[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:08

Ik ben nu wel een beetje uit over de kleur die ik wil
Mijn vader vond het rooie niet leuk en dat snap ik
Dus ik ga voor kastanje bruin vaarschijnlijk

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:04

Dat is een mooie kleur maatje987!

Ik heb er nu ook weer bruin in zitten, dit keer van Kruidvat eigen merk. Ben benieuwd of de kleur lang blijft zitten.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:18

Heb je een foto ? Ben benieuwd

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:24

Ik heb eerder in dit topic ook al een foto geplaatst waarop het bruin is. En anders zal ik je van de week een foto sturen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:42

Zucht...
Mijn haar is niet iets langer dan mijn schouders en ik ben het zo zat :(
Ik wil het graag weer lang, alleen heb steeds zin om het weer lekker kort te knippen (heb zo'n hekel aan die 'tussenin' haarlengte!)
Maar ik houd mezelf tegen om het weer af te knippen xD

Hebben jullie tips om je haar sneller te laten groeien (behalve geduld hebben dan)..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:48

Ik ken het probleem, ik wil onwijs graag lang haar, maar het groeit maar niet en de kapster heeft vorige keer in plaats van de puntjes gewoon een onwijs stuk afgeknipt, dus toen kon ik weer opnieuw beginnen met het te laten groeien :+.

Verf je je haar? Föhn je het, stijl je het, krul je het?
Je haar goed verzorgen is echt heel belangrijk.
Zo nu en dan een hele nacht een haarmasker in laten trekken, een hitte beschermer gebruiken als je bv. wel föhnt, een crèmespoeling met douchen erin is ook fijn.

Mijn haar is van het blonderen gewoon beschadigd, dus ik gebruik ook een keratine spray na het douchen.
Het is wel echt een stuk gezonder aan het worden ondertussen en het lijkt ook wat sneller te groeien.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:13

ik ga morgen al kleurspoeling halen het is in de aanbieding bij kruidvat :) :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:57

Clip in extensions yasmijntje, ik zweer erbij met mijn irritante schouderlengte haar :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:38

Bij mij zie je dat enorm, die clip ins.. :(
Ik heb t zelfde probleem, nu is t op m'n schouder omdat er een stuk af moest zodat t asymmetrische eruit zou zijn. En nu weer laten groeien.. Nou had t donderdag bijna weer helemaal kort geknipt maar heb besloten dat ik t nog 1 keer lang kan hebben en dus nu m'n kans moet nemen :=

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:56

Zijn die duur?
Ik houd niet zo heel erg van 'nep' haar, maar als het niet ál te duur is vind ik het nog wel te overwegen :)

Overigens gebruik ik nooit hitte op mijn haar en verf het ook nooit. Dus daar ligt het niet aan.

Succes Suus__, tis niet makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:50

Hierbij trouwens de beach wave permanent:

Afbeelding

En hier in daglicht:

Afbeelding

Bij allebei zit er geen product in. Zijn toch nog wel redelijk kleine krulletjes geworden vind ik, ben er echt super blij mee! Is ook al gewassen en krullen hebben het goed volgehouden

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:29

Mijn haar zit nu in de kleurspoeling

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:42

Hebben jullie een shampoo/andere verzorgingsproducten die echt wat doen voor je haar?

Ik heb nu van Chi, Chi Keratin besteld en dan de hele lijn ervan. Lees heel veel goede reviews hierover, dus ben benieuwd. :D
Afbeelding

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:11

Prachtig Emmaa_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:26

Yasmijntje schreef:
Prachtig Emmaa_

Dankje! :D Ik ben er ook heel blij mee.

En ik zweer bij de Palmers kokosnoot shampoo en conditioner. Vooral nu ik weer krullen heb :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:48

Ik heb mijn haar momenteel rood, maar wil het nu weer uit laten groeien zodat ik mijn natuurlijke kleurtje terugkrijg. Heb al gemerkt dat mijn haar sterk donkerder geworden is (waar ik heel blij mee ben, ik haat het om een blondje te zijn! :P ) Maar de extreme uitgroei die daarbij aan de pas komt vind ik persoonlijk heel lelijk. Is het een idee om een haarverf dicht bij mijn natuurlijk kleur te kiezen en er overheen te doen? Als dat uitgroeit zie je dat namelijk niet zo. Maar ik weet niet tot in hoeverre je dan een rode gloed blijft zien, want dat lijkt me ook best lelijk. Iemand ervaring?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:54

Ik heb de chi keratin gehad. Wordt je haar erg vol van, mits je het goed gebruikt. Ik had alleen de shampoo en de leave in conditioner. Ik vind ze fijn, maar ben niet overtuigd :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:20

Hallo, ik heb even een vraagje. Ik heb nu net frizz ease van John Frieda gekocht omdat mijn haar zo enorm pluist de laatste tijd. Ik heb best dik en lang haar met wat slag erin en dan vooral bovenop pluist het soms zo erg. Dus ik wilde dit een uitproberen. Alleen staat er bij hoe het werkt dat je het moet aanbrengen op kletsnat haar.... dus dan kan ik helemaal niet mijn haar drogen? Dan duurt het helemaal eeuwen voor het droog is (ik fohn het verder niet namelijk). Of kan ik wel gewoon eerst mijn haar handdoekdroog maken, dan dit spul erin en dan door borstelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:30

Ja hoor, handdoekdroog werkt ook wel. Hou er wel rekening mee dat het meestal een rede heeft dat je het op nat haar aan moet brengen, sommige producten drogen heel lelijk op als je ze op droog haar aanbrengt. Er zijn ook weer producten die alleen goed werken als je je haar wel föhnt...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:42

Er staat verder niet iets op over hoe je dan wel je haar moet drogen. Er staat dat je het niet mag uitspoelen en er staat: style het haar zoals gewenst.
Beetje vaag vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:43

Finliox schreef:
Ik heb mijn haar momenteel rood, maar wil het nu weer uit laten groeien zodat ik mijn natuurlijke kleurtje terugkrijg. Heb al gemerkt dat mijn haar sterk donkerder geworden is (waar ik heel blij mee ben, ik haat het om een blondje te zijn! :P ) Maar de extreme uitgroei die daarbij aan de pas komt vind ik persoonlijk heel lelijk. Is het een idee om een haarverf dicht bij mijn natuurlijk kleur te kiezen en er overheen te doen? Als dat uitgroeit zie je dat namelijk niet zo. Maar ik weet niet tot in hoeverre je dan een rode gloed blijft zien, want dat lijkt me ook best lelijk. Iemand ervaring?

Been there, done that. Werkt niet.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:34

Bizzybijtje schreef:
Finliox schreef:

Been there, done that. Werkt niet.

Balen :') niet doen dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:54

Nein! :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:55

jaa dan blijft het gewoon rood! het enige dat je kan doen is je haar blonderen tot het geel is en daaroverheen weer verven, of in meerdere keren high-lights zetten of het maar accepteren. ik had het zelf ook rood (lelijk-vervaagd rood) en een lelijke uitgroei. ik heb gekozen voor blonderen en weer verven. dat is gelukt, het kostte me wel 5 uur bij de kapper en mn haar was echt heel dood! maar je krijgt dat rood niet uit je haar met verven.

Als je het iets minder rood wil maken, kan je een erg assige verf erover doen. eentje waar een .1 of .2 op staat. ik weet niet hoe donker je haar dan moet, maar dan zit je aan een 5.1 of 4.1 denk ik. het rood blijft er dan in, maar wordt een beetje 'onderdrukt' door het groen uit de as-verf. dan hou je meer een wat kastanje-bruine kleur over.

Ik kan alleen geen garantie geven dat het echt kastanje wordt en niet gewoon donkerrood, rood is erg sterk. weet niet of het groen het van het rood kan winnen. Dan moet je eerst anders naar een kapper gaan, die kan je vertellen welke optie het beste is. Licht er ook aan of je het ervoor over hebt datje haar aardig beschadigt, als je dan wel gelijk hebt wat je wil.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:59

Helleu! Sorry voor het binnen komen vallen :=
Mijn moeder gaat haar haar verven, en als er nog een beetje over blijft wil ik eigenlijk een paar streepies is mijn haar hebben. Een paar lokjes in een bruin kleurtje, lijkt me gewoon leuk :D
Ik heb kort haar, dus ik kan veel kanten op. Ik twijfel alleen een beetje wat ik precies zal doen. Een paar plukjes in mijn lokje, de complete onderkant van een lok..hebben jullie misschien een idee? :D