GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Ik heb nog 2 volle spuiten Ozempic 1 mg, maar het werkt gewoon niet bij mij. Erg jammer, zo hard geprobeerd, 4 lege spuiten verder, maar ik blijf honger houden en ook de zin in zoet gaat niet weg ;(
Laatst bijgewerkt door Storm op Gisteren, 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Morgenavond is het tijd voor m’n tweede prik, aan zoetigheid heb ik nog steeds geen behoefte, maar met avondeten heb ik een gewone portie gegeten. Dat is niet erg, maar het viel me op dat ik de afgelopen dagen geen honger had met het avondeten (maar wel gegeten om voedingstoffen binnen te krijgen). Benieuwd hoe het morgen gaat zijn tot aan de prik morgenavond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Wat jammer zeg Storm! Maar ik zou je bericht even weghalen of aanpassen. Want dat mag zeer waarschijnlijk niet.

Storm

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

Ik heb het aangepast.
(maar mocht iemand interesse hebben, haha)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Ja mensen snappen het nu ook wel denk ik.
Heel jammer dat het niet werkt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je zou reageren op Mounjaro. Maar goed dat is nog duurder.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Ja, ik ben daar ook benieuwd naar, maar die prijzen liggen toch te hoog. Ik geef het nu even op, wie weet in de toekomst.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Wat ontzettend balen storm!
Ik dacht ook hetzelfde als suzanne. Misschien werk mounjaro beter voor je omdat dat op 2 hormonen werkt ipv 1.
Of je kan nog het onderzoek en goedkeuring afwachten van de retatrutide, die werkt op 3.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Op TikTok zijn er al ervaringen met Reta, is dat Amerika dan?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Dat laatste ken ik niet. Ik zal het eens in de gaten houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Ik zie dat het verwacht wordt eind 2026 of 2027. Triple G wordt het ook wel genoemd.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Ja, het zit nu in phase 3. Dus heel lang zal het niet meer duren.
Ik ga het denk ik ook met mijn huisarts bespreken of ik mag overstappen daarop tijdens onderhoud op een lage dose als de kosten voordeliger zijn dan Mounjaro.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Hi!

Ik volg al een tijdje, en heb besloten ook de strijd aan te gaan. Ik ben vorige week donderdag gestart met Ozempic via Wellis. Tot nu toe merk ik echt verschil qua smaak (zouter, zoeter) en dat ik echt al minder op kan, maar ook minder trek heb in dingen.

Ik lees nog lekker even verder mee! Bedankt voor jullie ervaringen

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

opisop_shop schreef:
Als je twee weken op vakantie gaat zou ik 1 dosis meenemen in een insuline spuit en de prikdag daar op aanpassen dus vlak voor vertrek, na terugkomst en ter plaatse dus gewoon 1x prikken. Gaat het niet lukken met prikken dan kost het je hooguit 1 dosis en niet je hele pen.

Dat is lastig met Saxenda, dat moet iedere dag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Op Radar nu over de afvalmedicatie

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:38

Ik zie dat radar vanavond in de uitzending heeft over Vobexoryn. Ik heb dit de laatste keer ook gekregen ipv Saxenda. Toevallig heb ik deze week contact gezocht met mijn huisarts. Het injecteren van Vobexoryn is heel pijnlijk, het steekt en prikt. Of je het nu langzaam of snel injecteert, tenminste bij mij. De plek blijft ook nog uren erna prikken en steken. Ik gebruik gewoon dezelfde naaldjes als bij de Saxenda. Zelfde doosje zelfs nog en daar had ik geen last. Ik ga nu steeds meer opzien tegen het prikken. Iemand van jullie ervaring hiermee?

Mijn huisarts verwees me door naar de apotheek, van hun heb ik nog niets gehoord

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Interessante ontwikkeling!

opisop_shop schreef:
Forumster hoe kan ik het document invullen? Als ik op een vak Klik gebeurt er niks? ( Mobiel)

Als je op een cel staat, kun je onderaan als het goed is wel typen. Ik voeg even een screenshot toe:
Afbeelding
Maar heel fijn zal het niet werken op de telefoon.

Vanillia schreef:
Ik kwam vanmorgen een interessant filmpje tegen op Tiktok over dit onderzoek: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/41732031/

Lang verhaal kort; het verhogen van de tijd tussen je injecties (dus dezelfde dosis blijven spuiten, maar dan met 2 weken ertussen ipv 1) lijkt een effectieve manier van afbouwen te zijn. De 30 mensen die dat deden in dit onderzoek kwamen niet aan en vielen zelfs nog wat af. En ook hoopvol: 88% van de deelnemers bleef op het om-de-week schema na het onderzoek, slechts 12% ging weer terug naar wekelijks.

