Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 11:59

Hahaha een bitch fight, ik zie het voor me :')

Top gedaan, en nog een 3e plek ook, wauw!

Geen spierpijn dames?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 12:06

Daar komt ie dan eindelijk.

Sherivey, 15 km die 18 werd, netjes!
Bikkel met je vroege loopjes. Ik ben ook zo iemand die als een halfdooie door Strava scrollt 's ochtends :') Ik ben meestal tussen 5 en 6 wakker maar met een klein kind op en om me. Misschien ook eens bij haar vader neerzetten en de deur uit want je hebt wel verdomd mooie plaatjes elke keer zeg.
Die blaren op je hand zien er wel naar uit.

Eef bam, wauw wat knap! Een hele overwinning over die 8! *\o/* Ik vind de gelletjes ook lekker haha! Mooie foto's.

Leonie, hoe verder ik las hoe meer ik dacht dat je helemaal koekoek bent dat je zo doorgaat terwijl je pijntjes hebt >;) maar je voelt het helemaal goed aan zie ik, toch goedgekomen en hoe! Wauw, respect voor hoe jij vooruit gaat laatste tijd en ook super inspirerend en motiverend! Topper! *\o/* Ik ben trouwens een beetje jaloers op jouw tempo vs hartslag. Ik zou willen dat ik wat meer tempo kon gaan maken maar ik blijf een beetje steken.

Danseresje, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een wandelingen weer! Ik vond dat ook altijd zo heerlijk maar sinds ik hardloop vind ik wandelen zo enorm lang duren :') Je inspireert me het ook weer wat vaker te gaan doen.

Germie, een mooie ruime 10 gelopen. Jij bent lekker aan het pieken geloof ik!

xxLM, zo even een halve marathon in de duinen! Mooi daar he? Goed gedaan!

Suliko, ik zag het al op Insta voorbij komen van je 'even' 45-km loop. Joejoe, hallo, diepe buiging voor jou! En dan ook nog zo genieten. _/-\o_ Ik zie echt prachtige paden op je foto's.

Puera, mooie afstand weer! Jij bent ook wel lekker bezig laatste tijd geloof ik. Je liep nog niet zo lang toch of verwar ik je nou met iemand anders? :D

Supervixen, heerlijke foto's weer. Mooie afstanden gelopen en die hoogtemeters zijn mooi meegenomen. Ik zag je hillscore al op insta, nu vind ik dat ik er ook wat mee moet :')
Ik vind het zo leuk dat jij en je vriend graag samen gaan hardlopen. Ik mis dat wel.

Horsii, goed bezig met je opbouw. Verstandig dat je je aan een schema houdt. Je conditie komt vrij snel terug maar die spieren en pezen moeten toch weer rustiger opbouwen. Lekker gedaan!

Samantha, doe mij zo'n kind! Haha, mijne zijn 1 en 4 dus ik moet nog even wachten.
Fijn dat je weer lekker kunt hardlopen! Gaat best goed geloof ik toch? Heb je er vertrouwen in?

Goof, wat jammer dat je werk je zo zwaar valt. Is er wel bekend hoe het komt en kun je er wat mee? :(:) Je gaat qua lopen wel echt als een trein. Hopelijk gaat het mentale deel ook op gang komen en voel je je snel prettiger.

Suusje, en Elmo! <3 Welkom terug! Zo'n WOD ziet er altijd leuk uit, misschien toch ook eens gaan proberen. Leuk dat je weer aan het lopen bent!

Busymissy, die kat hahaha _O- Dit is de tweede keer dat ik hardop om die foto lach.
Hoe gaat het nu met je knie?

Muppetmayo, yes! De kop is eraf! Beginnen is het moeilijkste en dat heb je al gedaan. Welkom bij de club! Het is verslavend 8-)

Ieris, haha wow in een rijbak hardlopen! Ik vond het vroeger al heel zwaar om naast de kinderen op de pony's mee te draven. Kon je niet gelijk wat balken neerleggen voor de knieheffing? :)) Gelukkig ben je weer back in the game!

Lies, wat heerlijk zo'n rust!

Bowo, het was ook echt heel benauwd. Ik zweette als een otter en ik ging heel langzaam. Laat je niet uit het veld slaan, we zijn deze warmte (nog) niet gewend. Komt goed!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 12:55

Respect voor jou post Lisitano!!! Holy :j .
Om die reden probeer ik een beetje bij te blijven haha. Anders loopt het helemaal uit de klauwen :Y) .

Lisitano schreef:
Daar komt ie dan eindelijk.

