Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:26

Wauw super Germie, top gedaan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:43

Poeh, ik zou ook kapot zijn na 6,5 uur lopen ja.
Knap gedaan hoor!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:53

Knap gedaan @Germie :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:49

Heeft iemand ervaring met de Nike pegasus trail 4 of 5 serie?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 20:52

Geen ervaring mee Goof, maar ik vind het wel een mooie schoen.

Germie mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt als de cut off time 6 uur is voor die marathon?
Mocht je toch later binnenkomen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:54

Ik denk dat ik ze ga bestellen om even te vergelijken met de Akasha's. Ik zie me geen 20km lopen op die.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:04

Wauw Germie, of het verstandig was, geen idee maar je hebt hem wel!

Oe zoiets vind ik altijd wel leuk samantha maar wel irritant als je echt heel veel stil moet staan.

Ik zal Suliko de kans geven om het verslag van de dag te doen :D
Mijn beleving; het was echt heeeel zwaar. Ik had flink getraind de hele week en kwam met flink vermoeide benen aan de start. Iets té. Van begin tot het einde heb ik het zwaar gehad en alleen had ik hem sowieso minder snel gelopen als ik nu gedaan heb. Meerdere mensen gesproken en iedereen vond hem echt wel heftig :') . Maar ook deze keer weer het einde gehaalden dat was echt een overwinning vandaag. De rest horen jullie van Suliko :Y)

Wel vast een paar foto's die ik onderweg gemaakt heb:
De start van de trail:
Afbeelding
Langs de oude kolenmijnen:
Afbeelding
Een oude watermolen:
Afbeelding
Als je over de finisch komt en echt helemaal stuk bent maar wel goed gezelschap krijgt:
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:05

Wow, moest je bij de start direct zo'n eind omhoog?
Goed gedaan joh!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:10

Wauw top gedaan Leonie! Lijkt me een hele pittige loop!
Haha die laatste foto! Geen last van je knie nu?

Ja die trail was leuk maar vond het teveel gebouwen etc. Stond na 200 meter al stil bij het museum. En veel trappen lopen was het ook. Van de 8 km heb ik denk ik 2x een kilometer aan 1 stuk kunnen lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 21:33

Dat ziet er wel uit als een supervette trail. Met vermoeide benen aan de start verschijnen is geen goed idee met zoveel hoogtemeters inderdaad. Maar je hebt het wel gedaan!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:40

Goof schreef:
Wow, moest je bij de start direct zo'n eind omhoog?
Goed gedaan joh!

:j En ik vond dit absoluut niet de zwaarste klim... Op het einde was het echt handen en voeten om hoog te komen recht tegen de wilhelminaberg op. :')

Nee geen last Samantha. Nergens echt echt. Beetje van mijn kuiten die de fysio had behandeld vrijdag (oke eentje stodn soms wel echt even in de fik maar ik wist waarom dus dat scheelt), en van mijn hamstring waar ik echt nooit last van heb. Beide dus goed te overzien.

Haha Sv tot die conclussie was ik ook gekomen. Maarja als ik deze vermoeid kan, kan ik Rotterdam uitgerust ook dacht ik :Y) . Volgende keer toch iets meer mijn gemak houden voorafgaand aan zo een trail. :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:58

Pfoe wat een start en wat een tocht! Knap gedaan Leonie.

Gefeliciteerd met je marathon Germie.

Mooie loopjes ook verder! Vanochtend ben ik ook weer gegaan en daarna nog twee wandelingen. Het weer is zo fijn (als je niet hard hoeft ;) )

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:22

Allereerst, knap gedaan Germie! Maar voor nu vooral sterkte met je herstel!

Hopelijk voelen de zieken zich ondertussen weer fitter en kunnen er weer voorzichtige rondjes gemaakt worden!

Ben heel benieuwd naar de verhalen van Suliko en Leonie van vandaag! Edit: prachtige foto's! En ergens heen ik een vermoeden welke klim dat is, de Wilhelminaberg op... Die zou dan ook in de DMT zitten...

