3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:12

Ik ga ook weer lekker deze week, avondeten hoeft niet gezond van mezelf maar geen snacks of andere rare dingen! :D

Vandaag:
O/L: stokbroodje met tomatentapenade en een halve komkommer
T: 2 handjes noten
A: Vrees een vegan pizza thuisbezorgd (wil ik proberen)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:40

urosa schreef:
Twijfel wel een beetje of ik een speciaal MS dieet ga proberen, is een beetje Paleo achtig en schijnt wel goede dingen te doen. Maar goed, wel hele switch dan, aan de andere kant als ik dan meer energie krijg, graag.

Da's echt zo'n gevalletje "niet geschoten is altijd mis", toch? Als je er geen baat bij hebt kun je het altijd weer laten varen.

Emmaa_ schreef:
Mijn favoriete soep is bloemkoolsoep. Uitje en knoflook fruiten, daar cayennepeper, kerriepoeder, garam marsala, komijnpoeder en korianderpoeder bij gooien zodat de kruiden even mee kunnen bakken, bloemkoolroosjes erbij en alles even omscheppen zodat er ook wat kruiden op de bloemkool zitten. Dan 1.7/anderhalve/twee liter water erbij en een zo'n soepstarter van Maggie (vind ik lekkerder dan een bouillonblokje maar dat laatste kan ook), koken tot de bloemkool snotgaar is en dan met de staafmixer erdoor. Heel lekker, en omdat hij vegan is kan je hem super lang bewaren zonder dat hij bederft of vies wordt. Ik eet hem graag met wat naanbrood.

:9 Ik dank u! Eens kijken of ik die vent van mij zo aan de bloemkool krijgt, die heeft nog een traumaatje van de bloemkool van zijn moeder :+

Die wortelsoep klinkt ook super Maanlicht, die gaat hier ook een keer in de pan!

Havermout gebruik ik in ontbijtsmoothies, in de blender dus, en dan zie je er niks meer van terug. Vult wel lekker! En ik heb 1 waanzinnig havermoutrecept, maar die is niet zo "portable" zeg maar. En ook niet bijster caloriearm :Y)

Afbeelding

De afgelopen dagen gingen hier wel prima eigenlijk, alleen gisteravond een verjaardag met een stuk taart en een lading toastjes.

Gisteren;

O; yoghurt met muesli, banaan en choco pinda dingetjes
L; geroosterd brood met filet americain, gekookt ei en sriracha - en eentje met ham
T; Zweedse broodjes met pindakaas
A; bloemkoolpizza met ham, champignons en rode uit (en sriracha.. kleine verslaving..)
B; uurtje boksen
T; stuk aardbeientaart en toastjes met filet americain

Vandaag;

O; yoghurt met muesli, lijnzaad, pruimen en choco pinda dingetjes
L; B&F low calorie shake chocolade, met melk
B; 45 min paardrijden
A; Kippenbouten gestoofd in bier, met aardappelpartjes uit de oven en rode kool

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:47

Oh ja, ik wilde nog op Urosa reageren: ik zou het zeker eens proberen, voeding kan zo'n ontzettende invloed op je lichaam hebben. Wie weet heb je er ontzettend veel baat bij :)

Ik ben trouwens onder begeleiding van de diëtiste begonnen met een koolhydraatbeperkt dieet (niet koolhydraatarm, dat heb ik eerder geprobeerd maar daar voelde ik me niet goed bij, dat ligt zo ver bij mijn eigen gevoel vandaan wat gezonde voeding is en wat niet, plus dat ik me lichamelijk niet fijn voelde). Ik volg nu de richtlijnen van Grip op Koolhydraten, al is het niet tot op de letter. Hierbij eet je de hele dag koolhydraatarm, en dan 1 moment van de dag wel koolhydraten (niet je opeens volstoppen met alleen koolhydraten, maar een evenwichtige maaltijd met groenten, vlees/vis, koolhydratenbron en een portie fruit). Ik vond het altijd maar een vreemde constructie, maar na het boek gelezen te hebben (en de diëtiste die er veel goede resultaten van gezien heeft) toch maar besloten het een kans te geven. Nu schoot het toch niet op, en voelde me nog steeds niet geweldig, dus kijken of we dat met de juiste voeding op kunnen lossen.

