Durf niet echt te eten, bang dat m’n wondje open gaat..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dustinlover schreef:Dat klopt zeker hoor, maar bij mij was mijn hormoonhuishouding helemaal van streek waardoor het niet lukte en nu gaan we er gewoon voor. Mijn doel is volgend jaar in het showseizoen mijn eigen ponys voor te kunnen brengen qua showen. Nu steeds afhankelijk van iemand vragen omdat ik het niet red en ik denk als die 32 kilo er af is dat het wel moet lukken. Dus bijna een jaar de tijd nu.
Rose_Sonny schreef:Ik lees ook mee!
Ik ben eigenlijk altijd al te dik geweest. Mijn ouders zeiden vroeger altijd dat het in de familie zat, en dat ik er dus weinig aan kon doen.
Inmiddels weet ik dat het niet zo is, maar daardoor wel een aantal jaren achterstand.
Ik jojo echt enorm, want als de knop om is, dan is die echt om. Maar als hij dus weer terug gaat, dan is hij ook echt terug.
Zo ben ik inmiddels al weer 6 jaar geleden ruim 30 kilo afgevallen. Wel in een gezond tempo. Door mijn calorieën te tellen,3x per week een uur kracht training te doen. In het begin deed ik dat in de sportschool, later deed ik dat thuis. Ik had toen ook een personal trainer, en wat mij het meest verbaasde was dat krachttraining beter geschikt is om af te vallen dan cardio. En dat je heel simpel thuis een routine kan volgen waar je helemaal niet veel voor nodig hebt, behalve de juiste instelling.
Ik heb dat een jaar volgehouden, en voelde me echt heel goed. Tot ik op een gegeven moment de instelling weer kwijt was, waardoor het in minder dan een jaar weer zo weer bij op zat :'(.
Later ben ik nog een keer weer behoorlijk afgevallen, niet zo veel als de eerste keer, maar toch wel bijna 20 kilo. Toen gebeurde er weer iets waardoor ik meer en meer ging eten. Ik kreeg een blessure aan mijn knie waardoor ik niet meer krachttraining kan volgen en toen kwamen de kilo's er weer bij. Afgelopen november ben ik er weer voor gegaan, toen ben ik 6 kilo afgevallen.
Toen werd mijn vader ernstig ziek, en in een tijdsbestek van 8 weken is hij redelijk plotseling overleden, je raadt het al; afvallen gestopt..
Ik wil wel echt afvallen, moet ook echt. Ik mag namelijk een heel tof paard volgend jaar inrijden, maar niet als ik zo zwaar ben als nu. Wat logisch is, want ik ben echt te zwaar voor een (jong) paard op het moment.
Ik ben heel hard op zoek naar die knop, en misschien door hier mee te kletsen, dat ik hem makkelijker vind