3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:07

Oh dan valt het eigenlijk wel mee Marlinderooz. Zo zie je weer hoe erg een lijstje kan misleiden.
Klinkt heerlijk Sanne! :9
Mooie jas Kelpie! En mooi lijstje!

Gisteren was mijn treatday, ik zal mijn lijstje maar niet delen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:11

Nu ben ik heel benieuwd Kim!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:43

Vooral heel veel boterhammen met Nutella en Nacho cheese chips en honey BBQ chips :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:46

Wij zijn gisteren echt goddelijk uit eten geweest, allemaal kleine gerechtjes :9 mosterdsoep, carpaccio, pasta pesto met kip, lamsrack, duivelse gamba's (2x O:) ) oosterse noodles en creme brulee op :9 oh ja, en een fles wijn :')

Geloof dat ik genoeg kcal naar binnen heb gewerkt voor een week, maar het was het zo waard <3 vanochtend ontbijt overgeslagen, had nog helemaal geen trek. En toen moesten we nog even de stad in om schoenenterug te brengen. Spontaan (en met lege maag) gaan lunchen, veel te veel....
Zucht, nu echt weer even de knop om!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:59

Klinkt heeeerlijk Laura!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:39

Oeh, zo lekker Laura! :9

Gisteren had ik voor mezelf een mooi lijstje in gedachten, helaas me er niet helemaal aan gehouden. Ten eerste werd mijn avondeten veel meer, maar dat was niet heel erg. Tussendoor dingen voor mijn keel op, ben vreselijk aan het hoesten. En kreeg bij mijn opa en oma een stroopwafel, die was niet te verstaan. Toen maar weer wat dingen van mijn planning geskipt :')
Mijn uiteindelijke lijstje:
O: twee boterhammen met een gekookt ei en kaas en een kop thee met honing. (355)
L: drie boterhammen met Gelders gekookte worst, metworst en kaas. (378)
T: een dropje. (15)
T: een peer. (54)
T: een stroopwafel en een strepsil. (140)
A: voorgerecht: pompoensoep. hoofdgerecht: salade van verse tomaat, komkommer, basilicum en pijnboompitten, frietjes, yogonaise, ketchup, een kippenpoot en nog wat los kipfilet (we hadden een hele kip uit de oven). (775)
T: twee zelfgemaakte koekjes met pinda en chocola. (120)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen en 40 minuten bezig zijn met paard.
Totaal kcal: 1838.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:58

Ik ben terug en ga opnieuw aan de slag met gezond eten. Deze week grote inkopen doen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:39

Jullie zijn lekker bezig geweest dit weekend :9 :D Ik had niet veel geks dit weekend, alleen gisteren verliep niet helemaal als geplanned. Meegeweest naar een uitwedstrijd van de rugby, daar in de kantine moeten lunchen (tosti en broodje knakworst :+ ) en mijn avondeten was niet lekker dus dat heb ik na een paar happen aan de kant gezet en ook maar weer 2 tosti's gemaakt :Y)
Al met al zat ik nog steeds rond de 2000, dus geen man overboord, vandaag maar weer een beetje fatsoenlijker eten.

Lijstje vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, pruimen en chocolade chunks :9
L; waldkorn croissantje met kaas, meergranenbroodje met filet americain en gekookt ei
A; wraps met halloumi en groenten
B; uurtje boksen

Mischien nog ergens tussendoor wat, maar ik ben op het moment niet zo van de tussendoortjes.

Aria_zz schreef:
Ik ben terug en ga opnieuw aan de slag met gezond eten. Deze week grote inkopen doen.

Succes! *\o/* *\o/*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:15

Vandaag naar de sauna geweest met mijn moeder, lekker duf nu, haha. Was wel heel erg fijn. Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee Oberlander rogge boterhammen met Slankie en komkommer
T: twee cappuccino’s en twee kleine roomboter koekjes
L: twee bruine boterhammen, eentje met gerookte zalm, eentje met tonijnsalade
T: twee spelt-rijstwafels met Slankie
A: runderreepjes, broccoli en woksaus
T: een appel en een mineola

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:23

Lekkere lijstjes guys! Sorry ik ben echt super druk (geweest) met school, daardoor niet de tijd/puf gehad om op iedereen te reageren. Lees wel alles!