Leonie, hoe verder ik las hoe meer ik dacht dat je helemaal koekoek bent dat je zo doorgaat terwijl je pijntjes hebt >;) maar je voelt het helemaal goed aan zie ik, toch goed gekomen en hoe! Wauw, respect voor hoe jij vooruit gaat laatste tijd en ook super inspirerend en motiverend! Topper! *\o/* Ik ben trouwens een beetje jaloers op jouw tempo vs hartslag. Ik zou willen dat ik wat meer tempo kon gaan maken maar ik blijf een beetje steken.

Even hierop reagerend. Bij mijn eerste halve marathon heb ik mezelf echt flink geblesseerd en ik heb echt met klem gezegd, bij twijfel, stop ik. Daarom alles onder zeer strenge begeleiding van een fysio deze keer. Heel blijven is voor mij belangrijker dan finishen.
Wat betreft mijn hartslag, ik heb gewoon een hele lage hartslag. Mijn maximum ligt ergens rond de 165/170. Dus eigenlijk niet echt te vergelijken voor vele.

Aansluitend nog op het verslag van Suliko. Alle credits voor haar voor onze podiumplek. Ik zat er echt echt doorheen de laatste 3 km, toen we dus nog omhoog moesten. Wij liepen samen met 2 mannen die ook waren aangehaakt omdat ze gesloopt waren en steeds als we weer een pittig stukje geklommen hadden en ik dacht, laat mij maar wandelen, zette Suliko weer een dribbeltje in waar wij dan met zijn 3-en weemoedig in meegingen want niemand wilde achterblijven.
Op de finish heb ik dan ook bewust een stapje naar achter gedaan zodat Suliko eerst over de lijn ging *\o/*
Toen de discussie binnen de organisatie bezig was over wat ze nu moesten doen met de prijs, heb ik ook gezegd, geef hem aan haar, zij heeft hem verdiend. Echt een powervrouw!
Uiteindelijk hebben we de prijs eerlijk verdeeld en zijn we zonder ruzie huiswaarts gekeerd hoor :+ .

Over spierpijn gesproken. Maximaal! Mijn bovenbenen hebben het echt zwaar vandaag. Ik heb zelfs de lift gepakt op mijn werk (wel de fiets) om naar mijn werkplek te komen :+ .
Maar nergens last van verder in de zin van knieën of andere zwakke plekken die opeens naar voren komen dus dat geeft vertrouwen voor over 3 weken.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 13:08

Wow wat een bijleesposts, respect!
Ik bok op mijn telefoon en dan vind ik het soms heel lastig om op iedereen te reageren.

Wat een fantastische foto's van die hivernaltrail, ik ga hem maar op mijn lijstje zetten.
Echt grappig de discussie voor de derde plek.
Succes met de spierpijn!

Lisitano ik vind het ook fijn dat we samen kunnen lopen, al vind ik alleen ook heel prettig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 14:26

Die hivernailtrail ziet er leuk uit.

Hier een vreselijke nacht gehad, continu plassen, wel 6 keer. Ik had gisteren na de marathon alles opgezet, handen, polsen, enkels.
Vanmorgen meteen weer op pad gegaan, wat opgravingen bekeken, een moskee, en een zoutmeer. Ik heb spierpijn, maar kan dit doen mits ik rustig aan doe. De achillespees voelt normaal gelukkig.
Dus geen blessures zoals het lijkt.

Als je uit wilt stappen om geen laatste te worden, dan ben je in mijn ogen echt laatste. Iemand moet laatste zijn, ik kan dan meestal geen runs lopen. Ik kom van ver, maar ben echt blij dat de pees met hardlopen ok lijkt. Ik merk wel dat 2 a 3 weken duikvakantie en niet hardlopen de pees weer gevoeliger maakt. Dus dan doet hardlopen iets goed, ook al blijft sprinten pijnlijk. Hoge wandelschoenen dragen blijft gevoelig tot pijnlijk helaas. Ik heb er hier 1 dag op gelopen en meteen weer last. De Avakaskloof heb ik op mn hardloopschoenen gedaan om die reden.

Straks vliegen en terug naar huis. De medaille krijgt thuis een mooi plekje, inclusief het boeketje neproosjes wat ik van mn reisgenoot bij de finish kreeg. Het tshirt draag ik nu op het vliegveld.
Vanmorgen werd ik nog gefeliciteerd door de Poolse paralympische wielrenploeg die ook in ons hotel verbleef. Ze vroegen of het me gelukt was.

Hier wat fotos van vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 17:51

Jij gaat lekker danseresje, mooie opbouw zo!

Mooi verslag van een mooie route Leonie en Suliko. Mooie foto's ook, maar het ziet er wel heftig uit met al die trapjes, kan me voorstellen dat je daar pijn van krijgt in je bovenbenen.
En gewoon derder van de vrouwen! Fiet fjieuw!! Wat een fantastische prestatie van jullie, echt leuk!

Mooi foto's Germie. Ik geloof dat ik Cyprus ook maar op mijn vakantie-wensen-lijstje ga zetten.

