Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:36

WoW mayflower super goed, ik ben 2 cm langer dan jou maar weeg flink meer. Ik ben al heel erg blij als er 10 kg bij mij eraf gaat. Echt knap hoor van jou! Super goed.

Mijn afgelopen 2 dagen gingen niet helemaal geweldig maar vandaag gaan we het weer beter doen! Ging wel op de weegschaal staan en ben 1,5 kg afgevallen in 1,5 week. Het is nog niet te zien maar we zullen het gaan beleven. (Hoop ik :') )

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 09:41

Mijn uiteindelijke lijstje:

O: 2 cracottes met boter, een peer en glas halfvolle melk
T: glas ijsthee
L: 2 cracottes, 1 met boter en 1 met boter, sla en ham en een halve appel
T: stroopwafel
A: patatjes, kipsate, sla, beetje kroepoek en rivella
T: mcflurry

Tja oeps..

Vandaag hopelijk beter, ik zweef momenteel tussen 4 huizen, dus avondeten schiet er vaak bij in..

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:52

Vraagje aan jullie? Misschien heeft iemand van jullie er ook last van gehad?

Ik heb sinds enige tijd al echt het gevoel dat ik zo opgeblazen ben, niet zo'n beetje ook, vooral op mijn buik. Ookal vreet ik me een heel weekend vol ik kom 1 kilo aan, maar na 3 dagen ben ik alweer lichter dan toen het weekend begon.

Nu zit het zo, afgelopen vrijdagochtend woog ik mezelf, ik woog 64.9, vrijdag zaterdag en zondag de hele dag van alles gegeten, en daar was werkelijk niks gezond van. Om 12 uur s'avonds nog een Mac menu en dat soort dingen. :') zondagavond zat ik zo vol, dat ik als avondeten eigenlijk niks weg kreeg. Nu sinds maandag lijk ik echt last te hebben van mij maag, alsof er een baksteen in zit. Geen honger de hele dag niet, en als ik dan een maaltijd eet, lijkt het alsof ik een zwaar 3 gangen menu heb zitten weg eten.. Zelfs na 2 crackertjes kan ik al niet meer. Vanochtend gewogen en was alweer 64.8

Gisterochtend voelde ik me toch echt even beroerd en heb de huisarts even gebeld, moest overigens toch nog heen voor mijn voet, en die stuurde me naar huis met renies en kijk t maar een week aan. Gisteravond echt veel last gehad, na het avondeten, en vannacht ook weer helaas. Nu net wakker geworden, met het gevoel weer alsof ik veel te veel gegeten heb, en pijn in de maag wat uitstraald naar mijn rug en opgeblazen gevoel, erg vervelend dus.

Ik weet dat jullie geen dokters zijn natuurlijk, maar misschien heeft iemand iets soort gelijks meegemaakt? :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:05

Linsey1998 schreef:

Ik heb sinds enige tijd al echt het gevoel dat ik zo opgeblazen ben, niet zo'n beetje ook, vooral op mijn buik. Ookal vreet ik me een heel weekend vol ik kom 1 kilo aan, maar na 3 dagen ben ik alweer lichter dan toen het weekend begon.

Nu zit het zo, afgelopen vrijdagochtend woog ik mezelf, ik woog 64.9, vrijdag zaterdag en zondag de hele dag van alles gegeten, en daar was werkelijk niks gezond van. Om 12 uur s'avonds nog een Mac menu en dat soort dingen. :') zondagavond zat ik zo vol, dat ik als avondeten eigenlijk niks weg kreeg. Nu sinds maandag lijk ik echt last te hebben van mij maag, alsof er een baksteen in zit. Geen honger de hele dag niet, en als ik dan een maaltijd eet, lijkt het alsof ik een zwaar 3 gangen menu heb zitten weg eten.. Zelfs na 2 crackertjes kan ik al niet meer. Vanochtend gewogen en was alweer 64.8

Gisterochtend voelde ik me toch echt even beroerd en heb de huisarts even gebeld, moest overigens toch nog heen voor mijn voet, en die stuurde me naar huis met renies en kijk t maar een week aan. Gisteravond echt veel last gehad, na het avondeten, en vannacht ook weer helaas. Nu net wakker geworden, met het gevoel weer alsof ik veel te veel gegeten heb, en pijn in de maag wat uitstraald naar mijn rug en opgeblazen gevoel, erg vervelend dus.

