De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:19

Ik vind sowieso het hele hamsteren zo onwijs egoïstisch... Zelf halve schappen inslaan terwijl je het misschien niet eens nodig hebt, en een ander heeft het dan juist keihard nodig en heeft helemaal niks. Doe gewoon je normale boodschappen, en als je iets nodig hebt neem je de hoeveelheid mee die je normaal mee zou nemen. Zo heeft iedereen wat ie nodig heeft toch? Of sta ik daar als enige zo in? En ja, ik woon in Brabant.

En ook absoluut niet richting mensen hier in het topic bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 12-03-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:20

Arabesk schreef:
Ik ben normaal gesproken ook niet van de paniekvoetbal... Maar na deze grafiek in Nieuwsuur was de waarschuwing me glashelder.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232677 ... elden.html

Broodbakmix inslaan. En de vriezer vol stoppen met groenten. Eieren leggen de kipjes wel.

Laten we hopen dat het een overdreven idee is.....

Beter safe than sorry, toch

Maatregelen nemen als het kan gewoon doen en als het niet nodig was fijn, maar niets doen en als het misgaat baal je ook

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:20

Ik moet nog zien of ze hier -zoals in China- de boodschappen bij iedereen door het raam komen brengen....
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 12-03-20 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:21

Schijnt dus dat de piek voorbij is in China, dat is al een goed vooruitzicht.

Ik hoop alleen oprecht niet dat ze dingen zoals scholen etc gaan afsluiten.... Dan breekt de hel los en gaan mensen echt supermarkten leegplunderen

Memories

Hier op mijn stage is iedereen zich er ook maar op voor aan het bereiden dat we na het weekend wellicht niet meer mogen komen... Thuiswerken is maar beperkt mogelijk, labwerk is lastig thuis te doen := Hebben in principe wel de apparatuur staan om coronainfecties bij onszelf vast te kunnen stellen dus daar gaan de grappen al de hele week over :=

Hier ga ik voorlopig nog niet meedoen aan het hamsteren. Ik heb het niet nodig en weiger nu uit paniek maar dingen te gaan halen terwijl een ander die het daadwerkelijk nodig heeft misschien zonder moet zitten. Zit in Utrecht stad en bij de dichtsbijzijnde supermarkt is nog volop zeep etc. te krijgen, alleen de aller- allergoedkoopste varianten zijn uitverkocht.

Enige waar ik erg mee zit is dat ik midden in een verhuizing zit waar vanalles voor geregeld en gedaan moet worden. Veel bestellingen, afspraken etc. die lopen. Hoop dat dat een beetje redelijk door kan gaan. Huur op huidige plek is ook gewoon al opgezegd per 1 april dus we moeten wel doorgaan voor zo goed en zo kwaad als het kan. :o

MarlindeRooz

Hoe groot schatten jullie de kans in dat vanmiddag besloten wordt dat alle scholen dicht gaan?

Ik heb nooit heel veel voorraad want ik woon alleen, dus ga wel even een extra pak pasta enzo halen. Was sowieso van plan morgen naar de markt te gaan. Straks breekt de pleuris wel uit en dan zit ik in mijn eentje een potje pesto leeg te lepelen. _O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 12-03-20 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:22

80%

_Penotti

MarlindeRooz schreef:
Hoe groot schatten jullie de kans in dat vanmiddag besloten wordt dat alle scholen dicht gaan?

In Brabant denk ik wel. De rest nog niet.

Whale

Pepperrr schreef:
Ik vind sowieso het hele hamsteren zo onwijs egoïstisch... Zelf halve schappen inslaan terwijl je het misschien niet eens nodig hebt, en een ander heeft het dan juist keihard nodig en heeft helemaal niks. Doe gewoon je normale boodschappen, en als je iets nodig hebt neem je de hoeveelheid mee die je normaal mee zou nemen. Zo heeft iedereen wat ie nodig heeft toch? Of sta ik daar als enige zo in? En ja, ik woon in Brabant.

En ook absoluut niet richting mensen hier in het topic bedoeld.

Helemaal mee eens.

Chubby

Hamsteren betekent voor mij dat ik een pot pindakaas en pak rijst extra in huis heb. Geen overdreven hoeveelheden. Met een gezin met 3 jonge kinderen ga ik niet denken "had ik maar", maar ik geloof ook niet dat we over een maand bloembollen moeten eten.

BloemBloem

DubbelDun schreef:
80%

Denk ik ook :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:23

Als je geen boodschappen kunt/mag doen is het wel verstandig om meer te bestellen..
Dan hoeft een ander minder vaak voor je het op te halen..

