Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:27

Zowel kaas als chips kan ik prima afblijven :=

Maar 1x opscheppen bij pasta vind ik dan wel weer knap :+

Wij eten tegenwoordig van Hello Fresh, niet altijd laag in calorieën, maar daar kan je tenminste maar 1x van opscheppen :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:33

Heb ik ook echt moeten leren hoor. Ik weeg porties pasta, rijst etc af, en ben in verhouding meer groente als pasta gaan eten. Dat bevalt goed, heb niet het idee dat ik te weinig heb nu ofzo. En volkoren vult toch meer voor mijn idee ook.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:38

Ja ik heb een tijd lang ook afgewogen inderdaad, samen met met vriend ieders onze eigen keukenweegschaal haha. Maar dat werd op een gegeven moment wel steeds wat meer losgelaten..
Als je het niet afweegt eet je ook al snel te veel

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:38

Wij hebben sinds 1,5 jaar een zoontje, die sinds ongeveer 8 maanden met de pot mee eet. Ik kook nog steeds evenveel als voorheen, alleen eet de kleine man nu een deel van mijn (oude) portie :') _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:59

Wij eten een dirty keto. Zolang het kwa kh laag ligt mag ik het eten. Dus ook gewoon worst en soms eens een ingredient dat wat hoger ligt. Ik trl meestal niet op wat ik per dag eet. Zolang ik bij lage kh producten blijf klopt dat wel.
Op dit moment eet ik wel veel kaas, maar dat zal vast de komende week gaan veranderen mezelf kennende.

Wij hadden vanavond een lekkere bbq. Ik heb kippenvleugeltjes gegeten en een hamburger en flink wat salade. En een paar kleine stukjes watermeloen.

Nu lekker bankhangen met een kop thee.

Ik heb nu een week lang cola zero vanille, fanta zero citroen en pomelo gedronken. Maar ik ben blij dat ik weer terug kan naar mijn soda stream drinken O:) zo zoet dat allemaal.
Bij de sodastream doe ik altijd maar de halve hoeveelheid siroop. Scheelt flink in zoetheid.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:40

Goedemorgen.

Mag ik mij ook (weer) melden in dit topic? :)
Ik heb een heel druk jaar achter de rug met veel stress, dus je raadt het al ik ben aangekomen. Maar inmiddels heb ik na mijn vakantie de rust teruggevonden en breekt er een rustigere periode aan. Daarom heb ik weer ruimte om bezig te gaan met mijn lifestyle te veranderen.
Dit doe ik onder begeleiding van een coach. Daar heb ik binnenkort weer een afspraak mee om alles weer door te nemen.

Ik ben nu vooral bezig met kleine realistische doelen stellen. Dus niet ik ga 30 kilo afvallen, maar ik wil volgende maand 3 kilo zijn afgevallen.
Niet ik ga elke een uur sporten, maar ik ga komende week 2 workouts doen.
Hopelijk verlaagt dit de drempel wat voor mijzelf en ben ik minder streng voor mijzelf. Ik ben nogal eens geneigd om te denken dat alles mislukt is als er ook maar iets afwijkt van het plan. Misschien herkennen jullie dit wel.

Ik lees dus graag mee. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:43

Goed dat je kleinere doelen stelt Daphne! Dan hou je ook het overzicht zelf.

Hier het idee dat ik buikomvang verlies, maar niet echt gewicht. M’n broeken zitten losser, heerlijk *\o/* .

Het niet bestellen/uit eten gaat ook goed. Zaterdag hadden we echt die drang, maar 3 uur wezen klimmen dus vonden we zonde…
Zaterdag m’n eerste 6A geprobeerd (voor mij een wat hoger niveau). Dus lekker uitgesloofd!
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 09-08-21 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:44

Kleine stappen en kleine veranderingen kunnen op lange termijn hele grote verschillen maken @SdaphneS. Goed dat je het op deze manier gaat proberen :) Hopelijk gaat het je helpen naar waar je naartoe wil...

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:12

Inderdaad de kleine stapjes zijn het belangrijkste om te onthouden. Ik moet er ook 32, maar er zitten nog zoveel klein stapjes ervoor waar ik al blij mee ga zijn. Voor mij dus nog 2 kilo dan zit ik onder de 120 en klinkt het getal al stuk beter.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:22

En vooral de kleine veranderingen / aanpassingen in je leefstijl. Je kunt niet alles tegelijk veranderen, dat is niet vol te houden.

Zo, hier moet de broekriem na een Bourgondisch weekend weer ff aan getrokken, zeker voordat ik op vakantie ga over 2 weken. Vast al wat gezonde lunches gemaakt en de week vooruit gepland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:24

Ik ben begonnen met koolhydraat beperkt brood te eten.
Toen 1 keer per week een maaltijdsalade ipv brood bij de lunch
Nu ongeveer 2 keer per week sla, tomaat en komkommert als vervanging

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:06

Bedankt allemaal.
Ik ben er inmiddels wel achter dat grote doelen stellen niet heel realistisch is.
Hierdoor ben je dan zo snel gedemotiveerd als iets niet lukt.
Het hele afvallen en veranderen van lifestyle is voor mij echt een spel/gevecht met mijn innerlijke saboteur en dat besef heeft lang geduurd. :+

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:29

Ik herken het heel erg dat ik snel geneigd ben alles op te geven als ik een keer niet volgens plan heb gedaan. En als je dan ook nog onrealistische doelen hebt gesteld maak je het jezelf bij voorbaat al onmogelijk.