Ik weet dat jullie geen dokters zijn natuurlijk, maar misschien heeft iemand iets soort gelijks meegemaakt? :)

Ben je tussendoor wel naar de Wc geweest?
Ik heb daar problemen meegehad( soms wel 3 dagen niet) als dit gebeurde liep ik krom van de pijn, voelde me beroerd en ook dit straalde uit naar mijn rug....

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:08

marrianne schreef:
Linsey1998 schreef:

Ben je tussendoor wel naar de Wc geweest?
Ik heb daar problemen meegehad( soms wel 3 dagen niet) als dit gebeurde liep ik krom van de pijn, voelde me beroerd en ook dit straalde uit naar mijn rug....

Ja dat wel :j geen problemen mee :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:16

Mijn dag is alweer vervelend begonnen :')

Kwam net beneden, en had mijn vriend een ciabatta met hete kip voor me gemaakt, zat wel veel sla, advocado, tomaat, komkommer en paprika bij..

Super lekker, maar niet helemaal gezond. Mja was ook zoveel dat ik mn lunch wel kan overslaan

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:48

SharonIndezz schreef:
Mijn dag is alweer vervelend begonnen :')

Kwam net beneden, en had mijn vriend een ciabatta met hete kip voor me gemaakt, zat wel veel sla, advocado, tomaat, komkommer en paprika bij..

Super lekker, maar niet helemaal gezond. Mja was ook zoveel dat ik mn lunch wel kan overslaan

Lief vriendje!! _/-\o_

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:32

Linsey : ik heb ook vaak een opgeblazen gevoel. Meestal wanneer ik iets heb gegeten wat mijn lichaam niet meer is gewend (patat, pizza, chocolade)
Of dat de reden is weet ik niet? Maar bij mij valt dat vaak wel op :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:35

Ik kon vanmorgen niet wegen omdat ik om 6 uur weg moest haha! De weegschaal staat op mijn ouders kamer en die sliepen nog. Morgen laatste kans om te wegen en dan weer een week ponykamp begeleiden!
Lijstje
Sochtends om 6 uur een rkjstenwafel met heel dun pindakaas om toch iets binnen te krijgen
Ontbijt rond half 9 sneetjes vk brood met chocopasta
T: banaan
L: ik gok 2 sneetjes vk brood met iets wat op tafel staat op week haha
T: cracker of 2 met avocado en komkommer
A: aardappeltjes uit de airfryer doperwten en een stukje vlees

Opzich wel netjes als ik me er aan kan houden haha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:36

Goed bezig allemaal!

Hoe gaat het met jullie huis Sharon?

Vervelend zo'n opgeblazen buik! Iets gegeten wat je normaal niet eet?

Mijn lijstje:

O: 125 gr griekse yoghurt, 2 gekookte eieren
L: rucola sla, tomaatjes, paprika en tonijn
A: ?

T: druiven en tomaten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:41

mijn lijstje voor vandaag:
O; 1 speltboterham met komkommersalade.
T: 1 appel.
L: 2 speltboterhammen met een gekookt ei.
T -
A: zwarte bonen met champignons, uit, paprika en wat pennen.
T: 2 wasa delicate crackers met geitenkaas (is de planning voor ik naar m'n werk ga :') )

Moet vannacht werken dus dan neem ik 2 wraps met kipfilet, kruidenkaas en komkommer mee + 1/4 meloen en goedemorgen drink.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:20

Mijne voor vandaag

O: ciabatta met hete kip
T:/
L: banaan en druiven
A: zelfgemaakte salade met rucola mix, paprika, cherrytomaat, komkommer, cashewnoten. En balsamico azijn.. Verder bbq, maar daar geef ik niet veel om, dus zal ook niet veel pakken dan

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:01

Hoi hoi, mag ik mij hier ook melden? Ik ben in een ver verleden wel eens actief geweest in dit topic. Ik zal kort wat over mijzelf vertellen..

Ik ben 23 jaar en heb twee jaar geleden een maagverkleining ondergaan. Hier ruim 55 kg mee afgevallen, maar ik zit momenteel nog steeds op 93 kg. En dat is natuurlijk al een stuk beter, maar nog steeds teveel voor iemand van 1.66m. Wel is mijn hele leven totaal veranderd en ben ik van een onzeker meisje, naar een sportieve jonge vrouw veranderd.

Momenteel sport ik gemiddeld 10-13 uur per week, waarvan 4-5 uur aan Roller Derby (skaten), 5-7 uur aan crossfit en nog een uurtje paardrijden.

