Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:23

Dat zou ik ook zeggen idd Marjoow, maar lijkt soms wel of mensen rond de feestdagen extra beledigd zijn als niet iedereen kan komen ofzo :\ Dat hoor ik tenminste steeds vaker := Niet uit eigen ervaring, bij ons was het allemaal mega relaxed en vrijblijvend, en alleen met mijn 11-jarige nichtje een paar uurtjes, maar dat is wel een rustig meisje. Dus dat was wel fijn.

Laurora

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:33

Volgens mij had het te maken met het feit dat mijn vriend voor het eerst sinds 8 jaar vrij was met kerst (chefkok, dus normaal aan t werk met de feestdagen) maar ja, ik heb ze gevraagd op tijd te melden welke van de twee dagen ze kerst wouden vieren ivm met mijn eigen familie, maar daar kwamen ze pas een week vantevoren mee aan, en gaan er dan maar vanuit dat ik m'n eigen familie laat verhongeren, aangezien ik altijd het kerstdiner maak.
Gelukkig nam mijn vriend het voor me op <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:34

Als wij geen tijd hadden gehad tijdens de kerstdagen hadden we een andere dag komen eten bij mijn ouders. Maakt haar echt geen ster uit. Die kerstboom staat nog wel even. :=

Gisteren een etentje gehad waar een stel kwam die zowaar de kinderen hadden thuisgelaten. Blijkbaar hadden die de hele dag lopen klieren en toen hadden ze gezegd "als je nu niet normaal gaat doen blijf je maar thuis". Zo gezegd zo gedaan. :) Hulde! (Gelukkig voor hen konden ze wel nog oppas regelen, anders waren zij ook thuis gebleven := )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:37

Mijn neefje en nichtje waren een jaartje ouder dan vorig jaar :+ en daarmee van onuitstaanbaar naar potentieel acceptabel gegaan. Nog steeds wel heel blij met geen eigen kinderen maar neefje en nichtje zijn wel leuker zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:06

Lous, vreselijk stukje :o

Streng is niets mis mee, maar dat halve stuk staat vol met geweld.
Mijn moeder heeft in de jaren 50-60 zo‘n hardhandige geen tegenspraak opvoeding ‚genoten‘ inderdaad waardoor ze destijds een schuwe, dogmatische, naieve en preutse 20er is geworden die pas rond haar 40e een eigen mening kreeg.

Ik ben blij dat er bij ons geen klappen bij kwamen kijken eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:12

Sizzle schreef:
Lous, vreselijk stukje :o

Streng is niets mis mee, maar dat halve stuk staat vol met geweld.
Mijn moeder heeft in de jaren 50-60 zo‘n hardhandige geen tegenspraak opvoeding ‚genoten‘ inderdaad waardoor ze destijds een schuwe, dogmatische, naieve en preutse 20er is geworden die pas rond haar 40e een eigen mening kreeg.

Ik ben blij dat er bij ons geen klappen bij kwamen kijken eigenlijk.

Ik vond hem idd ook een beetje too much.. Ik heb echt wel eens op mijn donder gehad, maar dan had ik het wel héél bont gemaakt. Niet om 1x gillen in een winkel of 1x schelden/schreeuwen en zo komt het stukje wel over.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:57

Ach, om iets aan te tonen moet je soms overdrijven. Ik moest het ook niet wagen om te gaan gillen in een winkel of om een grote bek te hebben tegen m'n ouders. En toch ben ik maar één keer in m'n kladden gegrepen, ik zat heus niet wekelijks onder de blauwe plekken ofzo. Maar tegenwoordig mogen de larfjes alles maar, tot groot ongenoegen van mensen die níet op het eelske gedrag of de zoveelste woede-aanval van Vlindertje zitten te wachten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:22

Daarom ze zal het inderdaad niet letterlijk doen, maar alleen maar aangeven hoe streng het vroeger was en dat de ouders van nu wel heel erg soepel zijn. :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:10

Soepel... Zo kun je het ook noemen ja :+

Compleet ondergesneeuwd omdat je je koter niet fatsoenlijk opgebouwd en regels meegegeven hebt, zo kun je het ook noemen :P

Wij hadden ook kerst gevierd. 1 schoonzus met 3 eigen en 2 stief koters, zijn nog wel te hebben.