Hier is het key om te onthouden hoe lekker het voelt om iets tóch te doen (die ene workout waar je echt geen zin in had) maar ook ruimte te hebben om het een keer niet volgens plan te doen (een biertje bij de borrel in plaats van spa). Vooruitdenken helpt een hoop, zoals gaucho nu al bezig is met de vakantie straks!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:44

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met struggles.

Ik had ook niet zo'n goed weekend wat afvallen betreft. Zaterdag avond spontaan uit eten en bowlen geweest met een vriendin en zondag ook spontaan met diezelfde vriendin naar de Efteling. Ik had wel keurig crackers en drinken meegenomen zondag, het drinken is ook wel op gegaan, maar ik kon de verleiding van een swirl toch niet weerstaan.

Normaal is maandag mijn weeg dag, maar ik durfde het nu toch niet goed, bang om weer gedemotiveerd te raken, dus ik heb even een weekje overgeslagen. Volgende week maandag kijk ik wel naar de schade. Hopelijk blijft die beperkt als ik nu wel weer de draad op pak :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:04

SdaphneS schreef:
Bedankt allemaal.
Ik ben er inmiddels wel achter dat grote doelen stellen niet heel realistisch is.
Hierdoor ben je dan zo snel gedemotiveerd als iets niet lukt.
Het hele afvallen en veranderen van lifestyle is voor mij echt een spel/gevecht met mijn innerlijke saboteur en dat besef heeft lang geduurd. :+

Kleine stapjes. En jezelf complimentjes geven als iets goed is gegaan waar je trots op bent.
En bijvoorbeeld denken: Ik ga vandaag een stuk fietsen ipv zal ik een stuk fietsen.
Je zal merken dat wanneer je meer complimentjes aan jezelf geeft het een stuk makkelijker zal zijn om kleine stapjes te maken.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:28

Goede tips Purny!

En dat alles mis gaat als er 1 ding niet volgens plan loopt herken ik inderdaad ook!

Wat goed dat je weer aan de slag gaat Daphne, goed om kleine doelen te stellen. En nog een tip: wees niet teleurgesteld als iets je niet lukt. Als je bijv. in een maand 2,5 kilo afvalt ipv 3 is dat ook supergoed.

Ik ben ook weer back on track... vorige week fanatiek getraind, zowel met mijn paard (die ook wat vetjes kwijt mag) als mezelf. Met eten bestellen heb ik 1 portie (Thais, mjam) verdeeld over 2 dagen zodat het niet teveel kcal zou zijn, vond ik heel knap van mezelf :P en op dag 2 was ik er superblij mee, nog een keer lekker eten. Momenteel voel ik me niet zo lekker en vind ik alle eten vies dus ik heb net een doos frambozen en een doos aardbeien gehaald, om toch wat binnen te krijgen. Voel me heel braaf ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:55

Kwam toevallig net deze tegen... Sluit hier helemaal bij aan :D

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:27

Yes! Hele goeie!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:17

Frambozen zijn lekker! Ik heb wel het idee dat het een beetje einde aardbeien seizoen is.
Net bloed laten prikken. Eerst wilde ik met de bus gaan maar toch braaf met de fiets gegaan. Op de terugweg door het bos gefietst.

Morgen en woensdag wraps eten, vanavond kip met groente

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:20

Hollandse aardbeien gaat in de kas door tot eind november. Momenteel is het vollegrond, en de hoeveelheid regen van dit moment vinden aardbeien niet zo leuk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:26

gaucho schreef:
Hollandse aardbeien gaat in de kas door tot eind november. Momenteel is het vollegrond, en de hoeveelheid regen van dit moment vinden aardbeien niet zo leuk

Mijn moeder had laatst zelf jam gemaakt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:52

Ik kom hier even binnen vallen om jullie te bedanken.
Ik lees al sinds begin dit jaar mee en uiteindelijk heb ik daardoor de stap kunnen zetten om af te vallen.

Ondertussen ben ik 23 kilo kwijt en daardoor kan ik ook weer paardrijden.

Rechts op de foto.
Afbeelding
En nu
Afbeelding

Jullie zijn allemaal super goed bezig! Soms gaat het wat soepeler dan de andere keer, maar uiteindelijk pakken jullie het toch ook steeds weer op.

Ik blijf hier gezellig meelezen. Fanatiek meepraten lukt vaak niet, maar ik blijf jullie verhalen graag volgen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:31

Wauw, superknap van je! Je ziet er heel goed uit!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:49

Wat een mooi resultaat Mirriej *\o/*

Zo, conclusie is in ieder geval dat ik ondanks het Bourgondische weekend nog genoeg conditie heb, net met hardloop clubje interval training over heuvels gedaan. Dat was wel ff flink calorieën verbranden. Ga eens kijken of ik komend weekend een trailrun in het bos kan doen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:20

Welkom Daphne! Volgens mij heb je een goed houvast en plan! Goed van je dat je haalbare doelen stelt!
@ MirreJ, wauw wat een supergoed resultaat zeg, je ziet er geweldig uit!

Hier gister toch wat meer gesnoept dan ik wilde, maar wel ruim de 10.000 stappen gehaald. Ivm de nattigheid een rustig bosritje gedaan, voor galop was het te slecht. Vandaag een lange werkdag op kantoor gehad maar toch bijna 12.000 stappen gezet en drie kwartier op de fiets gezeten. Snacks kunnen beperken tot een schaaltje vla en handje chips, maar gezien ik 05.30 al op was (en dan ook echt meer trek heb) is dat voor mij keurig…morgen even wegen!