Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:57

Ik heb woensdag een dode kies en een verstandskies laten trekken. Is ook goed voor je dieet kan ik zeggen :') .

Durf niet echt te eten, bang dat m’n wondje open gaat..

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:20

Och jeetje Esther! Dat is ook niet niks….kan wel goed voor de lijn zijn, maar dit is niet de manier natuurlijk.. :+
Hopelijk kan je snel weer vast voedsel eten….nadat bij mij m’n verstandskies uit m’n kaak was gepulkt was ik de soep en vla idd na 2 dagen helemaal zat… :o
Nou in het kader van struisvogelkop uit t zand vanmorgen na het ontbijt met de halve liter thee even op de weegschaal gestaan en idd aangekomen (ik hoopte nog op een wonder O:) morgen even wegen voor t ontbijt om te zien wat te schade exact is en weer vol goede moed verder…ook ik heb die ruggengraat van jam… :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:53

Ik lees ook mee, moeten er weer 30 af(zwangerschapskilo's, kind is al 7 mnd :') ).

Ik doe al 3 mnd 10.000 stappen per dag icm borstvoeding maar heeft nog niet veel effect.

Ben toch maar calorieën gaan tellen(waaruit idd bleek dat ik gewoon echt teveel at :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:34

Mag de grootste struisvogel ook weer meedoen? :Y)

Heb dit topic tot paar weken geleden echt genegeerd sinds mijn nieuwe huis vorig jaar waarin het weer compleet mis ging... Als ik dan zie waar sommige zijn waarmee ik tegelijk binnen kwam in dit topic dan echt petje af voor jullie!

Nu ben ik hier 9 weken geleden gestopt met de pil door omstandigheden en besloot ik ook alles aan te pakken en dus af te vallen.. 5 weken super gezond gegeten en geen grammetje er af! Zo frustrerend en niet te geloven want ik val normaal heel snel en makkelijk af. Moment dat ik er "klaar" mee was en een dikke vette kapsalon naar binnen werkte was er ineens 1 kilo af.. :') Kwaad was al geschied, maar sinds ongeveer 1,5 a 2 weken ben ik weer serieus bezig en zelfs binnen 1 week 1,5 kilo kwijt.. Naja ik moet er nog 32... :+

Hopelijk ben ik weer welkom!

Esther dat kan inderdaad heel vervelend aanvoelen!

Corinep beter wat later dan nooit toch!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:46

Go ladies! Wat goed dat alle struisvogels hun hoofdjes weer omhoog steken! *\o/*

Onthou vooral dat het er ook niet binnen een paar maanden aan is gekomen, dus het er ook niet zomaar morgen allemaal vanaf is... :j

Langzaam en gestaag is ook helemaal prima. Misschien nog wel veel beter ook :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:47

Ja, anders zou ik het in ieder geval niet volhouden of alles er zo weer aan eten. Slow & steady.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:06

Dat klopt zeker hoor, maar bij mij was mijn hormoonhuishouding helemaal van streek waardoor het niet lukte en nu gaan we er gewoon voor. Mijn doel is volgend jaar in het showseizoen mijn eigen ponys voor te kunnen brengen qua showen. Nu steeds afhankelijk van iemand vragen omdat ik het niet red en ik denk als die 32 kilo er af is dat het wel moet lukken. Dus bijna een jaar de tijd nu. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 06:42

Mooi doel :j 0.5 kilo per week = 26 kilo in een jaar.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:06

Dustinlover schreef:
Dat klopt zeker hoor, maar bij mij was mijn hormoonhuishouding helemaal van streek waardoor het niet lukte en nu gaan we er gewoon voor. Mijn doel is volgend jaar in het showseizoen mijn eigen ponys voor te kunnen brengen qua showen. Nu steeds afhankelijk van iemand vragen omdat ik het niet red en ik denk als die 32 kilo er af is dat het wel moet lukken. Dus bijna een jaar de tijd nu. :)

Dat is een heel mooi doel :D. In kleine stapjes naartoe werken, dan komt het vast goed :)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:33

Ik lees ook mee!
Ik ben eigenlijk altijd al te dik geweest. Mijn ouders zeiden vroeger altijd dat het in de familie zat, en dat ik er dus weinig aan kon doen.
Inmiddels weet ik dat het niet zo is, maar daardoor wel een aantal jaren achterstand.

Ik jojo echt enorm, want als de knop om is, dan is die echt om. Maar als hij dus weer terug gaat, dan is hij ook echt terug.

Zo ben ik inmiddels al weer 6 jaar geleden ruim 30 kilo afgevallen. Wel in een gezond tempo. Door mijn calorieën te tellen,3x per week een uur kracht training te doen. In het begin deed ik dat in de sportschool, later deed ik dat thuis. Ik had toen ook een personal trainer, en wat mij het meest verbaasde was dat krachttraining beter geschikt is om af te vallen dan cardio. En dat je heel simpel thuis een routine kan volgen waar je helemaal niet veel voor nodig hebt, behalve de juiste instelling.