En mijn knie houdt zich goed Lisitano, de oefeningen helpen goed.
Zijn vooral veel rekoefeningen voor de aanhechtingen op mijn gewrichten en voor de gewrichtsbanden. Deed eerst flink zeer (dus blijkbaar hard nodig) maar het gaat nu al beter voelen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 21:14

Wauw Lisitano! Wat een bijleespost!

Goed gedaan ook voor jou Leonie!

Fijn dat je knie goed gaat BusyMissy!

Ik heb net lekker een tempoloop gedaan! 3 x 8 min op 4:45 min/km. Het ging zoveel beter dan vorige week! :D Heerlijk gevoel als de benen er echt zin in lijken te hebben!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 21:20

Wat fijn!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 21:21

Nou, sorry Emma, heel eerlijk vind ik jouw reactie een beetje apart.

Ik heb met mijn eerste en tweede Elfstedentocht veel achterin gelopen en ook zelfs als laatste. Is het leuk? Nee. Maar inderdaad Germie, iemand moet de laatste zijn. En dat is geen schande. Ik heb absoluut respect voor het doorzettingsvermogen van Germie. Zou ik dit zelf zo gedaan hebben? Absoluut niet! Maar dit neemt dus echt niet mijn bewondering voor Germie's prestatie weg en ik denk dat dat bij meerderen het geval is (als ik dat zo mag verwoorden)

Suliko, wat een leuk verslag van jullie loop! En Leonie nog leuke aanvullingen! Helemaal gaaf dat jullie gedeeld derde zijn geworden. Mooi Leonie dat jij de plek aan Suliko gunde en mooi weer Suliko dat jij vond 'samen'.
De achterkant van de Wilhelminaberg, ja, daar zitten leuke stukjes op! Been there, done that met het lopen van de Dutch Mountain Trail.
Overigens een leuke meerdaagse trail voor de trailers onder jullie ;)
Leonie, grappig om te lezen dat je de lift hebt gepakt, volgens mij is dat normaalgesproken totaal niet jouw stijl... Fijn dat de knieën goed voelen.

Lisitano, respect voor jouw bijleespost! En leuk om te lezen dat ik je qua wandelen weer inspireer! Wandelen duurt misschien langer, maar wat ik fijn vind is het echt onthaasten en veel details kunnen zien.

Lekker loopje Lies. Wie weet ben ik ook ooit aan dat soort snelheden toe....

Week 8 van mijn opbouwschema is begonnen, 2min WU / 3x 9min zone 3 - 2min zone 2 / 2min CD. Moest wel echt even zin maken vandaag en was met enorme hoofdpijn van werk thuisgekomen.
Heb hetzelfde rondje gelopen als vrijdag, scheelde dat het nu na 18u was en ik geen vrachtwagens ben tegen gekomen op de smalle weggetjes. Het rondje was nu nog iets meer dan 2min te lang :') (in plaats van de 5min zoals vrijdag), maar wel trots op mijn rondje! Uitvoeringsscore: 96%!
VO2 max is nu ook omhoog en echt in het groen. De raceprognose wordt ook steeds iets beter, kortom, de verbetering is duidelijk te merken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De beter wordende raceprognose over de afgelopen 4 weken:
Afbeelding

Zit nu alleen nog even met een dilemma, misschien dat jullie hier nog een mening over hebben:
De komende vier weken bouw ik nog verder op
3x10min, 2x12,5min, 2x15min, 1x30min (en dan natuurlijk de WU, herstel en CD minuten). In twijfel of ik nog een stap 2x20min toevoegen tussen de 15 en 30.....
Even in ogenschouw genomen dat het bij mij initieel dus is om de wandelconditie te verbeteren en ik vooral heel wil blijven voor mijn wandelingen, wat zou dan handig zijn?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 21:48

Garmin heeft mijn raceprognose aangepast, de marathontijd is meer dan een uur sneller dan mijn eindtijd gisteren, zelfs sneller dan mijn snelste tijd op de halve. Haha. Klopt niets van dus.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 22:07

Danseresje schreef:
Knip

Zit nu alleen nog even met een dilemma, misschien dat jullie hier nog een mening over hebben:
De komende vier weken bouw ik nog verder op
3x10min, 2x12,5min, 2x15min, 1x30min (en dan natuurlijk de WU, herstel en CD minuten). In twijfel of ik nog een stap 2x20min toevoegen tussen de 15 en 30.....
Even in ogenschouw genomen dat het bij mij initieel dus is om de wandelconditie te verbeteren en ik vooral heel wil blijven voor mijn wandelingen, wat zou dan handig zijn?

Jij doet het ook super goed! Lekker constant en die lange tochten van jou, respect!

