De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:08

germie schreef:
Google en andere bedrijven betalen salaris door:
https://www.ad.nl/ad-werkt/google-gunt- ... ~a7ea0dc4/

Thuiszitten ga ik dood aan. Kan ik niet. Maar zoals ik al zei, heb geen hobby's waarbij ik contact met anderen heb. Dus tandje terug prima, maar raak me niet in mijn hobby's, want daarmee doe ik niemand kwaad. Mijn paard staat in een buitenstal bij mensen op het erf, ik hoef niemand tegen te komen. Dus ook geen probleem.

Niet weg kunnen op vakantie is natuurlijk nooit eigen schuld. Je weet nooit wat er gebeurt immers. En je moet wel blijven plannen. Ik heb ook diverse tripjes in het vooruitzicht. Als ik die moet cancellen en geen geld terugkrijg, dan word ik echt gallig. En ja, dat is dan echt geen eigen schuld. Ik ben nu al aan het plannen voor 2021. Dus het is niet dat je iets kunt voorzien.

Nja... als ze hier gaan handhaven zoals in Italië heb je zeker een probleem. Dan is het geen verzoek meer of je aub thuis wilt blijven.

Besje

_Penotti

germie schreef:

Thuiszitten ga ik dood aan. Kan ik niet. Maar zoals ik al zei, heb geen hobby's waarbij ik contact met anderen heb. Dus tandje terug prima, maar raak me niet in mijn hobby's, want daarmee doe ik niemand kwaad. Mijn paard staat in een buitenstal bij mensen op het erf, ik hoef niemand tegen te komen. Dus ook geen probleem.

Niet weg kunnen op vakantie is natuurlijk nooit eigen schuld. Je weet nooit wat er gebeurt immers. En je moet wel blijven plannen. Ik heb ook diverse tripjes in het vooruitzicht. Als ik die moet cancellen en geen geld terugkrijg, dan word ik echt gallig. En ja, dat is dan echt geen eigen schuld. Ik ben nu al aan het plannen voor 2021. Dus het is niet dat je iets kunt voorzien.

Nee daar ga je niet dood aan.
En je kunt het ook maar je wilt het niet. Dat is wel wat anders.

Vakanties/tripjes die al langer geleden zijn afgesproken kun je inderdaad niet veel aan doen.
Nu boeken op kortte termijn en niet kunnen gaan vind ik gewoon dom van die mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:09

germie schreef:

Je moet wel lezen. Het gaat over mensen die hun tripje kort geleden hebben geboekt en wisten dat dit een probleem kon gaan vormen.

Jij de hele tijd met je vakanties en hobby's...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-20 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:09

Antonius schreef:
Ben ik overdreven bezig dat ik een voorraad stro en hooi ga inslaan goed voor een maand of 4?
Mijn man vindt het belachelijk en volgen met de massahysterie, en enerzijds geef ik hem gelijk, anderzijds knaagt het toch aan mij...

Als je de ruimte hebt en het toch wel opkomt: waarom niet? Hoewel ik denk dat dat niet het eerste is wat in het gedrang zal komen.

Hier krijgen ze alleen buiten het weideseizoen om hooi en ik ga er vanuit dat het gras ook tijdens een corona-uitbraak zal blijven groeien. :')

karuna schreef:
1400 nos persconferentie met hoera gebarentolken eindelijk. Ned 1 radio en online

Wat goed dat er dadelijk ook een gebarentolk bij is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:10

DubbelDun schreef:
Joman schreef:
Ik behoor tot een risicogroep, want ik heb astma. De hele week ben ik thuis aan het werk en ik probeer contact echt te mijden. Mijn vriend daarentegen gaat gewoon naar zijn werk. Zijn baas vindt het allemaal grote onzin. Vrijdag heeft hij ook nog een leuk uitstapje in Utrecht. Kortom, hij vindt het allemaal wat onzin en ziet het gevaar er niet echt van in...
Die roept dus over zicht uit dat ie ook onder die '1 mtr afstand' gaat vallen ;)

hahaha ja. Ik ben al aan het verzinnen hoe ik hem in een aparte kamer kan duwen. Living apart together in een huis :D

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:11

Ladybird schreef:
Ik ben echt heel benieuwd wat er straks uit die crisisoverleg komt.

Heb net zelf boodschappen gedaan en ik merk toch dat ik makkelijker wat extra meeneem. := heb nu zat in huis iig

Net bij apotheek vandaan. Longmedicatie halen voor een van de paarden is uit de humane geneeskunde .Met heel veel moeite 2 doosjes meegekregen, ze krijgen nauwelijks meer geleverd. Desinfectie is volledig op. Terwijl ik daar sta komt iemand vragen om 40 liter desinfectie alcohol.... Volgens de apotheker is Belgie inmiddels ook aardig in paniek...

DubbelFun

Antonius schreef:
Ben ik overdreven bezig dat ik een voorraad stro en hooi ga inslaan goed voor een maand of 4?
Mijn man vindt het belachelijk en volgen met de massahysterie, en enerzijds geef ik hem gelijk, anderzijds knaagt het toch aan mij...

