[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:13

Nee, daar hoef je niet mee aan te komen bij een arts... Wie weet heb je over 5 jaar wel een kinderwens, en dan heb je het onmogelijk gemaakt voor jezelf. Moet er zelf niet aan denken. Ik heb geen dringende kinderwens, weet ook niet of ik ooit kinderen wil, maar ik wil het wel een open keuze laten en niet iets wat sowieso niet kan omdat ik alles eruit heb laten knippen.

Vind het in het geval van Urielle anders omdat zij al kinderen heeft, denk dat een arts daar ook zo naar kijkt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:20

Ik begrijp je wel, maar ik vind het wel krom dat de huisarts voor je beslist dat je later "toch wel kinderen zult willen want dat doet iedereen". Dus ben ik verplicht om mijn lichaam vol te pompen met hormonen waar ik slecht tegen kan en het maar te accepteren. Flauw :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:21

Je mening kan nog enorm veranderen tussen je 22e en pakweg 40e dus dat doen ze niet.
Ik ben 36 en heb er al drie.
Maar het verandert naar zeggen je hormoonhuishouding enorm dus ik wacht de overgang wel af. :=

Mijkee_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:59

Ik heb een vraagje:

Ik slik de pil normaal altijd twee strips door, dus twee maanden. Nu wou ik mijn menstruatie 1 week uitstellen dus heb ik de eerste week van de derde strips doorgeslikt. Kan ik dan nu gewoon een stopweek inlassen? Of moet ik de derde strip helemaal afmaken?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:32

Ik doe wel eens 1 maand slikken en dan +1 week.
Dat gaat bij mij altijd prima!

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:35

Hoi iedereen,
Ik wil heel graag van de pil af. Ben erg emotioneel, geen libido, veel aangekomen, enz. Ik wil graag kijken hoe mijn lichaam hierop zou reageren. Dan zou je zeggen, dan stop je er toch mee? Ja dat kan, maar de reden dat ik aan de pil ben gegaan is omdat ik heel hevig ongesteld wordt en erg onregelmatig. Dat wil ik niet weer. Daarom ben ik opzoek naar een alternatief met minder hormonen.

Maaaarr ik wil geen spiraaltje. Mijn moeder is een aantal jaar geleden ondanks het spiraaltje zwanger geworden. Daar zij met trombose en aderproblemen kampt heeft ze een abortus moeten doorstaan (was of abortus of mijn moeder zou een evt bevalling niet overleven).
Dit heeft ook zijn inpakt gehad op mij en een spiraaltje lijkt mij daarom niks (trauma ofzo).

Een implanon lijkt me ook niets. Mijn vriend en ik wil tussen nu en drie jaar mogelijk kijken of wij een kindje kunnen krijgen. En vind het zonde om het na een jaar/ of 2 jaar er weer uit te halen.

Mijn keuze is nu gevallen op de nuvaring. Klinkt eigenlijk allemaal goed en mijn vriend wou gelijk al afspraak maken bij de huisarts hiervoor.
Maar ik hoor graag nog wat ervaringen hierover :)
Ik slik bijvoorbeeld de pil altijd een half jaar door. Nou heb ik gelezen dat dit met de nuvaring ook kan?
Ik lees ook heel erg wisselende verhalen over seks en de nuvaring, de een voelt hem wel, de ander niet. Mijn vriend is vooral bang dat hij hem tijdens handwerk kapot maakt/eruit haalt :=

Wie kan hier antwoord op geven? Al dan niet via pb :)
Vanzelfsprekend kan ik deze vragen ook aan mijn huisarts stellen, maar mijn huisarts heeft al vaker gezegd dat mijn klachten niet door de pil kunnen komen dus ik heb qua anticonceptie niet zoveel vertrouwen in de beste man.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:25

