Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Wat ik wel heel erg vind dat een vriendinnetje van mij net in Dec een baby heeft gekregen en mensen dus flesvoeding aan het hamsteren zijn en zij het bijna niet kan kopen..
Ladybird schreef:Astorga schreef:Is het echt nodig dat iedereen hier deelt hoeveel hondenvoer, wcpapier, kattengrit en broodmakmix er in huis is?
Persoonlijk vind ik dat niet zo interessant en ga ik liever op de inhoud in. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige, want op mijn inhoudelijke posts wordt toch niet gereageerd.
Ik denk dat dat voor iedereen anders isIk snap dat het niet heel interessant is, maar aan de andere kant kan het voor mensen ook een eye opener zijn als ze lezen dat veel mensen toch wat meer inslaan. Denk dat dat ook wel bij het onderwerp hoort.
Hanafubuki schreef:Ik heb de mazzel dat ik thuis kan werken en mijn man ook, dus ik kan opvangen. Toch kan ik me zo goed voorstellen dat er ouders in de problemen raken: beroepen die niet thuis kunnen werken bijv in de zorg. Je kan ook weer niet opa en oma vragen op te passen want risico etca
AnnexUdith schreef:Er gaat bij mij op school in Groningen elk moment bepaald worden of school volgende week nog open gaat of niet. Ik hoop wel dat ik gewoon naar stage kan maar ook dat zal ik even goed overleggen wat hun willen.
Citaat:Ook Sint-Maarten weigert cruiseschip
Na Aruba en Barbados wil ook Sint-Maarten de MS Braemar niet laten aanmeren. Aan boord zijn duizend passagiers en vijf bevestigde coronapatiënten. Vier andere passagiers zitten in isolatie op verdenking van besmetting met het virus. Er zijn ook twee Nederlanders aan boord. De Braemar wilde aanleggen in de haven van Philipsburg om niet-besmette passagiers van boord te kunnen laten gaan.
Het RIVM is leidend bij de situatie op het schip omdat de Curaçaose gezondheidsautoriteiten de besmettingen gisteren hebben vastgesteld en Curaçao en Sint-Maarten als onderdeel van het koninkrijk aangesloten zijn bij Wereldgezondheidsorganisatie WHO.
Op dit moment dobbert het cruiseschip voor de kust van de Dominicaanse Republiek.
Pepperrr schreef:Ik vind sowieso het hele hamsteren zo onwijs egoïstisch... Zelf halve schappen inslaan terwijl je het misschien niet eens nodig hebt, en een ander heeft het dan juist keihard nodig en heeft helemaal niks. Doe gewoon je normale boodschappen, en als je iets nodig hebt neem je de hoeveelheid mee die je normaal mee zou nemen. Zo heeft iedereen wat ie nodig heeft toch? Of sta ik daar als enige zo in? En ja, ik woon in Brabant.
En ook absoluut niet richting mensen hier in het topic bedoeld.
Hanafubuki schreef:Van mij mogen dingen als kroegen etc ook sluiten. Als je hoort dat mensen nog steeds massaal naar de kroeg gaan, daar sta je ook hutje aan mutje.
cursebreaker schreef:Hanafubuki schreef:Van mij mogen dingen als kroegen etc ook sluiten. Als je hoort dat mensen nog steeds massaal naar de kroeg gaan, daar sta je ook hutje aan mutje.
O echt he!
Gaven ze eergisteren ook aan in de persconferentie.
"We kunnen de kroegen niet zomaar sluiten, MAAR misschien is het wel heel verstandig als je de situatie even goed laat doordringen en je aan je medemens gaat denken."
Kwam er op neer dat het eigenlijk wel het beste besluit zou zijn, maar het gebeurt dan niet, tot het dadelijk te laat is.