Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:57

secricible schreef:
tuurlijk dyphusion, ik wil altijd even voor je kijken :)

Ik heb de laatste tijd moeite met lunch merk ik. De werkdagen dan bereid ik het voor en dan heb ik geen keuze, maar thuis loop ik altijd door de kasten heen te zoeken wat ik wil eten. Gewoon geen inspiratie... Ik eet iig geen brood en heb de voorkeur voor iets warms en wil groente bij mijn lunch. Vaak eindig ik nu met een omelet of wat gebakken groente maar meh.... Iemand nog lekkere suggesties?

Havermoutpannekoeken? Ik doe er vaak wat stukjes kaas doorheen...
Kunnen ook prima roerbakgroenten bij...

Een wrap kan je ook met warme vulling doen...

Enneh Laura, thanks, ik ga volgende week ook een poging wagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:57

secricible schreef:

Ik heb de laatste tijd moeite met lunch merk ik. De werkdagen dan bereid ik het voor en dan heb ik geen keuze, maar thuis loop ik altijd door de kasten heen te zoeken wat ik wil eten. Gewoon geen inspiratie... Ik eet iig geen brood en heb de voorkeur voor iets warms en wil groente bij mijn lunch. Vaak eindig ik nu met een omelet of wat gebakken groente maar meh.... Iemand nog lekkere suggesties?

Groente door falafel heen gooien? :))

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:03

Oooh ik krijg echt trek van die heerlijke hartige gerechten met groente!

M'n derde fles smoothie was iets te stevig, dus net wat water doorheen gepleurd... Anders is het niet door de tuit te zuigen :')

Nog anderhalf uur, dan kan ik eindelijk naar huis... en heerlijke stamppot verorberen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:05

secricible schreef:

Ik eet vaak salade's maar goed die zijn koud. Had gisteren hollandse roerbakgroenten gemaakt daar doe ik dan wat kabeljauw bij en dan crème fraiche bij en een scheut wijn of port :D Ook lekker zijn crackers van rookkaas of lijnzaad en die beleggen. Eetlepel lijnzaad met eetlepel water laten wellen en uitspreiden in een rondje op bakpapier en dan 1min ene zijde en dan andere kant ook, soms moet t wat langer ligt aan de magnetron. Bij rookkaas gooi je gewoon zo'n plak in de magnetron op bakpapier en doe je ook 1 min per kant ongeveer.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:06

Lastig hoor, als ik thuis ben dan ben ik ook altijd flink op zoek in de kast.

Mijn lijstje vandaag:
O: meergranen triangel met rollade en komijnekaas
L: biologisch kaas pompoenpitten broodje met tonijn en 1 plakje cheddar
A: nog niet besloten

Aantal kcal tot nu: 944

Ik zie zo op tegen het eten van fruit. Ik vind het vaak wel lekker maar als ik trek heb dan heb ik zo geen zin om fruit te pakken :') dus dan eet ik gewoon maar niks en pak ik een groot kop thee. Vanavond misschien maar even een smoothie maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:07

havermout enzo niet als lunch, ik eet normaal gesproken khdarm als lunch, anders dan blijf ik de rest vd dag eten. Soms op sportdagen bij de lunch iets van khd, maar dan red ik me wel O:)
Die "crackers" zijn ook wel wat. Niet heel veel werk, dat heb ik wel nodig want anders doe ik het toch niet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:09

secricible schreef:
havermout enzo niet als lunch, ik eet normaal gesproken khdarm als lunch, anders dan blijf ik de rest vd dag eten. Soms op sportdagen bij de lunch iets van khd, maar dan red ik me wel O:)
Die "crackers" zijn ook wel wat. Niet heel veel werk, dat heb ik wel nodig want anders doe ik het toch niet

Die pannekoekjes zijn vast ook van khd-arme ingrediënten te maken, en dan ook gewoon als hartig, waar je groente bij kan serveren.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:21

Laura82 schreef:
De soesjes zijn idd van ah, maar was volgens mij feest assortiment? Of hebben ze ze nu vast?

Roerei was vast geen officieel roerei, meer een mislukte omelet :+ wat roerbakgroenten met champignons bakken, 2 eitjes klutsen met wat melk en erbij gooien. Hij bleef alleen niet heel, ei was net te weinig, dus heb geroerd totdat t soort roerei was :+

2e keer, voor morgen, lukte wel. Heb m af laten koelen en in een vershoud bakje gedaan, op mn werk mik ik m in de koelkast.