Leuk Samantha, zo'n city trail. Alleen het wachten overal lijkt me killing...

Lies, wat genieten, alleen jij en de vogeltjes op de Loonse en Drunense duinen!

Ruiterpad route, dat doet mijn Garmin helaas ook als ik daarin een route maak of laat maken...

SV, ik ben wel jaloers op jouw hoogtemeters hoor!

Bowo, hoop dat je warmteregulatie beter gaat met de tijd dat het wat warmer is. Of is het altijd al lastig?

Het etentje vrijdag op mijn verjaardag was zeer geslaagd. Het was alleen ook rijkelijk laat geworden en gezien ik eigenlijk altijd wel bijtijds naar bed ga, had dit gister z'n weerslag. Ondanks het prachtige weer, heb ik niets gedaan. Vandaag wel! Maar daardoor ben ik gister extra vroeg naar bed gegaan, want mijn wekker ging om 4.30u...
Heb een wandeling met twee anderen (waarvan één een totaal onbekende was) lekker 27,5km vanuit Cuijk gelopen: een stuk Vierdaagse 40km-route, tegen de route in, en een stuk 50km-route zoals het hoort.

Was een top wandeling, met vanochtend helaas was druppeltjes regen, maar daarna ook zon!

Ben vooral heel trots dat het gemiddelde tempo 5,7km/u was en ik eigenlijk zo goed als niet in zone 3 heb gelopen! Mijn conditie gaat echt vooruit!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 23:02

De aanhouder wint, gefeliciteerd germie! Nu maar lekker met de voetjes omhoog!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 06:29

Supervixen schreef:
Geen ervaring mee Goof, maar ik vind het wel een mooie schoen.

Germie mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt als de cut off time 6 uur is voor die marathon?
Mocht je toch later binnenkomen?

Er stond bij dat je over de stoep op eigen gelegenheid mocht finishen buiten de cutooftime. Ik heb ze dus gemaild of dat echt geen probleem was en ze zeiden dat ze tot 7 uur wel zouden wachten. Finish was in voetgangersgebied. Er waren nog een paar rond de 6.5 uur, en degenen die achter mij liepen zijn ergens onderweg wel gestopt. Ik begon met een duitser die 6.5 uur er over wilde doen met run walk run. En hoewel we niet in hetzelfde ritme liepen hebben we in het begin wat met elkaar gekletst, het was zijn 8ste marathon. Maar na 5km kon hij mij niet meer bijhouden, heb hem op keerpunten ook niet meer gezien. En zo zag ik op 30km niemand meer achter me, dus er waren meer uitvallers.
Ik had er rekening mee gehouden dat ik vanaf 30km voetganger zou worden, op basis van mn trainingstijden en de doorgegeven heropeningen van de weg, maar ik had netjes een volgauto achter me. Moest alleen laatste paar km over het naastgelegen fietspad. Op 38km stond zelfs de verzorgingspost er nog, inclusief ehbo. En 1km voor de finish stond iemand me op te wachten om netjes te zeggen dat ik er bijna was en door moest gaan.
Dus wat beloofd was zijn ze meer dan nagekomen. Onderweg politie die je aanmoedigt, was echt een geweldige ervaring.
Ik weet niet of ik het nogmaals ga doen, maar men zegt dat de eerste de zwaarste is. Voor nu zeg ik absoluut nee. Na de 32km begint het pas. Ik ben net opgestaan met overal spierpijn, maar de achillespees voelt goed. Ook doen mn voeten geen pijn, de rest van mn lijf wel.
Maar ik heb een marathon in mn lijf, velen zeiden het lukt je niet. Maar ik wilde het. Ben nog steeds erg blij en trots. Ik werd woensdag verkouden van de airco, en dat was nog niet geheel over gisteren, nu ook nog niet overigens. Maar echt zoooo blij.
*\o/*

Nu herstellen, heb over 2 weken al weer een loop staan, die was opgegeven voor de marathon, dus moet even zien wat ik er mee doe.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 07:28

Ok, fijn dat het kon. Wel bijzonder dat je mag finishen na de cut off time (want waarom is die er dan), maar dat was alleen maar fijn voor jou.
Succes met je herstel +:)+

Ik kan je trouwens wel vertellen, de eerste is niet de zwaarste. Dat is onzin.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:08

Supervixen schreef:
Ik kan je trouwens wel vertellen, de eerste is niet de zwaarste. Dat is onzin.

