Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:34

Beterschap rien en familie.
Duim dat het bij een fikse verkoudheid blijft!

Ik kreeg zojuist mail van de vasculitis stichting over wbt vaccineren.
Zij raden het absoluut aan.
Dit advies geven ze af in samenspraak met deskundigen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:43

Hier gaat mijn man of ik eens in de week boodschappen doen, verder moeten we wel werken, mijn man ongeveer een tot twee weken per maand buiten de deur, de rest thuis. Ik 3 dagen in de week.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:12

Brainless schreef:
secricible schreef:
Ik vind dit echt een gevaarlijk artikel. Bij geen van alledrie is bewezen dat ze COVID hebben gehad. Ze vermoeden het vooral zelf. Dat zijn best conclusies om te trekken zonder enig bewijs.

De GGD gaf bij mij aan dat mijn restverschijnselen helaas veelvuldig voorkwam en ik echt de eerste tijd nog rustig aan moest doen.
Ik ken nog zeker 3 "jonge" mensen die na hun besmetting nog steeds niet op conditie zijn als ervoor.

Heeft niet iet te maken met al presterende maatschappij waardoor je mogelijk tegen een burnout zat die zich vervolgend door de corona tot uiting komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:13

tienus63 schreef:
@mindim gemeenten hardenberg/ommen/dalfsen

Dan zit ik nog goed, ik zit in Drenthe, grenzend aan friesland en overijssel. Hier valt het gelukkig nog mee.

Hier wordt helaas niets bezorgd. Hoogstens kan ik een pick up point zoeken, maar ook dat is allemaal al volgeboekt. Dus helaas geen andere keuze dan toch naar de supermarkt.
Heb ook niet echt het idee dat de supermarkt heeft opgeschaald -O-

Sterkte Rien! Hopelijk blijft de rest van het gezin corona vrij!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-21 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:16

Op coronalocatie.nl kun je per postcode cq adres in een straal van 2,5 km de besmettingen van de afgelopen 6 dagen zien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:18

MarlindeRooz schreef:
tienus63 schreef:
@mindim gemeenten hardenberg/ommen/dalfsen

Daar ben ik nu haha. Klasgenoot van mijn zusje was positief van de week. Zij mag door eindexamens gewoon naar school. Dus ook op school wordt het nog verspreid.

Ja, als ze uitgeziekt is. Dan mag ze weer naar school. Zolang ze nog in de besmettelijke periode zit, is het dringende advies om thuis te blijven. Alleen kan de GGD dat niet dwingend opleggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:22

Oh Rien, ik had helemaal gemist dat je het zelf ook opgepikt had :oo . Mijn hoofd had er blijkbaar van gemaakt dat je dochter het bijna achter de rug had. Ik zal wel in de war zijn met een ander :o
Heel veel sterkte in dat geval!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:56

Blussem schreef:
Heeft niet iet te maken met al presterende maatschappij waardoor je mogelijk tegen een burnout zat die zich vervolgend door de corona tot uiting komt?

*Proest*
Ik ben al sinds juni thuis door corona en heb zelf mijn baan opgezegd per 1 januari (en hoefde ook niet meer te komen werken).
Dus nee, absoluut geen burnout oid.
Ik had ook absoluut geen baan waarbij ik moest presteren of zwaar overwerkt was.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:04

Femke_Tweety schreef:
MarlindeRooz schreef:
Daar ben ik nu haha. Klasgenoot van mijn zusje was positief van de week. Zij mag door eindexamens gewoon naar school. Dus ook op school wordt het nog verspreid.

Ze (die klasgenoot) mag, terwijl ze nu besmet is, 'gewoon' naar school?

Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp.
Lijkt me expliciet níét de bedoeling namelijk...

Ze was getest en woensdag was de uitslag: geen Corona. Dus donderdag naar school geweest. Daarna toch klachten (waren er eerst niet) en toen toch positief. Doe je niks aan.

Opgelopen bij een oud en nieuw feestje trouwens. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:26

Dan is ze dus niet bewust positief naar school geweest .. maakt het verhaal wel anders zo.
Als school slim is zetten ze de klas thuis voor 10 dagen. En hopelijk hebben ze een ggd medewerker die daar mee akkoord gaat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:43

School heeft niks gedaan. En het was geen “ze”. :) Heel onzorgvuldig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:53

MarlindeRooz schreef:
School heeft niks gedaan. En het was geen “ze”. :) Heel onzorgvuldig.

