3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:18

Bhriseis, wat goed dat je nu zo weinig medicatie moet nemen. Kan het me wel erg goed voorstellen. Je lichaam 'ontsteekt' gewoon minder. Wat fijn dat je dit als oplossing hebt gevonden. Waarschijnlijk is het wel een hele tijd aanpassen tot alles vlot loopt, maar eens je leven er op is ingesteld is het wel simpeler.

Over kokosvet, dat is meervoudig verzadigd vet. Wordt als jaren als 'gevaarlijk' beschouwd. Ik gebruik het in mijn bulletproof koffie. Het verschil is bij meervoudig buiten enkelvoudig verzadigd dat je geen vrije radicalen zoals dat heet, hebt. Vrije radicalen worden dan weer in verband gebracht met kanker etc.
Alhoewel meervoudig verzadigd dan wel weer minder gemakkelijk verwerkt wordt door je lichaam omdat het slecht uit elkaar gehaald wordt. Dit kan dan weer ader vernauwing geven etc. Het belangrijke is, wanneer je geen granen eet/andere allergieën oid zit je lichaam niet in de staat van ontsteking (buikje, darmproblemen, slechte ontlasting etc) waardoor de meervoudig verzadigde eigenlijk niet tot ader vernauwing komt.
Correct me if i'm wrong, dit is wat ik nog onthouden heb van mijn dieet studie.

Ik ben hier nu even niet met eten bezig, probeer het gezond te houden maar er zit alvast wel koolhydraten en suikers in. En af en toe een stukje cake of een ijsje, op reis mag dat al eens :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:35

Even egopost, reageer later op iedereen!

Mijn lijstje van gisteren, helaas 's avonds nog een handje pinda's op:
O: twee boterhammen met rundertong en boter met hagelslag. (297)
L: drie boterhammen met boter, rosbief, frambozenjam en pindakaas met komkommer, een snee suikerbrood (uit Friesland) met roomboter, een halve scone met kersen fruitspread, een beker halfvolle melk. (1046)
T: een citroen-vlindercakeje. (284)
A: scholfilet, frietjes, wortels, snijboontjes, een klein beetje mayonaise (was op) en yogonaise. (561)
T: een handje pinda's. (130)
B: 7000 stappen, mijn ene paard verzorgen en 60 minuten rijden op mijn andere paard.
Totaal kcal: 2318.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:28

Kimmie! Ik heb even een brutale vraag; probeer je op onderhoud te blijven of nog af te vallen? 2300 Kcal lijkt me wat aan de hoge kant als je nog wat kilo's kwijt wil, maar misschien loop je wel gewoon bij een diëtiste op heb je een bepaald plan. Ben benieuwd! :)

Mijn dag van vandaag was best oke, vrijdagavond en gisteren niet heel gezond gegeten dus vandaag ietwat balansen.

Ontbijt: Tosti van 2 volkoren boterhammen met lightlife kaas (50% minder vet) en ketchup
Lunch: 2 Boterhammen met wat pesto en lightlife kaas
Tussendoor: Granola bites (zakje van 25 gram)
Avondeten: 200 Gram aardappels, halve komkommer en paar cherrytomaten in stukjes gesneden, 200 gram kipfilet, allemaal gemengd met zaziki. Soort van gezonde kapsalon idee. :)
Had voor vanavond nog zo'n klein flesje wijn staan als afsluiter van het weekend, maar moet nog even kijken of ik die op drink. Had vandaag een themadag op mijn oude manege en daar was een heleboel ongezonde zooi te koop, iedereen om me heen liep met friet maar ik zat braaf aan m'n granola bites :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:40

Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan... door familie omstandigheden de laatste tijd niet met mn dieet bezig geweest, lees 3 kg zwaarder geworden :roll: nu de rust een beetje is teruggekeerd maar weer goed aan de bak.

