Saaams schreef:Ik heb een vraag.
Ik gebruik nu pleisters, maar elke week heb ik rondom de plek weer enorme wondjes van de jeuk/irritatie. Ik gebruik het nu een half jaar. Ik kan niet tegen de pil (continue erg misselijk en braakneiging bij inname) en wil absoluut geen spiraal.
Ik wil de prikpil al raad de HA dat nog af op mijn leeftijd (20). Nu heb ik er wel zelf de keuze in uiteraard.
Maar je hebt degene in je spier depo provera en in je huid Sayana.
Ik zou graag de Sayana willen want ik kan deze zelf injecteren (ben verpleegkundige) maar ik hoor hier wisselende verhalen over en dat deze eigenlijk niet word gegeven op jongere leeftijd?
Nu vraag ik me af of iemand er ervaring mee heeft. Of iets anders aanraad.
Ik heb de depo provera. Ik was net 19 toen ik ermee begon. Ik kan de slikpil niet hebben (lactose intolerantie) en spiraaltje werd mijn afgeraden ivm hele heftige krampen tijdens mijn menstruatie. En inderdaad de dokter wilde het liefste hem niet geven. Maar omdat dit op dat moment enige optie leek ben ik daarvoor gegaan. Ik heb gebruik hem nu al 1,5 jaar en ben er tevreden mee
Wel voor mijn gevoel meer acne gehad, maar geen menstruatiepijn meer (helemaal niet meer ongesteld zelfs haha).
Ben hiervoor wel 5 jaar aan de pil geweest, maar die werd te licht. Toen ik nieuwe kreeg is het helemaal fout gegaan. Veel overgeven, hoofdpijn etc. dus vandaar dat ik daarom op prikpil overgestapt ben, doordat daar o.a geen lactose in zit.