Is het een idee om een mod te vragen om wat FAQs in de openingspost te zetten? Op zich niet erg om dezelfde vragen te blijven beantwoorden, maar kan me voorstellen dat het voor mensen die zich minder vrij voelen om in zo'n topic te reageren ook fijn is om zonder de vraag te stellen en zonder enorm te moeten graven het antwoord te vinden op een aantal veelvoorkomende vragen.

Interessant artikel, fijn dat je deze post. Goed idee om eea aan basisinfo en faq in de openings post te plaatsen. Daar kan ook de Google sheet mooi in.

Hier gaat het helaas niet zo mooi als bij vele van jullie. Ook op 5mg zakte de weegschaal niet. Wel vond ik eten echt een opgave worden/sloeg over en at dus wel erg weinig. Ik ben via 3.75 naar 2.5mg teruggegaan, afgelopen keer iets verhoogd naar 3mg. Omdat ik toch wel weer wat ging snoepen op 2.5mg. Op 3mg heb ik na 1 chocolaatje gelijk al genoeg. Zo fijn! Dus ondanks dat de weegschaal niet zo zakt brengt het onwijs veel rust, geen suikerdips, en vooral ook betreffende de eetstoornis gaat het zo onwijs goed. Heb nog steeds wel het idee dat mijn sporten veel sneller resultaat geeft, ik zie er wel steeds beter uit. Ik liet eerder zien dat het meetlint onwijs goede resultaten toonde, dus ik houd moed. Ik ben er nog niet over uit hoe lang ik Mounjaro ga afnemen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

Annemiek73 schreef:
Ik zie dat radar vanavond in de uitzending heeft over Vobexoryn. Ik heb dit de laatste keer ook gekregen ipv Saxenda. Toevallig heb ik deze week contact gezocht met mijn huisarts. Het injecteren van Vobexoryn is heel pijnlijk, het steekt en prikt. Of je het nu langzaam of snel injecteert, tenminste bij mij. De plek blijft ook nog uren erna prikken en steken. Ik gebruik gewoon dezelfde naaldjes als bij de Saxenda. Zelfde doosje zelfs nog en daar had ik geen last. Ik ga nu steeds meer opzien tegen het prikken. Iemand van jullie ervaring hiermee?

Mijn huisarts verwees me door naar de apotheek, van hun heb ik nog niets gehoord

Je zou nog kunnen proberen om op de prikplek even een coldpack (of zakje doperwtjes :D ) te houden zodat het koud is, dat scheelt met prikken. Ik deed dat toen ik fraxiparine moest prikken, die vond ik ook pijnlijk en koelen hielp echt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Ik heb de sheet ingevuld, leuk om alles zo onder elkaar te zien! Heb voor m’n eigen BMIs een formule erin gezet, misschien die nog even doortrekken voor de rest ook? Kreeg dat op mn telefoon even niet voor elkaar.

Ik heb een kennis in het buitenland die reta gebruikt, werking en bijwerkingen zijn vrijwel identiek aan die van mij op Mounjaro, maar dan wat heftiger.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

Annemiek73 schreef:
Ik zie dat radar vanavond in de uitzending heeft over Vobexoryn. Ik heb dit de laatste keer ook gekregen ipv Saxenda

Radar heeft het over GPL1 medicatie, oeps slordig foutje?

Vrije samenvatting:
Vobexoryn heeft andere draagstof dan Saxenda waar sommige mensen niet tegen kunnen. Kan zeer doen bij zetten.
Is goedkoper voor de verzekering dus preferent middel.
Spuit blijft wel eens hangen en gaat niet gelijkmatig of je moet veel druk zetten.
Er wordt onderzoek naar gedaan nu er bij Lareb meerdere klachten zijn binnen gekomen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Vanillia schreef:
Ik heb de sheet ingevuld, leuk om alles zo onder elkaar te zien! Heb voor m’n eigen BMIs een formule erin gezet, misschien die nog even doortrekken voor de rest ook? Kreeg dat op mn telefoon even niet voor elkaar.

Ik heb een kennis in het buitenland die reta gebruikt, werking en bijwerkingen zijn vrijwel identiek aan die van mij op Mounjaro, maar dan wat heftiger.

Ik heb ze even doorgetrokken
edit: Zie nu dat die niet helemaal soepel werkt
-
Nu werkt hij wel. Alleen geeft hij een error voor velden die nog niet zijn ingevuld.
Laatst bijgewerkt door Deri op Gisteren, 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:22

Lijst ingevuld.
Mijn BMI klopte niet in de berekening, dus die heb ik handmatig ingevuld

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Bedankt voor het verbeteren allemaal.

Wat een prachtige cijfers, inderdaad leuk om het op een rij te zien staan.

Deri schreef:
Nu werkt hij wel. Alleen geeft hij een error voor velden die nog niet zijn ingevuld.

Gefikst met een = ALS functie

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:43

Mooie cijfers
Afbeelding