Tot voorkort at ik geen vlees/vis/eieren, bestond mijn pre-workout ontbijt uit slechts een banaan, en was ik dagelijks duizelig. Op advies van mijn trainer mijn voedingsschema weer omgegooid en meer proteïnen gaan eten, dus ook vlees/vis/eieren. Was een moeilijke keuze, maar ik merk dat mijn lichaam het hier zoveel beter op doet. Mijn duizelingen zijn zo goed als verdwenen.

Vergeleken met jullie eet ik nu ontzettend veel. Als ik sommige van jullie lijstjes zie, dan vraag ik mij af hoe jullie het volhouden!

Het advies wat ik van mijn trainer heb gekregen, hierbij is rekening gehouden met de hoeveelheid sport die ik dagelijks/wekelijks uitvoer, dus mogelijk niet voor iedereen aan te raden:
4-5 maaltijden per dag, welke bestaan uit:
- Stukje mager vlees/vis/gevogelte (grootte van je handpalm) of 2 hele eieren
- Vuistportie groene groenten
- handkommetje zilvervliesrijst/quinoa of zoete aardappel, of een klein stuk fruit (max 2 per dag)
- 'Duim' vet

Daarnaast is mijn post-workout meal mijn grootste maaltijd van de dag, waarbij een half kopje (onbereid) havermout wordt toegevoegd aan de maaltijd. Hier doe ik vaak een banaan in, waardoor de andere koolhydraten vervallen.

Naast dat ik merk dat het iets doet voor hoe ik mij voel, brengt het ook eindelijk mijn gewicht weer in beweging. Helaas heb ik wel te maken met een, zo noem ik het zelf, eetverslaving, waardoor het mij nog niet altijd lukt om mij netjes aan het advies te houden, wat een negatief effect heeft op mijn gewicht.. Het houdt elkaar gelukkig wel in balans, dus het gewicht gaan niet omhoog. Maar het is wel iets waar ik grip op probeer te krijgen om zo verder aan mijn doelen te kunnen gaan werken.

Het is een heel lang verhaal geworden, maar dat is misschien wel handig om te weten bij het zien van mijn lijstjes :j

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:49

Wauw wat veel afgevallen zeg!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:01

Welkom! Heel benieuwd naar je lijstjes, vind dit juist interessant altijd :D volgens mij ben je goed bezig!

Mijn lijstje... Ben op vakantie (ja alweer weg :o), Kreta dit keer.
O/L: anderhalf kaiserbroodje met kipfilet en scrambled egg, ong 70 gr Griekse yoghurt met theelepel honing
T: perzik, stuk komkommer, ijsje met bolletje Vanille en bolletje cookie
A: ergens in een restaurantje, probeer niet te grote portie avondeten te eten en een beetje verstandige keus te maken.

B: kwartiertje baantjes trekken, half uurtje beachvolleybal en dan nog wat gelopen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:24

Wauw, 50kg afgevallen, knap!

Qua opgeblazen gevoel, ik heb daar ook een hele tijd last van gehad. Ik ben toen minder brood enzo gaan eten (wel meer groenten) en toen is t over gegaan!

Zondagmiddag avond kom ik terug van vakantie, maandag maar even wegen.. Ben er bang voor, qua kcal zat ik niet vaak over m'n limiet van 1200+activiteit heen, maar m'n macro's waren zacht gezegd niet zo netjes. Hoop echt dat ik iig niks ben aangekomen.. Vanavond gaat de kokkin voor ons koken dus wss wat gezonder! (Gewoon vlees en groenten etc)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:32

Ben ook benieuwd naar de lijstjes, vind dat ook altijd interessant om te zien :D Veel sporten ook zeg, knap hoor!

Ik heb vandaag echt een oliebol macro day.. veel te veel vet :') Maar de rest van de week was relatief weinig vet dus 't mag van mezelf :')
O: 1 smart cookie
L: bruin bolletje, rundvlees bio burger, 20gr yofresh, 1 tomaat en half plakje kaas
T: whey shake
A: meergranen wrap, blikje tonijn, 20gr yofresh, 1 ei en een tomaat
T: whey shake
B: Insanity

Vandaag was weer progress foto dag :)) Staat op mn Insanity kalender maar vind het ook echt fijn om dat bij te houden, want zo toch wel verschil :D #motivatie :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:31

Stral schreef:
Ik vanochtend ontbijt yoghurt + blauwe bessen + lijnzaad + pompoenpitten gemaakt. Was precies alsof ik een bakje eten voor vogels aan't klaarmaken was.