De ander? Echt waar. Die zit haar eigen kind ongeveer af te zeuren omdat het niet opgevoed is, dat dat kind elke ochtend ruzie maakt met haar en haar zoon als haar iets niet zint. Dan doe je zelf toch ook iets verkeerd? Terug gaan schreeuwen heeft dan weinig nut blijkbaar, dat werkt niet. Dan probeer je toch iets anders? Koude oorlog kan ook soms héél effectief zijn. Of gewoon een keer aanpakken. Nee je hoeft ze niet lens te slaan. Maar een keer rode billen omdat je zo respectloos bent, zal echt geen kwaad kunnen. Als je het goed doet, doet ze het echt niet nog een keer.

Ik had dus de toetjes gemaakt. Het gewone eten was schijnbaar al beneden niveau. Maar de toetjes? Een kind moeten dwingen om een hapje te nemen van een toetje heb ik echt nog nooit mee gemaakt (en nee, het lag niet aan de toetjes, de rest heeft minimaal 2x opgeschept).

Wat een drama!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:58

Berdien schreef:
Ach, om iets aan te tonen moet je soms overdrijven. Ik moest het ook niet wagen om te gaan gillen in een winkel of om een grote bek te hebben tegen m'n ouders. En toch ben ik maar één keer in m'n kladden gegrepen, ik zat heus niet wekelijks onder de blauwe plekken ofzo. Maar tegenwoordig mogen de larfjes alles maar, tot groot ongenoegen van mensen die níet op het eelske gedrag of de zoveelste woede-aanval van Vlindertje zitten te wachten.

Nee hoor, om iets aan te tonen moet je gewoon zorgen dat het overtuigend over komt. Bij dat bullshit stukje ben ik na 4 zinnen gestopt met lezen omdat ik dacht "ja hoor, daarom dat de jeugd van toen nu zulke fantastische mensen zijn geworden allemaal. :j "

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:25

Nou nee dat zijn ze zeker niet. Maar over de jeugd van toen werd ook geklaagd. Dat zul je altijd wel houden denk ik..

Het stukje heb ik ook niet helemaal gelezen, ik snap wel waar het vandaan komt, maar een beetje overdreven is het wel.

Ik kan me ook wel voorstellen dat het lastig is om kinderen op te voeden, eigenlijk zou het gewoon door professionals gedaan moeten worden ofzo :’)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:27

Die proffesionals zijn de juffen en meesters van de basisschool. Maar als die tegenwoordig proberen stormpje of vlindertje enigszins om te vormen naar normale mensen staan pa en ma hevig verontwaardigd te blazen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:57

Oh men ik kom even binnenvallen van weggeweest, ik liep 100 pagina's achter, maar na vandaag zo behoefte aan dit topic! Ging gezellig met wat oud-collega's bijkletsen. Ze hebben alleen ondertussen allemaal babies/peuters en die waren er ook bij aanwezig. Er is weinig gekletst en veel achter de kinderen aan gehold.. Ze vonden het zelf ook wel zonde en gaven aan volgende keer zonder kinderen af te spreken want we hebben elkaar nu amper gesproken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:20

Ik fietste daarnet langs het station hier, daarnaast is een enigszins drukke (doorgaande) weg. Let wel, het was dus ongeveer 10u. Moest ik mijn gesprek onderbreken omdat er twee van die moeders naar hun kinderen liepen te gillen dat ze terug moesten komen (waren de weg op aan het rennen), die kinderen waren 6-7 ofzo. Ten eerste, wat doen die nog uit hun bed?? Ten tweede, ze luisterden dus echt totaal niet, als ik dat geprobeerd had vroeger mocht ik lekker de rest van de wandeling mama's hand vasthouden. Het was echt zo'n dom gezicht, twee van die gillende wijven en een stel van die kinderen die precies 0 f*cks geven om hun moeders :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 01:17

Ik heb vandaag een moeder een poging tot 'soldenkoopjes doen met een peuter' zien doen. Hilarisch! Elke keer dat ze een kledingstuk wou bekijken lukte het niet omdat er wel iets was met de kleine :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:17

Lekker goedkoop wel :')

Ik ga vandaag ri Landal voor een weekend weg. Hopelijk niet teveel klein grut in de buurt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:32

Als je in je huisje voor komt het vast goed

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:37

Prairy schreef:
Soepel... Zo kun je het ook noemen ja :+

Compleet ondergesneeuwd omdat je je koter niet fatsoenlijk opgebouwd en regels meegegeven hebt, zo kun je het ook noemen :P

Wij hadden ook kerst gevierd. 1 schoonzus met 3 eigen en 2 stief koters, zijn nog wel te hebben.

