Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:33

Oh pardon.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:36

Gelukkig kunnen we wel vertrouwen op wat het RIVM zegt.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 16:38

nynke55 schreef:

Dat ook vooral. Want die dikken nooit iets aan en proberen vooral niet het hele land angst aan te praten. <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:39

Vertrouwen op meningen van websites van zogenaamde experts is pas angst aanpraten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:44

Dimphyl schreef:
nynke55 schreef:

Dat ook vooral. Want die dikken nooit iets aan en proberen vooral niet het hele land angst aan te praten. <3

Waarom zouden ze bewust het hele land angst inpraten volgens jou?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:45

Nog niks gehoord maar hoop wel dat ze snel weg mogen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:49

nynke55 schreef:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes

:j

Citaat:
Niet-medische mondkapjes
Waarschijnlijk helpen niet-medische mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Mondkapjes zijn dan ook geen vervanging van de hygiënemaatregelen, afstand houden, drukte vermijden en thuisblijven bij klachten. Eerder werd berekend dat een buitenproportioneel aantal mensen in openbare ruimte een mondkapje moest dragen om één besmetting te voorkomen. Inmiddels is het aantal besmettelijke mensen in Nederland echter zodanig toegenomen, dat deze verhouding kleiner is geworden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:49

Beperkt werken is niet hetzelfde als 'ze doen niks'.

Er is geen enkele maatregel die in zijn eentje als enige maatregel de hele boel oplost. (*)

Maar heel veel maatregelen die allemaal een beetje helpen. Waaronder mondkapjes.
Met voldoende van dat soort maatregelen kun je de verspreid onder controle houden.

En precies daarom val ik over de woordkeus 'niks'. Om de simpele reden dat dát 100% incorrect is.

Wat jij beweert dat het RIVM doet, namelijk niet kloppende informatie verspreiden, doe je nu zelf.

Hou ik niet zo van.

* 1 maatregel zou 100% werken, en dat is 0,0 contact met andere mensen.
Maar dat is 100% onmogelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:52

klopt beperkt werken is iets, maar doordat de mensen zich veilig wanen met die stoffen dingen en daardoor juist weer de 1,5 meter niet meer handteren kan het wel eens zijn dat er juist meer besmettingen komen.
Dus dan is het zelfs erger dan niks....
Niet voor niets dat in diverse andere landen die stoffen niet meer mogen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:05

Dimphyl schreef:
nynke55 schreef:

Dus alleen de mondkapjes hebben ze wel goed?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:07

Dit komt van het RIVM:

Niet-medische mondkapjes
Waarschijnlijk helpen niet-medische mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Mondkapjes zijn dan ook geen vervanging van de hygiënemaatregelen, afstand houden, drukte vermijden en thuisblijven bij klachten. Eerder werd berekend dat een buitenproportioneel aantal mensen in openbare ruimte een mondkapje moest dragen om één besmetting te voorkomen. Inmiddels is het aantal besmettelijke mensen in Nederland echter zodanig toegenomen, dat deze verhouding kleiner is geworden. Op korte termijn zal ook niet met zekerheid gezegd kunnen worden of niet-medische mondkapjes wel of geen meerwaarde hebben.

Beschermt een chirurgisch mondneusmasker (type IIR) voldoende bij contact met personen met (een verdenking op) COVID-19?
Ja, in de meeste situaties beschermt een chirurgisch mondneusmasker type IIR voldoende bij contact met personen met (een verdenking op) COVID-19. Bij aerosolvormende handelingen dient een FFP2-masker gebruikt te worden. In situaties waarin ingeschat wordt dat er een verhoogd risico op vrijkomen van zeer kleine druppeltjes is, zoals bij langdurige blootstelling op een korte afstand aan een COVID-19 positieve/verdachte patiënt (bijvoorbeeld bij het verlenen van intensieve zorg in de laatste levensfase).

Er zit gewoon een groot verschil tussen de type mondmaskers. Ik draag voor mijn werk chirurgische mondmaskers. Deze draag ik ook in de supermarkt en andere winkels. Ook is het natuurlijk afhankelijk van hoe je ermee om gaat. Draag je al 3 weken hetzelfde vodje waar je vaak met je handen aan zit of vervang of was je hem steeds?

