Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:08

Vreetbuien ben ik helaas ook iets te bekend mee.. Wat is dat toch hè, dat we ons keer op keer ziek eten!? Ik heb de slechte, of eigenlijk voor mijn gezondheid goede eigenschap om meteen nadat ik mijzelf ziekgegeten te hebben, de restanten weg te gooien zodat ik het niet nog eens kan doen. Ik ben tegen voedselverspilling en moet het ook eigenlijk gewoon niet kopen, maar daar kan ik mijzelf nog niet altijd van weerhouden..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:11

Ohnee weggooien doe ik niet want daar heb ik echt een hele erge afkeur voor, maar ik gooi het vaak wel op plaatsen dat mijn ouders het zien liggen zodat die het most likely opeten :))

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:12

xNavatu schreef:
Hahaha sorry :o Je mag het overige van mijn pak wel hebben _O-

Haha, beter van niet :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:34

Ik geef het weg aan huisgenoten en als ik ergens heen ga neem ik het mee voor mijn vrienden :P

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:06

Pfoe vreetbuien praat me er niet van... Als ik dat heb vragen ze hier thuis waar ik het allemaal laat :') kan na een zak chips nog rustig tosti's, friet, brood, en koek op... Echt niet normaal :')

Heb net nog maar een banaan en nectarine gepakt..toch nog wat fruit binnen vandaag.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:16

xNavatu schreef:
Pff slechte dag :') Vanmiddag pas om 4 uur mn eerste maaltijd (had niet ontbeten voor mn werk en heb in 1 stuk zonder pauze mn shift gedaan dus no food :') ) en toen kwam ik thuis en heb ik echt als een malle zitten schranzen, en nu heb ik buikpijn :')

Lijstje van vandaag is dus ook super pretty
O:/
L:/
T: croissant met een plak ham en een plak kaas, gevulde koek en 2 witte oreo koekjes en een meegranenwrap met kalkoenborstfilet en philadelphia
A: bruin bolletje, rundhamburger, half plakje kaas en tomaat
T: mini magnum black
B: Werken van 8-16 (AH deli&brood afdeling)

.. ja 'nuff said :') Morgen weer een dag zullen we maar denken :))

Heee een deli/brood buddy! Daar werk ik ook :D

En ach zo'n dag heeft iedereen wel eens! Ik had het laatst ook door gezeur op werk geen avondeet pauze gehad en toen ik thuis kwam om 10 uur mn avondeten dubbel en dwars met allemaal zoetigheid ingehaald :')

Verder valt 1700 kcal nog heel erg mee haha! Morgen weer een dag :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:52

Ik werk ook op de deli bij de AH haha :')

Ik ben nu 2 kg afgevallen in 2 weken dat is wel netjes toch?
Wel een paar wat ongezondere dagen gehad maar morgen weer een nieuwe week :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:55

Aan het begin gaat het vaak wel vlot idd.. Opletten dat je niet te snel gaat!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:58

Hi nieuwe mensen welkom en succes!

@navatu heel herkenbaar vreetbuien, zolang het geen gewoonte wordt zou ik me er niet aan storen.
AH deli&brood heb ik ook heel lang gedaan als bijbaan, ik had na me werk dan echt geen trek meer := als ik dan een dag kassa had gedraaid en allerlei lekkers voorbij had zien komen dan had ik wel echt honger :+

Weggooien van eten doe ik eigenlijk niet, haal het dan liever niet in huis. Of kleine verpakking voor 1 portie.

@ruby 2 kilo in 2 weken is super netjes, optimaal is een kilo per week, dus helemaal top

Ik had een hele goede dag totdat mijn vriend besloot geen zin te hebben in koken en Chinees had gehaald als avondeten :( maar ik had honger dus toch maar mee gegeten.