De ander? Echt waar. Die zit haar eigen kind ongeveer af te zeuren omdat het niet opgevoed is, dat dat kind elke ochtend ruzie maakt met haar en haar zoon als haar iets niet zint. Dan doe je zelf toch ook iets verkeerd? Terug gaan schreeuwen heeft dan weinig nut blijkbaar, dat werkt niet. Dan probeer je toch iets anders? Koude oorlog kan ook soms héél effectief zijn. Of gewoon een keer aanpakken. Nee je hoeft ze niet lens te slaan. Maar een keer rode billen omdat je zo respectloos bent, zal echt geen kwaad kunnen. Als je het goed doet, doet ze het echt niet nog een keer.

Ik had dus de toetjes gemaakt. Het gewone eten was schijnbaar al beneden niveau. Maar de toetjes? Een kind moeten dwingen om een hapje te nemen van een toetje heb ik echt nog nooit mee gemaakt (en nee, het lag niet aan de toetjes, de rest heeft minimaal 2x opgeschept).

Wat een drama!

Dat hoeft niet perse onwil te zijn hoor, ik heb mijn hele leven al niks met zoetigheid. Toetjes deren me dan ook totaal niet en je maakt me er ook écht niet blij mee. Ik werd vroeger ook altijd gedwongen het "super lekkere" toetje op te eten, en werd raar aangekeken en aanstellerig gevonden als ik niet wou, want welk kind houdt nou niet van zoetigheid?
Inmiddels heeft mijn famillie geleerd het te waarderen, want: meer voor hun :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:19

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1488483 ... je-gegooid
Bah bah wat een laffe moeder.

Jongen heeft stiekem vuurwerk wat moeder vind, anders had de kwal het niet gezegd.
Dan stookt hij stiekem met een vriend.
En dan gooit hij naar de kat, zogenaamd van niets wetend, de lafbek.

Maar we weten wel waar hij het laffe van heeft geerfd
Hij hoeft het niet zelf op te biechten bij de buurvrouw,tiener leert dus niks, dat gaat moeder wel doen.
Nou nee ook niet, want moeder is ook zo'n laf wijf, die biecht uiteindelijk ook niks op.
Wat een familie :n

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:51

Maar ze gaat komend oudjaar wel de buurvrouw waarschuwen dat ze de katten moet binnenhouden. Wat een aso's.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:56

Eilish schreef:
Maar ze gaat komend oudjaar wel de buurvrouw waarschuwen dat ze de katten moet binnenhouden. Wat een aso's.

Nou idd -O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:59

Nou zou ik mijn katten sowieso al binnenhouden op zulke dagen. Ik vind het wel naar dat er maar meteen vanuit wordt gegaan dat hij het rotje expres naar de kat heeft gegooid...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:03

Nee van niks weten, maar wel alle andere dingen stiekem doen. Alsof hij dan ineens eerlijk is.
1+1 = Bij mij hoor.
Maar al was het echt echt per ongeluk dan kan hij nog naar de buren gaan en vertellen wat er is gebeurt en uit zijn spaarpot de dierenarts kosten betalen. Hij heeft geld genoeg want kan ook illegale rommel kopen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:06

Ik vind ook dat hij het op moet biechten. Maar ik geloof best dat het geen opzet is geweest. Waarom zou hij anders zo van slag zijn

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:20

Omdat hij misschien wel stoer wilde doen, maar toch wel een hart heeft.

Dat "de buurvrouw waarschuwen dat ze de katten niet naar buiten moet doen" ook.
Pffffff....
Snert kind, aan z'n oren naar de buurvrouw en opbiechten!