Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Lous, vreselijk stukje![]()
Streng is niets mis mee, maar dat halve stuk staat vol met geweld.
Mijn moeder heeft in de jaren 50-60 zo‘n hardhandige geen tegenspraak opvoeding ‚genoten‘ inderdaad waardoor ze destijds een schuwe, dogmatische, naieve en preutse 20er is geworden die pas rond haar 40e een eigen mening kreeg.
Ik ben blij dat er bij ons geen klappen bij kwamen kijken eigenlijk.
Berdien schreef:Ach, om iets aan te tonen moet je soms overdrijven. Ik moest het ook niet wagen om te gaan gillen in een winkel of om een grote bek te hebben tegen m'n ouders. En toch ben ik maar één keer in m'n kladden gegrepen, ik zat heus niet wekelijks onder de blauwe plekken ofzo. Maar tegenwoordig mogen de larfjes alles maar, tot groot ongenoegen van mensen die níet op het eelske gedrag of de zoveelste woede-aanval van Vlindertje zitten te wachten.
Prairy schreef:Soepel... Zo kun je het ook noemen ja
Compleet ondergesneeuwd omdat je je koter niet fatsoenlijk opgebouwd en regels meegegeven hebt, zo kun je het ook noemen
Wij hadden ook kerst gevierd. 1 schoonzus met 3 eigen en 2 stief koters, zijn nog wel te hebben.
De ander? Echt waar. Die zit haar eigen kind ongeveer af te zeuren omdat het niet opgevoed is, dat dat kind elke ochtend ruzie maakt met haar en haar zoon als haar iets niet zint. Dan doe je zelf toch ook iets verkeerd? Terug gaan schreeuwen heeft dan weinig nut blijkbaar, dat werkt niet. Dan probeer je toch iets anders? Koude oorlog kan ook soms héél effectief zijn. Of gewoon een keer aanpakken. Nee je hoeft ze niet lens te slaan. Maar een keer rode billen omdat je zo respectloos bent, zal echt geen kwaad kunnen. Als je het goed doet, doet ze het echt niet nog een keer.
Ik had dus de toetjes gemaakt. Het gewone eten was schijnbaar al beneden niveau. Maar de toetjes? Een kind moeten dwingen om een hapje te nemen van een toetje heb ik echt nog nooit mee gemaakt (en nee, het lag niet aan de toetjes, de rest heeft minimaal 2x opgeschept).
Wat een drama!