The_Cat schreef:Ik heb eerlijk gezegd ook wel eens gedacht aan die shakes. Iemand uit mijn omgeving had het gedaan, 40 kilo afgevallen. En wat zag ze er goed uit. Wat was ik jaloers. Ik ben men hele leven altijd al rond geweest. Nooit echt obesitas dik, maar wel dik. Wat wou ik het ook zo graag doen. Moeder en dokter hadden me het eigenlijk af geraden. Wat ben ik blij. Die persoon heeft een jaar een mooi lijf gehad, en nu is ze dikker als ooit. Die 40 kilo is er terug aan, met extra's.
Ik zit al iets langer in dit topic dan jij mnnkhfsgh, maar van een 'clubje' is hier geen sprake. Mensen plaatsen lijstjes, motiveren elkaar, en geven tips. Ik vind het nog steeds een inzicht dat je moet krijgen (wat me eigenlijk nog wel wat ontbreekt). En mijn coach zei ook, het is niet dat je meot diëten, je moet je levensstijl wijzigen. En met je shake, doe je dat maar kortstondig, en daarna ga je vervallen in je oude gewoonte, en begrijp je misschien niet waar het misloopt. Het is niet makkelijk (en dat zal ook niemand beweren) maar het is wel op de lange termijn beter
en de rest, bedankt voor de bezorgdheid. Ik ben met oudjaar gevallen, en heb ook 3 dagen doorgebracht in bed, geen oud of nieuwjaar gezienmaar ik wil bewegen, omdat men spieren ook stijf zijn van het vallen. Daarom ga ik naar de crossfit, men spieren wat proberen los te krijgen. Ik ga nog niet hard gaan, maar ik wil van het stijf gevoel vanaf
Dat is ook wel begrijpelijk hoor, dat stijve gevoel is ook niet fijn.
Hoop dat het wat te doen is vanavond!
Wat betreft het onbegrip... Ik hoor vaak dikke mensen die vol jaloezie reageren op slanke mensen. "Het is niet eerlijk, zij kunnen alles eten!" Terwijl dat echt vette onzin is. Slanke mensen maken keuzes, en nemen niet alles. En eten ook wel eens een hele zak chips leeg.
Vond het boek 'Het geheim van slanke mensen' van Mieke Kosters dan ook heel erg leuk om te lezen. Echte handgrepen om je levensstijl te wijzigen. Gewoon concrete, alledaagse tips.