GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:21

Hier zo’n 30 kg kwijt, moet nog een kg of 5 voor gezond bmi. Maar het is taai.

ikkeniet

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Ik ben in oktober begonnen met Mounjaro en de eerste 2 maanden vlogen de kilo's eraf.
Nu 21kilo kwijt. De laatste weken ging er iedere keer maar 100-200grm per week af.
Vandaar dat in overleg met de arts van Yazen we zijn gaan verhogen.
Heel eerlijk ik ben nu nog 115kilo, dus 30kilo meer eraf zou heel goed voor mij zijn, met mijn lengte van 1,75.
Met mijn lichaam zelf heb ik de meeste moeite dat mijn buikvel en billen nu echt leeg hangen te zijn.
Waardoor ik bij mijn liezen gauw ga smetten. Daar zal ik waarschijnlijk in de toekomst nog wat aan moeten laten doen.

Wat ik gisteren wel heb gemerkt dat stress echt nog wat met me doet met eten en drinken.
Zat met zoonlief 's nachts bij de SEH. En we moesten wachten op de uitslagen en het werd ochtend en ons bedrijf had een open dag. Zoon mocht wel naar huis toe met extra medicatie.
Maar ik zat wel al diverse instructies via de app aan mijn man en medwerkers te geven.
Thuisgekomen heel snel douchen, nette kleren aantrekken en vrolijk gezicht opzetten.
Gelukkig ging alles goed, en wat er niet goed ging ( cateraar met de broodjes en frisdrank had autopech) daar heeft niemand wat van gemerkt.
Normaal zou ik 1 bolletje eten, nu dus 2.
Heb het wel bij 1 cola kunnen houden. ( vond de smaak toch niet meer zo lekker)