Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Op TikTok zijn er al ervaringen met Reta, is dat Amerika dan?

opisop_shop schreef:Als je twee weken op vakantie gaat zou ik 1 dosis meenemen in een insuline spuit en de prikdag daar op aanpassen dus vlak voor vertrek, na terugkomst en ter plaatse dus gewoon 1x prikken. Gaat het niet lukken met prikken dan kost het je hooguit 1 dosis en niet je hele pen.
opisop_shop schreef:Forumster hoe kan ik het document invullen? Als ik op een vak Klik gebeurt er niks? ( Mobiel)

Vanillia schreef:Ik kwam vanmorgen een interessant filmpje tegen op Tiktok over dit onderzoek: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/41732031/
Lang verhaal kort; het verhogen van de tijd tussen je injecties (dus dezelfde dosis blijven spuiten, maar dan met 2 weken ertussen ipv 1) lijkt een effectieve manier van afbouwen te zijn. De 30 mensen die dat deden in dit onderzoek kwamen niet aan en vielen zelfs nog wat af. En ook hoopvol: 88% van de deelnemers bleef op het om-de-week schema na het onderzoek, slechts 12% ging weer terug naar wekelijks.
Is het een idee om een mod te vragen om wat FAQs in de openingspost te zetten? Op zich niet erg om dezelfde vragen te blijven beantwoorden, maar kan me voorstellen dat het voor mensen die zich minder vrij voelen om in zo'n topic te reageren ook fijn is om zonder de vraag te stellen en zonder enorm te moeten graven het antwoord te vinden op een aantal veelvoorkomende vragen.
Annemiek73 schreef:Ik zie dat radar vanavond in de uitzending heeft over Vobexoryn. Ik heb dit de laatste keer ook gekregen ipv Saxenda. Toevallig heb ik deze week contact gezocht met mijn huisarts. Het injecteren van Vobexoryn is heel pijnlijk, het steekt en prikt. Of je het nu langzaam of snel injecteert, tenminste bij mij. De plek blijft ook nog uren erna prikken en steken. Ik gebruik gewoon dezelfde naaldjes als bij de Saxenda. Zelfde doosje zelfs nog en daar had ik geen last. Ik ga nu steeds meer opzien tegen het prikken. Iemand van jullie ervaring hiermee?
Mijn huisarts verwees me door naar de apotheek, van hun heb ik nog niets gehoord
) te houden zodat het koud is, dat scheelt met prikken. Ik deed dat toen ik fraxiparine moest prikken, die vond ik ook pijnlijk en koelen hielp echt. Annemiek73 schreef:Ik zie dat radar vanavond in de uitzending heeft over Vobexoryn. Ik heb dit de laatste keer ook gekregen ipv Saxenda
Vanillia schreef:Ik heb de sheet ingevuld, leuk om alles zo onder elkaar te zien! Heb voor m’n eigen BMIs een formule erin gezet, misschien die nog even doortrekken voor de rest ook? Kreeg dat op mn telefoon even niet voor elkaar.
Ik heb een kennis in het buitenland die reta gebruikt, werking en bijwerkingen zijn vrijwel identiek aan die van mij op Mounjaro, maar dan wat heftiger.