Ik heb dat een jaar volgehouden, en voelde me echt heel goed. Tot ik op een gegeven moment de instelling weer kwijt was, waardoor het in minder dan een jaar weer zo weer bij op zat :'(.

Later ben ik nog een keer weer behoorlijk afgevallen, niet zo veel als de eerste keer, maar toch wel bijna 20 kilo. Toen gebeurde er weer iets waardoor ik meer en meer ging eten. Ik kreeg een blessure aan mijn knie waardoor ik niet meer krachttraining kan volgen en toen kwamen de kilo's er weer bij. Afgelopen november ben ik er weer voor gegaan, toen ben ik 6 kilo afgevallen.

Toen werd mijn vader ernstig ziek, en in een tijdsbestek van 8 weken is hij redelijk plotseling overleden, je raadt het al; afvallen gestopt..

Ik wil wel echt afvallen, moet ook echt. Ik mag namelijk een heel tof paard volgend jaar inrijden, maar niet als ik zo zwaar ben als nu. Wat logisch is, want ik ben echt te zwaar voor een (jong) paard op het moment.

Ik ben heel hard op zoek naar die knop, en misschien door hier mee te kletsen, dat ik hem makkelijker vind

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:48

Welkom Rose! Wat een verhaal ook zeg!
Je hebt wel een heel mooi doel, een tof paard rijden!

Meekletsen mag altijd, gezellig :D .

Thanks iedereen voor beterschap haha. Inmiddels kan ik weer ‘gewoon’ eten, behalve aan de getrokken kant niet. Deed ik gisteren en dat deed zeer :') . Vandaag maar even rustig sporten, gisteren even getest hoe dat bij de pony’s ging en dat ging prima :). Dan ben je toch wel veel aan het bewegen, bukken etc.

Met pony Veerle gaat het nu eindelijk wat beter. Ze maakt weer grapjes en ze is weer knuffelig en niet meer gestrest of Brutus nog wel weerkomt. Was echt zo hartverscheurend om te zien, arm dier :knuffel:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:04

Rose_Sonny schreef:
Ik lees ook mee!
Ik ben eigenlijk altijd al te dik geweest. Mijn ouders zeiden vroeger altijd dat het in de familie zat, en dat ik er dus weinig aan kon doen.
Inmiddels weet ik dat het niet zo is, maar daardoor wel een aantal jaren achterstand.

Ik jojo echt enorm, want als de knop om is, dan is die echt om. Maar als hij dus weer terug gaat, dan is hij ook echt terug.

Zo ben ik inmiddels al weer 6 jaar geleden ruim 30 kilo afgevallen. Wel in een gezond tempo. Door mijn calorieën te tellen,3x per week een uur kracht training te doen. In het begin deed ik dat in de sportschool, later deed ik dat thuis. Ik had toen ook een personal trainer, en wat mij het meest verbaasde was dat krachttraining beter geschikt is om af te vallen dan cardio. En dat je heel simpel thuis een routine kan volgen waar je helemaal niet veel voor nodig hebt, behalve de juiste instelling.

Ik heb dat een jaar volgehouden, en voelde me echt heel goed. Tot ik op een gegeven moment de instelling weer kwijt was, waardoor het in minder dan een jaar weer zo weer bij op zat :'(.

Later ben ik nog een keer weer behoorlijk afgevallen, niet zo veel als de eerste keer, maar toch wel bijna 20 kilo. Toen gebeurde er weer iets waardoor ik meer en meer ging eten. Ik kreeg een blessure aan mijn knie waardoor ik niet meer krachttraining kan volgen en toen kwamen de kilo's er weer bij. Afgelopen november ben ik er weer voor gegaan, toen ben ik 6 kilo afgevallen.

Toen werd mijn vader ernstig ziek, en in een tijdsbestek van 8 weken is hij redelijk plotseling overleden, je raadt het al; afvallen gestopt..

Ik wil wel echt afvallen, moet ook echt. Ik mag namelijk een heel tof paard volgend jaar inrijden, maar niet als ik zo zwaar ben als nu. Wat logisch is, want ik ben echt te zwaar voor een (jong) paard op het moment.

Ik ben heel hard op zoek naar die knop, en misschien door hier mee te kletsen, dat ik hem makkelijker vind

Wat goed dat je je toch weer meldt. En wat goed dat je inziet waar het probleem bij jou zit. Misschien is het een idee om eens meer te focussen op die mindset en minder op het afvallen opzich, want dat kun je blijkbaar al prima :)

Geen idee of het jou helpt, maar de Lazyfitgirl methode heeft een flinke focus op mindset en probeert inzicht te geven in wat voedingsstoffen met je doen en hoe je daar het beste gebruik van kunt maken. Zelf de methode niet gedaan, maar volg de methode wel van een afstandje... :)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:11

Lazyfitgirl, dat klinkt wel alsof dat perfect bij mij past haha.
Ik zal er zeker naar kijken.