Nee is geen feest assortiment hoor, hebben we al ruim een half jaar in het assortiment :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:31

xNavatu schreef:
Laura82 schreef:
De soesjes zijn idd van ah, maar was volgens mij feest assortiment? Of hebben ze ze nu vast?

Roerei was vast geen officieel roerei, meer een mislukte omelet :+ wat roerbakgroenten met champignons bakken, 2 eitjes klutsen met wat melk en erbij gooien. Hij bleef alleen niet heel, ei was net te weinig, dus heb geroerd totdat t soort roerei was :+

2e keer, voor morgen, lukte wel. Heb m af laten koelen en in een vershoud bakje gedaan, op mn werk mik ik m in de koelkast.

Nee is geen feest assortiment hoor, hebben we al ruim een half jaar in het assortiment :))

:oo echt. Er stond feest op, en meestal zijn dat de tijdelijke producten, dus daar was ik helemaal van uit gegaan :') al had ik t misschien beter ook niet kunnen weten hahaha

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:35

O: 2 bruine boterhammen met kaas en ham
L: ciabatta met geitenkaas en honing + verse muntthee met honing
T: walnoten en cashewnoten
A: kabeljauw met aardappeltjes uit oven
T: appel en leev koek

Volgens lifesum 1450, even iets minder aangezien gisteren nog een tosti gehad toen ik al aan m'n kcal zat.
B: door de stad gelopen :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:04

xNavatu schreef:
Laura82 schreef:

SSSST. Ik moet de komende weken boodschappen doen (ouders naar afrika op vakantie) dus ik mag het niet weten/kopen :o :))

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:06

Gelukkig kom ik niet vaak bij de AH (ligt totaal niet op de route), en dan nog ben ik sterker dan soesjes :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:07

Ooooh is het al volgende week? Echt heeeerlijke ideetjes op Pinterest... Hamkaas-ei rol... :')
Of pesto omelet... :~

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:22

Zo wat gaan jullie hard!

O: Rozijnenbol met Jus d'orange
T: Een klein koekje (75cal)
L: Rozijnenbol
T: Nog zo'n koekje :+
A: Pannenkoek met stroop
T: Wat gekruide nootjes (hoeveel ligt er aan of ik nog een extra pannenkoek neem, en op hoeveel calorieën ik uit kom)

Ik merk dat ik het thuis bij mijn ouders heel lastig vind, veel ongezond eten, weinig variatie in de gezonde dingen, en geen sportschool.. met dit weer trekt hardlopen mij ook niet echt.
"Gelukkig" volgende week weer op mijn kamer :)

Over pinterest gesproken, zag ooit iets heel lekkers met allemaal ingredienten die ik lekker vind, het was mij toch een partij smerig, zo zonde :(

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:30

Gaat hard hier! Heb alles mee gelezen. Interessant allemaal zeker!!

Ik was vandaag redelijk laat wakker en heb vanmorgen niet veel gegeten, vanmiddag ook niet opvallend veel. Toch zit ik volgens lifsum WEER over mijn calorieën. Terwijl ik echt zelfs weinig heb gegeten naar mijn gevoel.

O: Stuk komkommer en plak belgen kaas
M: 2 geroosterde boterhammen volkoren 1 met belegen kaas, 1 met tomaat, zilverui en een augurk
T: klein bakje aardapelsalade
A: Bord tomaten pompoen soep, beetje aardappel puree en 2 frikandellen.

Volgens de ap zit ik nu op iets van 1625. En mijn inname probeer ik rond de 1500 te houden wanneer ik niet beweeg.. Ik vind het toch weer maar gek, vorige keer had ik nog bv wraps en brood erbij, en kon ik het wel begrijpen, maar nu vind ik het toch echt opvallend.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:35

@k_m: Ik denk dat het vandaag kwam door de vette producten (2x kaas, 2 frikandellen, zat er mayonaise in de aardappelsalade?). Dan gaat het al gauw heel hard met de kcal. Overigens is 1625 als je 1500 aanhoudt een dag geen enorme ramp toch? Of wil je dat heel strak aanhouden? :) Al met al zouden andere productkeuzes er voor zorgen dat je meer kunt eten, maar met evenveel kcal.

Moet er wel bijzeggen dat ik ook zou verwachten dat dit op iets minder dan 1600 uit zou moeten komen. Weeg je ook af? Dan kun je het preciezer berekenen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:42

Kaas = vet, aardappelsalade = mayonaise = vet, frikandellen = vet...

