Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:01

Puera schreef:
Welke Garmin heb je, BeFunny?

Ik heb de Vívoactive 4s, voldoet verder prima alleen kun je daar ook niet mee navigeren.
Ik heb m’n zinnen gezet op de Forerunner 265, die heeft dat wel. Zag dat ie bij Triathlonworld iets goedkoper was, scheelt toch weer.

Wat een snelle tijd heb je als doel, Suusje! Wel leuk om naar zoiets toe te werken, dat motiveert inderdaad.

Hee, ik heb ook een VivoActive 4 en ben ook aan het kijken naar de Forerunner 265. Of de Forerunner 955, die is bij ING te krijgen voor €450 + 4000 rentepunten. 265 heeft het mooiere scherm maar 955 heeft betere navigatie en touchscreen naast knopjes. Ik twijfel nog even door :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:27

De Forerunner 955 valt me qua prijs ook nog wel mee. Vakantiegeld komt er ook aan natuurlijk. <<)
De Forerunner 265 heeft nu ook touchscreen, daarom ging mijn belangstelling daar naar uit maar ik begin nu ook te twijfelen.

De fēnix 7 is ook niet veel duurder, zie ik.

Dilemma…

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:34

Puera schreef:
De Forerunner 955 valt me qua prijs ook nog wel mee. Vakantiegeld komt er ook aan natuurlijk. <<)
De Forerunner 265 heeft nu ook touchscreen, daarom ging mijn belangstelling daar naar uit maar ik begin nu ook te twijfelen.

De fēnix 7 is ook niet veel duurder, zie ik.

Dilemma…

Maar echt hoor. Maar als de 265 touchscreen heeft dan ga ik daar toch nog maar eens extra goed naar kijken want dat kan wel de doorslag zijn voor mij in ieder geval

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:38

:j Die heeft touchscreen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:45

Ik heb iets minder bevredigende reactie op de inspanningstest.
Die kunnen ze wel doen maar daarmee berekenen ze niet de absolute max (opzich hoeft dat ook niet) maar die hartslag kan over een tijdje weer anders zijn.

Hun raadde aan als ik de max wil weten het via de huisarts te doen en dan de test in het ziekenhuis te laten doen dat is een volledige test en krijgen ze alles in beeld.

En anders dus die inspanningstest of af en toe zelf met Borstband die accurater is meten als ik voluit ben gegaan dan meet je wat op dat moment in je kunnen ligt.

Ze kunnen wel de zones dus bepalen maar zeker gezien mijn achtergrond van Borstkanker nog niet zo lang geleden verwachten ze dat die dan over moet. Dus zou ik fysio begeleiding moeten krijgen om dat in beeld te houden of dus juist zelf gaan meten. Dus ik moet hier even wat langer over nadenken.

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:13

Snap ik! Je zou ook bij Papendal kunnen informeren als dat niet te ver weg is voor je.

Ik heb voor de fenix 7s sapphire solar gekozen omdat ik geen wit of zwart horloge wilde. Bij deze vond ik de kleur veel mooier. Ik heb de lichtgouden kleur.
Maar als ik weer zou moeten kiezen zou ik een maatje groter nemen ivm de batterijduur. Bij trails langer dan 50km navigeren op gpx met alle satelieten ingeschakeld vind ik dat de batterij heel snel leeg gaat.
Mijn vriend heeft een maat groter en dat scheelt echt veel.

Touchscreen is fijn!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:22

Die is ook heel chique. :j Heb je ook veel voordeel qua batterijduur van de solar? Buiten het navigeren om dan.

Ik wil juist een zwart horloge omdat ik die wat neutraler vind. Mijn partner vindt het een leuk verjaardagscadeau maar dat duurt me te lang. :o

Stof tot nadenken, BeFunny. Is het geen optie om het via het ziekenhuis te doen? Sommige zorgverzekeringen hebben hier een vergoeding voor.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:50

@BeFunny een SMC (Sport Medisch Centrum) bij je in de buurt? Daar doen ze de inspanningstesten ook, of anders bij Running Solutions in Hilversum..

