Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:36

Romyv schreef:
je hebt ook flessen die een soort gat in het midden hebben waar je je hand door steekt, die zijn super handig!!

Maar, drinken heb je pas nodig wanneer je echt meer dan een uur loopt, als je voor die tijd al last hebt van veel dorst dan adem je teveel door je mond en drink je door de dag heen veelste weinig! beter gewoon zorgen dat je lcihaam goed gehydrateerd is en niet teveel zout eten! (lees, zoveel mogelijk zoutloos, dan krijg je genoeg binnne. wanneer je behoefte hebt aan zout, eet je gewoon een handje nootjes ofzo)

Ik wil niks in m'n handen hebben. Dat vind ik echt super irritant!
Verder duren de trainingen bij de loopvereniging 1,5 uur en vooral dan drink ik tussendoor wat. Door m'n mond ademen klopt, maar m'n neus zit helemaal vol zodra ik ga lopen. De zakdoekjes zijn niet aan te slepen, maar dat wil dus niet.
Zout eet ik amper.

Romyv

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:41

Als je tussendoor drinkt is een bidon toch voldoende? Ik neem boven de 15 graden dan 1.5 liter mee en dat is aan het einde net niet op.. Hoeveel water drink je gedurende de dag? Heb je al eens isotonedranken geprobeerd? Bv 6 uur voor het lopen of tijdens de training

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:42

Ik drink ook al weleens als ik korter loop dan een uur. Heb niet zozeer dorst maar een droog gevoel in m'n keel wat heel irritant is. Door m'n neus ademen kan niet omdat m'n neusgang heel klein is dus dan ga ik van m'n eigen af :P

Heb een band van Decathlon waar een gewone bidon in past met een stiekje om 'm tegen te houden maar een band is sowieso super irritant vind ik.. probeer het dus zo veel mogelijk zonder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:50

Ja ik heb ook altijd zo'n droge strot haha. Zeker 's ochtends vroeg, want dan heb ik nog niet zo veel gedronken als aan het einde van de dag.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:56

Graag klets ik hier ook mee, wil m'n motivatie op peil houden en zo'n topic helpt dan wel :) ! Hallo allemaal! Loop al wel weer een aantal jaartjes, de basis zit er dus wel een klein beetje in. Laatst weer eens een 5k gerend, nu wil ik gewoon doorgaan, rustig opbouwen naar 10k lopen en de 5k wat versnellen! Wil 2 keer in de week lopen. Gisteren gelopen, en wil morgen voor het werk ga. Haha eens kijken of het lukt!

Dorst valt hier wel mee. Loop wel met m'n telefoon in de hand, voor de Mii coach App en om muziek te zappen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

Gisteren les 7 gelopen van start to run, ik sta versteld van mezelf. Kon ik pas 1 minuut volhouden, nu zelfs 4 minuten wauw!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:12

Leuk is dat he om te merken!!

Mijn schema is nu klaar, dus ik moet even bedenken wat ik morgen ga lopen hihi.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:15

Manzano: Ik heb een belt, vind het zelf ideaal omdat ik verschillende dranken mee kan nemen (lees: water en isotone/electrolyten drank) en niets in mijn handen hoef te hebben. Heb 4 flesjes a 125 ml, en neem er als ik langer dan 1 / 1.5 uur ga lopen 2 of 3 mee. In mijn marathon training heb ik er op t laatst wel 4 meegenomen, maar vind het niet fijn lopen met teveel gewicht aan zon band, het gaat schudden en daar irriteer ik me vreselijk aan :+
Je hebt inderdaad zoals al eerder gezegd werd geen drinken nodig als je minder dan een uur loopt, en een bidon langs de kant is idd waarschijnlijk handiger op de loopvereniging, behalve als je maar een keer langs dat punt komt. Kan zo'n belt ook niet aanraden tijdens het sprinten of interval werk, maar eerder tijdens duurlopen.