Mn plan voor vandaag:
O: 250 gram vanille skyr met blauwe bessen
T: mandarijn, kiwi
L: salade met gerookte kipreepjes, tomaat, komkommer en paprika, dressing van balsamico azijn, mosterd en olijfolie
T: 2 rijstwafels met hummus
A: zalm met 1 opscheplepel zilvervliesrijst en 150 gr doperwtjes
T: smart bar crunchy

B: minimaal 10000 stappen, vanavond sporten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:08

Castilja, ik wil nog wat afvallen, maar vooral graag van het leven genieten ;)
Na vorige week, a la mijn vreetweek, deze week weer gezonder eten.
Mooie lijstjes allebei!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:13

Lekkere lijstjes weer!

Hier flink misdragen dit weekend. Vrijdag kreeg mijn vriend te horen dat hij maandag (vandaag) dus naar Zwitserland en Italië kan voor 10 weken werk. Is allemaal heel snel gegaan maar hij is nu dus onderweg naar Zwitserland. Hele weekend bij hem geweest, en ons niet aan ons "dieet" gehouden. Vanaf vandaag weer streng.

Ik zie hem nu dus 10 weken niet, hoop in die 10 weken wel flink wat gewicht kwijt te raken. Leuke "verrassing" voor hem als hij terug is :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:46

Hey dames, Wat vinden jullie van deze gedachtengang?

Mijn schoonmoeder kwam met de informatie dat het drinken van magere melk tov volle melk niet perse bevorderend hoefde te zijn voor het afvallen. Ik heb daarop dit stukje gevonden
https://www.overvoedingengezondheid.nl/ ... olle-melk/

Daarin lijkt dus dat (je naturrlijk ook een beetje naar de kcal moet kijken) maar dat magere melk(producten) dus niet persé helpen met het afvallen.

Ben benieuwd naar kennis/ervaring vanuit jullie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:50

mweh ik vind melk voor koeien en niet voor mensen. :P Geloof niet dat melk goed en nodig is.

Behalve warme chocomelk. :7

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:56

Oh jee Sanne, heel veel succes om deze tijd door te komen. Ik zou echt niet zo lang zonder mijn vriend kunnen. Mis hem na een weekend al.

@Riddershow: Ik vind het een beetje een onsamenhangend stuk als ik eerlijk ben. Ik word er persoonlijk niet veel wijzer door en lees geen concrete informatie die mij overhaalt om echt te geloven dat je van volle melk minder zou aankomen dan van magere melk. Zelf kies ik over het algemeen voor volle of halfvolle melk, en dan eigenlijk alleen in de cappuccino of kaas oid. Ik houd niet van melk om zo te drinken.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: roggecracker met Huttenkase, gerookte kipfilet, gekookt ei en gerookt paprikapoeder
L: ciabattina met zelfgemaakte tonijnsalade (half tzatziki, half mayonaise), appel
T: twee maiswafels met Slankie, appel
A: tofu en broccoli teriyaki met een beetje zilvervliesrijst
T: mineola

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:04

Dankje Maanlicht, ik vind het ook echt helemaal niks om hem nu 10 weken te moeten missen. Vooral omdat we nog maar 10 weken "officieel" bij elkaar zijn. Maar het is niet anders, een mooie kans voor hem en goed inkomen. Ik had ook geen nee gezegd als ik in zijn schoenen stond. Gelukkig heb ik genoeg afleiding met school en vriendinnen enzo.

Lekker lijstje!!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:48

Ah 10 weken zijn zo voorbij! Heb zelf ook een aantal ervaringen met tijdelijke LAT-relaties, een supermooie kans voor hem en bij terugkomst is het alleen maar leuker <3 Genoeg afleiding zoeken en je weekenden opvullen met leuke dingen doen! In mijn ervaring werd ik er heel blij van als ik zag dat mijn vriend zich ook zonder mij vermaakte (ik was degene die ging).