Mijn lijstje van vandaag
O yoghurt met aarbeien, groene thee
T koffie met melk en zoetje, mini glazen
L 2 speltbrood met kaas, vruchtensap
T koffie met melk en zoetje
T limonade bij het sporten
A Chinees
T koffie met melk en zoetje, mini glace (laatste)

B 1u cardio/kracht sportschool, 1u wandelen met paardlief en me kast op stal uitmesten :Y)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:59

Wil graag 10 kg kwijt... Verder heb ik nu m'n eetpatroon veranderd/verbetert en beweeg iets bewuster dan normaal.

Vind het prima als het in dit tempo gaat maar het moet ook niet te lang duren(geen half jaar bijvoorbeeld), ik moet wel verschil merken want soms is mijn motivatie ver te zoeken en ben dan erg geneigd om weer terug te vallen.. Maar wil het nu wel echt heel graag bereiken!!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:03

Ik ben ook goed in vreetbuien hebben! Echt alles gaat dan naar binnen. Ik kan ook echt bizar veel eten, alsof ik nooit vol zit. Totdat mijn buik echt zo vol zit dat ik nauwelijks meer kan lopen omdat ik dan ga kotsen. :=
Moet dus echt goed op mijn porties letten. :')

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:06

Ik vind het eigenlijk wel interessant om erachter te komen waarom men van zulke enorme vreetbuien heeft, en eraan toe geeft terwijl we weten dat we ziek van gaan worden, of in ieder geval moe/niet lekker /schuldgevoel e.d.

Wat is dat voor jullie? Wat is voor jullie de oorzaak van de vreetbui en is deze lichamelijk of psychisch (wat je denkt), en waarom geven jullie toe?

Ik heb zelf het idee dat ik een leegte op wil vullen, ik ben een 'stiekeme' eter. Eten in het gezelschap van anderen kan ik maar moeilijk, maar als ik alleen ben voel ik mij soms best eenzaam en als ik mij dan ook nog ga vervelen is het raak..

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:19

Hahah wat leuk dat jullie daar ook werken/gewerkt hebben!

Ik krijg als ik aan het werk ben juist hele erge honger van al dat brood en zoet :')

Over de oorzaak van mijn eetbuien, bij mij is het voornamelijk het te veel focussen op gezond eten en mezelf dan ook niets gunnen, waardoor op een begeve moment de cravings te erg worden, zie eetbui. Voor mij is het dus echt zaak om het allemaal een beetje los te laten, een koekje bij de thee maakt je niet gelijk dik en helpt je misschien net die onwijze cravings naar zoet later op de dag te verhelpen. En niet te veel plannen, wanneer ik 's morgens bepaal dit ga ik dan en dan eten dan weet ik eigenlijk al dat ik helemaal gek word en een eetbui krijg :')

Ik lijk echt een idiote controlfreak nu.. Hahah!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:25

*kruipt vanonder meeleessteen* mijn eetbuien komen ook voort zoals bente omschrijft. Ik probeer daarom niet meer strak te dieten, omdat ik dan obsessief wordt en de eetbuien toenemen (en ik dan weer zo boos wordt dat ik dat eruit wil gooien). Pas dus erg op dames!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:38

Eetbuien ken ik helaas ja, zo'n moment dat werkelijk al het eten niet veilig is :') waarom doen we het... Ik weet het niet, het is meer een beetje een cirkel waar je in zit, denk ik. Inderdaad ook door te veel focussen op gezond eten.

Je eet een koekje, eet er nog een - voelt je schuldig - (denken dat je dag nu toch al verpest is) - nog meer eten, Zo blijf je er een beetje in hangen, dat is wat ik heb hoor.

Toevallig haha, allemaal albert Heijn werknemers, hier een cassiere van de ah :P

Mijn dag vandaag, wel een redelijk dagje, alleen geen groente. Morgen weer iets beter :)

O: 3 crackers met kipfilet, 100 ml magere chocomelk
T: -
L: 4 crackers met kipfilet, 100 ml magere chocomelk
T: pakje melba toastjes
A: 2 volkoren wraps met stukjes kip ( beetje kaal :') )
T: zakje proteïne chips van body&fit (171 cal), 200 ml halfvolle chocomelk

