Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:52

Ja snap ik, vroeg het me gewoon af :) Ik heb nog nooit naar die horloges gekeken.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:55

Ik voor gisteren ook nauwelijks aan het lijkt me toch wel super handig

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:28

Klopt, dat was ook mijn 'probleem' met mij, ik woon dan wel in Gelderland maar precies in de omgeving waar hier wat heuvels zijn dus dan slaat dat hele ding in de war heb ik het idee. Met GPS is inderdaad duurder, maar heb je wel een stuk meer aan, bijv als je d'r ook mee kan fietsen of andere sporten oid. Ik gebruik mijn watch ook voor het paardrijden en dat gaat top zo.
Garmin is geloof ik wel beter, maar heeft natuurlijk ook veel meer modellen en heeft 'naam'. De Nike vond ik zelf enorm leuk (en mooooi *D ) en heb ik ook serieus over nagedacht om deze te kopen, maar wat me tegen viel is dat het toch echt alleen voor het hardlopen is, wat trouwens ook ervoor maakte dat ik ook geen Garmin heb gekozen omdat ik nergens duidelijk kon vinden of deze alleen voor fietsen+hardlopen was of 'alle' sporten.
Misschien dat dit je kan helpen? http://www.sporthorlogecenter.nl/vergel ... 01/199024/

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:52

Ik heb nu een Garmin 620 maar heeft wel enooorrrrmmmmmm veel opties. Vind het prachtig maar wel erg wennen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:04

Welke winkels hebben echt heel veel schoenen en goed advies?? Zie op internet (zalando alleen al) bij de bekende merken zo vreselijk veel modellen en kleuren..... wil het niet online kopen, maar waar heb je meeste keuze?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:30

Ik heb advies gevraagd bij telstar en runnersworld. Beide zijn ketens die door het land verspreid zijn. Ik vond zelf het beste advies bij de runnersworld (in Lelystad)

Ik heb op een band gelopen waar ze meteen een filmpje maken en dan een passende schoen zoeken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:37

Ja dat hebben ze bij ons idd ook in de loopwinkel. Alleen hebben ze daar dus niet super veel modellen.

Tnx voor de tips

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:29

Ik ben bij De Hardloopwinkel geweest. Daarvan zitten er ook meerdere van in het land. Genoeg modellen ook. Ik wist na 5 paar al niet meer wat nu het lekkerste zat, dus er zijn meerdere filmpjes gemaakt om te zien waar ik het beste op loop. Leuk geholpen daar :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:34

Vandaag maar weer eens op mijn netjes aangemeten Asics een rondje gelopen. Heb ze lang niet gedragen omdat ik dacht dat mijn shin splints er erger van werden toentertijd, maar dat is nu verholpen door de fysio en vind ze toch wel lekkerder lopen dan mijn Nike Free's qua demping. Heb nu alleen twee KNOEPERDS van blaren :\.

Zag best wel tegen de training van vandaag op omdat ik van de week ben gaan hardlopen terwijl ik niet helemaal fit was (nu overigens wel weer min of meer fit) maar vandaag ging het gelukkig heeeeeerlijk. 10 kilometer gelopen in een uur en zes minuten. Blij dat ik ben geweest :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:16

Ik breek even in :)

Lopen jullie met/aan de hand van een schema hard? Ik loop nu met Renate Wennemars, maar ben niet helemaal weg van de opbouw van haar trainingsschema. Zou dus liever op een andere manier opbouwen, maar het voordeel vind ik dat zij de tijd voor je bijhoudt. Hoe doen jullie dat?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:18

Ik heb de start to run cursus gedaan. Dat is ook met Renate.
Heb het laatst naast Evy gelegd en dat is eigenlijk min of meer gelijk.

Wat bevalt je niet?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:22

Ik vind de opbouw niet zo logisch. Ze neemt soms erg grote stappen in interval. Ik ben nogal blessuregevoelig, dus doe nu al sommige trainingen twee keer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:24

Ik ben altijd een groot fan van Evy geweest :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:26

manzano schreef:
Welke winkels hebben echt heel veel schoenen en goed advies?? Zie op internet (zalando alleen al) bij de bekende merken zo vreselijk veel modellen en kleuren..... wil het niet online kopen, maar waar heb je meeste keuze?

Ik ben bij Runnersworld in Hoogeveen geweest. Een nieuwe vestiging. Daar hebben ze 2 banen waar je op kunt rennen. Dat wordt dan gefilmd en in slow motion teruggekeken. Heb daar goed advies gekregen, heb toen de Saucony guide 7 gekocht! Binnen 2 weken ben ik van de klachten in mijn linkerscheenbeen af! (waar ik vanaf eind januari al last van had)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:32

SteffiiY schreef:

Misschien moet ik dat eens proberen. Ben ik al weleens mee gestart, maar vond de muziek zo saai.. Is dat in de 2011 versie beter?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:34

Tiggs schreef:
SteffiiY schreef:

Misschien moet ik dat eens proberen. Ben ik al weleens mee gestart, maar vond de muziek zo saai.. Is dat in de 2011 versie beter?