Dan ook maar een lijstje voor vandaag:
O: Griekse yoghurt met lijnzaad
T: mini komkommer, paar plakjes gerookte kip
L: salade met komkommer, tomaat, feta en dressing, kom kippenbouillon, gekookt ei
T: 2 mini komkommers, paar walnoten
A: andijviestamppot (kleine portie, best fijn dat dat kan :D ) met rookworst, rauwkost, kiwi
T: blokje kaas

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:57

Klinkt goed Laura, ben benieuwd of je er wat aan hebt!

Ik wil vanaf maandag met Keto beginnen in combinatie met intermittent fasting. Heb met intermittent fasting veel vooruitgang geboekt in het verleden. Keto kies ik voor omdat ik echt non stop honger heb en met een opgeblazen buik rondloop. Ik krijg echt te veel koolhydraten binnen. Dus ik ben benieuwd of het wat voor mij is.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:58

Maanlicht: heftig zo'n keto dieet, hopelijk brengt het je meer!

Laura 82: vind je lijstje er erg goed uit zien! Ben benieuwd wat het je brengt, ik vind het concept ook goed klinken.

Kimmie25501: nou dat viel tegen haha, was voor 2 personen dus portie door midden gedaan, maar na het opwarmen in de pan dacht ik al, mweh oogt wat weinig en smaak viel ook wat tegen. Gevolg, eigenlijk erna nog honger, 2 uurtjes gewacht of het misschien lag aan suikerspiegel, nope, dus nog maar even tosti gemaakt van VK boterham met kaas en kipfilet om 20.00 :')

black_kelpie: de foto ziet er wel fantastisch uit haha.

Wat komen er een heerlijke verse soeprecepten voorbij!

Ik ga deze week wat verder inlezen en lijstjes samen stellen gebaseerd op dat MS dieet. Hopelijk kan ik dan volgende week starten. Dat oog/zicht probleem is wel irritant met dingetjes uitzoeken enzo, nouja duurt het maar wat langer. Als ik te lang achter de PC zit of ik lees zie ik alleen nog maar sneeuw en word ik knettergek :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:56

Maanlicht, ik heb ooit ook keto gegeten, maar dat vond ik echt heel lastig volhouden. Ben benieuwd hoe dat voor jou is!

Urosa, dat is idd wel lastig met je zichtprobleem, dat maakt het niet makkelijker om dat soort dingen uit te zoeken. Misschien iemand in je omgeving die je daarmee kan helpen?

Ik blijf me verbazen, tussen de maaltijden nauwelijks trek, al eet ik nu nog wel tussendoortjes, zonder red ik nog niet. Het idee is om die uiteindelijk ook te verminderen.
Vandaag beetje gekke dag, afscheidsreceptie op het werk dus niet mn normale ritme. Koolhydratenuurtje houd ik daar, dan kan ik een wijntje en evt een hapje nemen :o
O: omelet van 2 eieren met plakje ontbijtspek en champignons
T: 100 gr Griekse yoghurt met eetlepel lijnzaad (en beetje water, want t werd wel heel dik :') )
L: salade met mozzarella, tomaat, komkommer, halve avocado en dressing van olijfolie en witte balsamico
T: plakjes gerookte kip, kleine komkommer
T2: 2 glazen droge witte wijn, hopelijk iets van blokjes kaas of worst oid
A: Biefstuk met champignons :9

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:18

Succes met je dieet Laura! Ik zou het niet kunnen denk ik, ik hou van mijn koolhydraatjes :') Keto wordt hem al helemaal niet.

Ik heb een rare dag gehad. Vrije dag, ontzettend slecht geslapen, matig gegeten en toch behoorlijk actief geweest. Voel me nu beter dan ik me de hele dag heb gevoeld :+

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, banaan, lijnzaad en honing
B; 3 kwartier paardrijden, daarna 1,5 uur met de hond door het bos gesjouwd
L; 2 cheeseburgers van de Mac, dat krijg je als je vergeet te lunchen en dan om half 4 langs de gele M rijdt...
A; kom soep en een naantosti
B; 3 kwartier jumping fitness _O- _O-
T; nog even iets verzinnen, ik rammel...

