Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:secricible schreef:Ik vind dit echt een gevaarlijk artikel. Bij geen van alledrie is bewezen dat ze COVID hebben gehad. Ze vermoeden het vooral zelf. Dat zijn best conclusies om te trekken zonder enig bewijs.
De GGD gaf bij mij aan dat mijn restverschijnselen helaas veelvuldig voorkwam en ik echt de eerste tijd nog rustig aan moest doen.
Ik ken nog zeker 3 "jonge" mensen die na hun besmetting nog steeds niet op conditie zijn als ervoor.
tienus63 schreef:@mindim gemeenten hardenberg/ommen/dalfsen
MarlindeRooz schreef:tienus63 schreef:@mindim gemeenten hardenberg/ommen/dalfsen
Daar ben ik nu haha. Klasgenoot van mijn zusje was positief van de week. Zij mag door eindexamens gewoon naar school. Dus ook op school wordt het nog verspreid.
Blussem schreef:Heeft niet iet te maken met al presterende maatschappij waardoor je mogelijk tegen een burnout zat die zich vervolgend door de corona tot uiting komt?
Femke_Tweety schreef:MarlindeRooz schreef:Daar ben ik nu haha. Klasgenoot van mijn zusje was positief van de week. Zij mag door eindexamens gewoon naar school. Dus ook op school wordt het nog verspreid.
Ze (die klasgenoot) mag, terwijl ze nu besmet is, 'gewoon' naar school?
Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp.
Lijkt me expliciet níét de bedoeling namelijk...
MarlindeRooz schreef:School heeft niks gedaan. En het was geen “ze”.Heel onzorgvuldig.
Vayo schreef:Maar wat moet school doen? GGD neemt contact op met de leerling. I.o.m. de leerling zal er bron- en contactonderzoek worden opgestart. Nauwe contacten (mensen die langer dan 15 min. binnen 1,5 m afstand van hem zijn geweest) zullen dan gebeld worden en verteld worden dat zij in quarantaine moeten. Dat hoeft school niet te doen zo ver ik weet.
lenaa_tje schreef:Vayo schreef:Maar wat moet school doen? GGD neemt contact op met de leerling. I.o.m. de leerling zal er bron- en contactonderzoek worden opgestart. Nauwe contacten (mensen die langer dan 15 min. binnen 1,5 m afstand van hem zijn geweest) zullen dan gebeld worden en verteld worden dat zij in quarantaine moeten. Dat hoeft school niet te doen zo ver ik weet.
De school bespreekt dit wel met de ggd die geven vervolgens een dringend advies. Dat dringend advies is alleen veelal nog al slap. Maar dat advies is wel waar de inspectie ook mee in stemt.
Maar als er op tijd gelokaliseerd is, is er vaak niks aan de hand ... maar goed vaak vind ik in deze situatie waarin we in een lockdown zitten wel wat vaag. Vind het jammer dat ze hun beleid dus niet aanpassen
lenaa_tje schreef:Dat je als school gewoon je klas naar huis mag sturen bij een besmettingen niet dat, dat afhangt van welke ggd medewerker je maar aan de telefoon hebt als school.
De leerlingen die het grootste aandeel hebben in de besmettingen zitten namelijk gewoon op school. Zolang deze leerlingen wel mogen buiten sporten, blijven werken en naar school gaan ben ik bang dat zij een aandeel blijven houden.
Zij hebben dankzij school, werk en sport veel meer sociale contacten dan de werkenden volwassen
SusanH schreef:Uhm....er zijn geen spuiten meer. Zelfs niet voor de mensen die in de 1e groep zitten. Want schijnbaar hebben er een hoop mensen voorgedrongen die nog niet eens aan de beurt warennieuw woord ook meteen, vaccinatievoordringers: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236399 ... jsten.html. Ik snap nu wel waarom medewerkers in de gehandicaptenzorg nog geen uitnodiging hebben gehad.