Lekker lijstje maanlicht! Hoe maak je jij tofu klaar? Ik koop wel eens zo'n blok, maar durf er dan eigenlijk niet mee te koken :')

Mijn lijstje van vandaag:
O: koffie en 2 wafeltjes (125)
L: tomaat/geitenkaas quiche zonder bodem (717) :o
A: spaghetti met garnalen en spinazie/pesto (594)
totaal: 1437 (met niet zo'n goeie macro's helaas), had me een beetje vergist in de quiche haha. Dacht dat het zonder bodem wel mee zou vallen, maar dat valt tegen. Qua kcal wel prima, avondeten is ruw geschat omdat een vriendin gaat koken.

Afgelopen week weer een beetje in m'n oude patroon gevallen, iets te vaak chips gepakt, snel lunch halen op de uni, en weinig zelf gekookt. Dat resulteerde in een +1,5 kg. Maar vandaag weer vol goede moed beginnen! Meer plannen en tijd nemen om eten te bereiden is bij mij key!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:58

Klopt zeker! Heb eerder voor anderhalve maand een lange afstandsrelatie gehad. Toen zat mn ex nog in Nieuw Zeeland en ik moest tijdelijk terug naar Nederland voor examens. Leuk is anders maar het gaat inderdaad wel weer voorbij. Ik ga zelf in mijn derde jaar van deze opleiding voor een jaar naar het buitenland, dan is deze 10 weken niks haha. Lekker lijstje wel!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:50

Oh Sanne veel sterkte! Lijkt me best pittig.

Riddershow, volle producten zorgen dat je langer vol zit en dat je je KH trager verbruikt. Dus ben jij goed in intuïtief eten en blijf je onder je kcal grens met volle melk, zal je niet bijkomen. Maar drink je te veel magere melk dan je qua kcal hebben kan, zal je bijkomen.

Over kokosvet: ik hang de theorie van Aria aan dat het niet te vergelijken is met andere vetten en dat het gezond is in een verder gezond eetpatroon.

Straks misschien een lijstje posten, maar eerst snel lunchen want honger!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:54

Tofu in stukjes snijden en dan met een beetje olie en peper en zout in de pan bakken totdat de stukjes aan elke kant lichtbruin zijn. Dan zijn ze super krokant! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:10

Ik gebruik zowel volle producten als magere producten. Net hoe het in mijn dag past en wat het "doel" is. Van volle producten zit ik langer vol, maar ik kan er niet al te veel van eten, wat vaak net niet genoeg voldoening geeft, dus ik kies wel vaker voor magere (of halfvolle) producten.

Gisteren eindelijk weer eens een echt goede dag gehad, zonder gesnaai en me goed aan mijn planning gehouden. Ik werd door mn lichaam bedankt door me compleet leeg te plassen, dus een slechte nachtrust rijker en een kg kwijt :') Eigen schuld dikke bult...

Vandaag is mn plan zoiets (paar onzekerheden door lunch in bedrijfsrestaurant en avondeten bij mijn moeder)
O: havermout met halfvolle melk en een halve appel
T: 2 kiwi's
L: Kom mosterdsoep, 2 sneden brood met filet americain en ei
T: 2 mandarijnen
A: Gehaktbal, 3 kleine aardappelen, bloemkool, sla
T: Skyr met klein handje ongezouten noten

B: Hopelijk 10000 stappen. Zittend werk vandaag en vanavond informatieavond op school, dus weinig tijd voor extra beweging.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:12

Eten gaat hier weer moeizaam, moet echt mijn best doen om niet echt onzinnig te vreten.

