Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:30

Maar dat brengt een kind ook psychische schade als het te horen krijgt ongewenst te zijn. ;(

Ik ken een aantal kinderen die een ongelukje waren maar, nadat de ouders(s) van de schrik bekomen waren, ontzettend welkom.
Ook die kinderen horen weleens dat ze een ongelukje waren maar dat de ouder(s) er ondanks dat ontzettend blij mee waren en het niet anders hadden gedaan als ze het over mochten doen.
Degenen waarbij het kindje niet gewenst was hebben de zwangerschap afgebroken, ook geen probleem imo want beter een afgebroken zwangerschap dan een ongewenst kind. :)

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:33

Ach, wij waren allebei gepland en mijn moeder beweerd regelmatig dat als ze het opnieuw kon doen, we er niet geweest waren. :+
Dan kan je beter een gewenst ongelukje zijn. _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:35

Ach, dat zal mijn moeder vast ook wel gezegd hebben over mijn halfzusje en mij maar goed, achteraf is het natuurlijk makkelijk praten. :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:31

Eigenlijk ben ik ook een ongelukje.

Mijn moeder beviel van mijn broer en toen zat ik er nog achter. Niemand (ook gyneacoloog) wist dat er een tweeling in de buik zat.

Mijn moeder heeft weleens verteld dat ze het vreselijk vond in het begin (ineens 2 babies ipv 1 en mijn vader was alweer weg voor zakenreis) maar dat ze het later juist leuk vond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:22

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:42

Die is wel heel goed idd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:05

Over stoute kinderen gesproken...

Ik vertelde toch dat ik foto's van honden maak voor kerstfoto's van anderen? Ik was ook altijd blij dat ik honden (of eigenlijk dieren) fotografeer en geen kinderen, want die laten toch meer heel en anders luisteren ze wel goed. Tot ik dus vandaag mijn eigen honden op de foto zette... Nep cadeautje stuk, kerstsok aan stukken gescheurd en de kerstmuts kon ik nog net redden. :+ Er zijn tig honden geweest en geen enkel probleem... Het is dus maar goed dat wij geen kinderen hebben, blijkbaar laat ik wat steken vallen bij opvoeden in dingen die ik niet boeiend vind. :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:58

MyWishMax schreef:
Over stoute kinderen gesproken...

Ik vertelde toch dat ik foto's van honden maak voor kerstfoto's van anderen? Ik was ook altijd blij dat ik honden (of eigenlijk dieren) fotografeer en geen kinderen, want die laten toch meer heel en anders luisteren ze wel goed. Tot ik dus vandaag mijn eigen honden op de foto zette... Nep cadeautje stuk, kerstsok aan stukken gescheurd en de kerstmuts kon ik nog net redden. :+ Er zijn tig honden geweest en geen enkel probleem... Het is dus maar goed dat wij geen kinderen hebben, blijkbaar laat ik wat steken vallen bij opvoeden in dingen die ik niet boeiend vind. :')

:')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:12

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:42

Nou mijn baarmoeder is vandaag nog verder in elkaar gekrompen. :D

Kerst met kinderen. In een paar zinnen: kinderen schreeuwen. Alleen maar zeuren om toetje. Ouders commanderen wat ze moeten doen. Top2000 wegzappen omdat ze iets anders willen zien, op de bank springen. De hele tijd schreeuwen om aandacht. Overal mee bemoeien. Vieze woorden roepen. Op een gegeven moment zo ver dat ze ouders gaan slaan met een riem. En als de ouders eens wat zeiden lachden de kinderen hun vierkant uit.

En ouders maar lachen, want wat een humor hebben die kinderen he? ;D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:48

@Fair wat :wow:
M'n ouders slaan.... Dat moest ik écht niet proberen vroeger, kreeg gewoon een tik terug :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:01

Oh horror zo te lezen {:)-:( {:)-:( :')
Ik hoop dat je het zonder al te veel schade overleefd hebt :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:18

@fair hahaha vreselijk :=

Ik had ook kerst met baby, mijn neefje van 8 maanden. Zoontje van mijn schoonzusje en zwager.
Helaas niks te klagen :')
Het is een voorbeeldige baby, huilt echt nooit... en hij was de hele avond lekker aan het lachen en spelen.
Dus ik had erg veel geluk :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:02

Wij zijn wezen uiteten met kerst. Kleinschalig was het daar en ook een paar gezinnen met kleine koters van een jaar of 5. Ik hield mijn hart vast toen ik binnen kwam.
Maar echt ze zijn allemaal heel lief geweest, geen enkele uitzondering. Ook eens leuk mee te maken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:10

Enige hier was m’n jongste neefje die stukken vleesspies aflikte en terug legde op de schaal.
En papa “ ach t zijn kindjes he”.

Bleh..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:19

Jeetje Fair, klinkt als pure horror :')

En de rest ook trouwens! Blij dat ik een kindloze kerst heb gehad :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:57

Anoniem schreef:
Enige hier was m’n jongste neefje die stukken vleesspies aflikte en terug legde op de schaal.
En papa “ ach t zijn kindjes he”.

Bleh..

gadverdamme...
ik kan sowieso niet tegen zulke dingen, ril al bij "dubbel-dippers"

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:44

Onderstaande tekst stond op het FB-profiel van een moeder. Ze zijn er wel gelukkig! _/-\o_

VOOR DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG

Moeder loopt met kind in de winkel, kind wil een snoepje.
mama zegt nee.
Kind gaat plat op de grond liggen en 9 van de 10 keer krijgt hij zijn snoepje om hem zijn mond dicht te laten houden.

Vroeger, kreeg je meteen een draai om je oren(volle winkel of niet) en je kon 2 dagen naar een snoepje fluiten!

Te laat thuiskomen, "Ow schatje ik ben blij dat je eindelijk thuis bent, volgende keer wel graag op tijd komen"

Vroeger, stonden ze je al op te wachten met een mattenklopper en had je een week later nog de ruitjes in je reet staan!
Geloof maar niet dat je de eerste week nog fatsoenlijk kon zitten laat staan dat je naar buiten mocht!

Grote mond,"lieverd ik wil niet dat je zo tegen me praat dat is niet netjes!

Vroeger, kon je heel snel maken dat je boven kwam en dan moest je verdomd snel zijn anders kreeg je een schop onder je reet en raakte je de traptreden nog niet meer!

Mama ik wil graag dat grote cadeau..
"Nee nu niet schatje een ander keertje"
Kind zet de boel op stelten en mama koopt van haar laatste geld het cadeautje want ja in deze tijd horen kinderen niet graag nee..

Vroeger, werd er gezegd papa en mama moeten eerst ervoor werken wil je dat cadeautje alsnog graag hebben dan pees je er maar voor.. (kon je de auto gaan wassen of heitje voor een karweitje gaan doen) maar hey we leven nog!

Meehelpen in het huishouden, kinderen zitten alleen nog maar achter de PlayStation of smartphones en zijn te lui dat ze uit hun ogen kijken, meehelpen thuis dat kennen ze niet meer.

Vroeger, kwam je de deur niet uit voordat je je kamer op had geruimd of je klusjes had gedaan!
Het typische gezegde, van boven bont en van onderen stront ging bij ons niet op! Schoonmaken en meehelpen was de taak en dat deden we dan ook ,zoiets noemde wij respect!

Alstublieft en dank je wel is blijkbaar ook iets wat vele niet meer uit kunnen spreken.

Vroeger bleef je moeder net zo lang naast je staan tot je dank je wel had gezegd en anders kon je dat worstje aan de slager terug geven!

Mama staat met 6 verschillende pannen op het fornuis want de ene lust dit niet en de ander weer dat niet ,met als gevolg de kinderen naaien eruit na het eten en mama blijft achter met een grote berg afwas..

Vroeger at je wat de pot schafte, zo niet dan kon je zonder eten naar bed!
En raad eens?
We leven nog steeds!

Grote mond of geen respect voor de leraar
"Tjah onze Jan zal niet zomaar boos geworden zijn op de juf dan zal ze wel iets gezegd hebben wat hij niet leuk vind!

Vroeger, kreeg je een paar tikken met de liniaal op je vingers en als je thuis kwam kreeg je je portie vet nog een keer.
En of dan je de volgende keer luisterde.

En dan tegenwoordig al die gekke regeltjes rondom pedagogisch verantwoord opvoeden, in dialoog gaan met je kind, "mn reet" daarom zijn de helft van de kinderen ontspoort en bij het woordje nee krijgen ze al bijna een tia...

Ik weet wel dat wij dit vroeger niet hoefde te proberen maar ik kom wel uit een generatie die respect, normen en waarden heeft.
Nee was bij ons nee en ook al waren onze ouders wat strenger zijn we er niet slechter van geworden.

Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:58

Jep ook die klassieke dingen met kerst wel weer gezien.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:06

The horror...
Zit bij 2 jankende kinderen in de bus en 3 die niet normaal kunnen blijven zitten...
Voor de mensen die opletten, dat zijn er inderdaad 5.. Van 1 gezin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:19

Lekker doorfokken..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:52

Ik heb gelukkig een héérlijk rustige kerst gehad *\o/*
Eerste kerstdag kon ik kiezen uit mijn schoonfamilie inclusief neefje van bijna drie, die wel erg leuk is maar verschrikkelijke ouders heeft, en mijn eigen familie zónder jonge kinderen. Mijn broertje van 21 was de jongste. :Y)
Keuze was heel snel gemaakt.
Tweede kerstdag lekker aangekakt en geen verdere verplichtingen, wel heeft mijn schoonmoeder het wonderbaarlijk voor elkaar gekregen mij een ontzettend schuldgevoel aan te praten omdat ik er niet was met hun kerstviering.... En ik was juist zo gelukkig dat ik de kerst zonder domme famillieperikelen door was gekomen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:53

Vandaag op tv... voor 20/30ers drama een huurwoning te vinden die te betalen valt. Een stel woont al 5 jaar bij zijn ouders.. drama en ze verwachten een baby. Je gaat toch niet beginnen fokken in die situatie?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:18

Laurora schreef:
Ik heb gelukkig een héérlijk rustige kerst gehad *\o/*
Eerste kerstdag kon ik kiezen uit mijn schoonfamilie inclusief neefje van bijna drie, die wel erg leuk is maar verschrikkelijke ouders heeft, en mijn eigen familie zónder jonge kinderen. Mijn broertje van 21 was de jongste. :Y)
Keuze was heel snel gemaakt.
Tweede kerstdag lekker aangekakt en geen verdere verplichtingen, wel heeft mijn schoonmoeder het wonderbaarlijk voor elkaar gekregen mij een ontzettend schuldgevoel aan te praten omdat ik er niet was met hun kerstviering.... En ik was juist zo gelukkig dat ik de kerst zonder domme famillieperikelen door was gekomen -O-

Waarom?
Is toch logisch dat je je eigen familie boven je schoonfamilie verkiest op kerstdag?