Ik heb de nuvaring een tijd gehad en was er best tevreden mee. Je kunt inderdaad gewoon meteen een nieuwe ring inbrengen zonder stopweek. Ik was altijd 1x per 2 maanden ongesteld. Toch merkte ik wel dat ik sneller doorbraakbloedingen kreeg dan toen ik de pil doorslikte. Ik kon bijvoorbeeld geen 3 nuvaringen achter elkaar doen zonder stopweek want dan kreeg ik dus een doorbraakbloeding. Wat seks betreft... Mijn vriend voelde hem wel dus ik haalde hem er altijd uit tijdens de seks. Dit kan gewoon zonder kans op zwangerschap, je kunt hem er maximaal 3 uur uitlaten zonder de bescherming te beïnvloeden. Mijn libido was bij de pil vrij laag, dit veranderde niet echt bij de nuvaring. Ik heb nu de mirena en mijn libido is weer iets beter. Ik ben uiteindelijk overgestapt van de Nuvaring op een Mirena omdat ik migraine aanvallen had tijdens mijn menstruatie (weet niet of dat door de ring komt hoor, denk het zelf niet) en omdat het me gewoon wel handig leek. Dus niet omdat ik niet tevreden was over de Nuvaring ofzo.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:38

Ik ga morgen mijn spiraal laten zetten.. Pff ben echt zo zenuwachtig.. :o

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:57

Niet bang zijn! Het is even een naar gevoel maar dat overleef je echt wel. Je kunt bij de gyn aangeven dat het je eerste keer is. Aan mij vroegen ze dat toen en toen kwam er een assistente bij die me erdoorheen heeft gepraat en bijna letterlijk mn handje vast heeft gehouden (zo voelde het echt haha)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:21

Dankje ! Ik ga btw naar de huisarts ;)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:26

Een aantal dagen geleden vroeg ik of jullie ervaring hebben met de zoely pil. inmiddels slik ik hem drie dagen en ben al 3 dagen niet lekker. Ben super vermoeid, nergens zin in, ben ontzettend snel geïrriteerd, last van mijn maag en darmen.. eigenlijk precies de reden waarom ik in februari gestopt ben met m'n andere pil. Ik nijg nu dus langzaam weer naar stoppen. Ben simpelweg te bang dat ik hier weer last van ga blijven houden. (zonde geld verder, verzekering vergoed niks) maar vroeg mij eigenlijk af hoe groot de kans is dat dit weg gaat, en of ik direct weer ongesteld word na 3 dagen stoppen (vorige week al geweest namelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:30

Nee, je wordt dan als het goed is niet direct ongesteld. Ik zou op zijn minst de strip afmaken, het kost je lichaam 3 maanden om te wennen aan een nieuwe vorm van anticonceptie. De last die je ervan hebt kan net zo goed morgen weg zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:02

Nou het spiraal plaatsen is niet gelukt.. -O-

Ik was heel zenuwachtig maar de dokter was heel erg lief, ging alles uitleggen enzo.
Alles ging prima en deed ook geen pijn ofzo. Maar na 2x meten kwam de ha tot de conclusie dat ze niet verder kwam dan 4cm en dat was te klein. De doorsnee 'maat' is 7cm dus dat scheelde best veel.

Nu dus maar iets anders bedenken :(

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:07

Wat rot xapple. Hopelijk bedenkt je snel iets anders.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:22

Ooh dat is balen xApple! Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk, wist niet dat dat kon. Misschien is de implanon iets voor je?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:57

Ik zou vragen of je naar de gynaecoloog kan als de dokter niet verder kwam dan 4 cm. Kan zijn dat je baarmoeder in een hoek ligt of anders ligt dan normaal.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:21

Welk spiraaltje, xApple? De nieuwe varianten Jaydess (hormonen) en Gynefix (koper) zijn een stuk kleiner nog dan de vorige soorten, misschien dat die wel kunnen passen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:44

Ik had een Multiload. Ik ga er allemaal even overna denken..

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:46

Heeft iemand ervaring met enorme krampen van spiraal?
Ik heb nu 3/4 maanden een spiraal eerste twee weken 1 druppel per dag gebloed daarna niks meer ook niet ongesteld geweest. Heb nu sinds drie weken kramp niet elke dag. Afgelopen week 4 dagen maar dan zo erg als na het plaatsen, niet recht op kunnen lopen etc.
Ook zit het soms in het midden en soms alleen aan de linkerkant, heb echt het idee dat ik ze aan het weg puffen ben. Het zijn dus vlagen, het komt en gaat.