Ik zou lekker rustig opbouwen dus misschien inderdaad 2 x 20 of zelfs 1 x 15 + 1 x 20 er nog tussen. Je zal niet de eerste zijn die toch per ongeluk te snel opbouwt en blessures krijgt

—————————

Thanks SV! :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 22:28

Ik hoop dat ik niemand vergeet, wat zijn jullie weer hard gegaan hihi.

Puera lekker met een groepje gelopen en een hoop zelf! Jammer dat je 26 km wat zwaarder voelde, maar wel heerlijk weer volgens mij! Lijkt me ook gezellig om zo'n afstand ook samen te lopen :)

Suliko dank voor de link van de broek, zoiets zoek ik inderdaad! Heb er ook 2 gezien nog van andere merken, alleen die prijzen hik ik nog even tegenaan. Wel een goed excuus om te blijven lopen, broek te duur om op te geven :') (grapje natuurlijk).

Wat klinkt het als een zware maar mooie loop met Leonie! En dan ook nog gedeeld 3e! Beide zo bescheiden, echt heel mooie eigenschap daar mogen jij en Leonie trots op zijn! Die heuvels zien er echt pittig uit! :oo
Wat fijn ook Leonie dat je knieen het hebben volgehouden! Ik snap helemaal dat je de lift nam hihi. En wat een geweldige kat <3 Die honden begroeting foto bij de finish vind ik ook heel leuk! De trail zo als 3e uitlopen met al die zware hoogtemeters erin geeft vast een boost voor de marathon straks :)

Danseresje wat heb je een mooie wandeling gemaakt op het Groene Hart pad! Ik ga daar ook eens naar kijken, je foto's zien er heel mooi uit!
Dan ook nog hardlopen er achteraan, bikkel!
Druk weekend zo met ook nog een etentje, laat naar bed en de volgende dag weer een wandeling in snel tempo.
Je ging vandaag ook al echt weer beter met hardlopen he? Zo leuk om te zien!

Ieris in de bak hardlopen :') Lijkt me wel echt mega zwaar in dat zand!'

Eef_Bam Toch besloten om een stukje te lopen (op huisvrouwen tempo :') ) nog last gehad ervan of viel het mee?

Fenn ook lekker aan het opbouwen.

Sherivey weer op huisvrouwen tempo :') Ben je alweer een beetje opgeknapt ook?

Lies_sparkle ook zo'n vroege vogel als oa Sherivey

Samantha er ook weer 22 km op zitten, wat een afstand ook! Die city trail klinkt wel echt heel leuk. Ik had er in Utrecht naar zitten kijken maar durfde het nog niet qua onzekerheid opbouwen en dergelijke. Misschien met het wachten etc voor mij dan toch wel te doen ipv alle kilometers in 1x door.

Supervixen ook een heerlijk weekend weg. Echt, wat een hoogtemeters joh steeds :oo Echt bizar!

Bowo even een wat mindere dag, wat vervelend zeg dat je af en toe je temperatuur niet goed geregeld krijgt, lijkt me heel naar.

Goof die foto van die padden :') Ik hoop dat de andere schoenen fijner lopen voor je, zo vervelend als je "materiaal" je tegen zit (even gebrek aan beter woord).

Germie wat knap gedaan, gefeliciteerd :D Wat fijn dat ze toch op je gewacht hebben en iedereen je zo heeft aangemoedigd. Respect voor je doorzettingsvermogen!
Dan vandaag toch nog een beetje de toerist uit kunnen hangen ook nog :) Ik hoop dat je straks ook weer uit de vliegtuigstoel kunt komen als je weer in Nederland bent. Toen ik in Madeira veel teveel te zwaar gewandeld had en overal spierpijn, kwam ik bijna niet meer uit mijn stoel na die paar uur vliegen _O-

Lisitano wat een bijleespost _/-\o_

Busymissy wat fijn dat je knie de goede kant op gaat.

Hier stond in de planning om van het weekend weer te gaan lopen. Donderdag ineens heel gekke spierpijn op plekken dat ik dacht, heb ik echt zo raar gelopen? Snapte er niks van. Totdat ik vrijdag super beroerd wakker werd :\ Geen hardloop spierpijn maar ziek dus.. Hoofdpijn, keelpijn, kop vol snot en ik klink echt als een stervende zeehond -O-
Gister wel gaan wandelen ipv hardlopen, maar dat hield ik na 7 kilometer ook echt weer voor gezien. Echt super vervelend, ik had juist zo'n zin om te kijken of met 1 minuut rust tussendoor ipv 2 het ook nog goed zou gaan. Hoop vitamientjes erin en hopen dat ik snel opknap.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 22:57

Muppetmayo, ahh balen dat je ziek bent! Beterschap!
Ik ben ook nog niet 100% beter, maar het hele lamlendige is er gelukkig wel af.

Danseresje, je gaat mooi vooruit!

Leonie, kan me voorstellen dat je spierpijn hebt!
Gelukkig geen last van de knie.

