit doet. De huishouding en de technische dienst komen echt niet meerdere keren per dag in die 1,5 meter. Kantoorpersoneel al helemaal niet.
Vayo schreef:SusanH schreef:Las iets over de schoonmaak en cliënten contact. Bij ons komt de huishouding echt niet in de buurt van cliënten hoor. Ik zie cliënt contact als helpen met ADL, dus wassen, aankleden, tanden poetsen, medicatie toedienen, samen aan tafel eten. Wat de verpleging en begeleiding dag in dag uit doet. De huishouding en de technische dienst komen echt niet meerdere keren per dag in die 1,5 meter. Kantoorpersoneel al helemaal niet.
Bij ons in de thuiszorg dan weer wel en wij zijn ook langdurig (2 - 3,5 uur) aanwezig in huis. Woningen zijn vaak erg krap. Onze functie houdt ook meer in dan puur schoonmaak. Veel van mijn dementerende cliënten houden zelf gewoon geen afstand. En soms ontkom ik er niet aan een cliënt te moeten ondersteunen i.p.v. te laten vallen. Vorige week eerste hulp moeten verlenen aan een cliënt. Bij ons ga je van cliënt naar cliënt. En veel cliënten gaan ook nog eens enkele keren per week naar een dagbesteding. Dus ik snap goed dat ze huishoudelijke ondersteuning bij de thuiszorg ook meenemen.
Roodvos schreef:lenaa_tje schreef:Nee, het is niet gek dat je dat denkt. Bij die uitzending van gisteravond bij Nieuwsuur zat Bart-Jan Kullberg, voorzitter van de Gezondheidsraad aan tafel. En hij gaf aan dat ze meermaals bij het kabinet hebben aangegeven met de groep 60+ te beginnen. Omdat juist deze groep het grootste risico heeft op ziekenhuis, IC en overlijden. En omdat aangetoond is dat juist het Pfizer en Moderna vaccin het heel goed doen bij ouderen.Ik vind het gek dat 60 plussers (met of zonder medische indicatie) pas zo laat worden ingeënt. Dat zijn de mensen die toch veelal op de ic terecht komen en dat zal dan toch de druk op de zorg verminderen lijkt mij? Maar misschien is dat te simpel gedacht
Zie ook:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236395 ... media.html
lenaa_tje schreef:Marcella schreef:Klopt dus en zou in die groep vallen.
Niet de groep onder 18 toch :p
Ik zou liever zien dat 60 plus met indicatie voorrang krijgt op de bij wijze 40 min mensen
Saskia9 schreef:SusanH schreef:Las iets over de schoonmaak en cliënten contact. Bij ons komt de huishouding echt niet in de buurt van cliënten hoor. Ik zie cliënt contact als helpen met ADL, dus wassen, aankleden, tanden poetsen, medicatie toedienen, samen aan tafel eten. Wat de verpleging en begeleiding dag in dag uit doet. De huishouding en de technische dienst komen echt niet meerdere keren per dag in die 1,5 meter. Kantoorpersoneel al helemaal niet.
Bij mijn moeder wel. Officieel huishoudelijke hulp, in praktijk werkt ze oa op de afdeling dementerende en begeleid ze mensen. Ook mensen wie nog thuis wonen, gaan ze mee wandelen, helpen bij eten of wat de hulpvraag dan ook is. Dus op papier 'alleen' huishoudelijke hulp, maar in praktijk wel degelijk cliënten contact. Denk dat er zo veel meer rond zullen lopen?
Mijn moeder heeft de oproep dus ook gekregen en al een afspraak gemaakt.
Saskia9 schreef:SusanH schreef:Las iets over de schoonmaak en cliënten contact. Bij ons komt de huishouding echt niet in de buurt van cliënten hoor. Ik zie cliënt contact als helpen met ADL, dus wassen, aankleden, tanden poetsen, medicatie toedienen, samen aan tafel eten. Wat de verpleging en begeleiding dag in dag uit doet. De huishouding en de technische dienst komen echt niet meerdere keren per dag in die 1,5 meter. Kantoorpersoneel al helemaal niet.
Bij mijn moeder wel. Officieel huishoudelijke hulp, in praktijk werkt ze oa op de afdeling dementerende en begeleid ze mensen. Ook mensen wie nog thuis wonen, gaan ze mee wandelen, helpen bij eten of wat de hulpvraag dan ook is. Dus op papier 'alleen' huishoudelijke hulp, maar in praktijk wel degelijk cliënten contact. Denk dat er zo veel meer rond zullen lopen?
Mijn moeder heeft de oproep dus ook gekregen en al een afspraak gemaakt.