De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:38

cursebreaker schreef:
extra pak wc papier (ja sorry, ik wil gewoon niet zonder wc papier komen te zitten, lol). .

Ja, 1 pak extra, maar ik zag vanmorgen een auto rijden en die zat letterlijk tot het dak vol! Dus op de achterbank, op de hoedenplank, etc...
Misschien voor een zorgcentrum ofzo, je weet het niet, maar ik dacht echt 8)7 .
Daarom wil ik ook niet 10 flessen handgel mee nemen, dan zit een ander zonder....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:38

Isabonny schreef:
Mars schreef:
Ik neem nu net een pakketje aan van de PostNL meneer en bedenk me meteen hoe bizar het eigenlijk is dat die nog rijden. Ook de andere bezorgdiensten uiteraard, deze mensen komen overal, raken liftknopjes, trapleuningen, deurklinken etc aan en rijden het land door. Is dat ook niet iets om te staken voor nu?
Snap wel dat er dan een enorme file aan pakketjes ontstaat maar toch... Lijkt me voor deze mensen zelf ook niet echt veilig werk op het moment.

Ik ga zelf in ieder geval even niet online shoppen.

Ik bedacht me datzelfde gisteren bij de supermarkt, waar ze geen contant geld meer aannemen en vragen alleen te pinnen.
Iedereen zit nu dus aan die knopjes van het pinautomaat....

Ze nemen nog wel contant geld aan maar je mag het niet meer zo in de hand geven wat gewoon een schijn maatregel is. Zo snel gaat het virus niet dood. Geld op het plankje leggen helpt dus helemaal niets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:39

Bizar hoor, hoezo halen mensen pakken paracetamol? Doe toch ff normaal... Een of twee doosjes is toch prima. Waarom het verpesten voor de rest zodat dit soort maatregelen nodig zijn. Het beest in de mens komt boven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:39

LadyMadonna schreef:
cursebreaker schreef:
extra pak wc papier (ja sorry, ik wil gewoon niet zonder wc papier komen te zitten, lol). .

Ja, 1 pak extra, maar ik zag vanmorgen een auto rijden en die zat letterlijk tot het dak vol! Dus op de achterbank, op de hoedenplank, etc...
Daarom wil ik ook niet 10 flessen handgel mee nemen, dan zit een ander zonder....

my god, dat is idd wel echt van de zotte ja 8)7

EDIT:
Zorgcentra enz krijgen normaal via groothandels enz aangeleverd, maar ja wie weet haha.
Het is idd heel vervelend. Als je Echt heel graag van iets meer wilt, kun je het desnoods laten bijbestellen bij de winkel. Want op deze manier raken de winkel systemen ook he-le-maal van de kaart, wat ook weer gevolgen heeft op bevoorrading enz. Heel vervelend is dat.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:40

LadyMadonna schreef:
cursebreaker schreef:

Wie weet hadden ze een snipperdag

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:41

Ik ga ook nog wel wat extra pijnstilling halen of meebestellen bij picnic voor de zekerheid. Ik slik toch al regelmatig pijnstillers wegens mijn chronische pijn. Komt altijd van pas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:41

Citaat:
Ondernemers die door de uitbraak van het coronavirus in Nederland financiële problemen krijgen, kunnen uitstel van betaling krijgen van de Belastingdienst. Na een gemotiveerd verzoek daartoe zal de dienst de invordering van belastingen stilzetten.

De individuele beoordeling daarvan zal later plaatsvinden. De soepelere opstelling van de fiscus is een van de maatregelen die het kabinet bekendmaakte. Vergaande overheidsmaatregelen zijn volgens het kabinet nu niet nodig.

Dat is alvast een opluchting voor bedrijven en zzp ers denk ik

En zoveel wc papier, wie weet voor paar ouderen gekocht of gevoelige darmen. Ook te gebruiken als papieren zakdoekje

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:42

Als ze de scholen enzo dicht gaan doen, hebben collegas ook geen opvang dus kunnen ook niet werken in het ziekenhuis...

Whale

Joman schreef:
Bizar hoor, hoezo halen mensen pakken paracetamol? Doe toch ff normaal... Een of twee doosjes is toch prima. Waarom het verpesten voor de rest zodat dit soort maatregelen nodig zijn. Het beest in de mens komt boven.

Snap ook niet wat mensen met zoveel paracetamol gaan doen? Wij hebben 2 pakjes meegenomen, en tja, stel die zijn op (en lijkt me sterk dat die ineens snel opgaan, zit toch aardig wat in) en er niks meer te verkrijgen is, dan tja, dan maar een hoofdpijntje hoor.
Laatst bijgewerkt door Whale op 12-03-20 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

_O- _O- _O- _O-
@echwel

Cer

Maar dat is toch al een poosje aan de gang, dat mensen veel (iig meer dan normaal) hamsteren?
k heb de afgelopen week steeds 1tje van iets houdbaars extra mee genomen.. met het idee om het een beetje te verdelen..