Lisitano, ik zeg altijd "het mooiste moment van de dag is het tijdsframe waarin de zon opkomt" :j

Hier vandaag niet gelopen. Vanochtend bij de gynaecoloog geweest.
Niet veel wijzer van geworden. Kreeg het advies mee om aan de anticonceptiepil te gaan zodat er meer (vrouwelijk) hormoon in mijn lichaam komt.
Feit dat ik al een aantal keer had benoemd dat ik gestopt ben met de pil omdat het mijn depressies verergerde, werd voor het gemak genegeerd. :=
Oftewel, zelf even verder puzzelen voor een daadwerkelijke oplossing.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 23:06

Ziet eruit als een heerlijk loopje, Lies! Fijn dat de beentjes zo goed aanvoelden vandaag.

Mooie afstand, Samantha! Die City Trails zijn echt leuk! Dan kom je op plekken waar je anders niet gauw komt.

Toch nog even een lekker rondje gedaan, Eef_bam!

Sommige routes vervelen nooit. Gave foto’s, SV!

Snap best dat je wat moeite had met je temperatuur, Bowo. Het was ook ineens weer zo warm afgelopen weekend.

Heerlijk Goof! Prachtig, dat wild life. :)) Balen dat je last van je enkel krijgt van die schoenen.

Lekker in beweging, Fenn!

Fijn als al dat trainen z’n vruchten begint af te werpen, super Danseresje. Leuke foto’s!
Mooi om de progressie in je raceprognoses te zien.

Ik vond mijn eerste marathon vorig jaar geweldig! Heb vrijwel de hele tijd genoten, behalve tijdens de dikke regenbui halverwege. :+

Poes maar op de loopband, Leonie. :))
Oh ja, dat is ook zo, de Hivernaltrail. Wat gaaf, al die bezienswaardigheden onderweg! Maar ook pittig, die trap meteen aan het begin. Fijn dat je geen andere pijntjes hebt. Maar lekker rustig aan, de komende weken.
Wat een gave trail! Leuk verslag, Suliko!
Gefeliciteerd met jullie gedeelde derde plaats!

Lisitano, ik denk dat je me verwart met een ander. :j Ik loop bijna 10 jaar inmiddels. Ben net begonnen met opbouwen naar mijn tweede marathon, eind juni.

Mooie foto’s, germie. Wat gaat zo’n vakantie snel!
Jullie hadden er mooi weer bij, zo te zien.

Fijn dat het beter gaat met je knie, BusyMissy.

Beterschap muppetmayo, hopelijk knap je snel weer op.

Hmm, jammer dat je zo’n onbruikbaar advies gekregen hebt, Sherivey.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 23:45

Ah sorry Puera, dan ben je echt een doorgewinterde hardloper _/-\o_ En alsnog ga je hartstikke goed. Wat een kilometers leg jij af.

Suliko en Leonie, gefeliciteerd met jullie podiumplaats! Jullie kunnen al bijna in een hardloop-sprookje met dit verslag <3 Heerlijk om te lezen met die foto’s erbij. Flinke klimmen. Ik zeg het maar weer: bikkels!

Sherivey, belachelijk eigenlijk hoe weinig er mogelijk is op dat gebied. Hopelijk vind je elders of zelfstandig wel iets dat voor je werkt.

Muppet, wat vervelend, beterschap!

Danseresje, wederom knap gelopen! Verder eens met Lies. Het hoeft niet snel, vooral heel blijven dus lekker gaan voor rustige opbouw.
Wandelen is inderdaad heerlijk onthaasten. Ik heb twee honden en wandel alsnog vrij veel maar niet echt meer van die tochten. Lijkt me leuk weer wat op te pakken!

Lies, wat een knap tempo! Lekker gedaan weer.

Busy, fijn dat je knie zich goed houdt!

Leonie, wat goed dat je die begeleiding van een fysio hebt, slim!

Oh jongens, ik heb ook weer lekker veel gelopen maar ik kom er niet aan toe te delen :') Jullie gaan zo snel.
Mijn kuiten hebben bijna twee weken lang pijn gedaan na de CPC maar het is eindelijk weg! Ik heb gewoon door kunnen lopen gelukkig, het werd er niet erger van.

