Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:56

Morrie schreef:
purny schreef:
Ik sta nog steeds op de lijst voor picnic. Wil maar niet lukken om tot onder de 2500 te zitten nu

ja ik ook, ik sta op plaats 1600 ofzo :')

Ik ben begonnen op plaats 7003 en nu pas op plek 2865. Ben benieuwd hoe het straks in mijn nieuwe huis is, aangezien er vrijwel alleen maar ouderen wonen in de wijk

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:59

Picnic komt hier niet :') plus wel, maar alleen die uit het dorp die een klein assortiment hebben en te vaak dingen niet op voorraad. Daar doe ik normaal alleen de kleine dingen halen die ik vergeten ben en moet dan al vaak meerdere keren terug omdat alles op is wat ik nodig heb. Geen handig beleid qua bestellen/vullen daar. Ah heeft te groot bestelbedrag voor mij, daar kom ik niet aan en red ik qua budget ook niet.

Maar goed, ik kan altijd bij broer of ouders laten bezorgen tegelijk met hen zoals in het voorjaar.

Ik vind het alleen zo irritant dat er telkens dingen niet bijzitten. 9 van de 10 keer zijn dat dingen die ik nodig heb haha. Voor gerecht alles krijgen behalve hoofdingrediënt bijvoorbeeld

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:04

bigone schreef:
rien10 schreef:
Het is niet meer te volgen Mysa. Een van mijn zussen heeft een kwetsbare gezondheid. Zij komt nergens, gaat nergens heen.... Covid. Vlak voor kerst ziek geworden. Zij zou met kerst bij ons zijn, dat ging dus niet door. Van haar kunnen we het ook niet hebben, want ik heb mijzelf toen getest en was negatief.

Sterkte Rien, jullie zitten vlakbij de uitbraak van de nog veel besmettelijkere variant toch? Dochter boodschappen gedaan, vriendin op afstand gezien, zeg het maar.

Geen vriendinnen gezien. Wel naar haar paard geweest. Daar ben ik ook geweest, we doen hem samen. Alles met een FFP2 masker.[/quote]

Doe je je paard met een masker? Zijn daar veel mensen? Is je dochter alleen maar thuis? Geen contacten geen boodschappen niets?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:12

Ja, paard met masker. Nee, er zijn daar niet veel mensen en we komen er zo kort mogelijk. Ja, dochter is alleen maar thuis. Net klaar met afstuderen, scriptie ingeleverd en daarna vakantie gehouden. Dus bankhangen en Netflix. Ja, we doen boodschappen (nu niet meer). Dus zeg maar waar het van komt.... van dat eventjes boodschappen doen met een categorie 2 masker op? Ik heb geen idee. En het is wat het is. Veranderen doe je het toch niet.

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:14

@mindim gemeenten hardenberg/ommen/dalfsen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:15

Het kan ook gebeurd zijn op een moment dat je de besmette mens niet eens gezien hebt, in een toilet, trappenhuis, zadelkamer, noem maar een ruimte waar de lucht stil hangt. Als daar een superspreader geweest is dan blijft dat gewoon nog even hangen, zeker op een droge dag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:53

Ik weet het niet Sizzle en ik ga er ook geen energie in steken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:56

tienus63 schreef:

Daar ben ik nu haha. Klasgenoot van mijn zusje was positief van de week. Zij mag door eindexamens gewoon naar school. Dus ook op school wordt het nog verspreid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:05

rien10 schreef:
Ik weet het niet Sizzle en ik ga er ook geen energie in steken.

Heeft ook geen nut. Ik ben blij dat het goed afgelopen is voor haar.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:08

rien10 schreef:
Ja, paard met masker. Nee, er zijn daar niet veel mensen en we komen er zo kort mogelijk. Ja, dochter is alleen maar thuis. Net klaar met afstuderen, scriptie ingeleverd en daarna vakantie gehouden. Dus bankhangen en Netflix. Ja, we doen boodschappen (nu niet meer). Dus zeg maar waar het van komt.... van dat eventjes boodschappen doen met een categorie 2 masker op? Ik heb geen idee. En het is wat het is. Veranderen doe je het toch niet.

Bizar he

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:09

MarlindeRooz schreef:
tienus63 schreef:

Daar ben ik nu haha. Klasgenoot van mijn zusje was positief van de week. Zij mag door eindexamens gewoon naar school. Dus ook op school wordt het nog verspreid.

Huh? Eindexamen of niet; bij een positieve test blijf je toch gewoon thuis?

Dat verspreiding plaatsvindt wanneer je het niet weet kan gebeuren, maar bij een positieve test ga je toch in quarantaine? Of mis ik iets?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:18

MarlindeRooz schreef:
tienus63 schreef:

Ze (die klasgenoot) mag, terwijl ze nu besmet is, 'gewoon' naar school?

Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp.
Lijkt me expliciet níét de bedoeling namelijk...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:20

Sizzle schreef:
Het kan ook gebeurd zijn op een moment dat je de besmette mens niet eens gezien hebt, in een toilet, trappenhuis, zadelkamer, noem maar een ruimte waar de lucht stil hangt. Als daar een superspreader geweest is dan blijft dat gewoon nog even hangen, zeker op een droge dag.

Ik probeer momenteel te voorkomen in een lift te staan, dat vind ik ook zo'n plek.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:34

Abiola schreef:
Vayo schreef:
Ik ben samen met mijn dochter op bezoek geweest bij een vriendin. Ruim 3 uur ben ik daar geweest. 12 uur na ons laatste contact werd ze ineens ziek. Koorts en griepgevoel. De andere dag kon ze zich laten testen en ze bleek positief. Uiteindelijk werd haar man de andere dag ook ''ziek'' (spierpijn en wat verhoging en daar is het bij gebleven). Heel het gezin op de jongste na getest en iedereen bleek positief.

Ik ben uiteraard gebeld door de GGD. Maar ik heb me bij haar echt aan alle regels gehouden. We hebben al die tijd 1,5 meter of meer afstand gehouden. Hierdoor heeft de GGD mij van nauw contact naar overig contact gezet. Ik heb uiteraard 14 dagen lang mijn gezondheid extra in de gaten gehouden en mij in die tijd dagelijks getempt. Zowel ik als mijn dochter zijn gezond gebleven.

Maar je kunt toch ook besmettelijk zijn zonder zelf symptomen te hebben?

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik acht die kans zelf klein. De GGD ook. Het was een nieuwbouwwoning met mechanische ventilatie. Dat speelde voor de GGD ook erg mee, al heb ik mijn bedenkingen erbij of dat werkelijk waar iets zou schelen. Ik mocht toen niet preventief testen, omdat ik geen klachten had. En geen van de mensen waar ik nog mee in contact ben geweest kreeg klachten of is ziek geworden.

Het was ook meer een reactie op het bij elkaar op bezoek komen, dat je het zo snel verspreid. Dat kan inderdaad en ik geloof ook dat een deel van de besmettingen voortkomt uit de visites bij elkaar. Maar het hoeft niet. En persoonlijk vind ik het ook belangrijk dat het bij elkaar op visite gaan moet kunnen met de regels in acht genomen.

Ik denk dat vanaf de werkvloer ook veel besmettingen komen. Ik ken een klein bedrijf waarbij twee maanden geleden 3 man personeel positief was getest. Eigenaar en nog een paar man personeel wilde niet laten testen. Dat bedrijf wilde verder niet meewerken aan het bron- en contactonderzoek en gaf aan niet te sluiten. Daar was de kous mee af en de GGD heeft verder geen actie meer ondernomen. Klanten die nergens vanaf wisten hebben echt wel een risico gelopen.

En ik zie het bij mij op het werk. Verzorgenden die door mogen werken met milde klachten tot ze de uitslag van de test hebben. Ik heb al een paar keer een melding gehad dat mijn cliënt op die manier in contact is geweest met een positief getestte collega.

Ik kan echt niet vanuit huis werken en moest vroeg beginnen vandaag. Ik zie toch echt veel mensen op de weg. Volgens mij werken er nog steeds veel te veel mensen (die dat wel zouden kunnen) niet thuis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:36

Vanochtend mijn man naar het werk gebracht, half 7, heel erg druk met personenauto’s op de weg.
Mijn man is internationaal chauffeur.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:39

Het lijkt ook wel alsof de regels per GGD verschillen.

Ik zie ook meer drukte op de weg als ik naar mijn paard ga. En nu hoor ik heel veel auto’s langskomen omdat het spits is. Die mensen zijn dus allemaal naar hun werk gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die nu allemaal een essentieel beroep hebben. Afgelopen maart hield men zich echt stukken beter aan de lockdown.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:43

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:49

Denk dat dat vooral afhangt van het onderzoek in Lansingerland, jonge kinderen worden daar nu voor het eerst massaal getest.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:55

Abiola schreef:
Het lijkt ook wel alsof de regels per GGD verschillen.

