Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:47

Balen Marianne! Beterschap!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Whey delicious met 250 ml halfvolle melk
L: Twee gekookte eitjes, 150 gram komkommer, 3 plakjes kaas, 60 gram ham
T: Whey delicious met 250 ml halfvolle melk
A: MacDonalds :Y)

Mayflower_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:52

Wauw wat een gave foto's! :D wat heb jij trouwens mooi haar!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:54

Ahhh heerlijk Kayleigh! Niks beters dan op een knol naar het strand :))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:09

Gave foto's kayleigh, zeker op die trekpaarden, dan komt er tenminste echt wat voorbij denderen!

Zo net lekker hardgelopen en even een rondje gefietst. Mijn ontbijt vast compenseren :P

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:40

Beterschap marianne, vervelend zeg!
Gaaf je foto's kayleigh! Heb gereageerd in je topic :j

O: 2 wraps met kruidenkaas kipfilet en komkommer ( was vannacht rond 3e :Y)
T: Goedemorgen drink.
L: nu, een schaaltje yoghurt met crusli.
A: zelfgemaakte linzensoep en een kaasbroodje.

Nu eerst slapen :+

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:36

Beterschap Marianne :(:)
Hele gave foto Kayleigh

Vanmorgen al lekker onderweg met de paardjes, ben nog niet eens op de helft van de dag en mijn m400 geeft al 75% activiteit aan 8-) kom wel weer richting de 200% uit vandaag denk ik O:)
Mijn lijstje is alleen niet zo goed begonnen vandaag, maar ik had zin in iets zoets vanmorgen :o
O 2 bio meergranen croissants met fruitcompote, groene thee
T pakje capri sonne
T koffie met melk en een zoetje, koffiebroodje
L 2 wasa crackers met huttekase en tomaat, groene thee

De rest weet ik nog niet, vanavond voor mezelf zorgen, dus ik denk dat ik visje ga eten met gestoofde groente :9

B paarden voeren, stallen mesten, weiland mesten, 1u parelli grondwerk met alles opbouwen en afbreken

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:53

Leuk!!
Ik mocht gisteren de hele dag met de dierenarts meelopen, gewonnen via een enquête, zoooo gaaf!! ik wil weeer!! maar zit nu weer op kantoor....

lijstje van vandaag:

o: banaan (haast)
t: 2 spelt broodjes (omgekeerd met ontbijt dus ;) )
m: late lunch, home made creusli en alpro yoghurt
t: groene appel
a: restjes pizza (slecht :( )
t: ?

b: 2 paarden rijden vanavond en buikspieren trainen voor het slapen

ik drink water uit een vlesje (met zo'n fruit filter) normaal met citroen. nu met aardbei (citroen was op) en verse muntthee.

iemand tips?

uiteindelijke doel ik 6-7 kilo kwijt maar vooral een slanke buik :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:19

Bedankt! 55 kilo is inderdaad al een hele hoop, en dat moet ik zelf ook vooral niet vergeten. Ik heb echter nog wel een weg te gaan, en die lijkt langer te zijn dan de afgelopen twee jaar. Maar dat maakt niet uit. Het is een andere lifestyle die ik aan het aannemen ben en dat heeft tijd nodig en gaat absoluut met vallen en opstaan.

Lis_Ol schreef:
Wat goed 55 kilo!
heb je er veel last van gehad? vriendin van mij heeft het ook ondergaan en kon/kan nog steeds vrij weinig tegelijk eten.

De operatie zelf was mij 100% meegevallen, het was op bepaalde momenten meer een onaangenaam gevoel dan dat ik het echt pijn kon noemen. De eerste periode kon ik echt heel weinig eten (in de eerste week zat ik na twee happen soep al vol). Echter past dit zich na verloop van tijd wel aan en kun je wel weer meer eten. Ik heb het geluk vrijwel alles nog steeds goed te kunnen eten, en nergens op te dumpen (heel naar gevoel, ziek/misselijk/duizelig, wil dan het liefst in stilte ergens half zitten/liggen en slapen tot het voorbij is. Voedsel verdwijnt dan te snel in de darm). Alleen een broodje ei of avocado wil wel eens in mijn slokdarm blijven hangen met overgeven tot gevolg, maar daar kan ik mee leven :p Het zal met de zachte structuren te maken hebben dat dit voor verstoppingen zorgt (net als bij paarden denk ik).

Mijn maaltijden hebben nu het formaat van die van een gemiddelde Nederlander denk ik. Een stuk kleiner dan dat ze voor mijn operatie waren, maar ik denk groter dan die van een gemiddeld iemand met een maagverkleining. Sowieso mijn post workout meal is groot, die krijg ik met moeite op.

X_Michelle_X schreef:
iemand tips?

uiteindelijke doel ik 6-7 kilo kwijt maar vooral een slanke buik :)

Ik ken jullie natuurlijk niet en weet niet hoe jullie schema's er normaal uitzien, maar..
Om als vrouw strak in je vel te komen zitten, ook bij je buik, zal je vetpercentage laag moeten zijn (onder de 15% voor een sixpack). Daarbij is het belangrijk dat je krachttraining gaat doen, om spieren te creëren, zowel buikspieren, als andere spieren. Voor je voeding houdt dit in om je eiwitten omhoog te gooien, deze zijn nodig voor spieropbouw. Vet hoef je zeker niet uit te sluiten, dit heeft je lichaam nodig. Evenals koolhydraten.

------- Edit ------

En dan nu mijn lijstje van gisteren..
O: 2 eieren met katenspek, prei, erwten, courgette en zilvervliesrijst. Daarnaast ongeveer een halve liter water, met daarin mijn dagelijkse multivitamine en supplementen.
Post Workout Meal (PWM)/Lunch: Smart Proteïn Shake (stond niet op het lijstje van mijn trainer). Sla, cherrytomaten en een stukje zalm. Havermoutpap van water met een banaan.
T: Paprika, prei, erwten, sla, rijst en een stukje zalm.
---Tot hier ging alles goed, was een uur of 16.00 toen ik bovenstaande maaltijd at ---
A: Quiche -kant en klaar- 3 kazen
T: 3 nectarines en 5-6 rijstwafels met pindakaas

B: uur crossfit, bestond gister uit 3x 400m run, 3x30 boxjumps en 3x30 wallballs in 27 min. en een 13K outdoorskate
D: Ruim 3 liter kraanwater

Ik probeer ook alles af te wegen de afgelopen en aankomende dagen om voor mijzelf een idee te krijgen van wat ik nu daadwerkelijk binnenkrijg. De maaltijden zien er heftig uit, maar de rijst bij mijn ontbijt is bijvoorbeeld nog geen 30 gram (gekookt), dus het is niet dat er een berg rijst op mijn bord ligt. En de zalm was 1 stukje uit de supermarkt, in twee verdeeld (zo'n 75 gram per keer). Het advies van mijn trainer is om lactose en glutenvrij te eten, maar hier moet ik mijn weg nog een beetje in zien te vinden. Ik doe het stap voor stap :p

Oh.. en mealpreppen is de key om dit voor elkaar te krijgen. Het is geen doen om iedere keer een portie rijst te gaan koken!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:32

Mijn lijstje:
O: 2 vk boterhammen met ham
T: kleine bounty :o
L: 2 witte bolletjes met sandwich spread, ham, komkommer en een glas melk
A: op het werk
B: 3 of 5 uur werken in de horeca

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:50

Ik heb zojuist de ''Water out'' tabletten van body&fit shop besteld.. ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:00

Ik ben er ook heel benieuwd naar, hoe duur zijn ze?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:00

Niet zo heel duur, volgensmij zijn ze nog in de aanbieding ook (gister wel tenminste) :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:20

Lijstje van vandaag;
O: 250gr griekse yoghurt met een smores questbar
L: meergranen wrap met blikje tonijn, 20gr yofresh, gekookt ei, halve witte ui, knoflook poeder en peper
T: 2 witte oreo's (zo'n pakje) en een mini snicker :o
A: 2 sportpannekoeken, 200gr watermeloen
T: whey shake
B: Insanity (Pure Cardio & Cardio Abs)

Had vanmiddag even een vreetbui, gelukkig is de schade nog beperkt gebleven want het had echt veeeel erger kunnen zijn :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:22

Ik heb de water out tabletjes vandaag binnen gehad! Morgenochtend neem ik ze, ben benieuwd!

Mijn lijstje vandaag:
O 1 - 2 crackers met kipfilet, 100 ml halfvolle chocomelk
O 2 - 2 crackers met kipfilet
T - pakje volkoren melba toastjes
L - 3 crackers met kipfilet, 1 cracker met rosbief, los plakje rosbief, 100 ml halfvolle chocomelk
T - pakje volkoren melba toastjes, 1 smart protein cookie ( heeulll lekker zijn ze :9 )
A - 200 gram snijbonen, 150 gram kipfilet, 2 crackers met rosbief
T - kop gember thee, 2 smart protein cookies, 200 ml magere chocomelk

B: 2,5 uur zittend werk

Vandaag op 1350 cal ongeveer... Eten lukt nog niet zo goed, en het meeste gaat met tegenzin, maar wil toch proberen wat binnen te krijgen, daarom ontbijt door 2e gedeeld, niet zulke grote tussendoortjes

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:44

Emmaa_ schreef:
Ik ben er ook heel benieuwd naar, hoe duur zijn ze?

Goedkoop genoeg om een keer te proberen! Ik betaalde 6,50 voor 60 tabletten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:58

O: 2 wraps met kruidenkaas kipfilet en komkommer ( was vannacht rond 3e)
T: Goedemorgen drink en een stroopkoek.
L : 100 gram magere yoghurt met crusli.
A: macaroni met groente en gehakt.

Mag ik ook zo brutaal zijn ( sorry kayleigh :+ ) om jullie te vragen in mijn topic te kijken, speciaal voor m'n topper (die situatie verklaard ook waarom ik momenteel blijf afvallen :') )
[ITP] 'afscheids'shoot van mijn aller beste maatje.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:44

Ik heb blijkbaar zwaar gefaald de afgelopen week. Dacht dat het prima ging, bij de weging ineens 1,5 kg zwaarder. :n
Dus nu echt even heel zwaar de rem erop en kijken of het wat oplevert.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:27

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:20

Daarvoor zou ik het label en de ingredientënlijst voor moeten zien, die krijg ik via de link niet, klopt dat? (Zit op telefoon)

Vergeet niet dat het echt geen kwaad kan om zo nu en dan iets te eten wat niet binnen je standaard voedingspatroon past. Maar het is inderdaad wel handig om te weten wat je eet :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:41

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:59

Simoonzel schreef:
Ik heb blijkbaar zwaar gefaald de afgelopen week. Dacht dat het prima ging, bij de weging ineens 1,5 kg zwaarder. :n

Balen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:00

Hier ook eentje die er weer even wat moeite mee heeft. Merk dat ik op mijn werk zo weinig at de laatste weken, dat ik 's middags enorme vreetbuien kreeg. Nou ben ik weer klaar met werken, dus de truc is om die vreetbuien uberhaupt weer onder controle te krijgen :=

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:39

Linsey1998 schreef:
https://www.jumbo.com/cereal-vitaliteit ... Saved=true

Deze link doet het als het goed is wel, hier staan de voedingswaardes bij

Ik denk dat het woordje quinoa doet vermoeden dat dit een 'gezond' koekje is. Maar ik zie niets in de voedingswaarden en ingrediëntenlijst waarvan ik denk dat dit een gezondere vervanging is voor de gemiddelde ligakoek (bij wijze van spreken). De quinoa waar ze het over hebben is slechts 5.4%, en dan ook nog eens bloem in plaats van meel (de vezeltjes zijn hier dus al uit).

Daarnaast vind ik het aantal kcal voor 1 koekje wel heel veel! Wat ik begrijp weegt 1 koekje 132 gram. 100 gram bevat 461 kcal! Ik geloof bijna niet dat dit klopt, en als het wel klopt, dan is het niet iets wat ik zou eten :n Ik heb complete maaltijden die uit minder kcal bestaan en toch zeker voedzamer en gezonder zijn..

Nogmaals, je kunt prima een keer lekker en ongezond eten en puur genieten zonder na te denken over wat je naar binnen stopt, dus lekker opeten deze koeken. Maar ik zou ze wel als 'cheat-meal' zien, en niet als gezond alternatief.

Edit:

Simoonzel schreef:

Ik ben deze week even hard met mijn neus op de feiten gedrukt dat je je 'mood' echt niet van de weegschaal af moet laten hangen en dat de cijfers op de weegschaal helemaal niet zoveel zeggen. Het is een goede richtlijn, maar laat er alsjeblieft niet je dag om verpesten..

Gister gaf ik in de box (waar ik crossfit) aan dat ik eigenlijk wel benieuwd was naar mijn vetpercentage, en ze kon gelukkig meteen een meting doen. Dat mijn vetpercentage met 93 kg bij 1.66m te hoog is, was geen verrassing dus ik wist dat het niet goed zou zijn. Mijn vetpercentage blijkt op het moment 32.5 te zijn..

Ik kon mij herinneren dat ik mijzelf eerder ook had laten meten, toen ik nog met een personal trainer sportte en ben die resultaten eens op gaan zoeken. Toevallig was ik exact een jaar geleden voor het laatst door haar gemeten. Toen woog ik 89.9kg, iets lichter dus, maar nu komt het.. mijn vetpercentage was 44%!

Tenzij jij zeker weet dat je je boekje te buiten bent gegaan wat voeding betreft, minimaal gesport/krachttraining hebt gedaan etc., dan kun je inderdaad nog eens naar je voedingspatroon gaan kijken (al is de rem erop zetten naar mijn idee niet altijd een even slimme keuze). Maar anders.. Kijk volgende week nog eens, en zie wat er dan veranderd is. Je gewicht is van zoveel factoren afhankelijk..

Nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn weegschaal en ik ook een haat liefde verhouding hebben.. Ik kan niet met en niet zonder en sta er bijna dagelijks op. Gek genoeg weeg ik de dag na dat ik mijn vreetbuien onder controle heb weten te houden, altijd zwaarder dan de dag ervoor.. Heel demotiverend, maar ook ik moet hierbij rationaliseren en weten dat het een goede dag was en ik dat door moet zetten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:55

Volgens mij is de totale inhoud van dat pak 132 gram :') kan bijna niet anders.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:18

Zou je wel denken inderdaad! Maar in die link staat, na het bedrag: 12 x 132 gram? Ben nu wel benieuwd :p