Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:52

Susanne schreef:
Ik ben nu bijna een week ziek en voel me sinds vanochtend voor het eerst ietsje beter. Ik heb letterlijk elke dag wat anders gehad. Gister afschuwelijke migraine achtige hoofdpijn inclusief misselijk. Alsof het virus elke mogelijkheid opzoekt hoe hij je kan vloeren als het andere niet lukt ofzo :

Je beschrijft het mooi. Heel herkenbaar van vorige maand ( ik ben inmiddels echt beter, maar slechte conditie aan overgehouden, nu langzaam opbouwen )

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:55

Eleeke schreef:
Fenneeee schreef:
Ggd test is terug, deze is inderdaad positief..

Beterschap

Dankjewel. Ik voel mij eigenlijk vrij goed. Wel een heel zwaar hoofd met flinke hoofdpijn, en wat keelpijn. Van mijn 1e besmetting in dec 2020 longcovid overgehouden. Daar ben ik na mijn 2e besmetting nov 2021 eigenlijk 99% vanaf. Dus ik hoop dat het nu met de 3e besmetting zo blijft en dat ik niet weer zulke langdurige klachten ga krijgen.

CarinaR

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:59

Ik ben nu ruim een week verder.
Wilde eigenlijk gaan rijden maar leek me toch nog niet zo goed idee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:04

Ik ben nu anderhalve week verder. Wel weer aan het werk, ook aan het huishouden . Ik merk wel dat ik ziek ben geweest en mijn reuk en smaak is nog niet helemaal terug. Ik sla het sporten ook nog even over.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:07

rien10 schreef:
Jeetje, dat schiet niet op ivy. Sterkte maar weer. Verveel je je al?

Nou door de snurkende kamergenoten doe ik geen oog dicht. Dus ik slaap overdag veel... en voel me echt niet tof om bijv de laptop aan te doen en te netflixen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:45

Sterkte voor iedereen.
Hier dag 11.
Opstaan en ontbijten is een complete workout en ben daarna bekaf met bonkend hart.
Half uurtje uitrusten en een stofzuigertje door de gang en woonkamer sturen en ben dan weer toe aan uitrusten. Na half 11 gaat het wat beter en kan ik iets langer achter elkaar huishoudklusjes doen, maar wel op een slakketempo.
Paard laat ik nog rijden door de meiden, want dat zie ik echt nog niet zitten om te doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:36

Sunnda schreef:
Polly schreef:
Wij krijgen weer steeds meer toch behoorlijk zieke mensen :

Ik denk omdat iedereen het nu echt krijgt?

We hebben al weken hoge besmettingen in onze regio maar ik bedoel met "behoorlijk zieke mensen" dat we er nu verhoudingsgewijs veel meer hebben die ook medische ondersteuning nodig hebben.

Zijn weinig niet gevaccineerd maar die niet gevaccineerd zijn zijn wel nog zieker dan de gevaccineerde. Maar ook onder de gevaccineerden zijn nu toch wat mensen die best ziek zijn. Maar ja of dat dan een mutatie is??

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:46

Ik ben nu bijna 2 weken verder en voel me weer als vanouds.

Vanmorgen weer gesport en geen pijn op de borst meer of benauwd dus we kunnen weer los :D

Ik begin vrijdag bij een nieuwe werkgever en was een beetje bang dat ik het niet zou trekken maar het lijkt erop dat ik op tijd weer helemaal oké ben.

Nog wel moe in de avond maar dat viel gisteren op werk ook reuze mee

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:20

Ik hoopte vandaag uit quarantaine te kunnen, maar helaas nog niet volledig klachtenvrij dus ook nog geen volledige vrijheid :( zit nu op dag 8 van klachten. Zou uit eten gaan met familie voor mijn verjaardag vandaag, maar zijn nu in overleg wie er wel of niet mee wil. Ik ben bijna klachtenvrij maar heb nog wat restklachten. Zo was ik vanmorgen weer voor het eerst naar de paarden en mijn longen brandden echt in mijn rug, daar word ik dan benauwd van en moet hoesten. Ook zijn mn luchtwegen snel geirriteerd door stof of geur, wat interessant is want ik ruik en proef bijna niks :\

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:10

Oefff een bonkende hart heb ik ook steeds, pff

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:48

Ondanks alles toch gefeliciteerd Snippergroen! *\o/*
Heel herkenbaar al jullie klachten, de brandende longen, bonkend hart, benauwdheid. Het is bij mij nu 8 dagen geleden. Het gaat een beetje op en af. Vooral bij inspanning, zowel mentaal als lichamelijk nemen de klachten toe. Voel me net zo’n oud vrouwtje :(