Dit. :')

Nou herinner ik me vrij weinig van de finish van mijn eerste marathon. Ik was redelijk verrot en mentaal niet helemaal aanwezig.

Van de Kustmarathon herinner ik me wel degelijk het afzien.
Maargoed, dat was ook een veel zwaarder parcours dan Amsterdam, dus dan is het logisch dat die zwaarder is.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:12

Nou jullie geven me hoop voor over 3 weken hahaha.

Top gedaan Germie, al was ik ook uitgestapt, ik wil dus echt never als laatste eindigen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:19

Gefeliciteerd Germie, een doorzetter ben je in ieder geval.
Succes met het herstel.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:38

Goed gedaan germie, wat een topper ben je!

Wat een achterbakse "complimenten" worden hier gegeven zeg. Echt niet chique. Ik lees al een hele tijd mee en weet hoe germie kan reageren soms, maar ik snap werkelijk waar niet waarom er zo negatief gedaan moet worden over een 6+ uur marathon. So what? Sommige mensen zijn nou eenmaal niet snel, sommigen zijn al ouder, sommigen hebben een rugzakje, waarom zouden zij dan geem marathon mogen lopen en niet de ervaring van een evenement mogen voelen? De organisatie vond het allemaal prima en het is niet de eerste keer dat ik gezien heb dat ze wachten tot de 7 uur. En als laatste eindigen, serieus, wat maakt dat nou uit? Je doet het toch voor jezelf? En het is niet alsof germie omviel aan het eind, dus ik denk ook niet dat het zó onverstandig was. Je kunt ook gewoon support geven zonder zo'n opmerking er achter aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 08:56

Ehm, als je het over mij hebt, ik was bij de Sallandtrail 42km ook de laatste vrouw hoor.
En dat zal me echt een worst wezen.
Verder zie ik iedereen gewoon complimenten geven? :?
Ik heb al 100 keer gezegd dat snelheid me niks uitmaakt.
Ik loop geen marathons op de weg en bij trails zijn ze gewoon heel streng met die cut off tijden (en terecht, want het gaat ook om de veiligheid van de lopers) dus ik vroeg me af hoe dat bij een wegmarathon gaat. Ik had deze marathon even opgezocht omdat ik zo niet zag waar hij was en er nog nooit van gehoord had.
Maar blijkbaar kun je dan alsnog finishen en is dat dan ook normaal bij wegmarathons (?). Mag ik dat een beetje vreemd vinden, ja toch.

Germie is zeker een doorzetter ja.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:30

Ik zie ook complimenten? Ik zeg alleen dat ik zelf zou uitstappen, respect voor iemand die dat niet doet.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:57

Volgens mij is deze reactie niet nodig EmmaVZ..
Iedereen feliciteert Germie en er doet niemand achterbaks.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 11:32

Mijn felicitatie is in elk geval oprecht. Ik heb al eerder gezegd dat ik wel wat meer van de discipline en doorzettingsvermogen van Germie zou willen hebben :D
Ook ik had mijn twijfels of het een goed idee was Germie, maar je hebt het wel maar mooi gedaan. En het voelt vast lekker dat je nanananaaa met je medaille kunt zwaaien :))

Kun je nog lekker wat uitrusten daar? Succes met het herstel!

