3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:01

Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik merk zelf dat als ik op een dag veel light producten eet/drink, ik dan enorm slecht slaap. Blijf wakker, draaien, onrustig gevoel.. Snapte vroeger nooit zo waar dit vandaan kwam maar mijn moeder zei dit eens tegen me. Had een paar dagen terug ook weer dat ik enorm slecht in slaap kwam, toen ontdekte ik dat ik na het avondeten nog kcal vrije limonadesiroop had genomen. Heb dat de afgelopen 2 nachten niet gedaan en sliep zo in :') Moraal van dit verhaal; ik denk dat het niet eens bijster veel uit maakt of je light/volle producten neemt (1 keer per dag dan, als je ineens een fles cola leeg drinkt is dat wel een dingetje natuurlijk) maar ik heb echt het idee dat die zoetstoffen in light producten op lange termijn een nadelig effect hebben op je lichaam. Ik heb nog veel light in huis, maar wel minder dan eerst en probeer bewust af te bouwen. :)

GOED. Over een half uur weer naar school (met de bus naar het station want mijn fiets is gejat GROM).
Lijstje van gister was ik heel tevreden mee en dat wordt vandaag ook weer zoiets:
Ontbijt: 2 Crackers met pompoenpitten en avocado houmous, koffie
Tussendoor: Pakje LU crackers (van die toastjes)
Lunch: 80 Gram volkoren pasta met wat pastasaus
Tussendoor: WASA Sandwich (2 van die crackerrepen met spul aan de binnenkant), banaan.
Avondeten: 4 Volkoren boterhammen met lightlife kaas en pesto
Na het eten: 2 Glazen tomatensap, komkommer met sojasaus, 2 snack-a-jacks
:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:29

Hmm, daar heb ik nooit last van Castilja. Apart dat jij daar zo op reageert!
Mooi lijstje!

Mijn lijstje van gisteren:
O: een boterham met nutella en een snee suikerbrood. (473)
L: verse tomaat met wat kaas, twee boterhammen met één boter, surimi-krab salade en pindakaas met komkommer, een snee suikerbrood en een beker halfvolle melk. (775)
T: een boterham met pindakaas en een rolletje snoepjes met fruitsmaak (gevonden in tas HE) en een half glas ananassap. (263)
A: broccolistamp met een hamburger. (455)
T: een hopje. (15)
B: 8000 stappen, bezig zijn met paard en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1980.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:31

Toevallig dat je dat zegt, ik heb gisteravond laat een blikje Sprite gedronken, en ik sliep echt voor geen meter, terwijl ik normaal toch best snel inslaap. Normaal drink ik nooit light producten voor het slapen, dus er zou een kern van waarheid in kunnen zitten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:43

Lekker lijstje had je gisteren weer Maanlicht!

Laura82: wat vervelend zeg dat het nog steeds zo slecht gaat. Probeer zo goed mogelijk je rust te pakken, al snap ik dat het vrij lastig is met kleine kinderen. Als ze niks kunnen vinden, betekend niet dat er niks mis is :(:) Zijn heel veel dingen die ze gewoon nog niet weten of kunnen testen qua immuun systeem, chemische processen of stofwisseling etc. in je lichaam.

Castilja: wat stom zeg dat je fiets is gejat! Mensen moeten eens van elkaar spullen afblijven.

Ik heb ook geen last met slapen als ik bv een glas ranja drink s avonds met zoetstof.

Lijstje van gisteren is zo gebleven als toetje had ik een beetje griesmeelpap (geen nectarine meer gehad). Avondeten was wel erg lekker, ben sowieso gek op pasta's haha

Vandaag:
O: havermoutpap met lijnzaad en no sugar van sojamelk
L: 1 vk boterham met pindakaas, 1 vk boterham met kipfilet en gebakken ei en glas optimel
T: nectarine
A: macaroni met geraspte kaas
T: bakje magere perzikyoghurt

Gisteren weer heel fijn gereden met Luna <3 Vandaag helaas wat meer last van mijn lijf en ook weer eens misselijk, beetje zat van laatste tijd >;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:07

Mooie lijstjes allemaal!
Wat vervelend Laura dat het nog steeds niet goed met je gaat, veel beterschap!
Wat fijn dat je zo fijn gereden hebt Urosa! Wel supervervelend dat je wel weer last van je lijf hebt, ook jij veel beterschap!