Vandaag:
O/L: stuk stokbrood met kip, pesto, rode ui en sla + ijskoffie + van die drinkyoghurt
T: Frikandelbroodje (oeps)
A: pasta met mager rundergehakt, courgette, tomaat, ui, paprika, kaas en pijnboompitjes
T: Toffe Crunch pepernoten van de pepernotenfabriek

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:31

Laura82: fijn dat je zo heerlijk hebt genoten van jullie trouwdag etentje!

Black_kelpie, welkom terug en lekker fanatieke start bij je nieuwe sportschool! Stoere jas ook :)

Kimmie25501: vervelend zeg die keelpijn en het hoesten, hopelijk snel weer klaar!

Hier nog steeds beetje uit de running van de rugpijn, morgen gelukkig weer behandeling. Wil vanmiddag nog wel even Luna gaan rijden. Zaterdag wat veel gesnoept, de zelfgemaakt appelplaatkoek was wel erg lekker :') Rest van de week wel netjes.

Lijstje vandaag:
O: afbaktriangel met kipfilet
L: kwark met superfood&notenmix met lijnzaad en honing
T: banaan
A: diepvriesmaaltijd, eierspätzle met kip en groente, lekker makkelijk :+ was bij de Lidl in de aanbieding, ben benieuwd of het een beetje te eten is
T: bakje magere perzikyoghurt.

Twijfel wel een beetje of ik een speciaal MS dieet ga proberen, is een beetje Paleo achtig en schijnt wel goede dingen te doen. Maar goed, wel hele switch dan, aan de andere kant als ik dan meer energie krijg, graag.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:44

Ik heb zelf van het weekend zelf tomatensoep gemaakt. Was erg geslaagd! En uiteraard gewoon inclusief velletje.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:18

Die diepvriesmaaltijden kunnen best lekker zijn Urosa! Ik had er laatst één van Aviko(?) met varkenshaas, aardappelpartjes en groente en het was echt super lekker en makkelijk.

Zelf tomatensoep maken heb ik ook een keer geprobeerd, maar toen per ongeluk de hele pan laten vallen... Oeps. Vind zelf soepen maken wel leuk! Ook wel eens zelf mosterdsoep gemaakt. <3

Vandaag, alweer, de hele dag met school bezig. Sommige vakken zijn zo ontzettend veel werk, kom amper meer aan iets anders toe.

Lijstje voor vandaag:
O: volkoren boterham met gerookte achterham
T: Toffe Crunch pepernoten
L: volkoren boterham met gerookte achterham + volkoren boterham met snijworst
A: pasta met mager rundergehakt, tomaat, courgette, paprika, ui en pijnboompitjes
T: vast nog wat pepernoten haha

Qua beweging is het momenteel zo ruk bij mij. Ik fiets nu wel meer, omdat ik met de fiets naar school ga (kwartier heen, kwartier terug) maar verder doe ik eigenlijk bijna niks meer omdat ik zo druk met school ben. Ik ben best vaak s'ochtends "vrij" (geen les, maar wel thuis met school bezig) en zat te denken om voortaan eerst een stukje te gaan wandelen voordat ik met school begin. Gewoon elke dag even een half uur-uurtje of zo.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:38

Welkom terug Aria!
Mooie lijstjes allemaal!
Veel beterschap Urosa! Ik ben wel benieuwd of je avondeten lekker was!
Het is lang geleden dat ik zelf soep heb gemaakt, ik kook eigenlijk altijd andere dingen. Misschien toch maar weer eens iets gaan maken. Mijn vader maakt altijd zelf groentesoep :j

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met honing en 100% pindakaas, een kop thee met honing. (310)
T: een kopje thee met een Zeeuws rondje. (bij de kapper) (68)
T: een kop thee met honing en een stuk komkommer. (41)
L: vier boterhammen met boter, kaas, 100% pindakaas, bosbessen fruitspread en honing. (582)
A: aardappel, erwtjes en worteltjes uit een potje en een halve kalkoenfilet. (230)
T: een bakje yoghurt met witte basterdsuiker. (140)
T: een kop thee met honing, twee zelfgemaakte koekjes met pinda en chocola, twee dropjes en een keelsnoepje. (194)
B: 8000 stappen en 35 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1564.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:25

Ik maak regelmatig zelfs tomatensoep of groentensoep, dat vries ik dan in. :P Moet nog steeds mijn groentesoep opmaken. :+
@Sanne, is de sportschool geen optie of een andere vereniging oid?
@Maanlicht, mooi lijstje! Ik moet echt meer fruit eten als ik jouw lijstjes zie haha.

Mijne gister:
O: 4 beschuitjes met nutella ( :9 ) (400 kcal denk ik)
L: Broodje roomkaas op school (zo'n 300kcal)
A: witlof, aardappelen en heeeeeel veel kaas (rond 1000 kcal)
B: fysio en 10.000 stappen ongeveer

Maandag en zondag chips gehad en ongezonder gegeten dus even rustig aan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:37

Ik maak minimaal wekelijks een pan soep. Favorieten zijn paprika, geroosterde tomaat en wortelsoep. Vooral de wortelsoep is heerlijk nu het wat kouder wordt, met gember en citroengras. Heerlijk!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:05

Marlinderooz, de sportschool vind ik echt tien keer niks. Meerdere keren geprobeerd maar ik moet een sport echt leuk vinden om het vol te houden. Het liefst zou ik het wielrennen weer oppakken, maar ik kan hier nergens mijn racefiets kwijt. (Studentenhuis) en als ik hem buiten zet is ie binnen een dag weg.

Het wandelen moet ik opschuiven naar het weekend.. Gewoon echt geen tijd voor momenteel. Zit van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat met mn neus in de schoolboeken. Heel vermoeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:17

Mijn favoriete soep is bloemkoolsoep. Uitje en knoflook fruiten, daar cayennepeper, kerriepoeder, garam marsala, komijnpoeder en korianderpoeder bij gooien zodat de kruiden even mee kunnen bakken, bloemkoolroosjes erbij en alles even omscheppen zodat er ook wat kruiden op de bloemkool zitten. Dan 1.7/anderhalve/twee liter water erbij en een zo'n soepstarter van Maggie (vind ik lekkerder dan een bouillonblokje maar dat laatste kan ook), koken tot de bloemkool snotgaar is en dan met de staafmixer erdoor. Heel lekker, en omdat hij vegan is kan je hem super lang bewaren zonder dat hij bederft of vies wordt. Ik eet hem graag met wat naanbrood.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:58

Ik maak eigenlijk nooit zelf soep, maar manlief had 1,5 kilo tomaten meegekregen van het werk. En dus heb ik maar een poging gemaakt.

Gewone groentesoep hebben natuurlijk ook wel eens gemaakt (gewoon veel in 1 bak kokend water gooien) maar vind zoiets als tomatensoep toch echt weer een stapje verder. Ik ben geen (goede) kok, dus was trots op mezelf dat het gelukt was.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:20

Tomatensoep vind ik het makkelijkste wat er is. Meestal snij ik alle tomaten in kwarten, snijkant naar boven op een bakplaat met wat peper en een paar hele knoflooktenen ertussen (met vel). Dan in de oven voor 30/40 minuten. een (paar) ui(en) fruiten in een soeppan met wat olijfolie. Knoflooktenen van de bakplaat halen en de tomaten in de soeppan. Knoflooktenen even laten afkoelen en uitknijpen boven de soeppan. (Kokend) water en bouillonblokjes erbij. Een scheut ketjap manis om de zurigheid van de tomaten wat op te heffen (suiker kan ook). gedroogde kruiden naar wens toevoegen zoals oregano, tijm, gerookt paprikapoeder, cayenne, chilipeper of Italiaanse kruiden. De hele boel pureren. Eventueel creme fraiche of gesneden peterselie toevoegen. Het is wel lekker als de soep licht pittig is, dus je kunt naar smaak peper of chilipoeder toevoegen. Klaar.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:21

Maanlicht schreef:
Tomatensoep vind ik het makkelijkste wat er is. Meestal snij ik alle tomaten in kwarten, snijkant naar boven op een bakplaat met wat peper en een paar hele knoflooktenen ertussen (met vel). Dan in de oven voor 30/40 minuten. een (paar) ui(en) fruiten in een soeppan met wat olijfolie. Knoflooktenen van de bakplaat halen en de tomaten in de soeppan. Knoflooktenen even laten afkoelen en uitknijpen boven de soeppan. (Kokend) water en bouillonblokjes erbij. Een scheut ketjap manis om de zurigheid van de tomaten wat op te heffen (suiker kan ook). gedroogde kruiden naar wens toevoegen zoals oregano, tijm, gerookt paprikapoeder, cayenne, chilipeper of Italiaanse kruiden. De hele boel pureren. Eventueel creme fraiche of gesneden peterselie toevoegen. Het is wel lekker als de soep licht pittig is, dus je kunt naar smaak peper of chilipoeder toevoegen. Klaar.

Oke heel chill dit receptje!! Meer van dit haha :o _/-\o_

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:40

Wortelsoep, een heerlijk herfstrecept door Maanlicht. Ook als je niet zo'n fan bent van wortels, zoals Maanlicht.

Benodigdheden:
- lekker veel geschilde wortelen, ongeveer 500 gram (je kunt gewoon zo'n zak kopen bij de supermarkt)
- stuk gember (ongeveer 4 x 4 cm), geschild
- twee uien
- knoflooktenen zo veel je wil (ik doe meestal 2 of 3)
- snufje cayennepeper of chilipoeder
- een stengel Sereh/citroengras (kun je bij de AH kopen, ligt per 3 stuks bij de gember en rode peper en zo)
- een citroen of een scheutje natuurazijn
- bouillonblokjes (welke smaak je lekker vind, ik doe meestal rund. Maar groente is ook prima)
- eventueel een pakje kokosmelk

Hoe maak je het:
Schil en snij de uien, knoflook en gember en fruit in een soeppan met wat olijfolie op middelhoog vuur.
Snij de wortels in stukken en gooi ze in het hakmolentje van je staafmixer (als je die niet hebt kan een blender ook denk ik). Je kunt ook de wortel fijner snijden of raspen als je geduld hebt.
Bak de wortelrasp in een wok met een beetje olijfolie. Als de wortel een beetje gaar wordt (ongeveer 4 minuten), doe ze dan in de soeppan bij de knoflook ui en gember.
Doe hier (kokend) water en bouillonblokje(s) bij totdat de boel net onder staat.
Plet met een stevig mes de onderkant van de sereh/citroengras en maak hier en daar wat inkepingen in de stengel. Snij van de bovenkant een klein deel, ongeveer 2 cm, heel erg fijn. Voeg het fijngesneden deel en de stengel toe aan de soeppan. Laat de boel zachtjes pruttelen (15 minuutjes).
Haal de stengel eruit en pureer de soep met de staafmixer.
Is de soep te dik, voeg dan wat (kokend) water toe.
Waarschijnlijk is de soep best wel zoet. Om hem wat beter op smaak te krijgen kun je een klein scheutje natuurazijn of wat citroensap toevoegen. Voeg ook wat chilipoeder toe.
Is de soep niet zout genoeg? Voeg dan nog een (stukje) bouillonblokje toe of wat zout.
De soep hoort wat dik te zijn, een beetje zoals pompoensoep.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:37

Ik ben dus echt een noob met koken, vooral met smaken combineren. En dit soort uitgebreide recepten voor toch redelijk ''simpele'' dingen kan ik echt gelukkig van worden haha

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:25

Ohhh ik heb door alle recepten nu zoveel zin in soep?! Heb alleen een te kleine pan om alles in te koken dus ik kan alleen soep maken als ik bij mijn ouders thuis ben. Merp. Mijn vader maakte vroeger wel eens mosterdsoep en dat was echt helemaal heaven. De pompoensoep van Unox vind ik ook enorm lekker. Uiensoep is- en blijft de grote favoriet, alleen kan mijn buik er niet goed tegen dus lijk daarna altijd 6 maanden zwanger en daar heb ik ook niet altijd zin in :')

Hebben jullie toevallig ook leuke havermout ideeën? Wil het met amandelmelk bereiden 's ochtends (of de avond ervoor) en dan meenemen in de trein en ontbijten, maar twijfel een beetje over de toppings?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:04

Oehh, lekker soeprecepten! Love soep <3 De bloemkoolsoep van Emma maak ik ook wel eens, alleen dan met alleen kerrie en chilipoeder als specerijen. En ik maak m wel met een bouillonblokje. Heerlijk beetje pittig!

Havermout eet ik meestal met appel en kaneel, heerlijk! Maar die eet ik dat wel warm, dan wordt de appel lekker zacht.