Magere kaas, of nog liever iets van rosbief, wil je een salade tussen de middag? Lose the mayonaise... en bij het avondeten is 1 tartaartje toch ook genoeg? Nog beter, kipfilet...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:45

@Carlijn, nee ik vind het geen absolute ramp hoor, maar ik had het gewoon niet verwacht, ik had na het middag eten nog maar 400 calorieën ingenomen. Misschien toch die aardappel salade in de namiddag dan, deze had inderdaad wel iets van mayo er door zitten.

Het zal idd waarschijnlijk aan de vettere producten liggen, ik blijf het toch moeilijk vinden dan om ipv gewoon minder ook echt gezonder te gaan eten. Schrik je toch van hoe snel je aan de 1500 zit!

@Janine, Dat kan je ook wel iets vriendelijker brengen niet? Ik woon nog thuis dus ik eet ook gewoon mee wat er op tafel staat. Enkel in de aardappel salade wat een kleine portie was zat iets 'mayonaise' achtig. En ik weet niet hoe dat hier met de rest zit maar met 1 frikandel heb ik écht niet gegeten..

Ik ben mij blijkbaar niet zo heel bewust geweest van de vette producten, maar ik vraag hier om raad, zou leuk zijn om dat op een iets andere manier te krijgen. Zo lijkt het net of ik ben achterlijk omdat ik kaas heb gegeten..

Misschien ook even ter info: ik ben lactose intolerant en kan enkel oude kaas eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 19:53

Daarnaast bevatten aardappels zelf ook wel wat kcal. Die heb je bij avondeten en salade gehad. En puree zit ook vaak nog wel room/melk doorheen.

Ik zou wat meer gaan verdiepen in hoeveel kcal en macro's bepaalde producten bevatten. Heb het idee dat je nu weinig eet, maar alsnog best veel vet en koolhydraten en dus redelijk wat kcal.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:55

@Linoleum, ja ik denk dat ik dat inderdaad nog beter moet uitzoeken. Vind het eigenlijk best moeilijk allemaal om het juist en gezond te doen! Door de puree zat wel geen room of boter, enkel een scheutje lactose vrije melk. En het was echt een kleine portie. Maar aardappelen zijn dus ook al niet echt oké? Dat zijn toch groenten haha :+

Bedankt voor de antwoorden! Nu heb ik toch een beter inzicht waar het vandaan komt, terwijl ik eerst zo iets had van hoe kan dat nu. Dankjewel!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:59

Vandaag best een goed dagje gehad, best wel trots op mezelf haha. Ook vanavond heel lekker gekookt, en volgens mij nog best gezond ook :j
O: twee boterhammen met pindakaas en vlokken en een beker thee.
L: drie boterhammen met zalm met ei, abrikozenjam en vruchtenjam, een korstje met kroosjesjam en een beker melk.
T: kop thee en twee 'paaseitjes' van milka.
A: vlinderpasta met brocolli (verder met knoflook, verse chilipeper, zalm en gezouten cashewnoten)
T: kop thee en wss nog 1 milka 'paaseitje'

B: paard gepoetst, half uur buikspieroefeningen. Vanaf morgen eindelijk weer paardrijden *\o/* *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:19

K_m, kies je voor kant en klare prodictem om op te voeren in lifesum? Ik ken het programma niet dus hoe voer je producten op?
Als je kiest voor "aardappelsalade" of "aardappelpuree", dus producten die bestaan uit veel ingredienten is het vrij onbetrouwbaar. Misschien voer je een aardappelpuree in met boter en slagroom, terwijl die van jou alleen melk bevat. Snap je wat ik bedoel? Kijk of je de aardappelsalade preciezer kan opvoeren of voer de ingredienten zelfstandig in als je zelf iets maakt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:55

Mijn lijst is echt om te schamen vandaag :')

O: -
L: klein beetje macaroni met paprika, ui en champignons
T: Stuk chocoletter
A: 2 hamburgers en kipnuggets..

Het is echt dramatisch dat ik bij de Mac werk. De verleiding om makkelijk te doen en daar gewoon even te eten ipv thuis meenemen is groot. Vooral gemakzucht want vindt het niet eens zo lekker.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:58

finnens schreef:
Mijn lijst is echt om te schamen vandaag :')

O: -
L: klein beetje macaroni met paprika, ui en champignons
T: Stuk chocoletter
A: 2 hamburgers en kipnuggets..

Het is echt dramatisch dat ik bij de Mac werk. De verleiding om makkelijk te doen en daar gewoon even te eten ipv thuis meenemen is groot. Vooral gemakzucht want vindt het niet eens zo lekker.

Oh jeej, als ik daar zou werken zou ik niet meer door de deur passen denk ik..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:13

Zijn er hier mensen die "afkick" verschijnselen hebben gehad van de suiker?