Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:32

Faringo, haha herkenbaar! Hopelijk trekt het snel weg. Als iemand je nu laat lachen voelt het ook zo naar, haha

San4nie, even over die drempel heen en erna merk je dat het best prima is alleen. Soms zelfs fijner!

Ik ben nu heel erg aan het zoeken wat ik kan doen, m'n standaard routine mag niet meer.

Door een enkelblessure ben ik 22weken geleden geopereerd. Nu mocht ik eerst weer opblouwen op de loopband, wat ik erg leuk vind om te doen.
Revalidatie gaat niet zoals verwacht, dus weer terug geweest bij de arts. Ik mag nu niet meer rennen, springen, eingelijk niks meer wat pijn doet (langer dan 10 min wandelen, roeien, crosstrainer en sommige kracht oefeningen).

Gister dus maar zonder warming-up m'n armen gaan trainen. Alleen krijg ik daar dus echt niet m'n hartslag mee omhoog, waardoor ik niet het gevoel heb alsof ik gesport heb. Ik mis echt het stukje cardio.

Nu mag ik nog wel zwemmen en fietsen (lage versnelling). Dus denk ik dat m'n cardio dag maar fietsent naar het zwembad wordt en dan baantjes zwemmen.

Zoek dus nu vooral iets om cardio te doen in de sportschool, even m'n hartslag omhoog jagen. Zodat deze tijdens de kracht oefeningen ook wat hoger blijft. Normaal begon en eindigde ik met een stukje rennen of roeien.

Wat doen jullie als warming-up?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:38

Gewoon gaan san4nie, die drempel is niet leuk (ken 'm maar al te goed), maar achteraf ben je trots op jezelf.

@Kosseh, ja lachen en hoesten is niet echt prettig nu. Wat rot zeg zat je revalidatie niet meewerkt en je een stap terug moet doen m.b.t. cardio. Lastig ja voor je warming-up. Vaak zijn het inderdaad die apparaten/oefeningen die je daarvoor gebruikt. Zit even te denken maar misschien is fietsen nog een optie, op een laag niveau en dan echt flink trappen zodat daardoor je hartslag wat omhoog gaat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:07

Meestal doe ik aan warming-up tijdens PT heel wisselende oefeningen zonder apparaten, maar die vallen al snel in de categorie springen etc, vrees ik.

Mag je ook niet op de crosstrainer?
Dan blijft denk ik de fiets over als warming-up?

Edit, nee crosstrainer doet ook pijn lees ik.
Dan blijft de fiets over denk ik...

san4nie

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:53

Ik heb het gedaan! En ging inderdaad best lekker. Kreeg nog even uitleg voor twee apparaten die ik nog nooit gedaan had, maar wel in m’n schema staan.
Misschien train je alleen inderdaad nog wel harder ook dan samen. Denk dat ik enorme spierpijn krijg.

Lastig kosseh! Dan lijken inderdaad fietsen en zwemmen als enige over te blijven. Ik begin vaak met crosstrainer en eindig met wandelen op de loopband, en op de fiets heen en weer.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:20

Goed gedaan san4nie! Klopt hoor, alleen heb je toch minder te kletsen. Hopelijk valt de spierpijn mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:37

Mijn moedervlek hoefde er niet uit van de huisarts en ik had nergens last van kwa coronaprik, dus gisteren toch lekker gaan sporten.
Enige wat ik merkte wat misschien van m'n coronaprik kan komen was dat m'n hartslag tijdens de cardio wel wat hard te lucht in schoot, dus toen op de cardio wat rustiger aan gedaan.
Maar wel blij dat ik geweest ben.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:09

Wat fijn dat de moedervlek kon blijven zitten. Zo zomaar kunnen dat door die prik je hartslag snel omhoog ging. Toch nog lekker kunnen sporten.