En als hier hondenvoer op is smijt ik wel een biefstuk of kipfiletje naar ze toe :D :D

Ben van nature al iemand die vriezer bomvol heeft, dus geen probleem

Anoniem

Ik greep gisteren ook in lege schappen in de supermarkten. Vooral blikken soep, de vleesschappen (vooral kip), pakken melk en brood, de verse pasta en sauzen en het vega schap.. allemaal leeg.

karuna
Drukke kabouter

Ik hoop op 100% ik vrees 40%.

Ben nu in spanning over de berichten. Juist vanwege de laksheid van anderen -O-

Hier veel droog spul, rijst, pasta aardappelpurree, havermout, potjes en blikjes groente. Wat potten knakworsten. Extra suiker zout en uienpoeder. Vlees groente en fruit in de vriezer voldoende. Die moest toch leeg. Houdbaar spul dat over een jaar bv nog bruikbaar is. :P
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-03-20 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik denk dat de Nederlandse overheid nu landelijk moet gaan ingrijpen ipv dat elk stukje NL zelf mag bepalen wat ze doen. :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Astorga schreef:
Is het echt nodig dat iedereen hier deelt hoeveel hondenvoer, wcpapier, kattengrit en broodmakmix er in huis is?
Persoonlijk vind ik dat niet zo interessant en ga ik liever op de inhoud in. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige, want op mijn inhoudelijke posts wordt toch niet gereageerd.

Ik denk dat dat voor iedereen anders is :) Ik snap dat het niet heel interessant is, maar aan de andere kant kan het voor mensen ook een eye opener zijn als ze lezen dat veel mensen toch wat meer inslaan. Denk dat dat ook wel bij het onderwerp hoort.

MarlindeRooz, groot denk ik. Of dat ze het sluiten vanaf maandag. Dat zou me ook niet verbazen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:24

Ik schat de kans redelijk groot in dat de scholen dichtgaan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:25

PSvanLot schreef:
cursebreaker schreef:
Het is alleen te hopen dat mensen met kids niet opeens binnenspeeltuinen e.d. als een malle gaan opzoeken, maar ik ga er vanuit dat zulk soort plekken ook dicht gaan als scholen echt gesloten gaan worden.

Dat gaat zeker wel gebeuren. Had het er net met mijn vriend over.

Ja, of het moet idd allemaal al echt dicht moeten - wat wel logisch zou zijn op het moment dat andere openbare gelegenheden als scholen ook dicht gaan. Dan verwacht je dat dit soort dingen ook moeten sluiten lijkt me. Wij gaan ze lig niet opzoeken haha. We vermaken ons hier thuis wel en kunnen met de auto ook nog naar plekjes rijden waar we lekker met de hond kunnen wandelen in de natuur. M'n zoontje werd uitgenodigd voor een kinderfeestje a.s. woensdag maar daar gaan we 'm toch niet naartoe laten gaan. Sure, hij kan op school net zo goed wat oplopen, maar 'm nu vrijwillig naar zulke plekken (ze zouden naar zo'n jump XL gebeuren gaan en erna nog naar Monkey Town) te laten gaan terwijl ik zelf ook een concert af zeg bv. Iets waar we dus wel zelf iets aan kunnen doen, gaan we dan doen. Kinderfeestjes komen wel weer 'n andere keer.

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:27

Ik ga er ook vanuit dat scholen gaan sluiten, sta ik ook volledig achter!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:27

Echwel schreef:
Als je geen boodschappen kunt/mag doen is het wel verstandig om meer te bestellen..
Dan hoeft een ander minder vaak voor je het op te halen..

En als hier hondenvoer op is smijt ik wel een biefstuk of kipfiletje naar ze toe :D :D

Ben van nature al iemand die vriezer bomvol heeft, dus geen probleem

Tuurlijk snap ik, dat als je zelf niet mag, dat je extra in huis haalt. Maar met hamsteren bedoel ik overmatig veel meenemen terwijl je het niet nodig hebt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:28

Vraag me dan alleen af he, hoe moeten de ouders dit dan
gaan doen? Als de scholen dicht moeten, dan sluiten logischerwijs ook de kinderopvang hun
deuren.

En dan? Neem je als ouder dan vrij? Meld je je ziek?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:29

Niet bederfelijk spul komt wel op toch? Dus kopen wat je niet nodig hebt is ook niet aan de orde denk ik.

Als ouder ja een zal thuis moeten blijven. Overleg met de baas? Zelf ziek melden? Kinderen daarna gaan verzamelen in een dagopvang bij een thuisblijf moeder heeft ook geen zin

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:29

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:30

Ja, dat wordt echt een ketting reactie van problemen wat daarop gaat volgen BloemBloem.
Zal in alle sectoren giga problemen gaan opleveren - daarom wachten ze er natuurlijk ook zolang mee om zo'n beslissing te maken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:30

Wat ik wel heel erg vind dat een vriendinnetje van mij net in Dec een baby heeft gekregen en mensen dus flesvoeding aan het hamsteren zijn en zij het bijna niet kan kopen..