Dat hoeft bij 1 losse besmetting ook niet ... dat is ook niet aan school dan is aan de ggd medewerker. Kan je wat van vinden, de overheid slaat hier totaal een plank mis inderdaad.
In jou eerste opmerking leek het of een positief geteste leerling naar school mocht. Dat is gewoon niet aan de orde.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:11

Oh maar ik had het ook gelezen alsof de leerling positief getest had en toen nog naar school gegaan is in de wetenschap dat hij positief was. Zo beschreef je het.
Nu heeft hij netjes getest en toen hij negatief was naar school gegaan. En later bleek hij dan toch positief. Dat is vervelend en schrikken, maar niemand kan hier iets aan doen of valt iets te verwijten. Dus ik snap niet goed wie hier niet zorgvuldig is geweest?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:14

De school die niks doet, vind dat heel apart. Maar goed.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:16

Maar wat moet school doen? GGD neemt contact op met de leerling. I.o.m. de leerling zal er bron- en contactonderzoek worden opgestart. Nauwe contacten (mensen die langer dan 15 min. binnen 1,5 m afstand van hem zijn geweest) zullen dan gebeld worden en verteld worden dat zij in quarantaine moeten. Dat hoeft school niet te doen zo ver ik weet.

Stel dat de leerlingen vanwege het examen op 1,5 m of meer uit elkaar hebben gezeten. En er was nog eens ventilatie. En de leerling is daarna niet blijven hangen rondom andere leerlingen .... dan kan het goed dat er via school niet eens nauwe contacten zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:19

Vayo schreef:
Maar wat moet school doen? GGD neemt contact op met de leerling. I.o.m. de leerling zal er bron- en contactonderzoek worden opgestart. Nauwe contacten (mensen die langer dan 15 min. binnen 1,5 m afstand van hem zijn geweest) zullen dan gebeld worden en verteld worden dat zij in quarantaine moeten. Dat hoeft school niet te doen zo ver ik weet.

De school bespreekt dit wel met de ggd die geven vervolgens een dringend advies. Dat dringend advies is alleen veelal nog al slap. Maar dat advies is wel waar de inspectie ook mee in stemt.
Maar als er op tijd gelokaliseerd is, is er vaak niks aan de hand ... maar goed vaak vind ik in deze situatie waarin we in een lockdown zitten wel wat vaag. Vind het jammer dat ze hun beleid dus niet aanpassen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:25

lenaa_tje schreef:
Vayo schreef:

De school bespreekt dit wel met de ggd die geven vervolgens een dringend advies. Dat dringend advies is alleen veelal nog al slap. Maar dat advies is wel waar de inspectie ook mee in stemt.
Maar als er op tijd gelokaliseerd is, is er vaak niks aan de hand ... maar goed vaak vind ik in deze situatie waarin we in een lockdown zitten wel wat vaag. Vind het jammer dat ze hun beleid dus niet aanpassen

Hoe zou jij het beleid dan graag zien?

Ik moet zeggen dat ik het nu wel even prima vind dat mijn kinderen thuis zijn. Het is allemaal niet handig met het werk, maar het is fijn dat de besmettingen gewoon zachtjes aan wat zakken. Leerlingen blijken daar toch best een aandeel in te hebben.

Het slappe advies van de GGD. Hier een vriendin die samen met 2 collega's positief was. Het was ook duidelijk dat zij elkaar aangestoken hadden.
Haar baas en diens partner hadden klachten, maar bewust niet getest en blijven werken. Mijn vriendin werd onder druk gezet door de baas toen ze moest bellen om haar ziek te melden en aan te geven dat ze positief was. In eerste instantie werd er zelfs druk op gezet dat ze maar gewoon moest werken, want iedereen zou het toch wel krijgen. Die baas valt onder de wappies en vindt corona maar een onschuldig griepje.
Uiteindelijk hebben de zieke werknemers dit gemeld. Het bedrijf is alleen gebeld, dat zij allemaal in quarantaine moesten. Ze hebben aangegeven dit niet te doen. En daar was de kous mee af. Er is daar nooit iets mee gedaan. Enorm bizar.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 11-01-21 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:26

