bruintje123 schreef:Maar ik denk dat een arts niet fokt en daarna klaagt dat hij het niet breed heeft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mairead schreef:Ergens wel jammer dat de verstandige mensen niet of weinig fokken. Zo worden die verstandige genen niet doorgegeven...
Terwijl de minder verstandige mensen als konijnen tekeer gaan; de jongen krijgen sws het verkeerde voorbeeld mee, te weinig middelen om zichzelf te ontwikkelen tot verstandig mens en misschien ook wel de verkeerde genen. En hebben zo een grotere kans om in de toekomst dezelfde keuzes te maken als hun ouders... een vicieuze cirkel.
Of is dit een hele verkeerde gedachte?
laetitia schreef:Ik kijk deze dagen vaak om 19.00 uur het programma 'een huis vol' op NPO 1. Een programma waarin grote gezinnen worden gevolgd in hun dagelijks leven.
En ik moet zeggen, ik krijg zeker het idee dat dit bij één gezin zeker van toepassing is. Ze hebben inmiddels 10 kinderen, waarvan de laatst 3 een ongelukje zijn. Dan vraag ik mij af: 1 x kan gebeuren, maar 3 x??
Intelligentie druipt ook niet echt af van de ouders, al is het wel een ontzettend liefdevol gezin en ik denk dat dat toch het belangrijkste is.
Een ander gezin bestaat uit 6 kinderen, waarvan de laatste 4 een vierling is. Tja je gaat voor een 3e en ineens heb je er 4 meisjes bij in plaats van 1
Zij komen overigens wel intelligent over.