Muziek vind ik soms verschrikkelijk, maar er zijn ook wel leuke nummers :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:45

Mag ik me hier ook melden?

Wil in september meedoen aan een loop van 5 km, dus vandaag begonnen aan een schema via de app Looptijden.
Bouw het nu rustig op, heb vorig jaar een aantal maanden op krukken gelopen door een enkelblessure.. wil m'n enkel niet nu gelijk overbelasten.

Vandaag schema gedaan van 10 x 1 min lopen afwisselend met 1 min hardlopen.
In 20 minuten 2,6 km gelopen. :) Nu opbouwen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:12

App klinkt interessant! Hoe doe je het dan met muziek? Luister je die gewoon vanaf je telefoon?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:13

Ja, eerst muziek aanzetten via telefoon en daarna app openen. :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:26

Ik Had in het begin een schema op papier, ik keek thuis wat ik moest doen en dan tijdens het lopen steeds op de kookwekker de tijd zetten. Daarna ben ik dat op mn mobiel gaan doen omdat ik wat muziek wilde.
Ik heb ook nog eens een begin gemaakt aan de start to run 5 tot 10 km maar ik weet niet waarom maar het motiveerde me niet genoeg.
Nu loop ik een of 2 keer in de week interval met mn mobiel (die gebruik ik als stopwatch) en de andere keer in de week wil ik mn afstand verlengen en dan loop ik met mn mini ipod om radio te luisteren (ik heb dan geen enkel idee over hoe ver ik al heb gelopen maar vind dat juist wel fijn voor die ene keer in de week).

Wat is het warm hier! Ben stiekem blij dat ik morgen pas weer mn interval hoef te doen want zou dat nu niet redden. Heb net gereden maar na een half uurtje waren pony en ik behoorlijk nat. Dus nu douchen en dan verder pasen vieren (even naar oma).

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:18

Ik ben ook zoekende naar een goed werkend schema maar ik denk dat ik het toch gewoon als leidraad gebruik.
Ik heb via de site runnersworld een schema gedownload maar ook al eens via runkeeper. Runkeeper gaat voor mij te snel in opbouw en in frequentie daar hield ik een blessure aan over (overbelaste/geirriteerde aanhechtingen van ale spieren die aan je knie zitten)

Nu loop ik om de twee of drie dagen en probeer dingen af te wisselen dus korte interval trainingen en duurlopen. Ik ben er inmiddels ook achter dat je in je trainingsrondjes echt niet iedere keer sneller moet willen lopen.
Afwisseling is volgens mij heel belangrijk en goed luisteren naar je lichaam.
ik train nu voor de halve marathon maar ik sta aan het begin en ik weet nog niet of ik het haalbaar vind.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:20

Tiggs schreef:
Ik vind de opbouw niet zo logisch. Ze neemt soms erg grote stappen in interval. Ik ben nogal blessuregevoelig, dus doe nu al sommige trainingen twee keer.

Heb je dan wel het goede schema van Renate?? Bij ons was de opbouw zo super langzaam!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:21

Tip!!! Perry en Aktiesport heeft candaag 20% korting op alles (ook webshop). Ben net super geslaagd!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:34

Ha dames,

Nog ff een advies nodig.......... ik merk dat ondanks dat ik nog niet ver/lang loop ik met warmer weer behoefte heb aan water. Ik loop nu steeds met zo'n mega-onhandig flesje in m'n handen.
Maar zo'n belt lijkt me ideaal. Nu was ik gister bij wat sportwinkels en heb ik daar naar gekeken, maar niet geslaagd. Die ze daar hadden leken me helemaal niet handig.
De flesjes zaten namelijk in strak elastiek met een wat vreemde pasvorm. Ik kreeg ze in de winkel al amper terug in het "houdertje", laat staan hoe dat lukt als je loopt :')

Wie van jullie heeft zo'n belt en heeft goede/slechte ervaringen of tips welke fijn is? Tnx!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:32

je hebt ook flessen die een soort gat in het midden hebben waar je je hand door steekt, die zijn super handig!!

Maar, drinken heb je pas nodig wanneer je echt meer dan een uur loopt, als je voor die tijd al last hebt van veel dorst dan adem je teveel door je mond en drink je door de dag heen veelste weinig! beter gewoon zorgen dat je lcihaam goed gehydrateerd is en niet teveel zout eten! (lees, zoveel mogelijk zoutloos, dan krijg je genoeg binnne. wanneer je behoefte hebt aan zout, eet je gewoon een handje nootjes ofzo)