Ik vraag me ook af wat iedereen ineens met handzeep moet.. dat had je voorheen blijkbaar niet?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:43

Joman schreef:

Ja echt hoor, mensen zijn knettergek aan het worden en dat gevoel van individualisme wordt alleen maar groter zo. Zolang ik maar een voorraad paracetamol voor jaren heb en vele andere niet eens meer aan 1 stripje kunnen komen is het goed toch 8)7 8)7

karuna
Drukke kabouter

Denk niet dat ze die voor een "hoofdpijntje" meenemen maar voor geval hoge koorts kan het wel helpen. Dus ja ik snap het wel.

Petrichor

Ik ben nu bij de huisarts en normaal kan je je auto er niet kwijt, nu lijk ik wel de enige patiënt te zijn.

Ik ga straks wel even wat dingen hamsteren, niet dat ik door sla maar vind het wel fijn wat extra in huis te hebben.

Anoniem

Antonius schreef:
Ben ik overdreven bezig dat ik een voorraad stro en hooi ga inslaan goed voor een maand of 4?
Mijn man vindt het belachelijk en volgen met de massahysterie, en enerzijds geef ik hem gelijk, anderzijds knaagt het toch aan mij...

Ik denk dat er een grote kans is dat we hier Italiaanse praktijken krijgen vooral in bepaalde delen van het land. De Nederlandse mentaliteit is wel erg nuchter en ik vind het vreemd dat alles maar gewoon doorgaat, concerten ed, scholen blijven open etc
Er kon dus wel eens eea op slot gaan straks
Ik heb voldoende stro, kuil etc in huis voor komende 4 maanden en ook extra zak katten en hondenvoer besteld waar ik 2 maanden mee vooruit kan. Ik heb niet overdreven gehamsterd maar wel voor 2 weken eten in huis mochten we te maken krijgen met een quarantaine omdat iemand in ons gezin besmet zou zijn. Dat vind ik geen paniek maar gewoon verstandig want echt ondenkbaar is dat scenario natuurlijk niet

Cer

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:44

Ik begreep dat mensen in Italie wel naar de supermarkt en apotheek mochten, of mag dat ook niet meer?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:44

Cer schreef:
Ik begreep dat mensen in Italie wel naar de supermarkt en apotheek mochten, of mag dat ook niet meer?

Dat mag nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:45

Nouja ik vind het bijv wel fijn als ik mijn buren kan helpen door wat extra in huis te hebben als het zover mocht komen :j

Je hoort ook steeds meer dat afgezegd wordt in bijv de Ziggo Dome.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:45

Wat ik al dacht ... zit in de ouderraad van de BSO waar mijn
dochtertje na school is, en zij willen graag sparren over "wat te doen.....

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:47

karuna schreef:
Ben nu in spanning over de berichten. Juist vanwege de laksheid van anderen -O-

Wat bedoel je precies met de laksheid van anderen?

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:47

Ik vind het wel een eng idee dat ze scholen misschien gaan sluiten. Ik zit momenteel in 5V en we hebben het nu al zo verschrikkelijk druk op school. Hoe moet het wel niet gaan as we opeens een maand minder les hebben.
Zouden ze dat dan van de zomervakantie afhalen. Ik denk ook wel dat het voor de examenklassen erg moeilijk gaat zijn. Examens zijn namelijk al over 2 maanden...
Is er ook bekend wanneer er bekend gaat worden of de scholen sluiten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:48

Whale schreef:
Cer schreef:

Dat mag nog wel.

Wat is dan de paniek met hamsteren? Winkelvoorraad of het risico van thuisquarantaine?

karuna
Drukke kabouter

Dat er mensen al hoestend en snotterend naar hun werk gaan ondanks het advies De oudere dame met haar snotzakdoek alles vastpakken bij de apotheek.bij tanken naast me, meisje veegt een druppel snot van haar neus en pakt daarna tankpistool vast met dezelfde hand. Dat soort besmettingsrisicos.
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-03-20 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Even een belangrijke opmerking! Doordat veel mensen zich afmelden maar het wel hard nodig is, was er gisteren ook in het nieuws dat het heel belangrijk is dat mensen bloed doneren. Ben je dus donor, niet vergeten even langs te gaan. Ik ben plasmadonor, al best lang niet geweest, maar ga toch maar even bellen.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:49

xmarritw schreef:
Ik vind het wel een eng idee dat ze scholen misschien gaan sluiten. Ik zit momenteel in 5V en we hebben het nu al zo verschrikkelijk druk op school. Hoe moet het wel niet gaan as we opeens een maand minder les hebben.
Zouden ze dat dan van de zomervakantie afhalen. Ik denk ook wel dat het voor de examenklassen erg moeilijk gaat zijn. Examens zijn namelijk al over 2 maanden...
Is er ook bekend wanneer er bekend gaat worden of de scholen sluiten?

Ik zit in 6VWO, examenjaar dus. School stuurde gister een mail dat alles gewoon doorgaat, maar ik weet dus niet in hoeverre dat gaat.