Ik heb aantal weken terug een zwangerschapstest gedaan dus ik zou volgens de test niet zwanger kunnen zijn.
Is dit normaal? Ervaart iemand anders het ook zo?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:30

Apple, ik heb een gynefix, de gynaecoloog heeft het mij eerst ook getoond en het is zo klein. Echt bijna niets en hij verzekerde mij dat ook kleinere vrouwen dit kunnen hebben.
Volgens mij wel de moeite waard om het even te bekijken

Miiej, nee sorry, ik had de eerste dag krampen, hele zware, maar na door de uitputten van de krampen in slaap te zijn gevallen, had ik geen problemen meer. Kan je niet echt verder helpen dus. Ik heb soms aan de rechterkant wat pijntjes, maar dat is het ook.
Hopelijk gaat het snel beter of is er iets aan te doen. Beterschap alvast.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:26

Ik kom ook binnenvallen met een vraag! Ik slik nu al zo'n 6 jaar dezelfde pil, de lichtste variant.
De laatste tijd heb ik echter af en toe last van spotting/doorbraakbloedingen terwijl ik altijd graag
lang door slik. Nu denk ik erover om een spiraaltje te laten plaatsen. Ik heb vernomen dat daar
minder hormonen inzitten dan in de pil en dat daardoor het libido weer wat hoger kan worden en
het humeur wat beter. Klopt dit en ervaren spiraal-gebruikers dit ook zo? :) Het liefst zou ik
gewoon wat minder hormonen binnenkrijgen. Ik ben alleen bang dat mijn huid erop achteruit
gaat, ik heb nooit een slechte huid gehad, maar het laatste jaar heb ik wel wat last van pukkeltjes
en puistjes, ik wil niet dat dit erger wordt. -O- Wat denken jullie? Ik zit ook te kijken naar de
nuvaring.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:12

Vanochtend een koperspiraal laten plaatsen, wat heb ik voor nu een pest aan dat ding... Gaat wel met het uur steeds beter met de krampen en het doet me ook goed om te lezen dat meerdere vrouwen een dag bankhangen hebben (ben er nog niet echt weer vanaf gekomen :o ).

Hoe lang hebben jullie last gehad van krampen??

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:45

Hier een Mirena- gebruiker.

Of mijn libido verlaagt is. Volgens mij niet.
Ik heb momenten dan heb ik veel zin heb en andere momenten weer totaal niet. Daarbij heb ik ook al langer een vaste relatie. Maar volgens mij heb ik een normaal libido. Hou me daar ook niet echt mee bezig eigenlijk.

Wel heb ik last van donkerder haar groei op vreemde plaatsen. Of dat aan de mirena te wijten valt? Vraag ik me wel eens af. Maar het zou kunnen?
Ik ben zelf trouwens blond en heb een lichte huidskleur dus de donkere haartjes vallen me wel op.

Acne? Ja, nu mijn spiraaltje verwisseld moet worden na 5 1/2 jaar begin ik wat meer pukkeltjes te krijgen. Rond mijn maandelijkse periode en de menstruatie begint ook wat te verergeren (Meer kramp en wat heftiger vloeien).
Van te voren heb ik ook wat last van stemmingswisselingen en hoofdpijn wat ik daarvoor nooit had.

Nou moet ik de 22ste september terug omdat vorige week het wisselen van mijn mirena niet is gelukt. Na de zoveelste poging met tangetje nummer 3 begon ik wit weg te trekken. Dus mijn gynaecoloog hield het voor gezien. Lief mens hoor. Maar ik baalde als een stekker.
En nu wordt het echt een kijkdoos (hysteroscopie) -O- om de mirena te verwisselen.

En ja ik ga hem verwisselen voor een nieuwe. Mijn menstruatie's zijn zonder de mirena zoals Urielle ze beschreven heeft. Een hel!

Daarnaast heb ik een vaste relatie en willen we nog geen kinderen. Met condooms rommelen vind(en) ik (wij) ook zo'n gedoe. :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:45

Lietje, voor mij was het over nadat ik geslapen had. Dus een dag. Komt helemaal goed meid!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:14

Ik heb nu dinsdag een afspraak bij de huisarts staan om te kijken naar andere anticonceptie.. Hebben
veel mensen hier ervaren dat hun huid erop achteruit is gegaan door een hormoonspiraaltje?