Zo, nu ga ik even een bijleespost maken van de laatste pagina's 8-)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 11:47

Germie, wat fijn dat het je gelukt is! Ook super dat de organisatie er voor kon zorgen dat je een goede ervaring had! Heb je die, en ook nog eens best wel snel sinds je weer aan het lopen bent, in ieder geval in je pocket!

EmmaVZ, jammer dat jij er een ondertoon uithaalt die je misschien verwacht had, maar die er echt niet is en je daarmee juist een onnodige negatieve toon erbij haalt. Ik lees oprechte positiviteit over dat het germie gelukt is en dat hebben de meeste hier haar ook echt gegund, alleen werden er wel vraagtekens gezet bij de manier waarop en dat kwam ook vaak voort uit zorgen. En ja, daarin werd er ook gebotst. Samantha zegt alleen maar dat zij niet als laatste zou willen eindigen, dat zegt toch niets over wat een ander zou moeten doen of laten, dat zegt toch alleen maar iets over haar zelf?

ieris, ik vind het echt hilarisch dat jij in je eigen bak bent gaan rennen. :') Hoe gaat het inmiddels?

Eef_Bam, beetje laat, maar zolang ik niet last heb van mijn longen of koorts merk ik juist dat rustig en kort lopen kan helpen bij nog een beetje grieperig/verkouden zijn. Dus ik blijf meestal lopen of ga al best snel weer lopen en als het niet gaat wandel ik terug. Maar wel of niet lopen gaat uiteindelijk niet het verschil maken in je opbouwen, dat kan je sowieso pas weer goed oppakken als je weer beter bent.
Zie nu dat je lekker gelopen hebt, wat fijn!

Heerlijk Sherivey en Lies!

Samantha, wat fijn dat het goed ging je 22 km!

Puera, mooie afstand hoor!

SV, dat ziet er gezellig uit!

Bowo, niet gek dat je last hebt van de warmte, het is echt een flinke omslag! Maar goed naar je lichaam geluisterd. :D

Goof, wat een geweldige foto :') Wel vervelend dat je twijfelt over je schoenen! Kan het niet ook zijn doordat je volume nu weer wat hoger ligt dat je gewrichten even protesteren? Noem maar wat hoor, maar soms ga ik bij ongemakjes ook externe factoren zoeken en denk dan later 'oh ja, maar ik heb ook wel veel gelopen'.

Dan als aanvulling op Leonie mijn verslag. Ze had het misschien zwaar, maar ik heb haar ook veel zien lachen hoor! En ik dacht dat zij een eind sprint inzette bij de finish, zij dacht dat ik dat deed, dus toen werd het een eindsprint. :')
Maar poeh, het was wel pittig ja! 31,30 km met 830 hoogtemeters. Er zaten relatief makkelijke stukken tussen, maar dat wat er geklommen moest worden was ook wel echt stijl. De route begon met de trap, waar we eigenlijk al heel veel mensen hebben ingehaald, en de route eindigde met nog 2x via allerlei hele steile slingerpaadjes weer die pokkeberg op en dan via de trap naar beneden. Maar de route was écht heel leuk, zoveel singletracks, heel afwisselend. Top georganiseerd met veel enthousiaste verkeersregelaars en vrijwilligers.
En we kwamen gezamenlijk als 3e van de vrouwen binnen. *\o/* Echt leuk, voor het eerst een podiumplek voor mij! We hadden wel voor reuring gezorgd, want de organisatie was er niet op bedacht dat de plek door 2 vrouwen werd gedeeld die hand in hand over de finish zouden vliegen, dus die belandde toen in een discussie naar wie de prijs ging (ik die nét iets eerder over de finish stapte, of Leonie die nét een kortere nettotijd had omdat ze iets eerder over de start was gegaan :') ), we hebben gezegd dat we prima kunnen delen zonder in een bitchfight te belanden. :+

Hier nog wat foto's! Vriendin van mij liep ook, maar die heeft wat meer tijd genomen voor foto's dan wij, geeft een leuke impressie van de route. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding