Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:54

ivy_power89 schreef:
Zijn er hier mensen die echt benauwdheidsklachten kregen en naar de dokter moesten?

Ik ben astma patiënt, begin het wat moeilijk te krijgen

Echt bellen wanneer je het niet vertrouwd, zoon van Rien10 moest ook hals over kop naar ziekenhuis. Heeft extra medicatie gekregen en ging goed , volgens mij had hij astma en Corona erbij.

rien10

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:08

Ja klopt precies. Bellen hoor, als het nodig is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:13

magda_90 schreef:
ivy_power89 schreef:
Zijn er hier mensen die echt benauwdheidsklachten kregen en naar de dokter moesten?

Ik ben astma patiënt, begin het wat moeilijk te krijgen

Hier. Was midden in de nacht dus heb de HAP gebeld. Echter doen ze pas wat als het echt naar een longontsteking gaat, ik moest het meer uitzieken net zoals de rest en ben daarmee naar huis gestuurd. }:0

"Ze" doen iets als je zuurstofniveau dusdanig laag is dat je zuurstofbehoeftig bent en daarvoor naar het ziekenhuis moet. Corona is een virus, er is geen medicatie voor en wat ze in het ziekenhuis kunnen is ondersteunen (zuurstof toedienen) of als het doorslaat naar een longontsteking kunnen ze die proberen te bestrijden.
Verder is het vooral uitzieken.

Mensen die wij beoordelen worden bekeken of de vitale functies stabiel en acceptabel zijn of dat opname meerwaarde heeft. Er zijn gewoon ook niet veel plekjes. Ik heb afgelopen week 5 dagen gewerkt en al die dagen hebben we te maken met presentatie stops, dus dan kan je geen mensen naar het ziekenhuis sturen en moet je uitwijken naar andere ziekenhuizen. En die presentatie stops zijn niet omdat ze dan koffiepauze hebben, het is een heel wankel evenwicht in de ziekenhuizen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:29

Voel je niet aangevallen, ik weet hoe het werkt. Dat maakt het op dat moment echter niet beter omdat je niet voor niets in de nacht belt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:07

Polly, de zoveelste kreet van de zorg dat het een zeer wankel lijntje is, maar geen probleem toch volgens onze “zorg” minister? Hoor zoveel zorgers over dezelfde problemen en Den Haag lijkt te zeggen, zoek het zelf maar uit. Ziekenhuis, thuiszorg, huisartsen enz.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:10

bigone schreef:
Polly, de zoveelste kreet van de zorg dat het een zeer wankel lijntje is, maar geen probleem toch volgens onze “zorg” minister? Hoor zoveel zorgers over dezelfde problemen en Den Haag lijkt te zeggen, zoek het zelf maar uit. Ziekenhuis, thuiszorg, huisartsen enz.

Onze minister heeft voor zijn minister zijn al laten zien doktoren erg belangrijk te vinden maar personeel aan het bed niet zo hoog te hebben. Helaas zijn die laatste in grotere getallen nodig.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 07:39

Heb zeker naar mn gevoel geluisterd. Inmiddels dikke positieve pcr test hier in het ziekenhuis en ben opgenomen in het AMC. Wordt straks overgebracht naar ander ziekenhuis met plek op de longafdeling....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 07:41

Goed gehandeld. Fijn dat je nu in goede handen bent. Heel veel sterkte en beterschap.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:10

Beterschap. :knuffel:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:31

Beterschap :knuffel:

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:37

Ik mag me helaas ook aanmelden bij de Corona club. Was zaterdag met een vriendin die maandag positief testte. Klachten sinds maandag maar testte maandag negatief bij de GGD, woensdag testte ik positief.

Elke dag is anders qua klachten en welk symptoom voorop staat. Opzich valt het me in mijn geval mee en voelt het als een stevige verkoudheid. Ik denk dat ik hier normaal mee doorgelopen was. Lastigste moment is 's avonds, laatste 3 avonden dan flinke koorts. Overdag slechts wat verhoging.

Ik hoop echt dat ik morgen klachtenvrij ben, ik ben maandag namelijk jarig. 'Tot mn 30e in quarantaine' is even een standaardgrapje :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:02

Afanaisa91 schreef:
Kan beide, maar ik had dat inderdaad ook. Heel vroeg en veel heftiger dan normaal. Weer enorme pijnen en veel verlies, dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad. Aangezien ik na 5 weken nog steeds niet klachtenvrij ben, gebeurt er lichamelijk best veel en koppel ik die afwijkende menstruatie het voor mezelf ook wel aan de COVID. Ik ben benieuwd wat ze hierover over een tijdje medisch-wetenschappelijk kunnen vertellen.