Ik werd gisteren om 17.20 gebeld dat ik me als enige had ingeschreven voor de les van 18 uur. Jammer dacht ik, maar hij bood aan om een circuitje uit te zetten voor me. Normaal zou ik zeggen, nee hoor hoeft niet. Maar nu dacht ik, ja je gaat wel! En ik ben gegaan. Had dus 45 minuten personal training. Circuitje van 12 oefeningen via Tabatha. Iedere oefening 4x en dan na 4 oefeningen even rust voor de volgende 4. Ik was echt verrot, maar wat was het heerlijk! Hij zei nog even dat mijn conditie en kracht lang zo slecht niet zijn dan ik dacht omdat ik het zo lekker vol kon houden. Dus dat was wel een fijne opsteker. Spierpijn valt vooralsnog reuze mee.

Vanmorgen al een rondje gewandeld, zo meteen tweede prik halen. In ieder geval even 2 dagen m'n lijf rust. Ga nog wel even fietsen (elektrisch) vanavond en morgen. Dan zaterdagochtend weer een spinninglesje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:31

Wow, wat goed van je! Fijn gevoel voor jezelf ook dan he, dat dat lukt!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:40

Ja was echt een goed gevoel en motiveert ook goed om nu door te pakken :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:21

Wat fijn Faringo! Een goed gevoel en een compliment, heerlijk.

Mijn hartslag ging ook echt wel even omhoog na die prikken, je lijf moet toch echt even aan het werk.

Ik heb flinke spierpijn in m’n schouders en armen. Ga morgenochtend weer met een vriendin, maar even zien hoe het dan voelt en anders doe ik wat extra oefeningen voor de benen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:47

Hier wordt de spierpijn ook langzaam weer wat erger, maar nog lang niet zo erg als dinsdag. Heb nu al weer zin in zaterdag. Zou liever eerder gaan, maar die spieren moeten echt even bijkomen, anders wordt het meer afbraak dan opbouw. Hebben we het gisteren ook nog even over gehad.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:53

Goed dat je toch je lichaam rust gunt. Anders werkt het alleen maar tegen idd.

Ik moet mezelf nu echt dwingen om te gaan. Vandaag staan de benen op het programma maar die voelen door het werk nu al aan alsof ik al 5 setjes squats gedaan heb. Ik zou veel liever nu lekker op de bank gaan liggen..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:28

En, ben je nog geweest?

Ik was nog even 21,5 kilometer op de elektrische fiets. Lekker weertje was het nog.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:40

Ja het ging beter dan verwacht! Ik had uit voorzorg niet het gewicht verhoogd wat eigenlijk wel het plan was, maar gaandeweg begonnen mijn benen zich beter te voelen. Sowieso een mentale overwinning.

Het was idd heerlijk fietsweer, zeker met een elektrische fiets.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:45

Goed gedaan. Soms gaan de dagen dat je geen fut hebt juist het fijnste.

Ja heerlijk zo'n fiets. Heb er 1 samen met m'n vader. Hij gebruikt m dus echt dagelijks en ik een enkel keertje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:10

Wij hebben sinds het najaar ook ebikes.
Laat ik veel vaker de auto staan nu.

Ik ben op de fiets naar stal geweest vanmiddag en heb vanaf stal 5 km met mijn hafje door het bos gewandeld.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:28

Faringo, wat goed dat je toch bent gegaan. Fijn ook om die complimenten dan te horen neem ik aan!
Goed dat je even wacht, trainen met spierpijn is echt niet fijn (en niet goed)

Ik heb ook even een verhoogde hardslag gehad, na beide prikken.

Capopjekop, goed bezig! Mentaal is het soms nog wel zwaarder dan fysiek.

Hier vandaag geen sportschool, maar niet stil gezeten. In m'n lunch pauze een rondje van 6km gefiets (ipv m'n normale rondje lopen).
Daarna gefiets naar het zwembad, 45min gezwommen en weer terug gefiets.
Toch weer 26km gefiets vandaag.

Zwemmen deed meer pijn dan verwacht helaas, maar met m'n brace om was het prima te doen

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:31

Ja ze zijn echt fijn. Het maakt fietsen wel een stuk leuker.

Lekker zo een rondje met je haf aan de wandel.

Toch nog flink actief geweest kosseh. Gelukkig hielp je brace wel voor het zwemmen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:32

Lekker bezig capopjekop!

Balen dat zwemmen ook pijn deed kosseh. Ga je het wel vaker doen?