Man dat jumping fitness is lollig zeg, beetje heen en weer stuiteren op zo'n trampoline. Super workout en geen last van mijn knieën *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:27

Lekkere lijstjes weer!

Keto zou ook niks voor mij zijn, hou echt te veel van carbs om ze zo goed als helemaal op te geven haha. Mijn vriend heeft ook de combi van IF en Keto geprobeerd, maar daar ging hij helemaal niet lekker op helaas.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:19

Ik heb besloten om het keto dieet toch nog even uit te stellen. Ben momenteel ook mijn medicatie aan het afbouwen en mijn revalidatietraject loopt op z’n einde. Is een beetje veel van het goede. IF ga ik wel weer doen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:30

Haha Kelpie ik schoot in de lach toen ik bij je lunch '2 cheeseburgers van de mac' zag staan, heerlijk dat je ze gewoon genomen hebt hahaha :') Liever wat cheeseburgers in je maag dan in de auto flauw vallen van de honger en dan tegen de vangrail aanrijden toch? Lol.
@Laura: KH-arm bevalt dus goed? Ik vind het nog best een slimme om het inderdaad bij 1 maaltijd te houden, dan krijg je als het goed is niet meer dan 50 gram binnen op een dag en dan is het echt Kh arm. Hoe bevalt het vettere eten je? Ik heb vorige zomer ook een tijdje kh arm geprobeerd maar het voelde voor mij echt heel slecht om continu die vette zooi naar binnen te werken. Ook al was het bijvoorbeeld avocado.

Ik ga zometeen voor het eerst ontbijten met havermout :D Heb nu een soort pittenmix erbij gekocht en doe er ook wat appelgebakmix doorheen (niet de echte, de specerijen). Ben benieuwd. Had gisteren een slechte dag omdat ik 's avonds op school at en daarna bijna een hele fles wijn naar achteren heb gekeild. Ga vanavond ook weer naar een vriendin die wijn heeft dus probeer het overdag even steady te houden haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:11

Verstandig maanlicht!

Op zich heb ik geen moeite met het vettere eten, vet is een prima brandstof, en vooral voor vrouwen ook goed voor het hormoonsysteem etc. Ik probeer het wel een beetje binnen de perken te houden, want vet tikt natuurlijk wel vrij snel aan qua kcal. Verder veel groenten etc, dus het voelt niet verkeerd. En ik voel me ook wat beter, dus blijkbaar doet het ook wel wat goeds :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:30

Laura82: fijn dat je al wat verbetering voelt! Hoop echt voor je dat het veel verschil gaat maken.

Castilja: havermout vind ik lekker als ontbijt! Haha veel plezier vanavond, ik kan niet meer zo goed tegen wijn, vroeger lustte ik er ook wel wat van :')

Maanlicht: verstandig, anders loopt wel veel door elkaar.

black_kelpie: dat jumping fitness lijkt mij ook echt leuk! Haha lekkere lunch, ach je dag ziet er zo nog prima uit!

Net zo'n proef Perfection Bar van B&F op, niet helemaal mijn ding :+ , chemisch, smaak raspberry white chocolate

Woensdag bij Rugzorg nieuwe medicatie tegen de pijn voorgeschreven gekregen maar dat valt onder antidepressiva. Gisteren begonnen en mag nu een week niet auto rijden. Beetje jammer als je in een gat woont. Nouja is niet anders. Na een week ben je wel gewend en dan mag je wel weer rijden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:53

Castilja schreef:
Haha Kelpie ik schoot in de lach toen ik bij je lunch '2 cheeseburgers van de mac' zag staan, heerlijk dat je ze gewoon genomen hebt hahaha :') Liever wat cheeseburgers in je maag dan in de auto flauw vallen van de honger en dan tegen de vangrail aanrijden toch? Lol.