Vanochtend verrast met 1,5 week te vroeg en dan ook meteen alle sluizen en spieren in de kramp. :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:11

Maandelijkse periode verloopt bij mij gewoon als normaal dus corona heeft er geen invloed op gehad lijkt het.

Ene kant had het best een keertje over mogen slaan maar goed kan er maar beter blij mee zijn dat het gaat zoals normaal

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:36

Nou weet ik niet of jullie gevaccineerd zijn, maar indien van wel: hadden jullie daarvoor ook al afwijkingen? Ik ben sinds de vaccinaties minder lang ongesteld. Ik behoorde al tot de 'lucky ones'die maar 3 dagen ongesteld was, maar dat is nu nog maar 1,5e dag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:44

Ik ben gevaccineerd maar daar waren mijn hormonen niet van onder de indruk. Maar daarentegen weet ik wel dat als ik echt flink ziek ben zoals nu dat het rustig aan een week kan verspringen. Alleen voelde ik nu helemaal niets dus was een beetje jammer.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:59

Ik mag mij helaas ook melden.

Gister ochtend een PCR test gedaan bij de GGD, deze is helaas positief.

Precies 2 weken geleden kreeg ik de griep, in de week die volgde 3 zelftesten gedaan, die waren allemaal negatief.
In het weekend knapte ik wat op en ging bleef ook de koorts weg. Bij mijn vriend geweest en maandag en dinsdag ging het steeds beter.

Behalve dat ik zo ontzettend moe ben. donderdag nog een zelftest en die was helaas wel positief. Inmiddels voel ik mij ook echt ziek, ontzettende hoofdpijn, hoesten, loopneus pijn in schouders en nek, spierpijn van mijn billen tot mijn enkels.

Vriend heeft samen met nog 4 andere collega's sinds donderdag ook een positieve zelftest. die van mij was nog heel licht, die van hem knalt eraf. Ik denk dat hij mij aangestoken heeft vorig weekend.
Hij heeft alleen een lichte snotneus.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:20

Oef, beterschap

Ik ben nu een week verder na positive test. Ben sinds gister mn reuk en smaak kwijt. Echt om te janken gewoon.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:27

Meer mensen trouwens ook t gevoel dat t op je stem slaat?

Voor mijn idee klink ik heel anders nu

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:28

CarinaR schreef:

Ja hier ook, ik ben heel hees en mijn stem slaat soms over.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:28

Devil_ina schreef:
CarinaR schreef:

Ja hier ook, ik ben heel hees en mijn stem slaat soms over.

Ik ben dik 3 weken hees geweest. Sinds zondag is mijn stem eindelijk weer normaal.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:52

Snippergroen schreef:
Ik mag me helaas ook aanmelden bij de Corona club. Was zaterdag met een vriendin die maandag positief testte. Klachten sinds maandag maar testte maandag negatief bij de GGD, woensdag testte ik positief.

Elke dag is anders qua klachten en welk symptoom voorop staat. Opzich valt het me in mijn geval mee en voelt het als een stevige verkoudheid. Ik denk dat ik hier normaal mee doorgelopen was. Lastigste moment is 's avonds, laatste 3 avonden dan flinke koorts. Overdag slechts wat verhoging.

Ik hoop echt dat ik morgen klachtenvrij ben, ik ben maandag namelijk jarig. 'Tot mn 30e in quarantaine' is even een standaardgrapje :+

Ik was gisteren jarig en kreeg een positieve testuitslag binnen. Helaas voelde ik mij ook belabberd, dus behoefte aan iets leuks doen had ik niet. :\ Hopelijk ben je maandag klachtenvrij! Zo'n quarantainejaardag is helemaal niets aan.

Ik sluit dus ook aan bij de club. Mijn man had woensdag een positieve GGD-test en mijn zoontje van 2,5 maand had donderdag opeens hoge koorts. Gisteren zijn mijn zoontje en ik positief getest op Corona. Hij was even flink ziek en wil nu nog veel slapen en drinken, Maar de koorts is gelukkig gezakt. Ik voelde me gisteren grieperig, maar vandaag voel ik mij een stuk beter. Het voelt nu aan als een lichte verkoudheid: beetje keelpijn, hese stem, halfdichte neus, productief hoestje.

Allemaal veel beterschap gewenst! En voor de mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis: veel sterkte!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:45

Ik dacht ik ga even mijn benen strekken. Heb iets van 40m gelopen. Alsof ik de triatlon gedaan heb, amai wat staan mijn longen in de brand. Kon het niet vinden met ademhalen. Dat wordt maar langer binnen blijven.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-03-22 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:48

Oh bah, dat klinkt naar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:50

Ik ga maandag toch de huisarts vragen of er voor mij andere pufjes zijn die ik mag gebruiken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:22

Voor de mensen die het interesseren mijn B12 was 70 L wat behoorlijk laag is. Gok dat dit al veel langer speelt.