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met op 1,5 snee boter, vruchtenhagel, hagelslag en nutella. (348)
T: een dextro tablet. (12)
L: twee boterhammen met boter, surimi-krab salade en gekookt Gelderse worst en een snee roggebrood met ene helft maestrichter fruitstroop met appel en kaneel en andere helft nutella, beker halfvolle melk. (559)
T: een tablet dextro. (12)
T: een havermoutreep. (142)
A: aardappel, tuinerwten, wortels en een Toscaanse Carré. (361)
T: een haverkoekje en een paar Oud-Hollandse snoepjes. (175)
B: 7000 stappen, 40 minuten paardrijden en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1607.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:41

Rust pakken is inderdaad een uitdaging :') Ik probeer het wel, maar je moet toch steeds van alles met ze. Ik kijk er naar uit dat mn jongste in februari ook naar school gaat, dan heb ik 2x per week een paar uurtjes voor mezelf :)

Wat fijn dat je zo heerlijk gereden hebt Urosa. Wel ontzettend balen dat je lijf niet mee wil werken :(

Ik heb nooit merkbaar last gehad van zoetstoffen, ze ook een tijd helemaal laten staan maar merkte geen verschil. Nu wel helemaal gestopt met cola zero, maar dan meer voor de rest van de troep die erin zit :+

Vandaag is dit het plan:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: 2 mandarijnen
L: salade met mozzarella en tomaat, beetje pesto en olijfolie. En een kom soep
T: banaan
A: tomatensoep met stokbrood en smeerseltjes
T: bakje skyr met ongezouten noten

B: even afwachten hoe ik me voel, wil eigenlijk wel sporten maar weet inmiddels dat ik dat beter kan laten als ik me slecht voel. Dan evt wandelen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:12

Lekkere lijstjes weer guys! Hier ook geen merkbare last van zoetstoffen, terwijl ik ze best vaak binnen krijg. (Cola zero, red bull zero)

hier de laatste dagen erg druk bezig geweest met school, eten was niet heel slecht maar ook niet super goed. En laat ik nou vanavond ook nog eens uit eten ga.

Lijstje van gisteren:
O/L: 1 volkoren boterham met snijworst + stukje tony's zeezout karamel.
T: Snickers
A: hamburger met gebakken aardappeltjes (flinke portie) en sla

Oké dit lijstje klinkt heel karig als ik er zo naar kijk, maar het avondeten was echt bijna een tweepersoonsportie. :)) Moet even leren plannen wat ik qua eten doen als ik maar enkele uurtjes les heb overdag. Dan sla ik een fatsoenlijke lunch al snel over en heb ik super veel honger zodra ik aan avondeten begin. Hier werk ik aan!

Vandaag:
O: twee volkoren boterhammen met snijworst
T: weet ik nog niet, haal denk ik een koffie en een koekje in mijn tussenuren
L: twee volkoren boterhammen met snijworst
A: La Cubanita (AYCE tapasssss)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:58

Oehhh Sanne La cubanita's is zo chill he! Heb je een film/sauna arrangement erbij?

Jouw lijstje klinkt erg lekker Laura!

Sterkte Urosa :(

Mijn lijstje van vandaag:
O: kwark met havermout
L: left-over curry met pitabroodje
A: biefstuk, frietjes, gegrilde groenten en champignonssaus
Zorgvuldig ingepland, maar zoveel zin in <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:16

Nee alleen eten, soms maak ik gebruik van het film arrangement maar alleen als het een leuke film is haha. Hadden de laatste keer ook met film arrangement maar die film bleek heel stom.. :') Door jouw lijstje heb ik nu zin in frietjes!