Dat je als school gewoon je klas naar huis mag sturen bij een besmetting :) en niet dat, dat afhangt van welke ggd medewerker je maar aan de telefoon hebt als school.
De leerlingen die het grootste aandeel hebben in de besmettingen zitten namelijk gewoon op school. Zolang deze leerlingen wel mogen buiten sporten, blijven werken en naar school gaan ben ik bang dat zij een aandeel blijven houden.
Zij hebben dankzij school, werk en sport veel meer sociale contacten dan de werkenden volwassen en ze hoeven van de overheid ook nog is geen afstand te houden.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-01-21 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:32

lenaa_tje schreef:
Dat je als school gewoon je klas naar huis mag sturen bij een besmetting :) en niet dat, dat afhangt van welke ggd medewerker je maar aan de telefoon hebt als school.
De leerlingen die het grootste aandeel hebben in de besmettingen zitten namelijk gewoon op school. Zolang deze leerlingen wel mogen buiten sporten, blijven werken en naar school gaan ben ik bang dat zij een aandeel blijven houden.
Zij hebben dankzij school, werk en sport veel meer sociale contacten dan de werkenden volwassen

Ik vrees dat je dan een hoop ouders krijgt die moeilijk gaan doen. Die zich houden aan de regels van de rijksoverheid in wat een nauw contact is en wat een overig contact. Het blijft een moeilijk iets. Want om dan op te leggen dat ze in quarantaine moeten, ondanks dat ze een overig contact zijn is ook weer een heftig iets.

Ik denk dat het nu maar even goed is dat de scholen even dicht zijn. Dat beperkt wel echt de sociale contacten. Wel stimuleer ik mijn dochter gewoon af te spreken met enkele vriendinnen of samen thuis les te volgen, huiswerk te maken. Maar dat zijn nu meer losse contacten dan een hele klas de hele dag in een gebouw.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 11-01-21 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:33

Ja maar die scholen zijn dus niet dicht hé? Ik hoop toch voor mijn veiligheid dat bij een besmetting in een klaslokaal met 31 er een juiste beslissing wordt gemaakt ook als dat, net als de rest van het onderwijs, minimaal 5 dagen sluiting betekend.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:37

Oh dan begreep ik je verkeerd! Nee inderdaad, dan snap ik inderdaad wat je bedoeld. Ik snap dat er heel veel beroepsgroepen voorrang willen, maar ik vind het voor de leerkrachten echt wel terecht dat zij z.s.m. gevaccineerd willen worden. Zij staan toch hele dagen in een afgesloten ruimte met een grote groep (als de scholen weer open gaan).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:41

Ik vind wel dat er genoeg groepen zijn die eerder voorrang mogen hebben als de overheid maar gewoon is stelt dat de ingeval de groep 15-17 ook afstand van elkaar moeten houden en we wel actief mogen reageren op besmettingen die er zijn. Het is nu zo net niet soms :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:46

Als ze heel Bergschenhoek gaan testen -hoppa- meteen een spuit er in.
Svp.
Graag.
Aub :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:17

Uhm....er zijn geen spuiten meer. Zelfs niet voor de mensen die in de 1e groep zitten. Want schijnbaar hebben er een hoop mensen voorgedrongen die nog niet eens aan de beurt waren :+ nieuw woord ook meteen, vaccinatievoordringers: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236399 ... jsten.html. Ik snap nu wel waarom medewerkers in de gehandicaptenzorg nog geen uitnodiging hebben gehad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:20

SusanH schreef:
Uhm....er zijn geen spuiten meer. Zelfs niet voor de mensen die in de 1e groep zitten. Want schijnbaar hebben er een hoop mensen voorgedrongen die nog niet eens aan de beurt waren :+ nieuw woord ook meteen, vaccinatievoordringers: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236399 ... jsten.html. Ik snap nu wel waarom medewerkers in de gehandicaptenzorg nog geen uitnodiging hebben gehad.

Als ik het artikel lees vind ik het niet echt bewuste voordringer. Wel dat de instellingen het blijkbaar dit fout begrepen hebben ... hoe vraag ik mij af? Zeker met mensen die geen cliënten zien