Op Ameland heb ik dus toch de 18 km gestart. Het was nog even spannend want ik was mijn heupgordel vergeten, waar Meeko aan vastzit. Ik wilde eigenlijk heel hard huilen maar ik was nog zo in mijn vastbeslotenheid dat ik keihard naar ons huisje ben gereden en met trillende stem heb gevraagd of ik nog mocht starten. Ik had me er al bij neergelegd dat het niet kon maar het mocht toch! *\o/*
Een kwartier later dan de rest vloog ik er vandoor want ik moest wel de laatste loper inhalen. Na ongeveer een half uur rennen heb ik denk ik wel 8 lopers in gehaald en liepen we lekker wat rustiger door. Het was heerlijk daar. Perfect weer met 5 graden en wat zon.
Op het strand veel last van mijn kuiten dus af en toe gewandeld om daarna weer aan te zetten. Ik liep veelal in de stilte met niemand om me heen, echt heerlijk. We kwamen met 1:56 binnen na 18 km, superblij en heel trots op Meeko die nog best jong is en toch als ervaren hond enthousiast mee hobbelt tot de laatste meter.
Ik heb niet zoveel foto’s helaas.
Afbeelding

Sommige paden lagen volledig onder water.
Afbeelding

De volgende dag heeft mijn 4-jarige zoontje de 600 meter kids trail gedaan. Zo leuk!

Verder nog lekker 11 km in het mooie Oostvoorne getraild en gisteren was dan eindelijk mijn georganiseerde loop in het Lage Vuursche. 25 teams met hond door het bos. Beetje chaos aan de start maar iedereen heeft genoten van de route. Ze waren alleen blijkbaar moe want na de eerste lus van bijna 11 km haakte iedereen af en heb ik de tweede van bijna 7 km nog maar gedaan :)) Natuurlijk weer met mijn vriendje Meeko <3

Verder een kleine hardloopdip. Het voelt allemaal toch wat zwaarder dan normaal, ik heb het idee dat ik wat vast sta. Ik ben ook wat klaar met die lange afstanden geloof ik, maar ook weer niet.
In mei 30 km tijdens de koning van Spanje dus ik moet nog even door :+ Om mezelf te motiveren heb ik een heel mooie hotelkamer geboekt. Die moet ik wel verdienen dus ik zet er nog maar even het gas op.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 07:32

Wat tof dat je toch nog mocht starten en dat het dan zo lekker ging!
Het kan ook gewoon zijn dat lange afstanden je niet liggen, het is geen moetje hè. Je kunt toch ook afstanden tot 20km pakken of iets dergelijks? Je moet er wel plezier in houden.

Wat irritant van de gynaecoloog Sherivey, daar word je dus ook niet helemaal wijzer van.

Danseresje wat ben je goed bezig met je opbouw. Lies geeft al mooi advies.

Hier gisteren weer kracht gedaan, 20 minuten, daarna ben ik het zat. Maar het is beter dan niks. En ik voel het nu ook in mijn armen.
Ik hoop dat ik vanavond nog een rondje kan, maar heb een lange werkdag van een uurtje of 10 voor de boeg en deze week niet heel veel energie. Voor donderdag staan er weer hoogtemeters op de planning.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 08:03

Ja heel fijn! Ik start vaker bij Cairn en ik vind het echt heel leuke mensen en fijne trails.

Ik weet niet of het nou aan de afstanden ligt. Die CPC heeft me toch een douw gegeven denk ik, ook qua tempo kom ik niet vooruit als een poos geleden. Ik ging met sprongen vooruit en nu is het een beetje stilgevallen. Dat doet wat met me merk ik. Ik twijfel of ik een schema laat maken door iemand om de trainingen even gevarieerd te maken.
In juli doe ik de La Chouffe trail en dus wil ik ook wat hoogtemeters mee pakken in de training. Wellicht helpt het al om daar wat mee te spelen. Dan laat ik jou weer even mijn inspiratiebron zijn :)) Heuvels of trappen herhalen en niet gewoon een rondje rennen.

Poeh, 10 uur werken, heftig! Met kinderen ook nog :') Succes vandaag en ik hoop met je mee dat je nog een rondje kunt doen!
En 20 minuten kracht is echt voldoende als je de juiste oefeningen doet. Als je het voelt doe je het goed 8-)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 09:38

Succes vandaag SV!
Ik moet ook echt weer eens aan de krachttraining. :o stel het steeds uit.

Lisitano, zit jij niet in de buurt van Outdoor Valley? Daar kun je best aardig heuvels meepakken :j

Ik ben vanochtend mn rondje alweer geweest. Twee km ingelopen, daarna om de kilometer een beetje meer tempo maken.
Ging best aardig, op 1 flinke hoestbui na. :)

Afbeelding

Garmin vindt hier ook wat van. _-:(
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 10:02

Zeker een aanrader Sv de Hivernaltrail. Het is even rijden maar het was echt mooi.
De spierpijn hebben we het niet over :')
Ah sterkte vandaag met je 10 uur werken. En 20 min kracht is idd beter dan niks (spierbalsmiley)

Fijn dat je knie beter gaat BusyMissy. Blijven toch lastige gewrichten voor dat hardlopen.