Ja hoor, daar doe ik niet zo moeilijk over. Qua kcal paste het ook nog, en ik viel echt om van de honger :') Ik moest nog langs de supermarkt, had daar ook een broodje kunnen halen, maar als ik zo'n honger heb dan worden het donuts en berliner bollen. De afweging was dus vet of suiker, dan liever vet :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:09

Is je ontbijt bevallen Castilja?

Ohh lekker, cheeseburgers!

Oh een week niet rijden lijkt me inderdaad lastig Urosa, kan je veel met de fiets doen?

Hier gisteren en de dag ervoor weer flink laten gaan, patatjes en pizza. Al was de pizza wel het enige wat ik überhaupt heb gegeten gisteren :') Beetje brak.

Vandaag:
O/L: scrambled eggs van 3 eieren + 6 plakjes ontbijtspek
T: Honingdropjes en een bruin bolletje kaas
A: geen idee nog, ga bij mijn ouders eten.
T: koffie met halfvolle melk + vast nog wel iets

Hoop dat het avondeten mee valt, maar we eten met zijn vijven. Dan kiezen mijn ouders meestal voor iets makkelijks zoals shoarma :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:12

Avondeten is gisteren uiteindelijk een stukje varkensvlees geworden, met krieltjes en spinazie. Erg lekker!

Vandaag:
O: twee volkoren bolletjes met kaas
L: scrambled eggs van 3 eieren en een paar plakjes ontbijtspek
T: toffee crunch pepernoten
A: pasta met champignons, room, spinazie en spekjes

Komt vast nog wel iets bij. Hele dag aan de studie. :z

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:28

Urosa, wat voor dingen mag je dan eten tijdens dat dieet bijvoorbeeld? En jammer dat je maaltijd tegenviel, dat is dan toch weer een beetje teleurstellend :')
Bedankt Maanlicht en Emma voor alle lekkere recepten! Als ik meer tijd heb zal ik er eens eentje uitproberen :9
Oeh Kelpie! Wat zit er allemaal in je havermout op die foto? Jumping fitness klinkt heel leuk, ik ben me nu ook al wat aan het oriënteren op een sportschool, helaas zitten er alleen maar goedkope bij ons in de buurt, terwijl ik liever bij een goede ga sporten.
Hopelijk gaat deze manier van eten werken Laura! Mooi lijstje al iig! En fijn dat je nu al verbetering merkt!
Goed dat je het Keto nog even uitstelt Maanlicht, hopelijk zorgt het IF alleen ook voor verbetering!
Mooie lijstjes allemaal!
Ik zou ook nooit keto kunnen eten, ik hou te veel van koolhydraten :')
Hoe vond je je ontbijt Castilja?

Gisteren mijn treatdag gehad. Eerst ongezond ontbeten, daarna verjaardag van mijn tante met gebak en hapjes, 's avonds pizza gegeten en na het eten nog wat snoepjes en een koekje. Vandaag poging tot gezond, ga wel met vrienden afspreken, dus ben benieuwd :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:53

Ik had gister ook een treatdag. Lunch bij de McDonalds onderweg, ‘s avonds Big American pizza en daarna nog een flinke hand karamel M&M’s. Nu helemaal klaar met slecht eten, haha

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:35

Kimmie25501 schreef:
Oeh Kelpie! Wat zit er allemaal in je havermout op die foto? Jumping fitness klinkt heel leuk, ik ben me nu ook al wat aan het oriënteren op een sportschool, helaas zitten er alleen maar goedkope bij ons in de buurt, terwijl ik liever bij een goede ga sporten.

Havermout koken met (amandel)melk/halve geprakte banaan/lepeltje honing/eetlepel ongezoete cacao, en dan de rest van de banaan er in plakjes op plus een lepel pindakaas. De choco-kruidnoten staan niet in het recept maar doen het er wel heel goed bij :')

Kan ook met geraspte kokos erover in plaats van pindakaas, ook heel erg lekker.

De sportschool waar ik nu zit is verrassend goedkoop, maar ze moeten ook wel want veel concurrentie hier in de buurt. Ik betaal 12,50 tot januari en daarna 25. Onbeperkt sporten, behoorlijk aanbod groepslessen en sauna.