O: mini afbakbroodjes met kaas (echt heel mini)
L: Broodje met tomaten tapenade en misschien soep op school
A: Witlof met aardappelen en kaas
B: uur fitness

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:54

Mooie lijstjes komen er voorbij!
Ik drink zelf meestal halvolle melk, verder denk ik er eigenlijk niet zo veel over na. Ik denk dat het het beste is gewoon te kijken wat er in je kcal-doel past :j
Heel veel succes in deze tijd Sanne! Gelukkig lijkt tien weken veel, maar valt het eigenlijk wel mee :)

Ik vind het moeilijk na mijn vreetweek weer in een goede vibe te komen. Lijstje van gisteren is oke, maar kan beter.
O: Havermout met halfvolle melk en een banaan. (347)
T: een rijstwafel met kaas. (80)
L: drie boterhammen met rundertong, 100% pindakaas en nutella, een beker halfvolle melk. (541)
T: twee haverkoekjes en twee biscuitjes. (178)
A: preistamp met een gekookt ei en een kleine gehaktbal, twee miniquiches. (eindelijk op!) (869)
T: een hopje. (15)
B: 11.000 stappen (heel veel wandelen) en 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2030.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:00

Wat ik begrijp uit die link (en dus onderzoeken) dat je de magere melk groep meer in gewicht toenam dan de volle melk groep en dat de omtrek van de volle melk groep afnam t.o.v. de magere melk groep (verschillen waren marginaal, dat wel) Dus dat er eigenlijk geen verschil is in gewichtsafname/toename tussen magere of volle melk.

Schijnbaar zit het verschil erin dat in volle melk meer (dierlijke) ei-witten zitten en deze langer verzadigd t.o.v. magere melk waar suikers/zoetstoffen worden toegevoegd om het lekker te maken na vermagering. En dat dus de laatste meer effect heeft op de suikerspiegel.

Natuurlijk zul je Kcal ook in de gaten moeten houden. Maar dan zou 100 Kcal volle melk beter voor je zijn dan 100 Kcal magere melk.

Ik ben zelf terug aan het komen van light/magere producten, maar ben wel aan het kijken hoe dat in mijn voedingspatroon past. Ik gebruik trouwens vooral melk in mijn shake en verder kaas/kwark/yoghurt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:10

Dankjewel Kimmie, lekker avondeten heb je! Dol op quiche!

Jij ook bedankt Bhriseis!

Ik drink eigenlijk nooit melk, alleen in mijn koffie (en dan gebruik ik, als ik het zelf zet, gewoon halfvolle melk). Heb ook een tijd van die low calorie meal shakes gebruikt van de body&fit shop, die deed ik ook met halfvolle melk. Weer 200 gram eraf, nu sinds 3 september 1.2 kg kwijt, prima tempo vind ik zo. Hopen dit aan te houden en dan tegen de tijd dat mijn vriend terug is zou ik graag rond de 80 kilo willen zitten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:04

_Sannne: netjes afgevallen zeg zo, gaat snel zat! Fijn dat je er zo realistisch instaat en jullie elkaar zo vrij laten qua kansen! Mijn man zat de eerste jaren van onze relatie in het leger, dus zelf ook vaak alleen geweest, langste was 4,5 maand, wat was ik blij toen we elkaar weer zagen, heel bijzonder gevoel <3

Ik drink verder ook geen melk, maar qua kwark wel altijd de magere kwark, en ook magere yoghurt, en s middags soms ook optimel. Voor mij werkt het goed zo qua balans om mooi op gewicht te blijven en ik vind het ook lekker, dus blijf gewoon doorgaan die magere yoghurt met perziksmaak is bv echt mijn favo :') . Kaas heb ik wel de normale, vind low fat kazen echt niet lekker, veel minder smaak.

Kimmie25501 : snap ik, waren ook gevarieerde volle lijstjes. Vind het weer een netjes begin zo!

MarlindeRooz: is ook wel weer een vrij kcal arme dag zo? Bij mij werkte dat echt vreetdagen in de hand. Hopelijk heb je het snel weer onder controle.

Laura82: leuk dat je weer meepraat, hoe is het met je gezondheid inmiddels? Fijn dat je weer de draad hebt opgepakt! Mooi lijstje ook weer voor vandaag.

Aight, jammer van de terugval, maar het belangrijkste is dat je het weer goed hebt opgepakt!