Ik draag hem gewoon netjes. Het enige waar ik persoonlijk veel last van heb ik dat ik na een lange werkdag standaard een dag flinke keelpijn heb en me wat akelig voel. Ik ben gevoelig voor luchtweginfecties en bij lichamelijk zwaarder werk ga ik met een mondkapje door mijn mond ademen. Ik denk dat het daardoor komt. Dat vind ik wel vervelend, want ik voel me standaard 3 dagen in de week niet helemaal fit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:37

Dimphyl schreef:
Oh ga toch weg :+ het rivm zegt zelf dat ze beperkt werken en dat niet met zekerheid kan worden gezegd of ze meerwaarde hebben, die geloof je toch in alles wat ze zeggen?? Wappie..

Ik denk dat jij Femke_Tweety nog niet kent :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:45

Ook al zou ze de posts van Femke we lezen, dan trok ze zich er ook niets van aan, iets met feestboek weet het toch beter. En wetenschap is niet in trek want die heult samen met msm.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:50

Ach, het is voor mij wel eens verfrissend om wappie genoemd te worden.

Dát hoor ik nou weer niet vaak... :') :D

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 18:58

bigone schreef:
Ook al zou ze de posts van Femke we lezen, dan trok ze zich er ook niets van aan, iets met feestboek weet het toch beter. En wetenschap is niet in trek want die heult samen met msm.

Lekker voor een ander invullen wat ze denken! *\o/*

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:02

Ehm, in Duitsland is het gewoon duidelijk gemaakt dat de mondkapjes niks helpen. Daar mogen de katoenen zelfgenaaide lapjes niet meer in openbare gelegenheden. Enkel de medische goedgekeurde mogen.
En nee, dit was geen nieuws door Wappies verzonnen! Gewoon de waarheid

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:06

Op Franse scholen mag het ook niet meer met die stoffen.

Ik ben overigens wel voor mondkapjes, maar dan wel fatsoenlijke!
Ja kost meer, maar alles kost al klauwen met geld...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:29

Popstra schreef:
Ehm, in Duitsland is het gewoon duidelijk gemaakt dat de mondkapjes niks helpen. Daar mogen de katoenen zelfgenaaide lapjes niet meer in openbare gelegenheden. Enkel de medische goedgekeurde mogen.

Omdat ze minder goed beschermen dan de medisch goedgekeurde. Dat betekend niet dat ze niets doen en elke besmetting die je voorkomt door ALLE MAATREGELEN samen want dat is de clou die veel mensen vergeten lijkt me belangrijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:33

Precies bigone; zoals de gatenkaas.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:34

Zoals ik ooit iemand hoorde zeggen

' Het is net als je in je broek plast , het houdt altijd wat tegen'.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:35

Met die metafoor van de kaas: een katoenen mondkapje bevat wat meer gaten in de kaasplak dan een ffp2 mondkapje. Maar het bevat nog steeds kaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:38

maar dat wat is zo enorm weinig. Dan nog eens dat mensen die kapjes overal vast grijpen in de jaszak frotten enz.
Daarnaast zich veilig wanen en geen 1,5 meter meer aanhouden, die tendens zie ik hier in de buurt echt veel. Hoor ik ook mensen zeggen ik hebt toch een kapje op?
En dan zou het nog wel eens kunnen zijn dat het juist averechts werkt.
Aan de cijfers is iig duidelijk dat ze niet doen wat ze moeten doen. Niet alleen hier ook in bijvoorbeeld Duistland.
Doe het dan goed (medische) of doe het niet.

Is ongeveer gelijk aan kippengaas voor de raam doen en kijken of het muggen tegenhoud, ja er zal er vast 1 op de gaas gaan zitten en per ongeluk terug vliegen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:40

Snap ook niet dat mensen zich op 1 specifiek onderdeel richten van de maatregelen, het is maar net waar ze zelf niets in zien waar ze tegenaan schoppen. En na een jaar van maatregelen vind ik dat niet getuigen van slimheid. Ik vind ook dat bepaalde maatregelen beter/anders/minder kunnen maar wel in combinatie met alle andere regels.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:41

Volgens het RIVM en de WHO valt dat dus wel mee DP. Ik denk persoonlijk dat het weinig doet, maar in deze fase van redelijk veel besmettingen draagt het naar mijn idee wel bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:03

Popstra schreef:

Dat is niet omdat de katoenen mondkapjes niks doen, maar omdat de medische het beter doen.
Dat is een keuze die gemaakt is.

Katoenen mondkapjes werken beter dan geen mondkapje.