De chocomelk is bijna op, daarna kopen we t niet meer :') := weggooien is zonde haha.
Vandaag:
1400 cal ongeveer
136 gram koolhydraten
114 gram eiwitten
31 gram vetten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:42

bij mij is dat echt in mn hoofd..

pak een schaaltje chips, krijg nog meer trek.. pak een hele zak chips... denk dan fiets it... is toch al verpest, dan kan een tosti, chocolade, friet, of net wat er ook wel bij :')

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:51

Even wat anders..
Heeft er iemand een leuk receptje voor 'springrolls' of gevulde rijstvellen? Ik heb ze laatst bij de AH gehaald alleen geen idee wat erin te doen.. Of naja geen idee wat erin hoort. Alleen maar groente? Of met Kip/zalm? :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:52

Wel "fijn" om te lezen dat meerdere mensen last hebben van de eetbuien! ik heb, zeker op het moment van een eetbui, echt het idee dat ik de enige mislukkeling op de wereld ben die niet normaal met eten kan omgaan. :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:54

bente12 schreef:
Even wat anders..
Heeft er iemand een leuk receptje voor 'springrolls' of gevulde rijstvellen? Ik heb ze laatst bij de AH gehaald alleen geen idee wat erin te doen.. Of naja geen idee wat erin hoort. Alleen maar groente? Of met Kip/zalm? :)

een pittig gehaktmengsel met zo'n zak wokgroenten erdoorheen? Of misschien zelfs wel feta/spinazie met evt zalm

volgens mij kun je er praktisch alles in stoppen :)
Hoe ga je ze maken?, krijg er spontaan zin in :')

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:07

Oja dat klinkt ook goed!

Nou ik las dat je de vellen moest weken in lauw water zodat ze zacht worden. Daarna vullen ik denk dat ik voor wokmix met kip ga, dubbel vouwen, randjes naar binnen vouwen, oprollen en eten met een sausje van chilli (of zonder natuurlijk)

Ik ga ze morgen proberen voor lunch! Dus ik hou jullie op de hoogte houden :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:50

bente12 schreef:
Heee een deli/brood buddy! Daar werk ik ook :D

En ach zo'n dag heeft iedereen wel eens! Ik had het laatst ook door gezeur op werk geen avondeet pauze gehad en toen ik thuis kwam om 10 uur mn avondeten dubbel en dwars met allemaal zoetigheid ingehaald :')

Verder valt 1700 kcal nog heel erg mee haha! Morgen weer een dag :)

10 uur pas thuis na een avondshift?? :o Tot hoelaat zijn jullie wel niet open haha :))
Wat grappig al die mensen hier bij de AH hahaha! Ik hoef alleen nog maar 2 weekjes en dan tenminste een half jaar niet en daarna misschien weer terug maar misschien ook niet (ga afstuderen dus wou er sowieso al een half jaartje mee stoppen maar nu valt onze afdeling echt helemaal uit elkaar dus weet niet of ik nog terug wil haha. Ik was de tweede die ontslag nam en inmiddels zijn het er al 3 en zitten nummer 4 en 5 er ook al aan te komen :+ ).

Ik moet zeggen dat ik het op mn werk tegenwoordig wel echt heel goed doe! Eerst at ik echt altijd best wel veel daar en ontbeet ik sowieso niet omdat ik wist dat ik bij de AH wel aan mn ontbijt kwam hahaha, maar nu kan ik echt makkelijk heel veel proeverijtjes klaar maken zonder er ook maar iets van te nemen. Vandaag ook verschillende dingen klaar gemaakt maar nergens wat van gepakt (:

2kg in 2 weken is heel netjes Ruby!

@brighteyes85; oh haha ik stoor me ook niet zo erg aan de vreetbui zelf hoor, kan gebeuren, alleen zo poedersuiker dat ik me dan altijd zo vol vreet dat ik er echt lichamelijk last van heb hahaha.