Swah, het klets topic kun je vinden bij [HK] Hardlopen, wie nog meer? #3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:17

Oh ja, dat was missende info......... we komen niet altijd weer op hetzelfde punt. Anders gooi ik inderdaad gewoon mijn flesje in het gras/op een bankje en heb ik er geen last van.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:19

Votti schreef:
Swah, het klets topic kun je vinden bij [HK] Hardlopen, wie nog meer? #3

Hoe bedoel je, ik praat graag inhoudelijk mee? Heb geen behoefte aan een HK.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:02

Swah, sorry, omdat je klets typte dacht ik dat je het HK topic bedoelde. Excuus!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:43

Net mijn laatste duurloop gedaan. Morgen wordik geopereerd en mag ik 6 weken niets. ...

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:10

Geeft niet :) ! Stond er een beetje raar door kletsen idd. Maar praat graag mee over inhoudelijke tips & tricks!

Ohh wat vervelend benangelique! Waar word je aan geopereerd?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:46

manzano schreef:
Tiggs schreef:
Ik vind de opbouw niet zo logisch. Ze neemt soms erg grote stappen in interval. Ik ben nogal blessuregevoelig, dus doe nu al sommige trainingen twee keer.

Heb je dan wel het goede schema van Renate?? Bij ons was de opbouw zo super langzaam!

Gedownload... Toen het nog legaal was.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:52

Ik heb zo'n riem met flesjes en ik vind dat vreselijk irritant, het beweegt en het klotst. Ik gebruik hem dus ook nooit meer. Maar nu ik niet zo ver meer loop ben ik hem ook niet nodig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:15

Swah schreef:
Geeft niet :) ! Stond er een beetje raar door kletsen idd. Maar praat graag mee over inhoudelijke tips & tricks!

Ohh wat vervelend benangelique! Waar word je aan geopereerd?

Verzakkingsoperatie aan de blaas, baarmoeder en endeldarm. ... delicaat gebied als het om hardlopen gaat

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:09

Oef ja! Zal wel flink wat hersteltijd kosten.

Ik was vanochtend om 6.20 aan het hardlopen! Wat is het dan heerlijk buiten. Niets bijzonders, even 4 km maar was wel trots dat het me voor het werk gelukt is. Beetje pijn in m'n kuiten alleen van het rondje van zondag en/of het festivallen tijdens Pasen.

Zo'n riem lijkt me ook niet lekker lopen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:18

Ben je naar Paaspop geweest?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:18

Ik heb niet vaak dorst, ook tijdens het lopen niet. Wel als ik daarna thuis kom.
Heb wel behoorlijke spierpijn van maandag. :o

Benangelique, sterkte en beterschap!

Swah, dat is vroeg! Echt knap van je! Zou echt niet kunnen opstaan om voor werk te hardlopen. :o Zou wel handig zijn.. heb je het er voor die dag gelijk opzitten. 's Avonds heb ik ook vaak geen tijd. Morgenavond kan ik weer. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:26

6:20 ga ik al bijna naar m'n werk haha. Dus ik zou om 5 uur moeten gaan lopen ofzo :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:43

Heb net een nieuw schema gekregen vanuit de hardloopvereniging voor 6 weken. Moet toch eens even een keertje kijken of de hartslagmeter van mijn vriend het nog doet en daar mee lopen. Ze geven zo'n omschrijving van die zones, maar moet zeggen dat ik maar moeilijk kan inschatten welk tempo daar dan bij hoort.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:53

Ik loop meestal op minuten / km niet op hartslagzone. Dat kan denk ik wel makkelijk met m'n horloge maar wil daaraan beginnen na de Marikenloop omdat ik voor nu m'n schema eigenlijk in elkaar heb voor de laatste weken dus ga er denk ik niks meer aan veranderen. Behalve wat Romyv zei :P

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:54

Gaat het goed met trainen Kiwipitje? :) Nog alles volgens schema? :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:55

Redelijk volgens schema haha. Ik heb zondag twee ONTIEGELIJKE mega blaren gelopen (als in.. 3 cm bij 1,5 cm ofzo) dus heb mijn herstelloopje van de maandag (3 km) geskipt en mijn 8,5 van vandaag gaat naar morgen of vrijdag dus even een beetje schuiven helaas.

Of iemand een tip om ze te tapen oid zodat ik gewoon kan rennen?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:56

Hoe kom je daar aan dan? :o? Andere schoenen? Geen goede sokken?