Ah fijn dat je benen weer mee willen lies. *\o/*

Danseresje ik had met mezelf afgesproken de lift te bewaren voor de dag na de marathon. :+ Heb uiteindelijk de trappen 1 x omhoog en 1 x omlaag gelopen. omhoog was 1 ding, omlaag ging echt niet _O- . Toen ik gister mijn dochter op bed ging leggen vroeg ze, mama waarom kruip jij de trap op als een baby. :') oops
Super dat je zoveel verbetering ziet. Je bent ook echt gestructureerd bezig en consistentie is key.
Wat betreft de belasting 2x20 is een grotere belasting dan 30 min. Met 2x 15 heb je dezelfde belasting alleen niet non stop. Als je het toch op wil splitsen zou ik gaan voor 20min en dan 10 min (of andersom maar ik zou het zo doen). Je zou ook kunnen kiezen om de training van 15x2, 1 of 2 keer te herhalen. Dan is je lijf echt wel klaar voor 30 minuten aan 1 stuk wat betreft de belasting.

muppetmayo dankjewel voor je lieve woorden. Het heeft mij zeker een mentale boost gegeven.
Beterschap voor jou! even goed uitzieken hoor. Anders ligt overbelasting snel op de loer.

Sherivey wat een klote antwoord van de gyn. Daar zit je niet op te wachten. Zou een spiraal met een constante hormoon afgifte dan nog een optie kunnen zijn? (ik ben geen arts en weet niet precies wat er aan de hand dus ik roep maar iets). De pil is echt rommel en ik kan me voorstellen dat je daar helemaal geen behoefte aan hebt, zeker niet icm met je mentale klachten.

Puera het grappige is, die poes doet alles. Rent rond, klimt/springt overal op. Hij lijkt er geen last van te hebben maar gezond is het absoluut niet.

Lisitano ah wat goed dat je toch gelopen hebt! En wat onwijs balen van je band maar wel heel tof dat ze je dan toch nog laten starten. *\o/* En wat een nette tijd ook zo op het strand! Moest je ook echt door dat water? want dat is ook nog wel echt flink zwaar natuurlijk.
En leuk ook zo een kidsrun <3
Even een hardloopdip kan duiden op wat lichte overtraindheid. Niet negeren dat gevoel hoor. Na dit super weekend even een stapje terug doen kan geen kwaad toch? Paar korte runs even zonder "moeten" op snelheid of afstand en dan kijken waar je volgende week staat?
Als je heuvel training gaat doen, heb je eigenlijk vrij automatisch een soort van fartleg training die het interessant maakt. Maar even kritisch naar je schema kijken om te zien of je goed bezig bent en waar je naartoe wil, kan zeker geen kwaad.

Sherivey haha jammer van die hoestbui maar wel mooie opbouw zo in je training.
En Garmin.. tja haha. Herstel is goed voor je moet je maar denken :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 10:03

Een spiraal gaf ze ook als optie, maar dat vind ik helemaal een eng idee.
En hoor uit mn directe omgeving ook veel nare ervaringen erover. :=

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 11:39

Een spiraal durf ik zelf ook niet hoor :o . Ben nu al jaar of 7 zonder hormonen en bevalt me erg goed. Zoveel stabieler dan met de pil.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 11:40

Dan wellicht even informeren naar de Mirena spiraal Sherivey? Geeft lokaal hormonen af, zorgde er bij mij voor dat ik geen continu "down" gevoel meer had, wat ik bij pilgebruik wel steeds had en je hebt na een paar maanden geen of nauwelijks menstruatie meer. De eerste weken voelt het wat vervelend maar daarna ben je er dan wel voor 5 jaar vanaf.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:05

Heb via pb idd ook al wat spiraal-tips gekregen.
Het heeft mn voorkeur niet, maar ik ga het wel in mn achterhoofd houden, mocht ik er op geen andere manier uitkomen.

Vind het heel lief dat jullie meedenken. <3

Maar ik zal het topic niet verder volspammen met deze struggles. Want hardlopen is gewoon een veel leuker onderwerp :))

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:09

SV, het is wat ver weg, maar ik denk dat jij de hivernaltrail ook heel leuk zal vinden ja! Echt een hoop singletracks en leipe klimmetjes. Trots dat je weer krachttraining hebt gedaan! Succes met je lange werkdag vandaag.

Germie, wat leuk dat je werd gefeliciteerd door de paralympische wielrenploeg!

BusyMissy, wat fijn dat het goed gaat met je knie en de oefeningen helpen!

Lies, echt fijn als het zo lekker gaat, knap tempo ook om 8 min vol te houden.