Het tussendoortje is niet koffie met een koekje geworden, maar koffie met een volkoren pistoletje kaas. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:27

O: 4 rijstwafels (had hoofdpijnaanval dus vriendje had snel eten gepakt)
L: broodje roomkaas op school
A: Weet ik nog niet. Misschien wel thuisbezorgd :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:58

Wauw, dat je het erop red MarlindeRooz. Ik zou echt omvallen :=

Oehhh jouw avondeten Aight <3 Goed plan, denk dat ik dat morgen ga eten :9

Zaterdag gaan we lekker uit eten, nog voor onze trouwdag. All you can eat, maar dan een luxe versie zeg maar. Zo slecht, maar zo lekker! Weet nu al dat ik veel te veel ga eten (en drinken :+ ) en ik ga er lekker van genieten ook!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:13

Goeie lijstjes weer allemaal, ik red het reageren verder helaas niet, maar lees gewoon lekker mee :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:16

Het is nu:
o: 4 rijstwafels
l: hard broodje met roomkaas
T: 4 spelcrackers (152 kcal per stuk) met tomatentapenade
a: vega kapsalon en patatas bravas

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:46

Het is belangrijk naar je gevoel te luisteren Laura, ook niet erg om een keer niet te sporten.

Cubanita ben ik nog nooit geweest, hebben we hier ook. Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Misschien binnenkort een keer.

Mijn lijstje is vandaag niet fantastisch, haha:
O: twee maiswafels met Gelderse gekookte worst
L: Italiaans broodje carpaccio, enchilada, glas vruchtennectar
T: een handje Sunbreaks, 4 mini chocolate chip cookies, appel
A: Lasagnette en een salade van bleekselderij, rucola, tomaat en komkommer, klein flesje bier
T: 4 mini chocolate chip cookies

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:55

Mag ik me hier ook weer melden dames? Ik kan jullie support wel weer goed gebruiken :o

De laatste tijd ben ik weer veel te makkelijk geworden met eten, dus de rem zit er sinds een paar dagen weer goed op.

Een paar weken geleden heb ik bij de rugbyclub van vriendlief een uurtje bootcamp en een wedstrijdje meegedaan, en daar werd ik even flink met de neus op de feiten gemept. Mijn conditie is om te janken }:0 Ook kan ik goed merken aan mijn rug dat ik niks doe, veel last van.

Na een aantal maanden lamballen heb ik me dus gisteravond weer ingeschreven bij een sportschool waar ik o.a. kan boksen. En mocht dat een keer niet uitkomen dan hebben ze nog behoorlijk wat andere lessen, dat miste ik wel bij de kickboksgym waar ik zat.

Nu dus lekker spierpijn van een bokslesje, voelt wel weer goed! Alleen even wennen dat ik niet meer mag trappen :')

En mijn lijst van vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, banaan en honing
L; B&F Low Calorie Meal chocolade met melk
A; zoete aardappelsoep, ciabatta met filet americain en geitenkaas
T; stukje Almondy Daim :9
T; pruimen

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:05

Ha Kelpie! Welkom dan maar denk ik zo :) :) Ik heb meteen een vraag voor je; heb je standaard last van je rug of alleen als je te weinig beweegt/traint en die spieren daarom niet zo sterk zijn? Ik heb ook vrij regelmatig last van mijn rug dus was even benieuwd of het bij jou beter wordt als je sport.
Lijstje is prima denk ik! Ben altijd een beetje huiverig voor de maaltijdvervangers omdat dat zeer effectief is op de korte termijn, maar op de lange termijn eerder voor het omgekeerde effect zorgt. Maar misschien heb je er zelf prima ervaring mee!
@ Maanlicht: chocolate chip cookies zijn een ramp; ik ken niemand die het er bij 1 kan houden :') Ik durf dat soort dingen gewoon niet in huis te nemen omdat ik weet dat het binnen no-time op is haha.
Sorry ben een beetje ego vandaag, moet echt tekst leren en niet op Bokt zitten dus ik typ nog even m'n lijstje van vandaag en ben dan braaf aan het leren.
Ontbijt: 2 Crackers met avocado houmous
Tussendoor: Banaan
Lunch: 85 Gram volkoren penne met 100 gram pastasaus
Tussendoor: Wasa Sandwich cracker (2)
Avondeten: 4 Volkoren boterhammen met 2 plakken lightlife kaas en wat pesto
Na het eten: Wat wijn en een paar snoepjes.
Dus mwoah. Kan ermee door.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:22