Ik zie ook meer drukte op de weg als ik naar mijn paard ga. En nu hoor ik heel veel auto’s langskomen omdat het spits is. Die mensen zijn dus allemaal naar hun werk gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die nu allemaal een essentieel beroep hebben. Afgelopen maart hield men zich echt stukken beter aan de lockdown.

Wat deze GGD gezegd heeft klopt wel exact met de info op rijksoverheid.nl .

Ik was een langdurig contact >15 min. maar op 1,5 m. afstand of meer. Dan voldoe je niet aan nauw contact (15 min. of langer contact binnen 1,5 m) maar ben je een overig contact. Je hoeft dan niet in quarantaine. Het testen zonder klachten mocht dat weer niet, omdat ik geen nauw contact was en ik geen melding had via de corona app.

MarlindeRooz, dat vind ik bizar! Ik kan me niet voorstellen dat dit mag van de GGD of van school. Ik vind ook dat een examen dan zonder problemen verzet moet kunnen worden/ingehaald moet kunnen worden.

Overigens toen ik e.e.a. voor mijn dochter uitzocht, kwam ik er wel achter dat basisschoolleerlingen die in quarantaine moeten, omdat ze een nauw contact geweest zijn, wel naar school en de opvang mogen. Dat vind ik ook bijzonder.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-kinderen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:17

tienus63 schreef:
Vanochtend mijn man naar het werk gebracht, half 7, heel erg druk met personenauto’s op de weg.
Mijn man is internationaal chauffeur.

Vond je? Ik moest vandaag langs kantoor, voor het eerst sinds... juni denk ik. Was bij mijn ouders in Zwolle, en normaliter is Zwolle - Alkmaar écht niet te doen zonder file := Dat is vanaf Nijkerk zo'n beetje achteraan sluiten en dan maar hopen dat Amsterdam niet vast loopt. Was er nu in ruim anderhalf uur. Vond het vanmiddag terug naar huis (Alkmaar - Groningen) wel wat drukker, maar echt niet vergelijkbaar met de spits(en) voor Corona.

Het is wel veel drukker dan in maart/april, maar toen was alles nog nieuw en spannend. Nu merk je toch meer gelatenheid en vooral veel mensen die redenen hebben om toch maar *vul maar in*.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:19

MarlindeRooz schreef:
tienus63 schreef:

Dat is echt onzin. Klachten of positieve test (of contact geweest met: langer dan 15 minuten) is gewoon thuis blijven.
Zal wat zijn voor alle mensen op school zeg.

En ik ben vorige toetsweek tijden bezig geweest met iedere verkouden leerling tentamens te laten inhalen ..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:23

Pfff vandaag mijn vriend zijn eerste werkdag op een nieuwe job, de hele week werkt hij met verschillende op kantoor, vanaf daarna weer thuiswerk.

Moest hij bij het binnenkomen zijn mondmasker net als de rest uitdoen, en zat hij in een groepje van 4 collega's waarbij ze niet altijd afstand hielden en minstens al 1 te kennen gaf dat hij het niet nauw nam met de regels en nog bij iedereen op bezoek ging enzo....

Ik moet zeggen dat dit voor het eerst is dat ik me onveilig voel deze coronaperiode... Hoop maar dat niemand van die idioten corona heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:29

rien10 schreef:
Wij hebben 0 visite gehad. 0 met kerst. 0 met oud-en-nieuw en toch Corona in huis. Mijn dochter is flink ziek. De rest van ons gezin is vandaag getest. Dochter is vandaag weer getest.
Ik had het hier nog niet vermeld, wist niet of mijn dochter dat wel op Bokt wilde hebben staan, maar zag dat ze vannacht ook op Bokt gepost had dat ze ziek was.
Ik; Verhip, dat lijkt precies op het verloop van de Covid van mijn dochter. Oh, Uberpony is mijn dochter. Tja.
Ik heb al een paar dagen met vlagen (als de paracetamol uitgewerkt is) barstende, stekende koppijn aan de rechter achterzijde van mijn hoofd. Ben benieuwd naar de uitkomst van mijn test.

Aaach Rien, iK vind dit heel verdrietig. Sterkte meid!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:30

Oh, sterkte voor jullie @rien10!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:33

Inderdaad sterkte en duimen dat jullie testen negatief zijn! Hoe ziet de GGD het nu eigenlijk bij je dochter ... zien ze haar als positief of negatief?