jasz schreef:jaa dan blijft het gewoon rood! het enige dat je kan doen is je haar blonderen tot het geel is en daaroverheen weer verven, of in meerdere keren high-lights zetten of het maar accepteren. ik had het zelf ook rood (lelijk-vervaagd rood) en een lelijke uitgroei. ik heb gekozen voor blonderen en weer verven. dat is gelukt, het kostte me wel 5 uur bij de kapper en mn haar was echt heel dood! maar je krijgt dat rood niet uit je haar met verven.
Als je het iets minder rood wil maken, kan je een erg assige verf erover doen. eentje waar een .1 of .2 op staat. ik weet niet hoe donker je haar dan moet, maar dan zit je aan een 5.1 of 4.1 denk ik. het rood blijft er dan in, maar wordt een beetje 'onderdrukt' door het groen uit de as-verf. dan hou je meer een wat kastanje-bruine kleur over.
Ik kan alleen geen garantie geven dat het echt kastanje wordt en niet gewoon donkerrood, rood is erg sterk. weet niet of het groen het van het rood kan winnen. Dan moet je eerst anders naar een kapper gaan, die kan je vertellen welke optie het beste is. Licht er ook aan of je het ervoor over hebt datje haar aardig beschadigt, als je dan wel gelijk hebt wat je wil.
Wat ik heb gedaan om het weer bruin te krijgen na het felrood gehad te hebben;
- Een beetje laten ontkleuren bij de kapper + enkele highlights
- Wassen met Head & Shoulders anti-roos shampoo (niet te zuinig mee zijn

- Verven met 5.0 (astint dus)
Na een tijdje zag je er niets meer van

Al heb ik het inmiddels weer rood haha