Hier net terug van een heerlijke tempo Piramideloop. Een kilometer warming up, 1/2/3/2/1 minuten tempo, met tussendoor 1 minuut herstel en een kilometer cooling down. Weertje is ook erg meewerkend :D helemaal tevreden! Nu weer verder werken :')

Afbeelding
Afbeelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:06

Het lukte mij de laatste weken niet echt om te gaan hardlopen.
Paar hardloopmaatjes gezocht.
En ik ben weer helemaal enthousiast gelukkig

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:08

Lekkere en ook leuke training Musli. Flink hoge hartslag. Werk ze nog!

Puera het zal vast iets helpen, ik vind het verschil niet heel opvallend. De gewone hadden ze niet in deze kleur, ik heb niet speciaal voor deze gekozen omdat het solar was. Ik wilde gewoon die kleur :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:16

MuSLi schreef:
@BeFunny een SMC (Sport Medisch Centrum) bij je in de buurt? Daar doen ze de inspanningstesten ook, of anders bij Running Solutions in Hilversum..

Hier net terug van een heerlijke tempo Piramideloop. Een kilometer warming up, 1/2/3/2/1 minuten tempo, met tussendoor 1 minuut herstel en een kilometer cooling down. Weertje is ook erg meewerkend :D helemaal tevreden! Nu weer verder werken :')

[ [url=m/LVITev.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H2ZQ2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan die test dus wel laten doen.
Maar het veranderd bij mij mogelijk nog (ik zit aan de anti-Hormoon therapie) en dat schijnt het ook te kunnen beïnvloeden. Ik kan die test dus wel doen maar als over 2 maanden de waarden anders zijn dan heb ik er niet veel aan.

Er zit een soort medisch centrum in Gouda daar kan ik zonder verwijzing terecht maar het komt op het zelfde neer

Leuk zo'n peramide training :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:23

Supervixen schreef:
Lekkere en ook leuke training Musli. Flink hoge hartslag. Werk ze nog!

Puera het zal vast iets helpen, ik vind het verschil niet heel opvallend. De gewone hadden ze niet in deze kleur, ik heb niet speciaal voor deze gekozen omdat het solar was. Ik wilde gewoon die kleur :+

Hoge hartslag? Voor mij niet, 90% in zone 1 tot en met 3 ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:28

BeFunny schreef:
Ik kan die test dus wel laten doen.
Maar het veranderd bij mij mogelijk nog (ik zit aan de anti-Hormoon therapie) en dat schijnt het ook te kunnen beïnvloeden. Ik kan die test dus wel doen maar als over 2 maanden de waarden anders zijn dan heb ik er niet veel aan.

Er zit een soort medisch centrum in Gouda daar kan ik zonder verwijzing terecht maar het komt op het zelfde neer

Leuk zo'n peramide training :j

Oh, sorry. Te snel gelezen dan :Y)

Hoe lang ben je nog zoet met de Anti-Hormoon therapie? Eventueel zou je het dan daarna eens kunnen doen.
Overigens kun je je maximale hartslag ook om en nabij zelf testen. Uiteraard niet zo accuraat als tijdens een inspanningstest, maar toch...

https://www.runnersworld.com/nl/nieuws/ ... frequentie.

Als je je maximale hartslag weet, kun je de zones daaruit afleiden.
Misschien for the time being je makkelijkste optie :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:36

161 is voor mij echt hoog, zone 5 :+ . Vandaar dat ik dat dacht toen ik dat zeg. Wat een verschil dan hè, per persoon.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:42

10 jaar helaas
En dat evt zelf testen heeft ze dus geopperd en dat regelmatig te doen. Stel dat het stabiel blijft zou ik wel die test kunnen doen.

Maar ik ben ook nog in afwachting van eerste halfjaarlijkse controle in de hoop dat echt alles weg is waar ik wel vanuit ga en in afwachting van uitslag of ik gen drager ben van bijv Brca 1 of twee gen en dan veranderd er ook weer veel.

Dus het traject is niet klaar nog zeg maar. Het eerste bloedonderzoek om te kijken hoe het op de antihormoon gaat komt ook pas in september.

