Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:58

Zebrastreep schreef:
Maandelijkse periode verloopt bij mij gewoon als normaal dus corona heeft er geen invloed op gehad lijkt het.

Ene kant had het best een keertje over mogen slaan maar goed kan er maar beter blij mee zijn dat het gaat zoals normaal

Je had corona vlak voordat je het werd.. alles was al “ klaar” ervoor
Dus uiteraard heeft corona dan geen invloed
Even vlgd maand afwachten

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:28

Hier besloten om de pil drie weken door te slikken, in plaats van dit weekend ongesteld te worde. Ben benieuwd of mijn lichaam erop reageert, qua corona dan. Normaal is 6 weken slikken geen probleem, doe ik wel vaker als ik vakantie heb bijvoorbeeld.

Verder voel ik me prima, ook fysiek gaat het al beter. Mentaal nog niet veel gedaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:14

CarinaR schreef:
Meer mensen trouwens ook t gevoel dat t op je stem slaat?

Voor mijn idee klink ik heel anders nu

Ja ik klink al bijna een week als een gestrande zeehond. Inmiddels ook reuk en smaak kwijt. Wat een naar virus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:19

Mijn reuk en smaak zijn wel terug, maar afgevlakt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:23

tokedri schreef:
Zebrastreep schreef:
Maandelijkse periode verloopt bij mij gewoon als normaal dus corona heeft er geen invloed op gehad lijkt het.

Ene kant had het best een keertje over mogen slaan maar goed kan er maar beter blij mee zijn dat het gaat zoals normaal

Je had corona vlak voordat je het werd.. alles was al “ klaar” ervoor
Dus uiteraard heeft corona dan geen invloed
Even vlgd maand afwachten

Het is bij mij nogal hardnekkig. Ik slikte vroeger de pil maar ook als ik niet stopte werd ik om de 4 weken ongesteld :+ van het vaccin heb ik ook niks geks gehad

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:25

Mijn klachten worden iets minder maar benauwdheid en hoofdpijn worden meer.
Verder nog wel aan het hoesten en verkouden. Was vanmiddag even naar de winkel maar ik werd bijna niet goed van de hoofdpijn. Ibuprofen ingenomen maar daar ging het vrolijk doorheen. Met paard poetsen moest ik meerdere keren stoppen om even bij te komen. Nu op de bank “voel” ik de benauwdheid. Echt een naar virus…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:29

Er is al vaak gewaarschuwd, ga niet over je grenzen heen en toch zie ik hier mensen proberen van alles te doen. Wanneer je niet goed word ben je al veel te ver gegaan , geef je lijf nu even de tijd om met dit virus af te rekenen anders betaal je misschien de prijs door long covid op te lopen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:33

bigone schreef:
Er is al vaak gewaarschuwd, ga niet over je grenzen heen en toch zie ik hier mensen proberen van alles te doen. Wanneer je niet goed word ben je al veel te ver gegaan , geef je lijf nu even de tijd om met dit virus af te rekenen anders betaal je misschien de prijs door long covid op te lopen.

Klopt hoor, ik schakel ook even weer terug

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:03

Ik lig inmiddels op de corona afdeling in het vumc in Amsterdam.

Longarts kwam net nog even langs. Die benadrukte hoe ook het omnikron variant heel grillig in verloop kan zijn. Mijn saturatie gaat ook van laag naar hoger en weer terug. Ik lig hier zowieso nog wel tot en met maandag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:08

ivy_power89 schreef:

Longarts kwam net nog even langs. Die benadrukte hoe ook het omnikron variant heel grillig in verloop kan zijn. Mijn saturatie gaat ook van laag naar hoger en weer terug. Ik lig hier zowieso nog wel tot en met maandag.

Och jeetje wat heftig en vervelend! Hopelijk kom je er snel weer bovenop!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:09

In ieder geval sta je gelukkig onder vakkundig toezicht. Dat is een geruststelling. Heel veel beterschap gewenst.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:12

Heftig zeg!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:20

ivy_power89 schreef:

Jeetje wat heftig en eng! Beterschap!
Ben je gelijk naar het Z-H gegaan of ben je doorverwezen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:49

Beterschap, ivy!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:53

Oooh beterschap!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:02

Heel veel sterkte Ivy.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:47

ivy_power89 beterschap.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:02

Autumnn schreef:
ivy_power89 schreef:

Jeetje wat heftig en eng! Beterschap!
Ben je gelijk naar het Z-H gegaan of ben je doorverwezen?