Bhriseis: trouwens wel interessant dat het zoveel voor je allergieën doet, wilde ik nog even op terugkomen. Zelf kwam ik de zomer ook niet door zonder 2 tabletten levocetirizine dus dat zet wel weer aan het nadenken.

Hier blijf ik mooi in de 62 kilo schommelen, echt blij met de balans die ik nu al zeker een maand heb. Weekend wel wat meer gegeten, maar na een dag netjes eten blijkbaar ook direct weer goed ofzo. Die caramel brownies waren echt te lekker, 4 stukjes gehad in 2 dagen :+ Even kijken wat ik komende vrijdag ga bakken.

Lijstje van gisteren
O: kwark met superfood&notenmix, lijnzaad en honing
L: 2 vk boterhammen met tonijn in pittige tomatensaus
T: banaan
A: ZVrijst met sperziebonen en kipsate
T: bakje magere perzikyogurt.

Lijstje van vandaag
O: Meerganen triangel met kipfilet
L: kwark met superfood&notenmix, lijnzaad en honing
T: banaan en nectarine
A: Penne carbonara (geen idee wat er allemaal inzit, eet bij mijn vader en zijn vriendin) dus toetje weet ik dan ook niet.
B: paardrijden

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:13

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee roggecrackers met gerookte ham
T: appel
L: twee boterhammen met gerookte ham en Huttenkase, mineola
T: vier maiswafels met Slankie, appel, cup-a-soup
A: spruitjes, lekkerbekje met ravigotte saus en een paar bbq krieltjes
T: waterijsje

B: 40 minuten fietsen, 1,5 uur sportschool, krachttraining en cardio

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:51

Wat knap dat je die balans zo goed kan houden Urosa!

Qua gezondheid...Mwuah... Ik ben nog steeds idioot moe, en mijn conditie is inmiddels echt om te huilen (maar dat laatste is ook een beetje mn eigen schuld, veel te weinig bewogen de laatste weken). Maar goed, het meeste is qua vermoeidheid wel uitgezocht, dus blijkbaar is het toch tussen mn oren/stress oid. Nou kom ik ook uit een heel stressvolle periode, dus het zou zo maar kunnen. Ik zou dan alleen verwachten dat het wel weer eens beter werd ook, maar vooralsnog lijkt het alleen maar slechter te worden.
De cardioloog heeft indertijd gesuggereerd dat het misschien verstandig is me door een internist te laten onderzoeken als het niet beter gaat. Wellicht dat ik dat nog wel ga doen, alleen heb ik op het moment niet de energie ( :+ ) om erachteraan te gaan. Dan moet ik ook weer steeds oppas regelen etc als ik naar het ziekenhuis moet, gedoe. Misschien wacht ik gewoon eens af tot de jongste naar school gaat in februari.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:58

Stress kost zo ontzettend veel energie. Dat merk ik ook nu pas. Dus onderschat dat niet, het zou nog wel eens de kern van je moeheid kunnen zijn op dit moment.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:06

Riddershow, maar dat is weer een ander verhaal. In magere melk zitten toch geen zoetstoffen? Persoonlijk zou ik ook liever volle Griekse yoghurt nemen dan een bakje optimel vol zoetstoffen. Die chemische troep kan nergens goed voor zijn.

Urosa, ook gewoon dat die 'mist' in mijn hoofd weg is, is fantastisch. En dan is het niet moeilijk om de 'lekkere' producten vol gluten te laten staan, als je je merkbaar prut voelt de dag erna. Schitterend dat je gewoon op gewicht zit, dat is toch weer een zorg minder!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:43

Lijstje van vandaag:
O/L: twee volkoren boterhammen met snijworst
T: 80 gram doritos paprika
A: grote portie pasta met zalm
T: twee blikjes red bull zero
T: stukje tony caramel zeezout

Geen heel best lijstje, hopelijk morgen beter. Vandaag de hele dag met school bezig geweest.