@Kim; Bij mij is het sowieso psychisch haha, vooral met verveling en stress is het erg. Zodra ik me ga vervelen ga ik aan eten denken en dan krijg ik overal zin in en als er dan ook zoals vandaag nog eens een factor bij komt dat ik denk van ach het is weekend dus ik hou een cheatdag dan uh ja gaat het mis hahaha. Het is bij mij niet dat ik teveel focus op gezond eten en mezelf niks gun want in principe ben ik best wel makkelijk met 'slechte' dingen en kijk ik vaak gewoon van ok heb ik de kcal ervoor over, zonee dan heb ik er gelijk al geen zin meer in en zoja dan ga ik gewoon zorgen dat het in mn macro's past en eet ik het dus gewoon :)) Bij mij helpt plannen juist wel heel goed want dan weet ik gewoon hoe mn lijstje moet zijn en heb ik al mn macro's uitgepuzzeld en wil ik het niet verpesten want dan moet ik weer opnieuw gaan puzzelen hahaha.
En een half jaartje terug had ik hetzelfde als Sharon, van dan pakte ik iets en dan dacht ik fiets it nu heb ik het toch al verpest en dan vrat ik vrolijk door :') Nu zit ik gelukkig wel weer in een fase dat ik tegen mezelf kan zeggen van nee je laat het hier bij want dan valt de schade nog mee en dan kan het gewoon. Heb vandaag uiteindelijk ook nog veel minder gegeten dan dat ik aan het begin van mn vreetbui van plan was (had nog 2 hamburgers en broodjes liggen om meer te maken maar heb het er uiteindelijk bij 1 gelaten)

@Bente; springrolls doe ik altijd met garnaal erin en dan groenten idd en mango is daar ook heel lekker bij <3 Maar kip oid kan ook goed!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:01

Zo, na een ietwat lange vakantie ga ik vanaf vandaag ook weer streng meedoen.
School begint over twee weken weer, voetbal is alweer begonnen en moet ook weer werken vanaf deze week. Dus er komt weer een aardig ritme in!
Ik heb al die tijd meegelezen, maar zelf niet gereageerd. Denk ook niet dat mijn vakantielijstjes nou echt zo motiverend zijn :') toch ben ik voor mijn gevoel niet zo heel veel aangekomen of misschien wel niets! Heb nog niet op de weegschaal gestaan.

Straks maar gezonde boodschappen gaan doen

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:02

Ik heb net als ontbijt 3 lichtgewicht wasa crackers op met pindakaas en banaan... Dat is echt een aanrader.. Zo lekker

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:06

@xNavatu (sorry ik weet je naam niet haha) Onze winkel is tot 21 open en dan afsluiten tot 22. :z

Ik heb daar nog best wat moeite mee, inderdaad al die proeverijen, het ene picolientje wat op de grondgevallen is.. Maar ik moet gewoon zorgen dat ik goed gegeten heb voor werk dan komt het goed!

Omg dat klinkt zo lekker met shrimps en mango! Dat ga ik opslaan, thanks! :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:30

Zo ik meld me ook weer :)

afgelopen dagen niet zo goed qua eten
donderdag en vrijdag bijna niets gegeten omdat ik me zo slecht voelde.
Zaterdag weer redelijk normaal en gister een aantal wijntjes en een gigantisch stuk taart op bij mijn zus in Duitsland( dat was meteen mijn lunch + avondeten)
en behalve één keer paardrijden vanaf woensdag niet meer gesport. dus ik voel me nu een 10tonner :o

ahhh vreetbuien dat hebben mijn vriend en ik ook wel eens :D laatst hebben we 20 minuten rondgedoold in de plus omdat we wilden schransen en we niet precies konden kiezen wat we precies wilden :')

lijstje van vandaag weer in het gareel.

O: 40 gram havermout, 20 gram pindakaas van B&F en 1 scoop whey isolaat
T: Appel
L: 250 gr magere kwark, 20 gram havermout, 20 gram muesli, 50 gram blauwe bessen
T: 2 rijstewafels met een beetje humus en 2 plakjes kipfilet
A: gegrilde groenten, 100 gram rijst, 1 stukje vlees( waarschijnlijk tartaar) sausje van gekruide magere kwark

B: volledige benentraining en 20 minuten op de powermill <3
D: thee en water