Ik heb geen heel beste rug, maar als ik de spieren sterk hou met trainen (en regelmatig naar chiropractor/fysio ga) is het echt een heel stuk beter. Dat ik regelmatig naast het paard ligt helpt ook niet echt moet ik zeggen, een paar weken geleden heeft mijn stuitje de klap opgevangen en dat heeft aardige naweeën -O-

Ik ben een paar jaar geleden 50 kilo afgevallen zonder ooit een shake te drinken, en shaken om de kcal heel laag te houden zou ik niet doen. Deze is lekker en vult heel goed, handig als ik weinig tijd heb :j

Succes met leren!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:52

Welkom weer Kelpie! Goed bezig.
Hopelijk wordt je rug snel sterker.

Gister is de hele pot koekjes op gegaan... oeps. Niet meer kopen dus. Ze heten niet voor niets Non Stop. Hahaha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:58

Welkom Kelpie! Ik sport ook om pijnloos te leven dus dat motiveert extra!
Jip, tja die koekjes vroegen er om _O-

Vandaag
O: crackers met tapenade / beschuit met Nutella moet nog kiezen
L: pasta
T: misschien wat lekkers bij de koffie
A: broodje van de Hema oid gok ik

Druk dagje namelijk: van 10 tot 11:30 ongeveer fitness, dan van 1 tot 4 rolstoel duwen en vervolgens van 5 tot half 9 werken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:22

Welkom terug Kelpie! Goed bezig, je bent alweer op de goede weg zo te lezen.

Mijn plan voor vandaag:
O: High protein kwarl met weetabix
T: 2 mandarijntjes
L: Griekse salade met tomaat, komkommer, feta en olijven, kom soep
T: breaker high protein
A: Weet ik nog niet, maar ik denk een stamppot (daar is het wel weer voor :+ )

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:29

Ohh Griekse salade is zo lekker, ben ik echt gek op!

Mijn lijstje:
O: Activia aardbei, speltcracker met rauwe ham
T: mineola
L: Italiaans broodje carpaccio
T: boterham met Gelderse gekookte worst, appel, cup-a-soup
A: falafel, bulgur, sperziebonen met ras-el-hanout kruiden
T: twee biertjes op een verjaardag

B: 1,5 uur sportschool, cardio en kracht

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:07

Mooie lijstjes komen er weer voorbij!
Hmmm, lekker avondeten Sanne :9 Wat heb je op? Eerlijk gezegd had ik nog nooit van Cubanita gehoord :')
Marlinderooz, ik moet eerlijk zeggen dat het mij al vaker opvalt dat je lijstjes erg karig zijn. Hoeveel kcal zitten er in je twee afgelopen lijstjes?
Superlekker avondeten Aight! :9
Wat jammer dat je je nog niet goed genoeg voelt om te sporten Laura. Gelukkig is wandelen de beste cardio die er is :))
Welkom terug Kelpie! Mooi lijstje!
Maanlicht, dat ken ik :') Eigenlijk moet je iemand vragen de koekjes te verstoppen en er iedere dag (of om de paar dagen) er eentje aan je te geven :))

Helaas ben ik een beetje ziek aan het worden, nu vooral keelpijn en hoesten. Hopelijk zet het niet door. Wel weer blij met mijn lijstje.
O: Yoghurt Griekse Stijl 10% vet met granola. (364)
L: drie boterhammen met boter, grilworst, nutella en honing, roggebrood met ene helft maestrichter fruitstroop met appel en kaneel, andere helft appelstroop, snack tomaatjes met kaas, een beker halfvolle melk. (888)
T: een peer. (54)
A: Groente-bonenprut met wraps en een beetje Yoghurt Griekse stijl 10% vet. (396)
T: een magnum mini classic. (150)
T: een kop thee met honing (want keelpijn) en drie colaflesjes (snoep). (78)
B: 10.000 stappen en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1930.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:09

Nou ik eet vooral veel avondeten, ben slecht in overdag eten en vooral ontbijten. maar gisteren denk ik rond de 2100? En vandaag 1500 en dan nog een tussendoortje met die mevrouw die ik ga duwen in de rolstoel. :+
En vanavond een handje nootjes denk ik! Dus rond de 1800-2000. :)

Edit: heb aan het begin van de week wat extreme uitspattingen gehad (zondag een zak chips, maandag Mac, dinsdag een zak chips) dus ik wil even rustig aan doen. :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:18

Welkom terug Kelpie!

Zeker eens naar La Cubanita gaan Maanlicht, het eten is echt super lekker daar!

Veel verschillende dingen gehad Kimmie, o.a. kip stukjes, carpaccio, nacho's, champignons en spare ribs.

Herkenbaar Marlinde, mijn lijstjes lijken soms ook wat karig terwijl ik dan met het avondeten wel echt erg veel eet haha.

Vandaag overdag best prima gegeten, maar daarna spontaan uiteten gegaan met een vriendin. (oeps) vanaf morgen echt weer streng! Vandaag extra motivatie gevonden om af te vallen; had een super leuk gebreid jurkje gevonden bij de Vero Moda, maar voelde me nog net niet comfortabel genoeg om hem te kopen. Hij zit best strak namelijk. Denk dat ie over -5 á -10 kilo wel érg mooi staat. :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:10

Bedankt allemaal :):)

Maanlicht schreef:
Gister is de hele pot koekjes op gegaan... oeps. Niet meer kopen dus. Ze heten niet voor niets Non Stop. Hahaha

Oh jee, die Non Stop dingen gaan hier ook achter elkaar naar binnen. Hebben ze bij de bios hier, gruwelijke dingen _O-

Lekker lijstje Laura! Stamppot gaat hier voor volgende week op de planning, yum :9

Kimmie, niets zo irritant als tegen ziek zijn aanhikken. Je voelt je rot maar niet rot genoeg om niks te doen. Beetje rustig aan doen en hopen dat het overwaait! Heerlijk lijstje!

__Sannne schreef:
Vandaag overdag best prima gegeten, maar daarna spontaan uiteten gegaan met een vriendin. (oeps) vanaf morgen echt weer streng! Vandaag extra motivatie gevonden om af te vallen; had een super leuk gebreid jurkje gevonden bij de Vero Moda, maar voelde me nog net niet comfortabel genoeg om hem te kopen. Hij zit best strak namelijk. Denk dat ie over -5 á -10 kilo wel érg mooi staat. :D

Kun je hem straks in de uitverkoop halen :D

Ik heb voor mijn verjaardag een (veel te dure :') ) strakke leren jas gekregen van mijn vriend. Hij is echt heel gaaf maar als ik aankom pas ik er al heel rap niet meer in en dat zou doodzonde zijn. Ook zo'n fijne motivator :))

Spoiler:
<3 <3 <3Afbeelding

Voor mij vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, banaan, lijnzaad, honing
L; B&F Low Calorie Meal chocolade met melk
B; 3 kwartier paardrijden, uur met de hond wandelen
A; slavink, aardappelpartjes uit de oven, salade van tomaat, komkommer, avocado, geitenkaas en een paar croutons
T; blik appelcider uit Zweden en ik denk nog een paar croutons :')