Haha, op mijn vorige werk zeiden ze dat met de lunch ook altijd tegen mij; "Komt zij weer met haar vogelvoer aan.. :\" :))

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 23:00

Yes! Eindelijk eens een redelijk lijstje

O: 2 vk boterhammen met boter en ham
T: jodenkoek
L: 2 knäckebröd met zuivelspread
T: jodenkoek
A: preiovenschotel en vanille yoghurt met een beetje aardbeiensaus na
T: knäckebröd met zuivelspread

De koeken en de aardbeiensaus is niet erg gezond, maar ik blijf binnen m'n calorieën :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:11

Ik hier ook een goed lijstje denk ik!

O: yakult + magere yoghurt + blauwe bessen + pompoenpitten + lijnzaad
M: 4 sneetjes bruin brood met sla en kippenwit
A: kabeljauw met tomaat in oven met sausje van sojasaus, mosterd en olijfolie
T: rest van de blauwe bessen
B: 50min lopen / fietsen in sportschool

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:26

Wat goed 55 kilo!
heb je er veel last van gehad? vriendin van mij heeft het ook ondergaan en kon/kan nog steeds vrij weinig tegelijk eten.

Mijn lijstje is het vrijwel het zelfde gebleven als eerder gepost:
O: 1 speltboterham met komkommersalade.
T: 1 appel.
L: 2 speltboterhammen met een gekookt ei.
T: 1 snack a jack.
A: 100 gram zwarte bonen met champignons, paprika, ui wat pennen en een kip cordon bleu
T: 2 delicate wasa crackers, 1 met geitenkaas en 1 met horizon pindakaas.

B: 1 paard gereden ( 45 minuten) met de ander een staprondje buiten gedaan van 30 minuten.

Nu aan t werk, dus vannacht ook eten/drinken. overdag toch slapen dus dan eet ik weer weinig :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:04

Goed bezig en wat knap dat je al 55 kilo bent afgevallen!

Pff haha mijn ontbijt is vrij dramatisch :') De intro week waar ik 'mama' ben begint vandaag dus deze hele week zal wel niet veel soeps worden
O: Appelkoek en milka oreo
L: bolletje met? en appel (tenminste ik denk dat ik dit als lunch krijg?)
A: op de studentenvereniging. Toetje probeer ik maar over te slaan die heb ik al gehad als ontbijt :Y)

B: straks hardlopen, rondfietsen door de stad en campus games.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:41

marrianne schreef:
@Kim345 hmmmm pannekoeken!! :o

@navatu jagghh Koffie met suiker :r en zeker zoveel :P

gister na het werken heerlijk buikspieren en armen getraind en daarna 20 minuten op de powermill gestaan. ik houd echt van dat ding <3

lijstje van vandaag. ( wordt er niet heel gelukkig van)

O: 40 gr havermout, 1 scoop whey isolaat en 20 gr crunchy pindakaas van B&F
T: Appel
L: 300 gr magere kwark met 10 gram muesli(Lidl) 30 gram havermout, 20 gram amandelen en 50 gr blauwe bessen
T: Appel
A: BBQ op mn werk. ik denk dat ik het maar houd bij 1 stukje vlees en iets van sla/komkommer

B: afhankelijk of ik het redt ga ik nog even 30 min cardioen.
D: Koffie, thee en water

nou die BBQ is er niet meer van gekomen. van ellende naar huis gegaan ik voelde me zo rot :r

nog steeds gaat het niet al te best, ben zo ontzettend misselijk. zit nu op kantoor en heb vanmiddag/avond een bruiloft. ik weet nog even niet hoe ik deze dag door moet komen. -O-

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:44

Wat vervelend enig idee waarom je zo misselijk bent?

Blegh ik ben ook echt misselijk. Domdomdom.
Ik hoop maar niet dat alles weer naar boven komt tijdens het lopen..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:28

kim345 schreef:
Wat vervelend enig idee waarom je zo misselijk bent?

Blegh ik ben ook echt misselijk. Domdomdom.
Ik hoop maar niet dat alles weer naar boven komt tijdens het lopen..

nee geen idee, kwam gister aan et eind van de ochtend opzetten en is niet meer weggegaan.
sinds gistermiddag enkel een paar droge kaakjes gegeten en een beetje cola gedronken.

Hoop echt dat ik het een beetje volhoudt bij de bruiloft!