Ik ben een soort medisch wonder hoe snel alles weer kan. En daar ben ik zelf heel gelukkig mee natuurlijk.

Ik wist niet dat die anti hormoon daar invloed op zou hebben maar het is ook wel logisch.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:47

Supervixen schreef:
161 is voor mij echt hoog, zone 5 :+ . Vandaar dat ik dat dacht toen ik dat zeg. Wat een verschil dan hè, per persoon.

Ja, dat is echt onwijs verschillend. Ik heb jaren geleden eens zo'n inspanningstest gedaan. Toen kwam volgens mij de max hartslag op ergens 195 en mijn omslagpunt op 188. Even zo uit het hoofd hoor. Dus dan zijn de hartslagen in je zones natuurlijk ook flink hoog ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:03

Ik wil (ook) naar die in Gouda.

De forerunner 265 heeft idd een touchscreen, ik heb ‘m namelijk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:19

Voldoet ie wat, Tiggs?

Mooi piramideloopje, Musli.

XxLMMxX schreef:
Het lukte mij de laatste weken niet echt om te gaan hardlopen.
Paar hardloopmaatjes gezocht.
En ik ben weer helemaal enthousiast gelukkig
Fijn dat je weer zo lekker aan het lopen bent!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:57

Ik ben net na wat extra wikken en wegen en nog eens goed naar de rentepunten actie van de ING te kijken uiteindelijk toch voor de 955 gegaan. Ik kwam er namelijk achter dat ze 2 verschillende 955 modellen hebben via de rentepunten. De solar voor €449 en 4000 punten maar de niet solar voor €379 en 4000 rentepunten. Ik ben nu voor de niet solar gegaan, waarmee hij €100 goedkoper is dan de goedkoopste 265 die ik kon vinden. En toen was de afweging nieuwere firmware en mooier scherm voor €100 meer vs. meer functionaliteit met betrekking tot kaarten en navigatie voor €100 minder. En toen is de keuze toch snel gevallen op €100 minder met betere kaarten navigatie functies. Ik kan het scherm van mijn huidige horloge goed zien en verwacht dat de 955 qua updates voorlopig ook echt nog niet wordt uit gefaseerd want die is ook pas een jaar oud.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:22

Oei ik heb die aktie nou ook gezien. Ga er heel even over denken want dat is wel een mooie deal voor een heel goed klokkie _O-

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:44

Ik neig ook naar de 955. :j Hier helaas geen ING, maar zag ‘m met korting bij Futurumshop.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:57

Bij ING heb je alleen zwart vandaar dat ik nog even nadenk. Mijn klokkie nu voldoet ook verder echt prima maar dat navigeren is wel echt echt iets wat ik wel fijn zou vinden. Maar het is iets wat niet nodig is zeg maar en ik heb een nieuwe dure e bike aangeschaft waardoor ik vind dat ik even moet wachten. Al vind ik die aanbieding echt wel heel vet natuurlijk.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:21

Puera schreef:
Ik neig ook naar de 955. :j Hier helaas geen ING, maar zag ‘m met korting bij Futurumshop.

Ik heb net gekeken, en de voorwaarden zeggen maximaal 2 per 12 maanden. Mocht je voor de 955 gaan en het aandurven het via een zo goed als vreemde op internet te laten lopen wil ik hem eventueel wel voor je bestellen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:05

Ik ben ook aan het oriënteren op een nieuw horloge. Heb een Apple Watch, maar de batterijduur is drama en wordt steeds dramatischer.. dus nu toch na veel wikken en wegen keuze gemaakt om over te stappen op Garmin.

Maar nu nog het model.. mijn hemel wat een keuzes.. %)

Wat is het belangrijkste verschil tussen de 265 en 995? Het scherm en de kaarten?

Edit: https://www.hardloopzone.nl/versus/garm ... 65-vs-955/

Heb mijn eigen vraag even aan Google voorgelegd ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:13

Er is ook nog de Fenix serie. Ik zou eerder de keuze dan tussen Fenix 6pro of zelfs de f7 of de forerunner 955 er is ook een nieuwer model van de Garmin instinct en die was ook met punten te koop maar die is veel lomper dus vind ik meer voor mannen.