Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:24

Geen idee, maar ik maak er gewoon een leuke loop van, ik ga met iemand samen dus dat is sowieso gezellig.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:55

Supervixen: al ns in Limburg meegedaan met een trail? Is ook gaaf ;)

Update knie: mag ook ff niet hobbelen of sporten in algemeen waarbij de knie pijn doet. Heb nu tape.
Dan maar veel wandelen en fietsen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:10

Tuurlijk SV, zal zowiezo leuk zijn! Helemaal hersteld van de 33 km?

Jnien wat jammer, hopelijk geneest het nu snel!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:15

Jnien schreef:
Supervixen: al ns in Limburg meegedaan met een trail? Is ook gaaf ;)

Update knie: mag ook ff niet hobbelen of sporten in algemeen waarbij de knie pijn doet. Heb nu tape.
Dan maar veel wandelen en fietsen.

Ja één keer, dat was de corio trail. Erg leuk inderdaad. Ik ben alleen twee uur onderweg naar (Zuid)Limburg ongeveer en dat vind ik nogal wat.
In maart ga ik wel een strong viking trail in België lopen, in Balen. Is iemand hier bekend met die regio?

Katharinaa, bijna. Gisteren nog 15km getraild en die voelde ik nog wat. Vandaag rust en dan morgen nog even het bos in.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:03

Supervixen schreef:
Ja één keer, dat was de corio trail. Erg leuk inderdaad. Ik ben alleen twee uur onderweg naar (Zuid)Limburg ongeveer en dat vind ik nogal wat.
In maart ga ik wel een strong viking trail in België lopen, in Balen. Is iemand hier bekend met die regio?

Katharinaa, bijna. Gisteren nog 15km getraild en die voelde ik nog wat. Vandaag rust en dan morgen nog even het bos in.

Snap ik, 2 uur rijden is to much ;)
Maar mocht je nog ns interesse hebben: de DenDriesloop is erg mooi. Maak je er een weekend van!
Is in Valkenburg en daar kun je een heel leuk weekend hebben ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:15

Ben wel eens een weekend in Valkenburg geweest, is leuk ja!
Bedankt voor de tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:31

Lopen jullie ook in de stromende regen? Ik ben aan het wachten tot het droog wordt voor een rondje }:0

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:32

Ja ik loop wel in de stromende regen, vanochtend geluk gehad dat het nog niet zo hard ging :)

Daarentegen heb ik een hekel aan harde wind en doe ik als het hard waait alleen kleine rondjes en of bebouwde kom of bos :p

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:45

_lauraaa_ schreef:
Lopen jullie ook in de stromende regen? Ik ben aan het wachten tot het droog wordt voor een rondje }:0

Ik heb een waterdichte jas sinds een paar weken. En sinds ik hem heb regent het bijna op al mijn loopdagen. Ik vertrek bij miezer of lichte regen, maar bij hoosbuien gebruik ik de loopband op de sportschool. Er zijn grenzen. Maar lopen in de regen vindt ik eigenlijk best lekker.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:49

s1993 schreef:
Ja ik loop wel in de stromende regen, vanochtend geluk gehad dat het nog niet zo hard ging :)

Daarentegen heb ik een hekel aan harde wind en doe ik als het hard waait alleen kleine rondjes en of bebouwde kom of bos :p

Hier miezert het nu, maar waait het ook soms flink hard :')

Ik laat me zometeen door mijn vriend droppen en dan loop ik terug. Gister bedacht en ik heb er zin in, andere route dan anders, voor mijn duur lopen heb ik dat echt nodig merk ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:37

Yes vanmorgen ruim 27km met 320hm getraild in de stromende regen en het ging heerlijk.
De eerste 19km met mijn trailmaatje, maar die haakte af vanwege pijn in zijn hamstring. Dus zelf nog 8km verder gelopen. Het ging echt goed, ik heb met 5.50 per km gelopen :D

In het begin vond ik de regen vreselijk, maar het doet me nu vrij weinig meer. Droog shirt en handdoeken in de auto en gaan met die banaan.

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:48

Hi dames hier druk gehad weinig gelopen

SV je vorige foto’s zijn zooooo mooi en jij loopt als malle

Ik loop ook kleine afstanden merk dat ik er niet meer in kom na 2 zwangerschappen of er is iets medisch maar dat wil dan niet weten

Moet vaker “lange” afstanden doen
7-3 Driebergen loop geloof 12-13km maar dat ga ik niet halen

Vandaag op 6.5km voelde ik zware benen en op 8km verzuurd
Gelopen tot 9.8km in 70 min heb wel 300 meter gewandeld weiland was me te glad
Vond wandelen heel lekker

Is er misschien animo om gezamenlijk een wedstrijd te lopen een trail

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:14

Wauw gaaf SV!

Ik ben uiteindelijk toch maar vertrokken in de regen en het ging echt fijn! 4 km in 6:10 per km. Het was ook de eerste keer weer dat ik aaneengesloten kon hardlopen zonder wandelpauze. Het gaat dus gelukkig iedere week vooruit!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:55

Oh Tita, wat jammer dat het zo moeilijk gaat. Hoe lang zijn de zwangerschappen geleden? Anders misschien eens bloed laten testen?

Goed gedaan Laura +:)+

Ontherun, goed plan, veel succes!

SV weer helemaal top! Prachtige foto's, prachtige afstanden en prachtige tempo's!

Ik vind de regen ook niet zo erg. Ik heb onlangs ook een supergoed (en duur) regenjasje gekocht. Vandaag ook wel nodig gehad. Het heeft heel de tijd geregend. De trail was een super leuk parcours! Eerste 8 km dacht ik: pfff gewoon rustig houden en door doen, we komen er dan wel. En toen begonnen de leuke echte trailweggetjes, kleine hellingen op en af en uiteraard veel modder, was super. Heb de rest van de trail met een smile uitgelopen!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:16

Klinkt goed Katharina! Fijn dat je toch nog een trail hebt kunnen lopen.

Goed bezig Laura, lekker ook dat je weer langer kunt lopen.

Ik ben altijd in voor loopjes, weg of trail. Ben gewend dat ik overal ver voor moet rijden _O- Vriend had me vlakbij mijn werk afgezet, dat is over de autoweg 11 km, die loopt langs de heide met een fietspad. Dus dat fietspad heerlijk gelopen, eerste 5 km gingen echt heerlijk, genieten. Toen moest ik 2km tegen de harde wind heuvelop beuken en was ik kapot. Al met al wel blij met vandaag, hoewel ik dus wel eerder ben gestopt dan bij mijn voordeur, laatste 2 km maar uitgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:24

Fijn Katharina! Het zal wel een flinke modderpoel zijn geweest met de regen van dit weekend!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:08

Pff, waar haalt iedereen die motivatie toch? Bij mij staat die op een laag pitje, ik moet mezelf een schop onder mijn k*nt geven om naar de joggingclub te gaan. Maar ja, heb dan ook heel wat voor de kiezen gekregen de laatste maanden: in oktober mijn val met 5 breuken, mijn pa heeft na 5 overwonnen kankers er weer 2 bij gehad die bestraald zijn, maar de bijwerkingen maken hem moedeloos en depressief, en de artsen weten ook niet zo goed hoe ze het moeten aanpakken (lijken telkens uitzaaiingen, maar ze weten niet vanwaar ze voortkomen), en moet na al mijn inspanningen noodgedwongen veranderen van werk omdat mijn baas een idioot was (oeps, hoor ik niet te zeggen, maar het is zo) - gelukkig na amper 10 dagen werkloosheid de luxe gehad van uit 2 jobs te mogen kiezen, en meer geld voor minder werk.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:17

Pfff hwn kan begrijpen dat je soms laag zit ik energie. Maar hardlopen kan helpen je gedachten af en toe te verzetten en geeft je daardoor dan weer meer energie! Ik weet niet hoe laat je moet beginnen werken, maar misschien is het een idee om s morgens vroeg een klein toertje te doen, om even positief aan de dag te beginnen?
Veel succes met je nieuwe job en veel sterkte en beterschap voor je vader!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:32

Dan heb je ook heel wat voor je kiezen gekregen hwn, ik snap wel dat het dan even niet gaat.
Heb je nog pijn overgehouden aan je val of ben je volledig hersteld?

Ik krijg juist rust in mijn hoofd door het lopen. Vooral in het bos. Het helpt om mijn stress te verminderen.
Vorig jaar heb ik ook een heftige periode achter de rug, mijn vader heeft twee zelfmoordpogingen gedaan. Juist door het lopen blijf ik dan op de been en kan ik dingen beter van me af zetten en verwerken.
Daarnaast heb ik nieuwe hardloopvrienden gemaakt via insta, waar ik regelmatig mee loop. Ook dat motiveert enorm, omdat dat gewoon heel gezellig is.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:52

Je hebt ook heel wat voor je kiezen gehad hwn! Ik heb ook mindere periodes hoor, deze week ook veel minder gelopen dan ik had gewild, maar hartstikke druk gehad. En ook hier juist rust in mijn hoofd door het lopen. Ik ben ik 2018 begonnen en de knop omgezet naar duurlopen als een echte sprinter. Zat tegen een burn-out aan en lopen gaf me rust, energie en kracht. Net zoals sporten altijd wel al deed. En ook nu nog, ik heb idioot veel zorg over mijn moeder voor mijn leeftijd (ben bijna 30 en al bijna mantelzorg) en dat wordt me regelmatig nog teveel, het lopen is dan echt van mij, mijn me-time, ik kan er veel in kwijt en mee opladen. Goede keuzes gemaakt op opleiding en werk gebied en ik heb ook echt de energie en steeds veel zin om te lopen. Als ik niet kan gaan wordt ik ook serieus chagrijnig _O- en s ochtends voor het werk lopen vind ik ook heerlijk! Instant energie voor de hele dag.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:47

Hwn ik snap je helemaal hoor misschien komt dadelijk weer terug als langer licht is.

Ik loop puur voor gezondheid ik hoop dat ik door sporten langer gezond blijft.
En ik hou van eten en wil niet teveel uitdijen daarom loop ik.

Soms kan ik helemaal aan niks denken tijdens lopen wat ik weer erg lekker vind.
Maar makkelijk is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:17

Dat is inderdaad niet niks wat jij allemaal meemaakt. Ik kan best begrijpen dat nu je hoofd niet naar het hardlopen staat. Wellicht dat je motivatie straks weer terugkomt als het wat langer licht is en het weer wat beter is.

Ik ben een aantal jaren begonnen met hardlopen om goedkoop wat kilotjes kwijt te raken gezien een sportschoolabonnement in combinatie met een fulltime studie en weinig werk toen niet te betalen was.

Ik moest mij in het begin ook echt naar buiten slepen gezien mijn conditie 0,0 was. Ik kon nog geen 500meter hardlopen _O- toen het wat beter ging begon ik eindelijk plezier te krijgen. Maar toch is een van de grootste redenen dat ik aan hardlopen doe dat ik nog wat kilo's kwijt wil.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:43

hwn schreef:
Pff, waar haalt iedereen die motivatie toch? Bij mij staat die op een laag pitje, ik moet mezelf een schop onder mijn k*nt geven om naar de joggingclub te gaan. Maar ja, heb dan ook heel wat voor de kiezen gekregen de laatste maanden: in oktober mijn val met 5 breuken, mijn pa heeft na 5 overwonnen kankers er weer 2 bij gehad die bestraald zijn, maar de bijwerkingen maken hem moedeloos en depressief, en de artsen weten ook niet zo goed hoe ze het moeten aanpakken (lijken telkens uitzaaiingen, maar ze weten niet vanwaar ze voortkomen), en moet na al mijn inspanningen noodgedwongen veranderen van werk omdat mijn baas een idioot was (oeps, hoor ik niet te zeggen, maar het is zo) - gelukkig na amper 10 dagen werkloosheid de luxe gehad van uit 2 jobs te mogen kiezen, en meer geld voor minder werk.

Mag ik vragen wat voor kanker je vader heeft? Mijn ma heeft er nl ook al zoveel gehad. Zij heeft huidkanker die zeer agressief is, maar als er op tijd bij is, goed te behandelen is. Echter inmiddels na veel operaties is haar oor eraf gehaald waar vermoedelijk de ‘haard’ was.

Anyway.. ik heb net in zo’n zware tijd veel gehad aan wandelen en later aan hardlopen. Hoofd leegrennen als het ware.
Als ik lange afstanden ren, heb ik vaak een luisterboek op/aan. Is in het begin wennen, soms werkt het niet, maar als het spannend is tik je vaak wat km’ers weg zonder het echt in de gaten te hebben.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:37

Voor mij helpt hardlopen ook ontzettend in zware tijden, en ook juist als ik heel druk ben geeft hardlopen me rust. Even mijn hoofd leegmaken, alles op een rijtje zetten en dan kan ik er weer tegenaan :)

Mijn eerste reden om te starten met hardlopen was inderdaad ook gewicht. Ik hield van eten, maar ook van paardrijden en vind het niet eerlijk tegenover de paarden om veel extra kilo's mee te slepen :) Gezien ik geen van beide wilde opgeven besloot ik meer te sporten :D In het begin vond ik hardlopen helemaal niet leuk, maar vanaf het moment dat 5 kilometer lopen in een halfuur me goed af ging, werd het steeds leuker en nu vind ik lange afstanden lopen héérlijk. Maar ook af en toe een motivatiedipje, soms wil het gewoon even niet en dat accepteer ik dan ook, dan doe ik een stapje terug, loop wat kortere rondjes en dat is ook prima. Ik loop nu niet meer om af te vallen/op gewicht te blijven, qua eten ben ik inmiddels beter in balans dus dat gaat prima.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:01

Jeetje dat is niet niks hwn! :(:)

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met hardlopen, om afleiding te zoeken van het stoppen met roken.
Ik heb toentertijd mijn leven omgegooid en van roken/drinken/nooit sporten naar een gezonde levensstijl geswitcht. In het begin vond ik het lopen een verschrikking en was mijn conditie erg slecht, toen met een schema van Annemerel naar de 5 km toe getraind. En ik begon het lopen steeds fijner te vinden en kreeg steeds meer dromen/doelen. Nu heb ik enkele wedstrijdjes gelopen en 2 halve en ik kan niet meer zonder het hardlopen denk ik. := Natuurlijk heb ik niet altijd zin hoor, maar eenmaal geweest heb ik er nooit spijt van! Gisteren een heerlijke training in de duinen gedaan (18 km) op een tempo van 5:42 per km.

Merk wel dat mijn benen wat vermoeid zijn nu, dus nu houd ik een paar dagen rust en ga ik lekker in de sportschool aan de gang. :)