Ik had al een paar weken gruwelijk zin in een patatje stoofvlees, en mijn vriend at gisteren op een reünie, dus maar toegegeven :Y)

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, banaan en honing
L; cracottes met filet americain en sriracha, plak ontbijtkoek
T; Nakd carrot cake reep
A; patatje stoofvlees, satékroket, blik perencider :+

En voor vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad en chocopindadingetjes
T; plak ontbijtkoek
L; B&F Low Calorie Meal chocolade met melk
T; banaan
A; butter chicken met rijst

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:09

Oooh perencider!! Waar haal je die Black_Kelpie? Ik kan overal enkel appelcider vinden, maar peer is zo veel lekkerder!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:12

__Sannne schreef:
Oooh perencider!! Waar haal je die Black_Kelpie? Ik kan overal enkel appelcider vinden, maar peer is zo veel lekkerder!

Zweden :')

Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:57

Stap nú op mn fiets!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:19

Peercider hebben ze ook bij de Ikea :)

Mijn lijstje:
L: twee bruine boterhammen met Huttenkase, runderrookvlees en geroosterde paprika
T: twee speltcrackers met ham, appel, cup-a-soup groente
A: ofwel pompoensoep en witte bonen met tomatensaus, ofwel een beetje pompoensoep en een beetje sushi

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:23

Joehoe! Haha al die lieve vragen of het ontbijt lekker was, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet heb gegeten. :') Heb in de ochtend meestal niet zoveel honger dus ik stelde het ontbijten de hele tijd uit, maar toen had ik nog maar heel kort voordat ik naar m'n werk moest dus toen heb ik toch maar een banaan in m'n tas gestopt. Vanavond heb ik een rustige avond dus ik denk dat ik het dan gewoon al klaar maak en morgenochtend alleen even in de magnetron pleur, dan kan ik niet anders dan het eens proeven.

Heerlijk al die cheatdagen trouwens! Had dat vroeger ook 1 keer in de week (en een tijdje 1 keer in de 1,5 week) en kon daar zo enorm naar uitkijken. Heb alleen op een gegeven moment het kcal optellen een beetje laten varen en toen had ik ook geen behoefte meer aan cheatdays. Doe nu gewoon in de weekenden dat ik gewoon pak waar ik zin in heb en is het meestal wijn drinken wat echt cheaten is. Woeps.

Ik ga zo weer boodschappen doen om de week door te komen; heeft iemand tips van dingen die ik moet halen? :') :') Mag alles zijn hahaha. Ik koop iedere week standaard hetzelfde en vind dat super saai.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:23

Da's alcoholvrije toch Maanlicht?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:31

black_kelpie schreef:
Da's alcoholvrije toch Maanlicht?

Niet allemaal toch? Of hebben ze het veranderd? Ik heb toen wel van die blikken gehaald met alcohol.

Castilja schreef:
Ik ga zo weer boodschappen doen om de week door te komen; heeft iemand tips van dingen die ik moet halen? :') :') Mag alles zijn hahaha. Ik koop iedere week standaard hetzelfde en vind dat super saai.

Moeilijk, ik haal altijd andere dingen eigenlijk. Huttenkase, rookvlees, (Slankie) smeerkaas, tomaatjes, bospeen, bleekselderij, komkommer, gerookte zalm, stevige maaltijdcrackers en maiswafels om mee te lunchen/ontbijten en snacken. En natuurlijk eieren.

Meestal bedenk ik op zondag wat ik de rest van de week wil eten, dat is meestal zoiets:

Maandag: witlof met ham en kaas uit de oven en aardappelschijfjes
Dinsdag: curry of wokgerecht met noodles of rijst (meestal met tofu en veel groente)
Woensdag: (courgette) pasta met pesto, kipgehaktballetjes en feta
Donderdag: Stukje kabeljauw gewikkeld in spek, gewokte venkel en aardappelpuree
Vrijdag: goedgevulde maaltijdsalade
Zaterdag: vlees/vis stoofpotje
Zondag: pizza
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 30-09-18 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt