[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:59

Bij mij geen spiraal probleem .
Spiraal zit goed .
Ook geen cystes of gekke dingen aan de eierstokken ...
Dus op dat gebied moet t allemaal in orde zijn ...
Nu morgen huisarts bellen voor de volgende stap .
Want de zere onderrug blijft en straalt uit naar m'n heupen ...
Niet fijn niet

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:46

Ook mijn bloeduitslagen waren prima.
Niks geks wat mijn onderrug pijn kan verklaren.
Dus op naar de fysio. -O-
Ben weer wat gerustgesteld en ga met minder zenuwen woensdag naar de gynaecoloog :')

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:09

Zinzi_jewel schreef:
Iemand hier al gehoord van ZOELY ?
Pil met lichaams eigen hormoon .

Ik verga al een maand ban stekende pijn in mijn onderrug na plaatsen nieuw spiraal
Althans dit is de link die ik leg nu .
Je moet soms checken of je de draadjes voelt . Dat deed ik dus , draadjes voel ik wel .
Maar daarbinnen voelt de rest niet oké .
Baarmoeder mond voelt kei hard ..
Kan nu niet slapen van de zere rug .
Morgen ochtend eerst de huisarts maar weer eens bellen .
Wil spoed verwijzing gynaecoloog .
Dan m'n eigen risico er maar aan geloven .
Maar dit is geen doen zo

Ik slik em :). Lichamelijk heel erg tevreden over, nergens last van!
Ik zit alleen te twijfelen of hij mijn geestelijke gemoedstoestand verergerd.
Heb wel het idee dat ik meer depressief, sneller geïrriteerd en nergens meer zin in heb.
Maar of dat helemaal door deze pil komt durf ik niet te zeggen.
(misschien heeft iemand hier ervaring mee:)? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Zou erg jammer zijn als dit bij de bijwerkingen hoort want ik vind em echt fijn!)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:06

Iets anders,

Ik heb klachten waarvan je zou zeggen, hé ik wordt ongesteld. Echter ben ik ontzettend regelmatig en hoef ik pas over 2 weken maar toch misselijk, moe, krampig gevoel onderbuik en rillen. Is dit dan toch voorbode menstruatie of griepje?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:41

Ik heb zo een 9 maanden de zoely geslikt.
Helaas daardoor 20kg aangekomen dus we zijn er maar weer vanaf gestapt -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:46

Pff ik wil een spiraaltje laten zetten maar ik durf gewoon niet :(

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:00

Als je goed ontspant is het zo gepiept , spiraaltje zetten ...
Daarna wat krampjes en t is klaar

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:55

Gianti schreef:
Pff ik wil een spiraaltje laten zetten maar ik durf gewoon niet :(

Haha, herkenbaar :+ Heb jaren de pil geslikt maar gestopt wegens gigantische doorbraakbloedingen. Maar als ik nu ongesteld word ga ik echt kapot van de pijn. Moet gewoon op bed liggen, slaat nergens op. Dus ik hik nu al een tijdje tegen een telefoontje naar de huisarts aan :+ Gedoe met condooms is ook niks.

Hoelang duurt het plaatsen van een mirena?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:50

Ik moet aankomende woensdag mijn Mirena laten vervangen. Het laten zetten is geen pretje maar je bent er daarna weer voor 5 jaar vanaf.
En dat voor 5 minuten even ongemak en een dagje op de bank met een kruik vanwege wat ergere menstruatie buikpijn.
Meestal ben ik binnen een uurtje wel weer op de been. Extra pijnstiller erin en hop, weer verder. Op mijn gemakje naar mijn paard of wat rommelen in huis.

Uiteraard zit ik niet te springen dat ik weer mag :') maar ach..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:59

Het erin zetten an sich ,
Duurt niet lang minuut of 5 .
Het vervelendste gevoel is als ze je baarmoeder diepte meten . Dat voel je even . Als een kramp .
En daarna na een paar uurtjes had ik wat buikkrampen .
Verder appeltje eitje .
Maar probeer zo goed mogelijk te onstpannen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 05:37

Ik zoek ervaringsadvies:
Wat ik zoek is een anticonceptiemiddel waar je niet of minder van gaat menstrueren. Ik heb eerst een dag of vijf aanloopbloedingen, dan een hele heftige eerste dag waarin ik om het kwartier een ultrasupermaxiabsorptie tampon mag wisselen :+ omdat het er bloed er als een kraan uitloopt. Die dag ook diarree, enorme buikkrampen en misselijk, soms overgeven. Dan twee dagen een normale menstruatie. En dan nog een dag of drie uitbloeden.
Dat ben ik dus beu :+

Daarnaast heb ik last van hormonale acne, hou mezelf met moeite binnen mijn bmi en humeursgewijs een hormonale draak.

Wat ik zoek is een anticonceptie:
-die mijn menstruatie mindert of liefst stillegt.
-waarvan je niet aankomt
-waarvan je geen (extra) acne krijgt
-die niet inwerkt op je humeur

Bestaat dat?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:08

Bij mij heeft de pil ook mijn menstruatie een stuk vermindert. Niet dat het normaal nou zo erg was. Heb je al eens de pil gehad?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:31

Klinkt echt niet fijn Urielle. Als je zeker weet dat alles goed zit zou ik eens naar de Sayana kijken.

Hier last gehad van hevige bloedingen tijdens de menstruatie. Was echt niet leuk meer, en een pesthumeur als bonus erbij. Bleek zelfs bloedarmoede ervan te hebben gekregen. Voor de zekerheid toch doorgestuurd en bleek idd iets meer te zijn. Mede dankzij de Sayana geen bloedingen meer, snel van de bloedarmoede af. Een beter humeur, geen vreetbuien meer rond m'n periode. En ik voel me sinds ik het gebruik een stuk beter, en ben vrij gevoelig voor de soms horormonen. En het is betrouwbare anticonceptie zonder gedoe. Oh en ik ben na meerdere jaren gebruik amper aangekomen ervan, en heb eerder minder last van acne dan meer. Iov met de gyn hou ik deze er mooi in. Ook omdat het goed meegeholpen heeft voor " het er was toch iets meer aan de hand". evt meer daarover per Pb. En ook niet onbelangrijk, hier heeft het weinig invloed gehad op het plezier tussen de lakens. Ik ben daarin gewoon mezelf. Alles bij elkaar ben ik er echt positief over. Is mijn redding from hel gebleken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:37

Ik ben idd aan de pil geweest, microgynon30 en diane35 en daarvan werd ik een humeurige monster met migraine en ongeveer tien kilo extra. Maar ik ben daarmee gestopt op mijn 25e en ben nu 36. De pillen van toen zijn niet die van nu en bovendien is de ene de andere niet. Ik sluit dat dus niet uit.

De Sayana klinkt goed, ga ik opzoeken!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:30

Wie heeft er ervaring met de zoely pil? Ik begin hier vandaag mee, maar las e.e.a over tromboserisico dat hoger is dan bij een gewone pil. Kan dit kloppen of is het risico hetzelfde?
(Ik slikte voorheen microgynon 30 en erna lager ofzo, maar had een te vol hoofd zullen we maar zeggen)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:17

Sayana is prikpil toch
Hoor hier goede ervaringen over .
Ook een spiraaltje kan je helpen .
De mirena zorgt bij groot deel van de gebruiksters dat menstruatie stopt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:55

Ik heb nu ongeveer 2 jaar de prikpil, heb regelmatig last van blaasontsteking, slaapproblemen, zeer onrustige huid en 20kg aangekomen. Of het allemaal van de prikpil komt, geen idee, maar ik heb besloten ermee te stoppen en ben nu aan het rondkijken naar een ander soort anticonceptie. Eigenlijk wil ik helemaal van de hormonen af, welke oplossingen heb ik? Alleen een spiraaltje? Daar ben ik zo ontzettend bang voor na horrorverhalen dat het niet voldoende zou beschermen en het zetten vreselijk pijn doet :')

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:31

@ Zinzi_jewel; De Sayana is een veel lichtere prikpil dan de gewone/ meest bekende Depo-provera. Juist als je gevoelig bent voor hormonen kan het een groot voordeel zijn. Dit is ook de reden dat de gyn met de Sayana als advies kwam.

Spiraaltje lijkt me ideaal als je voorlopig/ eerste jaren niet zit te wachten op evt gezinsuitbreiding. Ik zou dan zeker voor de Mirena gegaan zijn. En dan wel door de gyn laten zetten, puur voor m'n eigen gevoel& rust erover. Helaas was het hier geen optie. Ik hoor er veel goede dingen over.

Dieuwke: Heb je dan de gewone prikpil de depo-provera? Die is een stuk zwaarder dan de variant die ik gebruik. Misschien is dat evt iets om te proberen? Of idd de Mirena proberen?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:37

Ik geloof inderdaad dat ik de Depo-Provera krijg, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zal eens met mijn huisarts overleggen over die lichtere variant. Misschien is het een optie om die eens een halfjaar te proberen. Bedankt in ieder geval! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:00

Ik las van de mirena dat hij wel veel acne gaf, klopt dat? Want ik heb liever menstruatieproblemen dan als dertiger nog onder de pukkels. :o
Dan klinkt de Sayana beter.
Gezinsuitbreiding hoef ik nu echt niet meer :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:38

In plaats van Mirena heb je ook een koperspiraal toch? Geeft die ook zoveel kans op acne? Ben zo niet thuis in de spiraaltjes :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:10

Je hebt met de mirena misschien ietsje meer last van acne . Maar om t vreselijk te noemen nee .
T is niet dat ik onder de pukkels sta .
Heb eens een beginnend puistje bij de zijkant van m'n voorhoofd .
Maar was m'n toet gewoon 2x per week met clerasil ...
Haha en dat als 37 jarige vrouw .

Koper spiraal verminderd menstruatie niet , kan zelfs erger worden . Daarom ik Mirena .

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:11

Ik heb een Mirena. Die zit er nu ruim een half jaar in.
Heb in het begin heel veel last gehad, waarschijnlijk te wijten aan een wat gevoelige baarmoeder die gemakkelijk krampt. Inmiddels gaat het over het algemeen heel erg goed. Vloeien tussen menstruaties door is nu eindelijk weg. Ook de menstruaties stellen niks meer voor, als ze nog doorkomen.

Waar ik wel heel erg mee zit is mijn libido. Ik heb een geweldig leuke lieve vriend waar ik echt gek op ben. Ik ben echt nog lang niet op hem uitgekeken, op wat voor gebied dan ook. Het lijkt wel of mijn algehele libido weg is. Ik heb er geen behoefte meer aan en het voelt eerder als gedoe dan als iets waar ik naar uit kijk.
Nu heb ik ook wel wat pijn gehad in het begin, wat vooral psychologisch wel heeft meegespeeld.

Mijn vraag is vooral, zijn er dames die zich hierin herkennen? Omdat ik het me veel pijn heeft gekost wil ik de Mirena er niet zomaar uit laten halen. De pil vergeet ik te gemakkelijk en heb ik flinke stemmingswisselingen van gehad. Door een hele hevige menstruatie is de Mirena eigenlijk de gouden oplossing, maar het moet niet ten koste gaan van mijn relatie waar nu toch best druk op komt te staan... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:05

Urielle schreef:
Ik las van de mirena dat hij wel veel acne gaf, klopt dat? Want ik heb liever menstruatieproblemen dan als dertiger nog onder de pukkels. :o
Dan klinkt de Sayana beter.
Gezinsuitbreiding hoef ik nu echt niet meer :=

Als je 100% zeker wilt dat je geen kinderen meer wilt, is het dan niet misschien een optie om wat permanentere keuzes door te lopen met de HA? Heb geen idee hoe dat in z'n werking gaat hoor, maar als je verder echt geen kinderwens meer hebt lijkt het mij fijner om niet alsnog elke dag een pilletje met hormonen te nemen, of elke 5 jaar zo'n ding uit je baarmoeder te laten slopen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:11

Sterilisatie lijkt mij ook een fijne oplossing maar ik kom met m'n leeftijd van 22 zonder kinderen niet in aanmerking ben ik bang. Iemand daar ervaringen mee?