Ja bij mij is het echt de instelling waar het probleem zit. Plus als je ouder wordt, is het afvallen steeds moeilijker... maar het is een beetje alles of niets bij mij. En dan is het heel moeilijk vol te houden.

Hebben jullie daar ook last van?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:14

Daarom probeer ik het niet als diëten of afvallen te zien, of een tijdelijk iets, maar de leefstijl voor de rest van mijn leven. Lazyfitgirl volg ik niet exact, maar sluit wel redelijk aan bij hoe / wat ik eet.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:31

Wat een mooi doel Dustinlover en Rose_sonny, zoals velen hier zeggen: kleine stapjes en kleine veranderingen….
Fijn dat Veerle weer ietsjes haarzelf wordt Esther, echt zo sneu dat Brutus zo plotseling overleed…en fijn dat je weer redelijk kan eten en sporten.
Ik heb vanmorgen gewogen voor het ontbijt om te kijken wat ik ben aangekomen en of het al wat minder was dan gister en als positief punt: ik woog minder dan gister maar ben toch ruim een kilo aangekomen tijdens de struisvogelperiode….maar goed, nu weer 2 goede dagen achter de rug, dus hopelijk kan ik dat weer vasthouden…
Het was wel grappig dat ik juist in de afgelopen weken terwijl ik dus totaal niet lekker in m’n vel zat werd aangesproken door 2 kennissen met de vraag of ik was afgevallen, dus dat is toch wel positief :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:41

Alles of niets herken ik wel een beetje, maar werkt voor mij dus idd ook niet. Ik heb relatief kleine aanpassingen gedaan en ookal ging het de laatste weken echt niet lekker met me mentaal, ik laat dan niet al die kleine veranderingen varen, dus is de schade beperkt gebleven. Ik ben begonnen destijds met het stoppen van calorieën drinken, daarna ben ik met al het thuiswerken (en dus in mijn geval niet meer naar kantoor op de fiets) elke dag dat ik niet paard reed stukjes gaan wandelen (naar de supermarkt of stuk de polder in) dat ik iig de meeste dagen 10.000 stappen per dag haalde…en zo elke maand of week een kleine stap in de richting tot het ingebakken zit in het systeem….maar makkelijk is het allemaal niet, ik vind op gewicht blijven het moeilijkste van het hele proces….

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:53

Welkom rose! Ook genoeg meegemaakt dus!

Ik herken dat ook wel. Alles of niks.. blijft toch lastig dat gezond doen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:00

Mijn manier van met mate genieten op de zaterdag avond :')
Afbeelding
En ik geniet er inderdaad echt van :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:14

gaucho schreef:
Mijn manier van met mate genieten op de zaterdag avond :')
[ [url=m/mIVAtR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik geniet er inderdaad echt van :D

Enjoy!! *\o/*

Ik zit met mijn één zak chips per week op de bank Suits te kijken. Na een duurloop van 15km door het duin vanmiddag *\%/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:43

Chips vind ik de kcal dan weer niet waard ;) Hier bodypump en een mooie wandeling vandaag. Morgen ook weer een wandeling van 13 km op het programma, en een high tea :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:44

Geen kaas en geen wijntje, maar ik heb wel biefstuk a la Loetje op….zelfgebakken in een half pakje blue band en met de champignons erbij en witbrood….de frieten achterwege gelaten, dat dan weer wel. Maar verder niet gesnoept en vanmorgen paard gereden, huis gepoetst en stuk gewandeld tussen de buien door (en veel sport gekeken, daarmee verbrand je toch ook calorieën :D )
Eet je je kaasplankje gewoon zo Gaucho? Of met een kracker? Ziet er lekker uit… :Y) :9

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:51

Gewoon zo :9 met vijgenspread.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:52

Ik heb vandaag sinds lange tijd een gebakje op... Was verdomde lekker :D

Het zijn echt kleine stapjes die het hem doen dames... voor iedereen kan ik aanraden om voor jezelf positieve dingetjes te pakken.

Ik eet bijvoorbeeld op mijn werk vaak sla, maar wel nog met dressing. Dressing vind ik gewoon lekker :+ dus dat mag ik ipv boterhammen die dag.

En vanavond macaroni gegeten bij mijn ouders. Maar 1 keer opgeschept.

Ik moet even niet aan kaas denken guacho...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:00

gaucho schreef:
Chips vind ik de kcal dan weer niet waard ;) Hier bodypump en een mooie wandeling vandaag. Morgen ook weer een wandeling van 13 km op het programma, en een high tea :D

Ik zou niet aan jouw kaasplankje moeten denken :') zo heeft iedereen z'n voorkeuren... Haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:05

Ja, daaruit blijkt maar weer dat een standaard dieet niet werkt.