Elektrische fietsen zijn echt fantastisch inderdaad, wij lenen ze heel soms.

Wandelen is ook altijd lekker, helemaal met je pony en in het bos.

Ik ga zo, om 8 uur weer. Heb nog wat spierpijn aan de achterkant van m’n bovenarmen, dus die krijgen vandaag nog even rust. En dan ga ik pas maandagavond weer, dus hierna heeft m’n lijf rust.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:57

Goed san4nie dat je vandaag weer gaat. Ik sla vandaag nog even over. Ga met een vriendin en haar dochtertje lunchen. Leuk plekje met speeltuin. Gaan er wel op de fiets heen dus toch nog wat beweging. Helaas (nog) geen zonnetje.

Hier is de spierpijn nog niet weg. Vooral in m'n armen nog last. Komt een beurse arm van de prik bovenop. Lijf moet ook echt weer wennen aan beweging want ben nauwelijks iets afgevallen deze week. Maar daar maak ik me niet zo druk om. Van binnen en met de spieren gebeurt er genoeg. Sinds maandag 1,5 uur flink gesport, 23 kilometer gewandeld en 21,5km gefiets. Daarnaast ook gewoon 32 uur gewerkt. Dus was een actief weekje. Nu volhouden dit, maar dat lukt wel want voel me in m'n hoofd met beweging toch echt een stuk beter/gezelliger.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:21

Afvallen binnen een week? Ik wou dat het kon :+ Maar let je ook op je voeding? Als je wil afvallen, is alleen meer bewegen niet voldoende. Dan moet je ook anders gaan eten. :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:02

Ik ben al 26 kilo kwijt, dus ja combi van voeding en bewegen. Helaas 3 kilo erbij en die wil ik er weer af :D. Dus had gehoopt op een paar ons na gezond eten met beweging. Maar dat komt vanzelf wel. 1 ding tegelijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:21

Je bent iig al lekker bezig. Dan komt de rest idd ook wel

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:29

Wauw, 26 kilo is veel!

Hier gaat het wat minder. Ik heb dagelijks hoofdpijn en daardoor slaap ik in de avonden veel, in plaats van sporten. Het een en ander is ook wel gaande nu, huisarts wijdt de hoofdpijn dan ook aan het feit dat ik té veel in mijn hoofd zit momenteel.
Sporten kan dan juist goed zijn, maar nee, krijg me er niet toe gezet...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:44

Knap, 26 kg!

Balen, Zertab, advies heb ik niet voor je, hopelijk kun je het weer ombuigen naar wel sporten :(:)

Ik ben in niet al te lange tijd (ongeveer 2 maanden) 8 of afgevallen, waarbij ik wel eerlijk moet toegeven dat een bovengemiddelde hoeveelheid stress mij heeft geholpen met afvallen.
Waar ik eerder altijd een ongelooflijke emotie-eter was, ben ik er achter dan wanneer de stress maar hoog genoeg oploopt, ik ook ineens heel goed kan stoppen met eten.
Echt niet eten heb ik niet gedaan overigens, heb er altijd voor gezorgd minimaal 2 goede, gezonde maaltijden te blijven eten en op momenten dat eten echt een opgave was, nam ik iig een dosis Nutrition Water voor na het sporten, zodat ik in ieder geval een aantal essentiële voedingsstoffen wel binnen kreeg.
Alleen ik kon dus ineens gewoon alle slechte snacks als chocola en chips gewoon laten staan zonder ik ook maar het gevoel had wat te missen.

Heb mezelf ook voorgenomen om uit de hele sh*tperiode van nu dan iig iets positiefs te halen voor mijzelf, nl dat afvallen nu goed lukt en ik ben dus ook wel super gemotiveerd om lekkere gezonde dingen te blijven kopen en koken voor mezelf.

Ook omdat ik dus wel echt onwijs blij kan worden van m'n eigen spiegelbeeld nu.
Het sporten is voor mij nu ook een onwijze uitlaatklep, tijdens het sporten even geen tijd voor zorgen en piekeren, en ik slaap na het sporten ook beter, dus win-win.