Ik denk het niet. Hooi heb ik nog voldoende en brok kunnen ze wel even zonder mocht het echt daar op uit draaien.
Steentjes voor de kattenbak is wel een dingetje :)

sureido

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Germie, niemand vind het leuk om binnen te blijven en niks te doen, doe nu eens niet zo egoïstisch.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:12

Ik ben normaal gesproken ook niet van de paniekvoetbal... Maar na deze grafiek in Nieuwsuur was de waarschuwing me glashelder.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232677 ... elden.html

Broodbakmix inslaan. En de vriezer vol stoppen met groenten. Eieren leggen de kipjes wel.

Laten we hopen dat het een overdreven idee is.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:13

Echwel schreef:
Popstra soms moet je er wat van maken, ik ga z in auto met honden naar bos..
Tanken doet dochter morgen voor mij..
Ik gooi sleutels uit raam, zij ze weer terug in brievenbus...

Maak je de sleutels ook even schoon voor je ze naar je dochter gooit?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:14

PSvanLot

cursebreaker schreef:
Het is alleen te hopen dat mensen met kids niet opeens binnenspeeltuinen e.d. als een malle gaan opzoeken, maar ik ga er vanuit dat zulk soort plekken ook dicht gaan als scholen echt gesloten gaan worden.

Dat gaat zeker wel gebeuren. Had het er net met mijn vriend over.

Arabesk

Ja stel je voor dat je met kinderen lekker buiten gaat spelen. Dat is zo 1998 :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:15

Hondenvoer afgelopen weken aangevuld. Heb 20 blikken van 800 gram, 30 kilo brok ook ruim en pijnmedicatie genoeg voor komende 6 weken minstens voor witte herder. Voor mezelf red ik het zeker 4 maanden met medicatie :') en ja als gv op zijn werk in contact gaat komen met twijfelgevallen uit oostenrijk (een collega is net terug paar dagen en een kennis ook) of wie dan ook dan blijf ik toch echt in mijn uppie hier. Liever paar weken geen contact fysiek dan risico lopen. Dan maar beeldbellen. :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:16

Hier ook volop voer voor de dieren aan het inslaan, onszelf vergeten we vaak :') Komt vast goed, maar hebben de ruimte, dus inderdaad: waarom niet extra opslaan? Normaal hebben we ook voor een aantal weken in huis, straks voor een aantal maanden +:)+ Op komt het inderdaad toch wel!

BloemBloem

Citaat:
'Nederland is over 8 tot 14 dagen waar Italië vandaag is'

Ik vind bovenstaande niet zo'n heel fijne .....
Ben ook niet van de paniekvoetbal, en het op de voet volgen van dit
topic bevordert mijn gemoedstoestand nou ook niet bepaald, maar ga
denk ik vandaag ook maar wat extra boodschappen in huis halen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Sowieso heb ik altijd voor een paar maanden hondenvoer, geen probleem, en altijd flinke voorraad ander spul in huis.

De hond vindt het wel gezellig dat we thuis werken. Alleen niet zo leuk dat we geen aandacht voor haar hebben en niet constant spelen. Ze haalt dus alles uit de kast. :))
Afbeelding

Zo, even maar een vrolijke note tussendoor in de misere. :)

Chubby

Wij bestellen altijd online boodschappen voor een hele week. Heb een wat ruimere voorraad houdbare levensmiddelen in huis, moet straks toevallig nieuw honden-en kattenvoer halen waarmee we twee weken doen, hooi kunnen we een halfjaar mee vooruit. Gooi de boel maar dicht hoor, lijkt me verstandig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:17

Arabesk schreef:
Ja stel je voor dat je met kinderen lekker buiten gaat spelen. Dat is zo 1998 :+

Dat zal ook gebeuren. Maar als scholen 2 weken sluiten kan ik goed begrijpen dat je ergens met ze heen wilt

Astorga

Is het echt nodig dat iedereen hier deelt hoeveel hondenvoer, wcpapier, kattengrit en broodmakmix er in huis is?
Persoonlijk vind ik dat niet zo interessant en ga ik liever op de inhoud in. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige, want op mijn inhoudelijke posts wordt toch niet gereageerd.

xXutopiaXx

Neonlight schreef:
Sowieso heb ik altijd voor een paar maanden hondenvoer, geen probleem, en altijd flinke voorraad ander spul in huis.

De hond vindt het wel gezellig dat we thuis werken. Alleen niet zo leuk dat we geen aandacht voor haar hebben en niet constant spelen. Ze haalt dus alles uit de kast. :))
[ [url=m/ZKREdT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, even maar een vrolijke note tussendoor in de misere. :)

Hahaha heerlijk! Hier inderdaad eenzelfde hond _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:18

germie schreef:

Mijn advies, boek nu een vakantie voor morgen en kom pas terug wanneer Corona weg is . Dat gezeur en zelfmedelijden schiet je niets mee op dus voordat alles op slot gaat:Wegwezen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:19

Arabesk schreef:

Je wilt het niet weten! Er wordt echt te weinig buiten gespeeld, dat helpt niet mee qua weerstand.

Gelukkig kunnen wij desnoods de stad uit en elders gaan bivakkeren waar de kids zich kunnen uitleven zonder besmettingsgevaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:19

De kat was bij mij ook zo blij dat ik thuiswerkte gisteren :))