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:54

Voor het eerst weer een hele dag gewerkt. Pff, viel niet mee! Ben gesloopt nu.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:34

De amandelen en bijholten beginnen zich langzaam weer normaal te gedragen. Daarentegen branden mijn longen onwijs bij de geringste inspanning met heel veel benauwdheid tot gevolg.
Dus als iemand nog een goed paar longen ergens ziet liggen, ik ben wel geïnteresseerd. :Y)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:25

Hier afgelopen woensdag positief getest met eigenlijk geen klachten. Testte me omdat ik bij iemand was die positief bleek en ik toch een snotneus had. Wilde vandaag weer gaan werken maar vannacht hoestbuien en sinds gister weinig puf om de trap op te gaan. Hoop dat het hierbij blijft.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:43

CarinaR schreef:
Meer mensen trouwens ook t gevoel dat t op je stem slaat?

Voor mijn idee klink ik heel anders nu

Ik was ook schor een aantal dagen.
En 1 van de kids hier ook.

(Jij had toch al keer corona gehad?)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:51

IvysToeter schreef:
CarinaR schreef:
Meer mensen trouwens ook t gevoel dat t op je stem slaat?

Voor mijn idee klink ik heel anders nu

Ik was ook schor een aantal dagen.
En 1 van de kids hier ook.

(Jij had toch al keer corona gehad?)

Ja 2 jaar geleden toen we nog niet testte. Dus dit is de officiële eerste keer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:06

Heb een paar keer gehad dat ik wat wilde zeggen tegen mijn katten (gelukkig anders had het erg raar gestaan), maar er kan geen geluid uit mijn mond. Toen ik corona had.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:12

Ik dacht dat mijn stem gewoon normaal was totdat ik een afspraak af ging bellen en toen dacht hmm dat is geen maagzuur meer :')

En normaal zing ik altijd uitbundig mee in de auto met de muziek dat klinkt normaal al nergens naar maar toen al helemaal niet haha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:13

Zo zat ik jaren geleden live bij Coldplay. Strontverkouden en stemloos soort van meezingen. _O-

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 05:28

Zijn er hier nog tips voor die extreme keelpijn, ik heb echt geen oog dicht gedaan vannacht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:16

Hier heeft de tijmsiroop (zelfgemaakt) super geholpen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:09

Hier ook keelpijn maar verder geen klachten behalve verkouden. Ga voor die 5 dagen max. :7

Maar ik drink heel veel en hoop dat iemand strepsils voor me wil halen. :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:07

Fenneeee schreef:
Zijn er hier nog tips voor die extreme keelpijn, ik heb echt geen oog dicht gedaan vannacht.

Bij mij werkt gorgelen met lauwwarm water met een beetje zout altijd het allerbeste. Beter dan allerlei middeltjes van de drogist.

En thee maken van een paar schijfjes citroen, honing en kaneelpoeder. Misschien niet super lekker maar werkt wel echt goed.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:30

Helaas ben ik nu ook besmet :(
Zondag een positieve zelftest en gisteren positieve test bij de ggd. Nu heb ik astma en ik merk sinds gisteren dat het echt op m’n luchtwegen slaat.
Ik ben benauwd, snel buiten adem en heb een enorme kriebel in m’n keel en longen.

Wanneer zul je hulp moeten inschakelen? En iemand hiermee ervaring?

Ben ook benieuwd na hoeveel dagen de symptomen op hun hoogtepunt zijn. Kan ik erger verwachten of is dit het wel?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:10

@ Ivy hoe gaat het nu met je?

Beterschap voor alle zieken :knuffel:

Dag 4 vandaag, loopneus is wat minder, maar mijn holtes voel ik goed, die zitten helemaal vol.

Verder nog steeds spierpijn in nek, schouders en van onderrug tm mijn dijen.

Mijn bovenrug doet ook echt zeer, zal wel van het hoesten zijn, dat neemt flink toe.

Keelpijn heb ik niet, maar wel een heel branderig gevoel in mijn mond en keel.

Reuk en smaak zijn er nog, wel constant een gore metaalsmaak in mijn mond. En enorme dorst.

Koorts heb ik ook (nog) niet, maar ondanks de kachel wel heel rillerig temp is 37.3.

Ik heb de energie van een dood vogeltje, naar de keuken/wc/badkamer lopen voelt als een marathon.

Iedere middag lig ik 2,5 - 3 uur te slapen.