Ik ging naar de HAP in mijn eigen woonplaats voor een prednisonkuur :') beter te vroeg dan te laat gezien mijn geschiedenis. Maar de HA vond mn saturatie te laag (92) en wilde mij naar een longarts sturen. Probleem was dat de seh in almere en ter gooi seh een patiënten stop hadden, dus moest naar amsterdam. Daar typischr covid EN longaanvalklachten door astma, dus toch maar even blijven. Ik was in Amc maar de covid is met longartsen is in het vumc vandaar dat ik met de ambulance naar het andere zh ben gegaan.
Zelfs op de covid afdeling in almere is geen plek.
Ze hebben het echt heel druk momenteel met corona patiënten...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 01:00

Goed dat je ze hebben doorgestuurd is inderdaad wel laag , en dan is het toch wel fijn om ergens te zijn waar ze de juiste zorg kunnen geven. Ik ben er niet meer zo mee bezig hoe druk het is in de ziekenhuizen , maar ik geloof je direct dat het echt druk is!

--
Ik merk trouwens dat ik echt met name in de avond heel moe ben. Vaak is het dan een dipje en trekt het wel weer bij maar dat gebeurd nu niet en ik blijf dan echt heel moe.

Gisteren was ik even de stad in met een vriendin om wat te gaan drinken in een café. Ik ging op de fiets en de heenweg ging prima tempo was aardig hoog ( ik doe ook aan mountainbiken) en ik had echt zoiets van fijn ik ben geen conditie verloren.

Alleen de weg terug naar huis was wel echt heel rot. Steken op de borst dus toen ik eenmaal alleen fietste ook rustig aan gaan fietsen en er ook vrij lang over gedaan om thuis te komen. In rust neemt het vrijwel direct weer een heel stuk af. Vandaag met wandelen zelfde verhaal , maar ik duwde ook nog iemand in een rolstoel dus dan gaat het lekker dubbelop.

Dat zijn eigenlijk de enige soort van klachten wat ik nu nog heb , voor de rest zo goed als hersteld.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 01:00

Ik blijf een irritante keelpijn houden, nu drie weken geleden.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:01

Mijn vriend is 9 dagen geleden positief getest, hij is gelijk in isolatie gegaan, en hebben apart geleefd. Ik elke dag zelftesten gedaan elke keer negatief. Tot vanmorgen.. 2 positieve zelftesten, kan ook van mijn werk zijn. Baal wel want zou de 3x Corona zijn in 1,5 jaar. Ga straks testen bij de ggd

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:38

Ohjee beterschap en sterkte.
Ik ben er voorlopig ook echt nog niet, blijf ook zo duizelig/rare hoofdpijn houden

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:25

Marcella schreef:
Weet ook waarom 13 april een hoortest heb, want het was niet vitamine B & B12. Maar vitamine D en B12.

De vitamine D word vergoed en de B12 niet wat ik dus erg krom vind. En toch genomen doe wel maand geen boodschappen. Probleem opgelost.

Gaat verder genieten van mijn hanen soep en kijken of ik tijd heb om te lezen voor dat herstel gebeuren.

Heb je vitamine b12 tabletten gekregen ? Vraag na wat je waarde was en ga dan even het vit b12 topic lezen hier . Als je waarde echt laag was kan het best dat je een opname probleem
Hebt en dan gaan die tabletten ook niks doen .

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:30

Jeetje wat heftig zeg die ziekenhuis opnames hier :\ wat eng ook. Heel veel sterkte gewenst!

Ik word daarmee ook wel weer met de neus op de feiten gedrukt wat betreft hoe verschillend het virus kan treffen.. ik klaagde net nog tegen een vriendin dat ik nu een volle week klachten heb en er helemaal klaar mee ben, maar ik kom er echt nog wel goed vanaf.

Gisteravond op klachtendag 6 met hevige hoofdpijn vroeg naar bed gegaan. Goed geslapen gelukkig. Vandaag zijn de klachten hetzelfde als gisteren, maar moet echt opvallend veel niezen. Holtes vol, maar neus op dit moment vrij, wel kortademig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:02

genja schreef:
Marcella schreef:
Weet ook waarom 13 april een hoortest heb, want het was niet vitamine B & B12. Maar vitamine D en B12.

De vitamine D word vergoed en de B12 niet wat ik dus erg krom vind. En toch genomen doe wel maand geen boodschappen. Probleem opgelost.

Gaat verder genieten van mijn hanen soep en kijken of ik tijd heb om te lezen voor dat herstel gebeuren.

Heb je vitamine b12 tabletten gekregen ? Vraag na wat je waarde was en ga dan even het vit b12 topic lezen hier . Als je waarde echt laag was kan het best dat je een opname probleem
Hebt en dan gaan die tabletten ook niks doen .

B12 was 70 L