Danseresje, ooh ik wist helemaal niet dat de Wilhelminaberg onderdeel was van de Dutch Mountain Trail! Wat grappig. Die trail wil ik nog een keer gaan doen met een vriendin van me. Zo typisch iets wat er dan telkens niet van komt, nu vertrekt ze over een paar weken om de PCT te lopen, ik denk dat ik haar daarna niet meer bijhou. :')
Fijn dat het rennen zo goed gaat! En pas maar op, straks worden de raceprognoses bizar ambitieus en onrealistisch. :') Ik zou juist geen 2x 20 min toevoegen, dan loop je 10 min langer dan je tot nu toe gedaan hebt. Ik zou dan eerder 1x 20, 1x 10 doen. Dan 1x 20, 1x 15 en dan 1x 30 doen.

Muppetmayo, tja, eerlijk, soms helpt leuke gear echt wel! Maar het moet niet iets worden als 'pas als ik dit heb, kan ik gaan rennen'.
Getsie, wat vervelend dat je zo ziek bent geworden! Typisch ook, die spierpijn dan. Hopelijk ben je snel opgeknapt en kan je het weer oppakken, de motivatie lijkt er nu in ieder geval wel te zijn!

Sherivey, wat suf! Daarin kunnen ze soms nog zo achterlopen, kijken naar hormonen én wat dat mentaal met je doet. Waarschijnlijk ligt dat dan aan de progesteron in anticonceptie? Althans, meestal is dat de hormonale oorzaak van (versterken van) depressieve gevoelens, dan zijn er met anticonceptie ook andere opties om wel vrouwelijke hormonen binnen te krijgen zonder de progesteron, maar het is best een puzzel, want zonder progesteron wel oestrogeen bijnemen brengt ook weer risico's met zich mee. Goede vriendin van mij had een heftige vorm van PMDS en na tig rompeslomp had ze eindelijk een gynaecoloog en psychiater gevonden die haar klachten serieus nemen, dus vandaar dat ik er iets van weet, hopelijk vind jij ook dat wat je nodig hebt en tref je vooral de juiste professionals daarin!

Lisitano, wat fijn dat je nog mocht starten! Lekker gelopen hoor. Ik vind het altijd zo leuk om te lezen met hoeveel trots je over Meeke praat, echt een mooi team zijn jullie <3
Vervelend van je dip, maar misschien helpt het om even 1-2 weken de focus helemaal te verleggen? Minder lopen, meer krachttraining, wat vaker kort lopen in plaats van lang. Je basis is hartstikke goed en mei duurt nog even, dus je hoeft echt niet elke week enorm veel kilometers te lopen!

Nou, ik heb ook wel spierpijn hoor. Maar eigenlijk wel leuk om weer eens goed spierpijn te hebben van een run! Vooral in mijn bovenbenen en bilspieren, die hebben duidelijk hard gewerkt met de hoogtemeters + het tempo dat we liepen. Verder geen gekke dingen! Gisteravond zelfs nog mezelf naar krav maga gesleept, in juni wil ik meedoen met het P2 level examen en op maandagen doen we P2 technieken, dus die wilde ik niet missen. Mijn plan was om voor spek en bonen mee te doen, maar uiteindelijk alsnog de hele les meegedaan, zelfs een aantal squats in de warming-up die ik echt wel voelde. _O- Verder deden we valbreken en 100x rollen voorwaarts en achterwaarts en dan zo snel mogelijk jezelf overeind duwen om te eindigen in fighting stance, dat ging redelijk, maar nu voel ik me helemaal stijf.
Vandaag wil ik rustig een stuk lopen en wat yoga doen, hopelijk dat het allemaal weer wat soepeler wordt!

En en en, ik heb een knoop doorgehakt. Ik ga deze zomer naar Slovenië fietsen (vanaf Zwitserland ergens), en die fietsreis wil ik combineren met de Triglav Trail Run. Triglav is de hoogste berg van Slovenië. Ik zat te dimdammen tussen de 26 km met 1100+ hoogtemeters en 44 km met 2600+ hoogtemeters. Maar die 26 km vond ik niet heel uitdagend klinken en ik zag dat de route door een vallei gaat, grotendeels heen en terug over dezelfde paden... de 44 km vind ik dan weer absurd uitdagend, maar gaat heel tof over de bergkam rondom Triglav. Dus uhm, ja, ik heb me ingeschreven voor de 44 km. 8)7 Gaat echt pittig worden, maar met hoe consistent ik nu train en hoe goed het gaat, denk ik wel dat het moet lukken!

Dit is de route :):) (voor de beeldvorming, de 26 km was via dezelfde groene lijn bovenlangs tot het begin van de bergkam gegaan en dan weer terug). De rode cirkel is de top van Triglav.
Afbeelding

En er zijn nog wat leuke foto's online gekomen van de Hivernaltrail en onze eindsprint en finish!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 13:05

Wat een toffe uitdaging! En dat je erheen gaat fietsen, wauw. Zou niks voor mij zijn, superstoer.
Hopelijk lukt het allemaal. Ben nu al benieuwd naar de foto's.
Heerlijke foto's van de trail <3